Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

GTPeti2006-02-03 14:48:24 // 9921
Még 1 kérdés eszembe jutott: Ti milyen olajat ajánlotok az 1.9 JTD-be? Castrol Magnatec GTD 10W40 (eddig efelé tendáltam), v. 5W40 (most pedig efelé), esetleg Selénia Turbodiesel v. WR dieselt?
Poló2006-02-03 14:39:56 // 9920
Milyen szomszéd csarnokra gondolsz?
Thomika2006-02-03 14:07:34 // 9919
Üdv Srácok! Tanácsot szeretnék kérni Tőletek! Kiszedtem a fűtés ventit, és a műanyag részeket sikerrel el is távolítottam,azonban a fém házat nemtom hogy kéne szétszedni,úgy, hogy utána könnyen össze is tudjam rakni! Igazából szeretném teljesen felújítani.....Vmi 5let???? Esetleg jobban járok, ha elviszem egy elektromos szerelőhöz? Köszi előre is segítséget! :)
GTPeti2006-02-03 13:59:49 // 9918
Sziasztok! Friss Alfa tulajként és tagként üdvözlök mindenkit! :) Az új családtag egy 156 SW 1.9 JTD. Szeretném, hogy sokáig megmaradjon, ezért a hétvégén szerelnék bele riasztót/immót. A segítségeteket szeretném kérni, mert az előbbihez szükségem lenne az autó kapcsolási rajzára. Nagyon hálás lennék, ha valaki tudna segíteni! (Érdekelne még esetleg szerelési útmutató és egy értelmezhető nyelvű kezelési útmutató is. Az enyém sajnos belga nyelvű... :( A segítséget előre is köszönöm. (Az email címem gtpeti kukac gmx pont net.)
Karakot2006-02-03 13:06:17 // 9917
"Az autósboltok általában utángyártottat alkatrészeket árulnak. Meg is szokták kérdezni, hogy gyárit kérsz vagy u.gy-tat. Aki a termelö üzemböl megveszi a cuccost, az nem boltban árulja." Ez most nem világos, lehet, hogy csak én vagyok az értetlen. Ha jól értettem, akkor a termelő üzemtől, hibátlan, kritikán felüli terméket csak nagyobb cégek vesznek (lmm esetében mondjuk Alfa), az autósboltokba csak kicsit gyengébb minőségű, a gyártó minőségellenőrzésén megbukott darabok kerülnek ilyen-olyan címen. Akkor az autósboltban miért kérdezik meg, hogy "gyárit kérsz vagy u.gy-tat"?
tom1642006-02-03 12:08:07 // 9916
Most nézem, az Audinál nyomod! Akkor a Ti motorszerelö üzemetek a szomszéd csarnok, nem? A mi motorszerelö gyáraink Anglia, Spanyolország, Dél-afrika, Brazília, USA, Ausztrália és Japán területén vannak, oda szállítunk.
tom1642006-02-03 12:03:48 // 9915
Itt is. Ha valami gáz van a gyártásban, akkor azokat félrerakják és megkérdezik az alkatrészbeszerzöket, hogy ez és ez volt, kell-e ilyen cucc. Általában kell. Akkor megalkusznak az áron és ugyanúgy le van futtatva a gyártósorokon, végig van tesztelve stb. csak más cimkét kap. Mindenki jól jár, nekünk nem kell kidobni, eladhatjuk bár kisebb haszonnal, a nagykereskedö olcsóbban jut az áruhoz, a vevö meg választhat.
tom1642006-02-03 11:56:29 // 9914
Ezt én is tapasztalom. A rádiókeretet hétfön megrendeltem, de nem tudta megmondani mikor lesz, mert csak gyári van. Az u.gy. alkatrészek délutánra megjönnek, mert naponta 2x jön kocsi peströl és hozza a raktárról.
Poló2006-02-03 11:55:03 // 9913
Nálunk a gyári alkatrészek ugyanolyan minőségűek, mint amit a motorokba beépítenek. A soron előszerelik őket (általában ott, ahol beépítésre is kerülnek), pl. vízpumpánál vagy szimeringháznál az összepréselés. És ugyanonnan van elhozva a kiszállításra kerülő alkatrész is, mint a beépítésre váró. Nincs megadva, hogy ez ide megy, az oda megy.
kando.2006-02-03 11:54:29 // 9912
Köszi ;-) Akkor tudnánk találkozni is (könnyebben) :-)))
tom1642006-02-03 11:52:51 // 9911
Megkérdem valamelyik górét, egyáltalán lehet-e bejönni külsös csapatnak (egyéniben lehet) aztán ha pozitív a válasz, akkor megszervezzük.
