Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
csocsi2006-02-03 07:56:48 // 9901
Köszi, számomra ez tanulságos :-)))))
Már megint azok a rohadt kereskedők fölözik le a hasznot :-(
Mike.2006-02-03 07:52:59 // 9900
Támadásról szó sincs.:-)
Én leírtam, hogy ez az én véleményem és az is kitünt, hogy ebbe a témába laikusnak számítok.
Szerinted akkor van a márka kereskedőnél kapható cucc, és az ugyan olyan termék, azonos cikkszámmal de egy sima kereskedőnél és fele áron. Melyiket érdemesebb meg venni?
tom1642006-02-03 07:39:54 // 9899
Kicsit hozzászólok, mert autóalkatrész-gyárban melózok és látom hogy mennek ilyen helyen a dolgok.
Igen jól gondolod, álomvilágban élsz.
Sajna a mai világban nem a minöség a lényeg, hanem a profit!! Amin spórolni lehet, azon spórolnak! Logikus, ha olcsóbb a cucc 1 dollárral, akkor egymillió darabnál az már egymillió dollár! Ezért egyre gagyibb anyagokból vannak az alkatrészek.
Az, hogy utángyártott egy cucc, az azt jelenti, hogy a gyári gépsorokon van legyártva, de valamilyen paraméterében nem felel meg a gyári elöírásoknak. Pl. nálunk többzónás kemencében égetik a trafókat, ha kicsit eltér valahol a hömérséklet az elöírttól, akkor csak ún. "aftermarket"-ként lehet eladni a terméket, motorgyárba már nem. Ettöl nem biztos hogy rosszabb lesz, kiszállításra viszont csak müködöképes alkatrész kerülhet!!! Vannak olyan alkatrészkereskedök, akik direkt az ilyen anyagot keresik, mert tudják, hogy a gyáritól való eltérés nem selejtet jelent, viszont sokkal olcsóbban kapja meg. Nekünk is jó, ha megveszi, mert nem kell selejtbe dobni, neki meg jó biznisz, mert alkatrészkereskedö láncokba el tudja adni.
A gyári értékeket nagyon komoly számításokkal állapítják meg, hogy belát6ó idön belül ne legyen gond az autókkal,ezért eléggé szigorúak az elvárások. Alaptétel, hogy egy ember 9 másiknak mondja el, ha gond van a kocsival, tehát egy selejtes alkatrész miatt 10 vevöt bukunk.
Különben nálunk (FORD) olyan a rendszer, hogy egymillióból 9 db. kiszállított cucc lehet rossz.
Érdekes anekdota, amikor egyszer japán beszállítótól vásároltak és ezt leírták a szerzödésben, a japánok a millából az utolsó 9-et rosszként küldték! Nem értették, miért kell az amcsiknak rossz cucc, de ha kell, akkor küldtek nekik. Ök ugyanis megcsinálták az egymilliót hiba nélkül...
Kando jól mondta, egyre több kínai és egyéb ócska beszállító van, mert olcsóbb.
Bocsi, kicsit hosszú voltam, most lehet támadni.
Tényleg, OFF-os autóalkatrész-gyár látogatás érdekelne valakit???
radi2006-02-02 17:41:12 // 9897
Én láttam a Győr-i Audi lomtárát és bizony lopni támadt kedvem annyi "jó" alkatrészt kidobtak!! PL: sok alufelnit körbenéztem és az istennek nem találtam egy karcolást se rajta... erre gumistól kidobták!! sajna tul jól átnézik az autókat kifelé:( :D
TSiga ( I am the TSIG)2006-02-02 17:08:29 // 9896
Köszi az 5letet, bár amikor anno leállítottam, már javában világított a csóróságjelző lámpa. Most meg töltöttem bele friss benyát. De ettöl függetlenül lekapom a tartályt és kitisztítom. Márciusig úgysem fogom visszajelenteni a forgalomba.
pb_2006-02-02 09:28:36 // 9895
Az ajtóknál nem számít, hogy melyikből való.
kando.2006-02-02 08:50:44 // 9894
Úgy tudom igen, sőt, talán az összes modell ajtaja megegyezik, tehát az MK-I és II modelleké is (csak más a kilincs rajtuk).
Tom2006-02-02 08:49:35 // 9893
Karoszériás kérdés?
33-as (csík lámbás) 1.4-es és 1.7-es kasznihja meg egyezik? a Hátsó ajtót lehet cserélni egy az egyben?
kando.2006-02-02 08:34:13 // 9892
Hja... bár ne így lenne...
Üvegtigris2006-02-02 08:32:07 // 9891
Teljesen igazad van : (((
csocsi2006-02-02 08:28:30 // 9890
Azt hiszem a lényeg benne van :-))
kando.2006-02-02 08:26:54 // 9889
Háát, elvileg a minőségre kéne törekedni, de a mai dobd ki és vegyél újat tendencia néha megjelenik az autóelektronikákban is..
