Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Blacky2006-03-11 20:27:48 // 11002
persze köszi az infot:)
GEORGE2006-03-11 20:27:30 // 11001
Fogadjunk, hogy ez is fosch motor lesz!! :-(((((
/ Köcsög németek :-(((( /
Blacky2006-03-11 20:25:54 // 11000
na ez rossz hír:(((((
Zsifi2006-03-11 20:21:15 // 10999
A motorban. Az ablaktörlőkar alatti baloldali takaró levétele után láthatóvá válik a motor és a rudazat. Az enyémet egy szerelő csinálta, levette a motort próbára rátett egy másikat az múködöt. Tehát motor hibás, mivel nem lehúzós a srác felajánlotta, hogy szétszedi a motor. Motor szétszed, rotor tisztít, kefe csiszol összerak és működik. Sajnos most újra rossz. Újat nem szeretnék venni mert 58.000HUF.
Blacky2006-03-11 20:13:03 // 10998
És hol van a szénkefe?
bb182006-03-11 19:52:53 // 10997
akkor ebben nincs ilyen.
a csatirol nem tudok nyilatkozni, de biztos hogy van benne.
Smith2006-03-11 19:32:22 // 10996
de, injektoros, akkor ebben nincs ilyen szelep?
diag csatiról valami infó? Ki lehet azzal deriteni valamit?
Zsifi2006-03-11 18:16:32 // 10995
A szakaszos állásod biztos, hogy megy? Nekem hasonló hibám van és már volt is. Nekem csak folyamatos törlésem van és ott áll meg ahol megállítom.Szénkefe ragadásom volt, tisztítás után működik. A multkor lefagyott rá lett indítva és ismét előjött a hiba.
isa1562006-03-11 17:52:28 // 10994
Hali! Úgy tudom hogy a motoron van valahol egy "végállás kontakt". Ez biztosítja, hogy a lapát mindíg alul áljon meg,és ettől kap impulzust az időzítő is. Szerintem ott lehet a hiba. Vagy a motor csatlakozójánál veszik el a jel.
Blacky2006-03-11 16:06:20 // 10993
Segítség kellene Uraim!
A hiba a következő az Alfámban: 156-os 2002-es faceliftes, (lehet hogy ez számít) az ablaktörlő csak folyamatosan töröl a szakaszos karállásnál is, továbbá ha kikapcsolom ott áll meg ahol éppen tart, ügyeskednem kell a kikapcsolással, hogy ne legyek DTM-es:((
Biztosíték biztos nem lehet rossz mert akkor ugye egyáltalán nem műkszik, relé van ezekben ha igen hol, vagy az ablaktörlő bajuszkapcsoló a rossz. A burkolatot lebontottam a kormányoszlopról és mit látok a bajuszkapcsolón hát bosch, bakker:(
Ha tud valaki ötletet adni a hiba kiküszöbölésére kérem segítsen:)
Köszi, Ciao
bb182006-03-11 15:20:40 // 10992
neked nem injektoros? az automatikusan zárja a spricniket, de karbisnál is elképzelhetö bár nem jellemzö hiba. ha elromlik az alapjárati mágnes szelep akkor nincs alapjárat, de fordulaton megy.
Smith2006-03-11 14:01:47 // 10991
Na emberek, megvan a gyújtáskábel készlet, délután bele applikálom a járgányba, remélem meggyógyul... 164 TS-nek van egyébként valami olyan diag csatija amire okos berendezést rákötve ki lehet dríteni hogy mi okozza az időszakos rángatást és gyújtáskimaradást?
(már ha gyújtáskimaradás van egyáltalán...)
Kollégám azt kérdezte van-e mágnesszelep az üzemanyag útjában, mert hogy motorfék esetén az le szokott zárni, de lehet hogy az én esetemben nem csak akkor zár le... előfordulhat ilyesmi?
Alfa166JTD2006-03-11 11:28:21 // 10990
Valaki tud-e gyógymódot 164-es klímavezérlőjének javításához? Pixelhibák eltüntetéséről lenne szó.
Cgo2006-03-10 23:14:44 // 10989
kozben mar megtalaltam a PDF-ben, azt hiszem minden vilagos, sot a mukodeset is ertem.
azert az ePER biztonsagi masolat johet :)
granturismo2006-03-10 17:35:45 // 10988
Igen ez az. De a hibajelzést nem ez az érzékelő okozza hanem kell lenni az üzemanyagkörben egy másik hőérzékelőnek is. Először a képen látható egységet ellenőrizd. Ez nem hőérzékelő csak egy kontaktus, 5 fok alatt mindenképen rövidzárat 15 fok felett mindenképpen szakadást kell mérni a két láb között. Ezen kívül még van 2 db ptc ellenállás amelyik a fűtőáramot szabályozza de azok magába a fűtőtest részbe vannak beépítve.