Poló2006-02-03 11:50:45 // 9910
Ahol szoktam vásárolni autósboltban, ott a gyári árát nem is tudja megmondani egyből. Meghozni megtudja, de időigényesebb.
tom1642006-02-03 11:50:37 // 9909
Drukkolok, mindíg öröm, ha egy alfás jobb melóhelyet talál magának :-)
csocsi2006-02-03 11:50:03 // 9908
Köszi :-))
tom1642006-02-03 11:48:24 // 9907
Az autósboltok általában utángyártottat alkatrészeket árulnak. Meg is szokták kérdezni, hogy gyárit kérsz vagy u.gy-tat. Aki a termelö üzemböl megveszi a cuccost, az nem boltban árulja. Sokezer darabot vesz és eladja mondjuk a Bárdinak, Startnak stb. esetleg ezek beszerzöinek. Nem ismerem az értékesítési láncot, de nem autósboltosok vásárolnak itt, az tuti. Hova adna el havonta mondjuk 5000 trafót? Szervizdarabokat is gyártunk márkakereskedöknek, de szintén nagyobb (több százas) szériákat, azok természetesen a gyárival totál megegyezöek, csak más cimkét és csomagolást kapnak.
kando.2006-02-03 11:05:58 // 9906
:-))) Reménykedem én is, de eddig nem szóltak még vissza... :(
Rumi2006-02-03 10:38:08 // 9905
én mindenképp mennék
csocsi2006-02-03 10:31:07 // 9904
Ha venni akarok ilyen utángyártottat azt úgy kérem, hogy utángyártott és a kereskedő tudni fogja miről beszélek? :-)))
tom1642006-02-03 10:26:01 // 9903
Hogy melyiket érdemes megvenni? Mindenki döntse el maga. Olyan, hogy utángyártottat előállító cég nincs, azok mind ugyanarról a gyártósorról kerülnek le, mint a gyáriak. Nem is gondolnád, hányféle cimkével (különféle kocsikba) gyártjuk ugyanazt a terméket... Azért is keresztelték el a céget, mert hülyén nézne ki mondjuk egy BMW-ben a Ford felirat, az hogy Visteon, már elmegy. Az alkatrészgyártó cégek levál(aszt)ása az autómárkáktól tendencia, a GM-é a Delphi, a Toyotáé a Denso stb... Én speciel mindenböl utángyártottat veszek, ha jóval olcsóbb. Ha kis árkülőmbség van (1x ilyennel is találkoztam már) akkor azért az eredetit választom. Ha kifejlesztenek egy alkatrészt, azt kegyetlen és szélsöséges módokon tesztelik, mert nem tudják, hova fog kerülni az autó. De ha eltérnek a gyári paraméterektöl, akkor valami extrém tesztnek esetleg nem felel meg a cuccos, de mivel müködik, eladható "aftermarket" gyártmányként. Mindenki válasszon ízlése szerint. Ha van néhány érdeklödö az OFF gyárlátogatásra, megold6juk, de biztos nem lesz olyan profi, mint a a Paksi, mert itt nincsenek felkészülve külsös látogatók fogadására... Kando jól járna, mert Gabriel szomszédságában vagyok, ha a múltheti interjú sikeres volt, akkor nem kell sokat utazni :-)))
kando.2006-02-03 07:57:26 // 9902
:) [ :-(( ] Gyárlátogatás érdekelne engem, személy szerint, nem baj, ha off :)) Tapasztalataimat én is gyártósorokról szereztem, bár ahol voltam nem autóelektronikát gyártottak, de hasonló módon ment a dolog, csak itt iparban használatos dolgokhoz készültek elektronikák.. Itt is szigorúak voltak az előírások és magas volt a heti kiszállítási mennyiség, de jellemző volt a cég (indiai) tulajaira az is, ha a meos túl sok sselejtet talált, akkor a meost rúgták ki inkább, s a mennyiséget kiszállították, az nem volt baj, hogy utána tényleg jöttek vissza a hibás darabok és azokat kellett javítani...
csocsi2006-02-03 07:56:48 // 9901
Köszi, számomra ez tanulságos :-))))) Már megint azok a rohadt kereskedők fölözik le a hasznot :-(
Mike.2006-02-03 07:52:59 // 9900
Támadásról szó sincs.:-) Én leírtam, hogy ez az én véleményem és az is kitünt, hogy ebbe a témába laikusnak számítok. Szerinted akkor van a márka kereskedőnél kapható cucc, és az ugyan olyan termék, azonos cikkszámmal de egy sima kereskedőnél és fele áron. Melyiket érdemesebb meg venni?