Bár a minőség romlása abból is fakad, hogy ma már szinte mindent bedolgozókkal gyártatnak, kínában, ahol nem nagyon vannak szakmailag a topon, s bár szigorúak a gyártási követelmények, úgy tűnik, vannak engedmények.. Valami oka annak is kell legyen, hogy a bosch nem olyan jó már, mint régen volt, vagy akár a siemens és társai...
Ezek java része sem készül már a németeknél, emiatt is romlik a minőség..
(az iso meg semmi garanciát nem jelent ezekre, az nem erről szól..)
Mike.2006-02-02 08:20:39 // 9888
Én akkor sem hiszem el, hogy a mai világban amikor a minőség fontossabb mint máskor, ilyet megengedhet magának egy gyártó.
De lehet, hogy neked van igazad, és én élek álomvilágban. :-)
kando.2006-02-02 07:43:27 // 9887
Igen...
Dolgoztam én gyártósoron, reszelgettünk mi is nem kevés dobozkát, amit visszaküldtek az angolok, mert sorjás volt, vagy a panel volt elrontva, kijavitottuk a hibát és ment ki új termékként...
A mostani őrült marketinges szemléletben minden sz*rt kiadnak, amiért csak pénzt lehet kérni, sajnos...
Kevés olyan gyár/márka van, aki megengedi magának, hogy csak a minőségit árulja,a selejtet kukázza vagy legalábbis újrafeldolgozza és javítsa..
Mike.2006-02-02 07:39:36 // 9884
És szerinted ami szar azt kiadják kereskedelembe, a kevésbé szar meg mehet a gyárba? Mert ugye a Bosch-ban nincs jó? :-)))
kando.2006-02-02 07:34:39 // 9883
Jah, esetleg eladják másba, mert az is pénz.. :))
csocsi2006-02-02 07:33:21 // 9882
Igen, de a gyengék alatt igazából a selejteket értettem. Bár lehet, hogy ami éppen megfelel az sem szuperál tökéletesen egy alfába :-)))
kando.2006-02-02 07:28:31 // 9881
Persze, de van valamekkora gyártási tűrés, és az azt alulról közelítőknek kéne az olcsóbbnak lenni, esetleg a gyár nem is adja a nevét hozzá, a jobbak meg ,,normál'' áron (drágábban ?).
Bár ez már marketing dolog..
csocsi2006-02-02 07:26:42 // 9880
Azért mire a boltba kerül a gyengéknek már illik a szemetesben figyelniük
:-)))))
kando.2006-02-02 07:20:16 // 9879
Elektronikusnak elektronikus, de gyártási szórás (pontatlanság) itt is felléphet.
Ha a gyárban válogatják, azt elhiszem, mert ott lehet, pl a karakterisztikája alapján, amiknek van hiszterézise, azt gynegébbnek sorolják, aminek meg egyenletes, lineáris a görbéje, nincs hasa, az a jobb.
Az már érdekes lehet, hogy boltban hogyan válogatnák, mert ott valóban nem tudják, ránézésre megmondani, hogy ez ,,gagyi'' vagy jó minőségű. :)
Barni1472006-02-02 07:18:49 // 9878
Hát pedig ez olyan mint az Intel, a celeron proci végül is egy nem annyira jól sikerült példány. :-)
Mike.2006-02-02 07:13:39 // 9877
Én is olvastam a hsz.-eket visszább. Lehet, hogy naiv vagyok, de én nem hiszem el, hogy külön tudják vállogatni az LMM-et, minőség szerint. Ezek egy elektronikai kütyük. Hogyan lehet ezt minőség szerint vállogatni?
Szerintem, ha egyezik a cikkszám a márkafüggetlen boltban, és kevesebb mint a fele az ára, én biztos azt venném meg. :-)
konijani2006-02-01 23:38:46 // 9876
TSiga,ha az autod 1 évig ált akkor cseréld le az üzemanyagot mert 1 haverom is szét bontotta az offos verdáját mert nem akart menni neki és végül annyira megromlott a benzin hogy egyáltalán nem akart égni .kicserélte a benzint és a kocsi megjavult!több autoszerelö ismerösöm szerint a mostani üzemanyagok már 1-2 honap állás után ezt a tünetet produkálják!
TSiga ( I am the TSIG)2006-02-01 17:01:24 // 9875
Fogalmam sincs de szerintem az nem lehet gond, mivel párhozamosan működik mind a 2 trafó. Csak azokét húztam le, az alatta levő modulokét nem.
TSiga ( I am the TSIG)2006-02-01 17:01:04 // 9874
Fogalmam sincs de szerintem az nem lehet gond, mivel párhozamosan működik mind a 2 trafó. Csak azokét húztam le, az alatta levő modulokét nem.
András bácsi2006-02-01 16:56:15 // 9873
Véletlenül nem cserélted meg a két gyújtásmodul csatlakozóit?
A papírtömítés nem lehet gond, nekem is ment már úgy anno.
Cs.Alfa2006-02-01 16:51:06 // 9872
Sziasztok!
Ki tudja a hátsó ablakfűtésnek melyik és hány amperos a biztosítékja a 146 TS-nél?
Cs.Alfa2006-02-01 16:51:05 // 9871
Sziasztok!