A másik érzékelő az egy ntc szenzor, 2 lába van és 20 fokon 2,3-2,6 kohm ellenállást kell mérned a lábai között.
Cgo2006-03-10 17:24:26 // 10987
granturismo2006-03-10 17:19:00 // 10986
Ez igaz. Fúrni meg nem tudom érdemes-e?
Egy fúrás/hónolás 40 rugó kb. A túlméretes gyári dugó/gyűrű/csapszeg garnitúra egy boxerhez 75eFt. (Ezt hoztam a nemrégiben, a TS-hez gondolom több 80-90 körül.) Erre jön még a szétszedés összerakás tömítésgarnitúra stb.... Nem olcsó na....
És nekem az a tapasztalatom hogy ezek a dolgok utángyártottban sem olcsóbbak mert tulképp nincs is utángyártott illetve a gyári is utángyártott.
Mindig 2 fajta dugattyút emlegetnek Alfa szinten. A Borgo-t és a Mondialt.
A Pistone Borgo-t 1923-ban alapították.
1960-ban az AE fennhatósága alá került.
1994-ől AE Goetze néven szerepel.
1998-óta a Federal Mogul tulajdonában van.
Jelenleg közvetlen gyári beszállító a Fiat csoport, az Iveco, a BMW, az Audi, a VM Motori, a Volkswagen és a PSA részére.
A Mondialról annyit tudok, hogy 1987-óta a német Mahle a tulajdonos aki jelenleg a világ legnagyobb dugattyúgyártója.
zsomeo2006-03-10 17:08:40 // 10985
Ha nem látni a hónolást, kár küzdeni, úgy is enni fogja!!!
granturismo2006-03-10 17:01:42 // 10984
Ja meg a Mahle-nak van egy kedvező árú gyűrű márkája a Cofap. Az is van.
granturismo2006-03-10 16:59:51 // 10983
Mahle, meg a Federal Mogultól a Glyco éa az AE csapágyak vannak.
Ha valami konkrétan érdekel dobjál meg maillel.
granturismo2006-03-10 16:54:50 // 10982
Nem, ők csak gyűrűvel foglakoznak.
bb182006-03-10 16:31:10 // 10981
esetleg hajtokar és fekvö csapágyat ? vagy mást?
kinél lehet érdeklödni/rendelni ? nálad?
granturismo2006-03-10 16:22:41 // 10980
Nagyon sokfélét gyárt.
156sw2006-03-10 16:20:07 // 10979
Sziasztok! Hol a retekbe lehet (eshetőleg kígyófejes))) alu, vagy króm ajtógombot venni 156 alfára????????????????????????????? Előre is köszönöm, ha valaki megírná ide vagy az oldalamra...
bb182006-03-10 14:33:40 // 10978
mindenfélét gyárt ? vagy csak 1-2 tipushoz ?
granturismo2006-03-10 14:22:46 // 10977
Megnéztem konkrétan a Ts-hez. Csak alapméretesben rendelhető hozzá Schöttel gyűrű cikkszáma: 9-0104-00 (STD) Méretek: dugattyú átm: 84mm, gyűrűmagasság: felső K. 1,5; alsó K. 1,5; OL: 3,5mm.
granturismo2006-03-10 14:00:39 // 10976
Schöttle.
Kedvező árú és nagyon jó minőségű gyűrű.
FRC2006-03-10 13:58:22 // 10975
kell gyürüzni az autóm!
ki mit ajánl gyűrűben?
granturismo2006-03-10 12:55:27 // 10974
Tehát a fordítás helyesen így néz ki: "Ha a motor beinditasa utan a visszajelzo 1 percen at villog, a hibajelzes a homerseklet-jelado hibajat jelenti az uzemanyag szallito rendszerben."
Azt tudtam, hogy van előmelegítő, de azt nem, hogy egy második, különálló hőmérsékletérzékelő is van, ami a menedzsment számára szolgáltat adatot.
granturismo2006-03-10 12:48:03 // 10973
Elég összetett a probléma.
2 helyen mérik az üzemanyag hőmérsékletét. Az egyik a gázolajszűrő csonkján, ott van az előmelegítő is. Azt kellene leellenőrizni, hogy az előmelegítő vajon működik-e.