tom1642006-02-03 07:39:54 // 9899
Kicsit hozzászólok, mert autóalkatrész-gyárban melózok és látom hogy mennek ilyen helyen a dolgok. Igen jól gondolod, álomvilágban élsz. Sajna a mai világban nem a minöség a lényeg, hanem a profit!! Amin spórolni lehet, azon spórolnak! Logikus, ha olcsóbb a cucc 1 dollárral, akkor egymillió darabnál az már egymillió dollár! Ezért egyre gagyibb anyagokból vannak az alkatrészek. Az, hogy utángyártott egy cucc, az azt jelenti, hogy a gyári gépsorokon van legyártva, de valamilyen paraméterében nem felel meg a gyári elöírásoknak. Pl. nálunk többzónás kemencében égetik a trafókat, ha kicsit eltér valahol a hömérséklet az elöírttól, akkor csak ún. "aftermarket"-ként lehet eladni a terméket, motorgyárba már nem. Ettöl nem biztos hogy rosszabb lesz, kiszállításra viszont csak müködöképes alkatrész kerülhet!!! Vannak olyan alkatrészkereskedök, akik direkt az ilyen anyagot keresik, mert tudják, hogy a gyáritól való eltérés nem selejtet jelent, viszont sokkal olcsóbban kapja meg. Nekünk is jó, ha megveszi, mert nem kell selejtbe dobni, neki meg jó biznisz, mert alkatrészkereskedö láncokba el tudja adni. A gyári értékeket nagyon komoly számításokkal állapítják meg, hogy belát6ó idön belül ne legyen gond az autókkal,ezért eléggé szigorúak az elvárások. Alaptétel, hogy egy ember 9 másiknak mondja el, ha gond van a kocsival, tehát egy selejtes alkatrész miatt 10 vevöt bukunk. Különben nálunk (FORD) olyan a rendszer, hogy egymillióból 9 db. kiszállított cucc lehet rossz. Érdekes anekdota, amikor egyszer japán beszállítótól vásároltak és ezt leírták a szerzödésben, a japánok a millából az utolsó 9-et rosszként küldték! Nem értették, miért kell az amcsiknak rossz cucc, de ha kell, akkor küldtek nekik. Ök ugyanis megcsinálták az egymilliót hiba nélkül... Kando jól mondta, egyre több kínai és egyéb ócska beszállító van, mert olcsóbb. Bocsi, kicsit hosszú voltam, most lehet támadni. Tényleg, OFF-os autóalkatrész-gyár látogatás érdekelne valakit???
Robi2006-02-02 18:17:53 // 9898
A pótkerékdobot is? :)
radi2006-02-02 17:41:12 // 9897
Én láttam a Győr-i Audi lomtárát és bizony lopni támadt kedvem annyi "jó" alkatrészt kidobtak!! PL: sok alufelnit körbenéztem és az istennek nem találtam egy karcolást se rajta... erre gumistól kidobták!! sajna tul jól átnézik az autókat kifelé:( :D
TSiga ( I am the TSIG)2006-02-02 17:08:29 // 9896
Köszi az 5letet, bár amikor anno leállítottam, már javában világított a csóróságjelző lámpa. Most meg töltöttem bele friss benyát. De ettöl függetlenül lekapom a tartályt és kitisztítom. Márciusig úgysem fogom visszajelenteni a forgalomba.
pb_2006-02-02 09:28:36 // 9895
Az ajtóknál nem számít, hogy melyikből való.
kando.2006-02-02 08:50:44 // 9894
Úgy tudom igen, sőt, talán az összes modell ajtaja megegyezik, tehát az MK-I és II modelleké is (csak más a kilincs rajtuk).
Tom2006-02-02 08:49:35 // 9893
Karoszériás kérdés? 33-as (csík lámbás) 1.4-es és 1.7-es kasznihja meg egyezik? a Hátsó ajtót lehet cserélni egy az egyben?
kando.2006-02-02 08:34:13 // 9892
Hja... bár ne így lenne...
Üvegtigris2006-02-02 08:32:07 // 9891
Teljesen igazad van : (((
csocsi2006-02-02 08:28:30 // 9890
Azt hiszem a lényeg benne van :-))
kando.2006-02-02 08:26:54 // 9889
Háát, elvileg a minőségre kéne törekedni, de a mai dobd ki és vegyél újat tendencia néha megjelenik az autóelektronikákban is.. Bár a minőség romlása abból is fakad, hogy ma már szinte mindent bedolgozókkal gyártatnak, kínában, ahol nem nagyon vannak szakmailag a topon, s bár szigorúak a gyártási követelmények, úgy tűnik, vannak engedmények.. Valami oka annak is kell legyen, hogy a bosch nem olyan jó már, mint régen volt, vagy akár a siemens és társai... Ezek java része sem készül már a németeknél, emiatt is romlik a minőség.. (az iso meg semmi garanciát nem jelent ezekre, az nem erről szól..)