Ki tudja a hátsó ablakfűtésnek melyik és hány amperos a biztosítékja a 146 TS-nél?
Cs.Alfa2006-02-01 16:50:50 // 9870
Sziasztok!
Ki tudja a hátsó ablakfűtésnek melyik és hány amperos a biztosítékja a 146 TS-nél?
TSiga ( I am the TSIG)2006-02-01 16:27:19 // 9869
Szevasz Mindenkinek!
Elektronikai problemám van - szerintem:
Kicsi 155-öm('92, 2.0 8V) nem ment már több mint 1 éve. Mivel unatkoztam, elhatároztam, hogy leveszem a szívósort lefényezni. Cseréltem zsír új tömítést is. Cseréltem új termosztátot is. Ezekhez le kellett venni a 2 trafót a helyéről, a csatiait meg lehúztam. Egy hete kapott egy vadi új akkut is, mert a régi a sok állásban megadta magát. Indítom az autót, kicsit reszelt de utána pöccre indult. 2-3000 ford. -nál teljesen OK, de 1500 alatt, pláne alapjáraton lefullad. JA, és iszonyat füstöl, meg benzinszagot áraszt. Gondoltam a sok áldigálásban valami megkotlott. Kikerestem a manualban a komputerdiagnosztikára vonatkozó részt, és legyártottam a tesztert. Ma leteszteltem a komputert, de nem dobott ki semmilyen hibaüzenetet.
A szívósor és a pillangószelep-ház közé új tömítést gyártottam vékonyabb kartonból ami régebbi autóinknál bevált módszer. Arra gyanakszok, hogy mintha valahonnan fals levegőt szívna. De akkor nemértem mitől füstöl.
Fogalmam sincs mi lehet a hiba...Talán WD40-el menjek végig minden csatin, amit megbontottam???
Vudi2006-02-01 13:40:47 // 9868
Tud nekem vki mondani egy olyan céget, aki egy féltengelyt le tud gyártani rajz/méret alapján? Az sem árt, ha jó minőségben. :)
Karakot2006-02-01 13:36:35 // 9867
Én is láttam már 25-ért, sőt 18-ért is, de többen is azt nyilatkozták itt az Amore-n, hogy nem muzsikál ezekkel olyan jól a gép, mint amit az Alfától lehet venni. Sőt, pár hsz-el lejjebb még az is elhangzott, hogy ha egy Bosch boltban veszem meg ugyanazt a típusszámú lmm-et, mint amit az Alfa szervíz ad, még ott is lehet különbség a minőségben-teljesítményben. Kérdés persze, hogy elég jelentős-e ez a különbség ahhoz, hogy ne 35-ért vegyem meg egy Alfától független kereskedőtől azt, amit az Alfa 50-60-ért árul.
Mike.2006-02-01 06:16:42 // 9865
Igen a gyári az Bossch,... sajnos. Az utángyártott, márka nélkülivel is sok a rizikó. Lehet, hogy külsőre megeggyezik a gyárival de vigyázz mert nem biztos, hogy tényleg jó lesz. Kicsit rizikós ez. A 60-70 e Ft kicsit sok. Telefonálgassál mág egy pár helyre. Én találtam már tuti jót 25 e Ft -ért is.
Tom122006-01-31 23:46:23 // 9864
Sajnos a gyári is az...
Thomasz2006-01-31 23:44:32 // 9863
az nem bosch hanem fos!egyébként gyári
Karakot2006-01-31 23:41:33 // 9862
Na, ma este végre sikerült kivennem a légtömegmérőt. A szervízkönyv szerint még nem volt cserélve az lmm, mindenesetre Bosch felirat van rajta. Most akkor a Bosch a gyári beszállító, vagy az előző tulaj valamikor már cserélte?
Ödi2006-01-31 17:57:27 // 9861
Hát most kérdeztem volna rá hogy felvételel hogy áltok.de tul nagy a távolság.Nem voltam teljesen képben hol van Gyöngyös.
Tényleg a 16:20-as márt odaért:-))))
Barni1472006-01-31 17:49:45 // 9860
22 ezer m2 ha jól tudom.
Ödi2006-01-31 17:47:25 // 9859
Hát az sem lehet egyszerü.
Mekkora a gyár?
Barni1472006-01-31 17:34:21 // 9858
Ó nálunk bonyolult a helyzet.
Van teszteres, vágógépes, szerszámos és általános terület. Ezeken belül van a a gépgazdarendszer.
Hozzám tartoznak a általános területen a hidaulikus prések és szerszámok , pneumatikus alkatrészek, csavarozók, kötegelő szerszámok.
Ödi2006-01-31 17:30:46 // 9857
Elektromos,vagy nálatok nincsen megkülömböztetés.
Barni1472006-01-31 17:22:53 // 9854
Gépjárművek villamos elosztó rendszereit csináljuk. Ford, GM.
Ödi2006-01-31 17:20:58 // 9853
Nézem,de nem látom:-)))
Te is elektronikában utazol?
Barni1472006-01-31 17:13:13 // 9852
Nézd meg a főképemet kedves kolléga!
Lear