Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Szilárd2006-02-05 13:10:02 // 10021
Nincsen valakinek alaktrész CD-je Fiat-hoz???
Gordon2006-02-05 13:07:20 // 10019
Ez hajtja meg a légkondi kompiját is nem? Akkor melyik az ékszíj, vagyv szíj?
Ferke2006-02-05 12:25:53 // 10017
Küsz, Laus, megvigasztaltál, én is ebben reménykedem. tééleg, most látom, a 10000. hozzászólás megtiszteltetően az enyém lettt..:)) Legalább egy kis öröm az ürömben...
Tom122006-02-05 12:12:04 // 10016
Don Gombóc2006-02-05 10:04:01 // 10015
Gordon! Küldtem az oldaladon lévő email címre két mailt, az ePER-ből egy a hosszbordás szíjról egy a vezérműszíjról. Igazold már vissza itt hogy megkaptad-e. Ide nem engedte felrakni a gép.
Poló2006-02-05 09:40:57 // 10014
Kezdesz képben lenni :))
Poló2006-02-05 09:33:25 // 10013
Rajzom az nincs. Ami a klímát is hajtja az a hosszbordás szíj. Azon hosszában van 5-6-7 (nem tudom mennyi) borda. A vezérműszíjon keresztben vannak a bordák. Ha hosszbordás lenne ez is, akkor könnyen hazavághatná a motorod egy szíjcsúszás. De mivel keresztben tele van a szíj bordákkal, így nem tud megcsúszni, max egy-egy bordát elugrani extrém esetben.
Gordon2006-02-05 09:30:24 // 10012
Mivel kétségbe vagyok esve, azt hittem, hogy hosszbordás szíj= hosszú bordás szíj, de ezek szerint tévedek!
Gordon2006-02-05 09:29:30 // 10011
Pls. valami rajzot tegyél fel, előre is thx!
Gordon2006-02-05 09:29:04 // 10010
És akkor az hol a fenében van, mert a rajzokon nem látom!
Poló2006-02-05 09:22:16 // 10008
a hosszbordás szíj nem egyenlő a vezérműszíjjal
a vezérműszíjon keresztben vannak a bordák, a hosszbordásnak pedig a nevében is benne van, hogy hosszában
Mike.2006-02-05 09:21:48 // 10007
Ez nekem is szemet szúrt, de mivel akinek írták az nem reagált rá, úgy gondoltam én is túlteszem magam a dolgon. Ezen a site-on ez idáig nem volt divat, és remélem maradunk is a megszokottaknál. :-)
Gordon2006-02-05 09:12:36 // 10006
hosszbordás szíj=vezérműszíj
v szíj=ékszíj=poly v szíj
Ki hogy nevezi!
Több szíj viszont ezen az oldalon biztos nincs, csak kettő! Azonban a szíjat valóban nem cserélték még 2005 Októbere óta, akkor tették fel az előzőt (5200km-el ezeleőtt)!
Mielőtt félreértés lenne belőle, az első szerelést és a 2006.01.30-i garis cserét Atlaszauto csinálta, majd 2006.02.03-i vízpumpa cserét a Csiki-Bege. Az hogy a vízpumpa esetleg rossz volt könnyebben hiszem el nekik hogy rossz, mint azt hogy nem volt baja, mivel az Atlasznál bizonyítottak már párszor, hogy mennyire bénák. Tudod amíg nincs rossz tapasztalat, addig van bizalom meg hit, míg azt el nem játsszák! Ez sajnos kezdni rontani, hogy 45k-ért cserélték Csiki-ék a vízpumpát és a nyikorgás még midnig meg van!
Gordon2006-02-05 06:39:42 // 10005
Na ennek a rajznak a nagyobbik testvérét nézegettem az Autodata 2004-ben és ennek alapján már lassan tényleg nem tudom mi a francot lehetne még cserélni, hogy a nyekergés eltünjön a kocsiból?
lausz2006-02-05 06:18:55 // 10004
lausz2006-02-05 06:12:33 // 10003
tévedés,a 2.4jtd n.a vízpumpát, a vez szíj hajtja.
u.i.én már cseréltem mindkét szíjat.
bb182006-02-04 22:44:46 // 10002
ajjaj skacok nem is figyeltem a 10000-et !!
Karakot2006-02-04 22:36:36 // 10001
Egyetértek, de akkor miért nem a szíjcserekor cseréltek mindent, beleértve a pumpát is? Mivel akkor csak egyszer kellett volna fizetni munkadíjat, így meg kétszer is le lehetett húzni szegényt? Annak egyébként örülök, hogy ezek szerint nálam/nálunk :) nem kell a pumpát is a vezszíjjal együtt cserélni. Jut eszembe, akkor már adhatnál tanácsot. 63ekm-nél volt nálam vezszíjcsere, elvileg 60-at mehet. Most vagyok 108e-nél. Szerinted megvárhatom a 123-at, vagy hozzam előrébb a dolgot. Azt hallottam, hogy a V6 szereti szaggatni a vezszíjat. Nem örülnék egy szakadás miatti motorgenerálnak. Valamint kérnélek, hogy írd meg, hogy akkor nálam miket kell/illik akkor cserélni egy ilyen műveletnél? Előre is köszönöm.
bb182006-02-04 22:23:31 // 10000
egy kicsit elegem van a kiabálásodbol.
1: azt irtad, hogy a másik nem tud olvasni mert te erröl vagy arrol irsz. de te sem tudsz, mert amit te hajtogatsz az már le lett irva hogy nem az. az elsö hibaleirásban !
2: ha nem vagy szerelö hogy mondhatsz olyat hogy biztos az a hiba. mert neked is igy szolt ? honnan halottad hogy neki milyen a hangja? egy amatör nem tudja ugy elmondani, hogy biztosan érthetö legyen. még egy szakember sem mindig.
3: ha hozzászolásokat akarsz gyüjteni akkor rendben van hogy 4-5 felé bontod a mondanivalot, de ez itt nem illik.
4: egy kicsit kevesebb anyázással, meg káromkodással is el lehet intézni. vagy te is csak ezt érted ?
tisztelettel: bb18.
156sw2006-02-04 21:48:13 // 9999
Bőven elég ha csak iszik)))))))
Tom122006-02-04 21:45:31 // 9998
Gondolj arra, hogy sokkal rosszabb is lehetett volna...:-)) ...és ne dohányozz, árt az egészségnek.:-)
Ferke2006-02-04 21:44:30 // 9997
iszom is, persze. Meg bagózom is...később talán majd még szúrom is magam, ha ez így megy tovább! Az a bosszantó, hogy már múlt héten cseréltettem volna minden kopóalkatrészt, csak nem volt időm rá. Rohadt munkáltató!!!!:)
156sw2006-02-04 21:40:37 // 9996
Igyállll wazzee ne bagózzáááááá.....
Ferke2006-02-04 21:34:30 // 9995
:)))) köszi a nyugtatást, rámfér! Már elszívtam dél óta 1 doboz cigit, de nem hat..:) Na most már lenyugszom..
GEORGE2006-02-04 21:31:51 // 9994
Amúgy tényleg NYUGI!!!
Inkább megbontás után parázzál csak!! :-)
156sw2006-02-04 21:30:57 // 9993
NYUGGIIII.... Tényleg megörülsz hétfőig... Nagyobb az esélye annak, hogy SEMMI KOMOLY baj nincs!!!!
GEORGE2006-02-04 21:30:24 // 9992
Létezhet, de akkor elötte szét kell hogy törje a vez.szíj burkolatát.
kicsi az eséje de fordult már elő:-(((
Ferke2006-02-04 21:29:08 // 9991
Szerintetek létezhet olyan, hogy az elszakadt generátorszíj darabja beszabadul a vezérműszijhoz, é oda a vezérlés? Hallottam ilyen rémhirt is.
Ferke2006-02-04 20:52:10 // 9990
Hétfőn az lesz, rá se indítok, áthúzzuk a szerelőhöz. Ha már egy ideje nem tötött, akkor a töltés kijelző már égett volna, nem?amior elszakadt, akkor rögtön felvillant a kis akksi a műszerfalon, és rögtön leálltottam. De hogyutána miért forgatta indításkor olyan hülyén a motort?! Na mindegy, hétfőn kiderül, jad beszámolok. tuti, hogy vagyok olyan peches, hogy valami valahová úgy beszorult, hogy azért nem indul, vagy vmi ilesmi.
pb_2006-02-04 20:47:07 // 9989
Igen attól még be kellett volna indulnia, de ha mondjuk km óta nem volt +felelő töltésed, akkor simán leszipkázhatta az akksit. Akkor viszont tuti nem fog indulni.
pb_2006-02-04 20:44:36 // 9988
Nem tudom, sztem szét kéne szedni, és ellenőrizni, hogy mindenki a helyén van-e, és a szakadt szíjat cserélni, ill. még ami cserére szorul cserélni.
Ferke2006-02-04 20:44:00 // 9987
Azért , mert a vizpumpát is ez hajtja, attól még be kellett volna indulnia, nem?
Ferke2006-02-04 20:37:59 // 9986
Kigen, az tuti, hogy a ízpumpát is hajtja. Csak tudnám, hogy miért nem indult. Téyleg esélyes, hogy a szétment szij beszorulhatott a nagy tárcsa mögé. vagy valami ilyesmi.
pb_2006-02-04 20:23:17 // 9985
Sztem ne nagyon indítgasd így, mert gyanítom, hogy az elszakadt szíj hajtotta a vízpumpát is. Bár a jtd-khez nem nagyon értek.
Tom122006-02-04 17:52:28 // 9984
Írtam a 156-ba is, hogy én inkább megvárnám a hétfőt, de az is lehet, hogy az akksi is gyengélkedik ebben a hidegben...
Ferke2006-02-04 17:51:57 // 9983
Köszi mindenkinek az infot, megyek a csereautóért, még jó hogy BobbySoprano kollegánk még nem adta el a Punto Hgt!:)))
Ferke2006-02-04 17:46:26 // 9982
Igen, az tök bent van, burkolat alatt. A gen.szíj szakadástól remélem csak nem ugrik el a vezmű szíj. Ez a beszorulás viszont lehet jó zipp, mert az elszakadt genszíj nagy részét sehol nem látom, lehet, hogy bement a főtengely végén lévő tárcsa mögé és megszorult tőle az egész motor, mert pont olyan, mintha nem fordulna rendesen indításkor, mintha az akksi gyenge lenne, csak nyöszörög picit.
Tom122006-02-04 17:38:54 // 9981
Nyáron láttam szétszedve egy 156-os motort a szerelőnél, azon mutogatta /Horvátországban volt, hol máshol történhet ilyen, mindig a "legjobbkor"/, hogy mi a gond, de úgy rémlik, hogy a vez. szíj sokkal beljebb, védve van...
Bálint332006-02-04 17:35:33 // 9980
George nyilván úgy gondolta, hogy azért ugorhatott volna meg, mert abban a pillanatban amikor elszakadt a szíjj, csökkent az ellenállás... de szvsz. ez elég valószínűtlen.
Tom122006-02-04 17:35:12 // 9979
Tudom, csak már a "156"-ban kezdtük a témát és itt folytattuk...:-) Csak azért írtam, a "vez. szíj esetet, mert ha az lenne, akkor mások a "tünetek".
GEORGE2006-02-04 17:33:00 // 9978
Reméljük, hogy csak a szíjjat kell cserélni és rendben lesz!
Bálint332006-02-04 17:31:31 // 9977
Mégpedig azért mert töltés nélkül az ingadozó feszültség bezavarhatna az ABS-nek, vagy a légzsáknak és ezért pl. kirobbanhatna a légzsák.
Ferke2006-02-04 17:30:39 // 9976
Persze, addig hozzás se nyúlok, áthúzzuk a szerelőhöz. A vezérmű szíjhoz csak nem tud beugrani a generátorszíj darabja, mert a vezérműszíj borkolat alatt van, a generátoé meg kívül. Átugrani meg pont akkor, amikor elszakad a generátoré?Ekkora pechem csak nem lehet???!!!:)
GEORGE2006-02-04 17:29:45 // 9975
De Ferke azt irja, hogy nem a vez.szíj szakatt el !!
Bálint332006-02-04 17:29:41 // 9974
Valószínűleg valami elektronika kikapcsolja a gyújtást ilyenkor.
GEORGE2006-02-04 17:28:20 // 9973
Az nem lehet, hogy a szétszakdó szíjnak valamely darabja bekerült a vezérműszíjhoz???
Esetleg ne adj isten átugrás történt a vez. szíjnál??
mindenképpen ellenörizétek le a vez.szíj helyességét!
Tom122006-02-04 17:26:39 // 9972
Egyszer nekem még off-ban szakadt el a vezérszíj, de az komoly "csattogást" rendezett azonnal, pedig csak kb. 50-el mehettem. 30 ezret bírt ki a cserétől!!! Az aztán nem indítózott furán, hanem sehogy...:-( Pedig "csak" 8 szelep ment el a 16-ból...