Mert ha az előmelegítővel van a gond akkor lehet hogy a befecskendezés érzékelője nem hibás hanem azt jelzi, hogy a rajta átfolyó üzemanyag hőmérsékelte alacsonyabb a kelleténél és ezért jelez hibát.
Tehát először az előmelegítőt kellene megvizsgálni és ha az jó akkor azt a hőmérsékelt szenzort ami a motormenedzsment számára jelzi az üzemanyag hőmérsékletét. A hibajelzést ez a második szenzor hozza fel, mert az előmelegítő rendszer nincs belekötve a motormenedzsment rendszerbe.
Az előmelegítőnek 2 db biztosítéka is van, az egyik az izzító rendszerrel közös, a másik már csak magát az előmelegítő rendszert védi.
TtK2006-03-10 12:44:20 // 10972
Nemcsak hogy hőmérő, de üzemanyag fűtés is. Ami azt jelenti, hogy van értelme egy "üzemanyag hideg" hibajelzésnek >> vagy a szenzor rossz, vagy a fűtő ketyere.
granturismo2006-03-10 12:35:42 // 10971
Tévedtem. Van benne üzemanyag hőmérő.
granturismo2006-03-10 12:25:39 // 10970
Nem valószínű, hogy az üzemanyag hőmérsékletét mérnék a JTD esetében.
Cgo2006-03-10 12:20:44 // 10969
nincs esetleg keznel egy magyar / nemet / angol kezikonyv?
mert: vagy az uzemanyag homersekleterol van szo az uzemanyag szallito rendszerben, vagy a vizhomersekletrol a hutorendszerben, nekem is igy lenne logikus...
ezert lenne jo tudni, mi hol van, ahogy ismerem az autom, csak egy mosas, WD40 kell neki es ujra minden ok :)
granturismo2006-03-10 10:56:31 // 10968
Hát ez azért érdekes.
Hogyan lenne vizhomerseklet-jelado az uzemanyag szallito rendszerben? Vízhőmérséklet jeladó az csakis a hűtőrendszerben lehet nemde?:-)))
Itt valami fordítási anomália is lehet.
Cgo2006-03-10 10:32:42 // 10967
Csöri,
meg egyszer megneztem a konyvet es a pontos definicio:
"Ha a motor beinditasa utan a visszajelzo 1 percen at villog, a hibajelzes a vizhomerseklet-jelado hibajat jelenti az uzemanyag szallito rendszerben"
ebbol paff vagyok :)
Ödi2006-03-10 00:35:09 // 10966
Cgo
Ha mégis jeladó gondod lenne nekem van egy felesleges.Nekem a cserélt termosztátomon volt 3 polusu de nekem 2 polusu a vezetékem igy átraktam.Ha kell elküldöm.:-)
farki2006-03-09 22:07:03 // 10965
Halihó!
Keresek:
145 1,6 TS-hez komplett fűtésboxot - 98-as évj. nem klímás
145 1,4 boxerhez alapjárati, szívóoldali levegőhömérséklet jeladót - 94-es évj.
köszike
Luky2006-03-09 19:29:57 // 10964
Köszi az infót utánanézek!!!
zee2006-03-09 17:35:29 // 10963
Ezt már régóta hírdetik: VEZÉRLÉSMÓDOSÍTÓ
De lehet máshol olcsóbban kapod meg.
mesa2006-03-09 16:20:55 // 10962
Ebből az egyik izzítógyertya, a másik víz előmelegítő (?).
Cgo2006-03-09 16:14:22 // 10960
1000 km az kb. 2 het, annyit kibir.
Csöri2006-03-09 15:45:58 // 10959
Nem csinál kárt, de nézesd meg minél előbb.
Luky2006-03-09 15:40:42 // 10958
Sziasztok tud valaki nekem árat mondani egy 1.4 TS 145-öshöz vezérlésmódositora?????
Poló2006-03-09 15:04:34 // 10957
Mi amikor a Temprában cseréltük, akkor a Bosch volt a drágább. Azt hiszem annak 5000 volt darabja, az NGK-nak 3000. És azt is mondták a boltban, hogy az NGK jobb. De vannak más márkák is, amik olcsóbbak. Pl. Iskra (talán jól írtam), viszonylag jó, viszonylag olcsón.
Cgo2006-03-09 15:00:18 // 10955
mar csak azt kene tudni, hogy jarhatok-e igy vele, vagy fussak a szervizbe (1000 km mulva van olajcserem)
Poló2006-03-09 14:59:35 // 10954
Csöri!
Azt nem tudod, hogy a 2.0 TS-nek hány vízhőfok jeladója van? Egy van a termosztáton, egy a hűtőn. Van még?