Mike.2006-02-02 08:20:39 // 9888
Én akkor sem hiszem el, hogy a mai világban amikor a minőség fontossabb mint máskor, ilyet megengedhet magának egy gyártó. De lehet, hogy neked van igazad, és én élek álomvilágban. :-)
kando.2006-02-02 07:43:27 // 9887
Igen... Dolgoztam én gyártósoron, reszelgettünk mi is nem kevés dobozkát, amit visszaküldtek az angolok, mert sorjás volt, vagy a panel volt elrontva, kijavitottuk a hibát és ment ki új termékként... A mostani őrült marketinges szemléletben minden sz*rt kiadnak, amiért csak pénzt lehet kérni, sajnos... Kevés olyan gyár/márka van, aki megengedi magának, hogy csak a minőségit árulja,a selejtet kukázza vagy legalábbis újrafeldolgozza és javítsa..
csocsi2006-02-02 07:41:24 // 9886
:-))))
csocsi2006-02-02 07:41:08 // 9885
Előfordulhat :-)))
Mike.2006-02-02 07:39:36 // 9884
És szerinted ami szar azt kiadják kereskedelembe, a kevésbé szar meg mehet a gyárba? Mert ugye a Bosch-ban nincs jó? :-)))
kando.2006-02-02 07:34:39 // 9883
Jah, esetleg eladják másba, mert az is pénz.. :))
csocsi2006-02-02 07:33:21 // 9882
Igen, de a gyengék alatt igazából a selejteket értettem. Bár lehet, hogy ami éppen megfelel az sem szuperál tökéletesen egy alfába :-)))
kando.2006-02-02 07:28:31 // 9881
Persze, de van valamekkora gyártási tűrés, és az azt alulról közelítőknek kéne az olcsóbbnak lenni, esetleg a gyár nem is adja a nevét hozzá, a jobbak meg ,,normál'' áron (drágábban ?). Bár ez már marketing dolog..
csocsi2006-02-02 07:26:42 // 9880
Azért mire a boltba kerül a gyengéknek már illik a szemetesben figyelniük :-)))))
kando.2006-02-02 07:20:16 // 9879
Elektronikusnak elektronikus, de gyártási szórás (pontatlanság) itt is felléphet. Ha a gyárban válogatják, azt elhiszem, mert ott lehet, pl a karakterisztikája alapján, amiknek van hiszterézise, azt gynegébbnek sorolják, aminek meg egyenletes, lineáris a görbéje, nincs hasa, az a jobb. Az már érdekes lehet, hogy boltban hogyan válogatnák, mert ott valóban nem tudják, ránézésre megmondani, hogy ez ,,gagyi'' vagy jó minőségű. :)
Barni1472006-02-02 07:18:49 // 9878
Hát pedig ez olyan mint az Intel, a celeron proci végül is egy nem annyira jól sikerült példány. :-)
Mike.2006-02-02 07:13:39 // 9877
Én is olvastam a hsz.-eket visszább. Lehet, hogy naiv vagyok, de én nem hiszem el, hogy külön tudják vállogatni az LMM-et, minőség szerint. Ezek egy elektronikai kütyük. Hogyan lehet ezt minőség szerint vállogatni? Szerintem, ha egyezik a cikkszám a márkafüggetlen boltban, és kevesebb mint a fele az ára, én biztos azt venném meg. :-)
konijani2006-02-01 23:38:46 // 9876
TSiga,ha az autod 1 évig ált akkor cseréld le az üzemanyagot mert 1 haverom is szét bontotta az offos verdáját mert nem akart menni neki és végül annyira megromlott a benzin hogy egyáltalán nem akart égni .kicserélte a benzint és a kocsi megjavult!több autoszerelö ismerösöm szerint a mostani üzemanyagok már 1-2 honap állás után ezt a tünetet produkálják!
TSiga ( I am the TSIG)2006-02-01 17:01:24 // 9875
Fogalmam sincs de szerintem az nem lehet gond, mivel párhozamosan működik mind a 2 trafó. Csak azokét húztam le, az alatta levő modulokét nem.
TSiga ( I am the TSIG)2006-02-01 17:01:04 // 9874
Fogalmam sincs de szerintem az nem lehet gond, mivel párhozamosan működik mind a 2 trafó. Csak azokét húztam le, az alatta levő modulokét nem.
András bácsi2006-02-01 16:56:15 // 9873
Véletlenül nem cserélted meg a két gyújtásmodul csatlakozóit? A papírtömítés nem lehet gond, nekem is ment már úgy anno.
Cs.Alfa2006-02-01 16:51:06 // 9872
Sziasztok! Ki tudja a hátsó ablakfűtésnek melyik és hány amperos a biztosítékja a 146 TS-nél?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak