A Pók-ot is :-))
A boltban meghozták nekem mindkettőt és amelyik nem kellett visszaadtam.
Mondjuk a Pók-om minden autókereskedők rémálma (A Mumus), mert szinte semmi sem stimmel a katalógussal:-))
Políroznom nem kellett mert szép volt a felület, szerintem neked se kell.
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Piritu - 1.000.0002010-04-06 18:50:47 // 29449
GTPeti2010-04-06 18:47:19 // 29448
OK, érthető. (Legalábbis asszem értem. :)
Még 2 kérdés:
- A 156-ot köztudottan többféle fékkel szerelték. Az alvázszám alapján tutira jó szettet adnak? (Pl. a Startban)
- A dugattyút nem kell felpolírozni, vagy ilyesmi?
Még 2 kérdés:
- A 156-ot köztudottan többféle fékkel szerelték. Az alvázszám alapján tutira jó szettet adnak? (Pl. a Startban)
- A dugattyút nem kell felpolírozni, vagy ilyesmi?
Piritu - 1.000.0002010-04-06 18:43:51 // 29447
hogy mindent oda tegyél vissza, ahol volt :-)
A dugattyú visszarakása a gumi közepébe kicsit cseles, mert két peremen kellene átugrasztani. Én a gumit először a házba tettem, ahogy a képen van, majd a dugattyú köré tekertem egy vékony műanyag lapot mint egy tölcsért bele a gumiba és abba dugtam a dugattyút, aztán kihúztam a műanyagot és a helyére ugrott a gumi a dugattyú peremén. Így bonyolult, de ha látod a gyakorlatban egyszerű.
A dugattyú visszarakása a gumi közepébe kicsit cseles, mert két peremen kellene átugrasztani. Én a gumit először a házba tettem, ahogy a képen van, majd a dugattyú köré tekertem egy vékony műanyag lapot mint egy tölcsért bele a gumiba és abba dugtam a dugattyút, aztán kihúztam a műanyagot és a helyére ugrott a gumi a dugattyú peremén. Így bonyolult, de ha látod a gyakorlatban egyszerű.
GTPeti2010-04-06 18:36:04 // 29446
OK, értem. Mire kell ügyelni?
Piritu - 1.000.0002010-04-06 18:26:59 // 29445
GTPeti2010-04-06 16:38:35 // 29444
OK... ha tényleg jó állapotúak a betétek (>>50%), akkor én is hagyom őket.
Vili2010-04-06 16:37:13 // 29443
Én hagytam a régi betéteket,nem vettem észre semmi elváltozást kb 5000-et mentem azóta.
GTPeti2010-04-06 15:44:42 // 29442
S még 1 kérdés: Nem tud vki helyet ahol féknyerget újítanak fel?
Mintha úgy tűnt volna kicsit sérült az egyik hátsón a védőgumi, meg amúgyis gyanús.
Mintha úgy tűnt volna kicsit sérült az egyik hátsón a védőgumi, meg amúgyis gyanús.
GTPeti2010-04-06 15:42:14 // 29441
Srácok egy kérdés a fék-témához:
Ha az első betéteim még szinte újak, viszont a tárcsák eléggé meggyötörtek, elég csak a tárcsákat cserélni? Úgyis összekopnak...
Vagy az nagyon kerülendő?
Ha az első betéteim még szinte újak, viszont a tárcsák eléggé meggyötörtek, elég csak a tárcsákat cserélni? Úgyis összekopnak...
Vagy az nagyon kerülendő?
admirális2010-04-06 10:43:56 // 29440
156 hátsó lengéscsillapítóval kapcsolatban is lenne kérdésem.
Nézem az ePER-t, és sajnos azt látom, hogy rengeteg cikkszámot hoz. Még egy motorváltozaton belül is, modellfrissítés előtt és után is.
Modellfrissítés előtti:
Utáni:
És ebben az SW nincs is benne.
Kérdésem, hogy vajon miben térhetnek ezek el? JTD-ét szabad, vagy lehet-e beépíteni a legrégebbi 1,6-ok egyikébe? 2004-2005 körülit egy 1998-asba? SW-t berlinába?
Nézem az ePER-t, és sajnos azt látom, hogy rengeteg cikkszámot hoz. Még egy motorváltozaton belül is, modellfrissítés előtt és után is.
Modellfrissítés előtti:

Utáni:

És ebben az SW nincs is benne.
Kérdésem, hogy vajon miben térhetnek ezek el? JTD-ét szabad, vagy lehet-e beépíteni a legrégebbi 1,6-ok egyikébe? 2004-2005 körülit egy 1998-asba? SW-t berlinába?
admirális2010-04-05 17:06:14 // 29439
Féltengely gumiharangból mindegy, milyen gyártmányt választok? Ha nem midegy, akkor melyik az a legolcsóbb, amire érdemes áldozni?
Keresek még 147-esbe világos krém színű anyós ülést. Aki látott ilyet valamelyik bontóban, szóljon!
Keresek még 147-esbe világos krém színű anyós ülést. Aki látott ilyet valamelyik bontóban, szóljon!
fefe012010-04-05 15:24:37 // 29438
sziasztok valaki tudna nekem segiteni hol találom a 146 osba a riasztonak a gyári vezérlöét ha valaki tudja irjon az oldalamra köszi.
Takibá2010-04-04 21:20:09 // 29437
Üdv Mindenkinek!
156-os topicban már felvetettem az alábbiakat, ide is betseztem hátha így nagyobb esély lesz a megoldásra.
Sziasztok Cartársak!
Lenne egy találós kérdésem, hátha Ti tudjátok a megoldást, vagy tudtok tippeket adni.
Harmadszor esett meg velem, hogy kb. állandó sebességnél (110-130 körül) hirtelen felszökik a fordulatszám, mintha kinyomnám a kuplungot. Mindez 6. fokozatban, kis gázpedálállásnál. Kuplung ki, vissza 5., kuplung fel, semmi változás, majd dugtam egy 6-ost és minden OK. A váltások egyébként akadásmentesek, a kuplung sem csúszik (1-6.-ig padló, bármely fokozatban, semmi probléma).
Ami érdekes, hogy egy adott útvonal (cca. 50km autóút, 2-3-4 óra "pihenés" és ugyanezen útvonalon visszafelé, szinte ugyanazon a helyen történt immár harmadszor. Lehet, hogy az igazság odaát van :-), de ez több, mint érdekes.
Ha vannak tippjeitek, szívesen veszem őket.
Köszi előre is,
Takibá
156-os topicban már felvetettem az alábbiakat, ide is betseztem hátha így nagyobb esély lesz a megoldásra.
Sziasztok Cartársak!
Lenne egy találós kérdésem, hátha Ti tudjátok a megoldást, vagy tudtok tippeket adni.
Harmadszor esett meg velem, hogy kb. állandó sebességnél (110-130 körül) hirtelen felszökik a fordulatszám, mintha kinyomnám a kuplungot. Mindez 6. fokozatban, kis gázpedálállásnál. Kuplung ki, vissza 5., kuplung fel, semmi változás, majd dugtam egy 6-ost és minden OK. A váltások egyébként akadásmentesek, a kuplung sem csúszik (1-6.-ig padló, bármely fokozatban, semmi probléma).
Ami érdekes, hogy egy adott útvonal (cca. 50km autóút, 2-3-4 óra "pihenés" és ugyanezen útvonalon visszafelé, szinte ugyanazon a helyen történt immár harmadszor. Lehet, hogy az igazság odaát van :-), de ez több, mint érdekes.
Ha vannak tippjeitek, szívesen veszem őket.
Köszi előre is,
Takibá
GT Ɨ|ѯ2010-04-04 20:05:02 // 29436

Honosíthatnák nálunk is...:-)
Liquid2010-04-04 13:48:49 // 29435
ha nem extrém as kereked (magyarán nem tér el nagyon jelentős mértékben a váltómérettől) akkor inkább a műszeregység a ludas.
Buddha2010-04-04 11:00:27 // 29434
A felniméret mindegy, a gumi külső átmérője határozza meg a egy fordulat/megtett utat!
Vannak váltóméretek melyeknek megegyezik a kerületük, pl 195/65 15 -205/55 16
Inkább a műszerekben kell keresni a hibát vagy a jeladóban...
Üdv.
Vannak váltóméretek melyeknek megegyezik a kerületük, pl 195/65 15 -205/55 16
Inkább a műszerekben kell keresni a hibát vagy a jeladóban...
Üdv.
DonJimmy2010-04-04 10:22:50 // 29433
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne. Csal a kilométerórám. Amikor 50-et mutat akkor valójában kb. 60-62-vel megyek. 16-os kerék van rajta, igy vettem. Nem lehet összekalibrálni vagy ilyesmi?
Elöre is köszi.
Egy kérdésem lenne. Csal a kilométerórám. Amikor 50-et mutat akkor valójában kb. 60-62-vel megyek. 16-os kerék van rajta, igy vettem. Nem lehet összekalibrálni vagy ilyesmi?
Elöre is köszi.
Tomasman2010-04-04 09:57:05 // 29432
Hali!
Valakinek nincs file-ja vagy linkje Magnetic marelli Connect nav+ firmware update-ról?
Az újabb firmware-t keresném ami már tud mp3-at! Köszi
Valakinek nincs file-ja vagy linkje Magnetic marelli Connect nav+ firmware update-ról?
Az újabb firmware-t keresném ami már tud mp3-at! Köszi
Vasarelly2010-04-03 20:04:47 // 29431
Annyira nem gáz. Ha nem tudod összenyomni semmivel, marad az hogy berakod a kocsi alá a rugót, és mikor teljesen ráült pár helyen dróttal összekötöd. Aztán ha visszament a gólyalábra és rögzítetted a telót a csavarral akkor elvágod a drótot. A héten 3x csináltam.
Skodra2010-04-03 19:21:11 // 29430
Skodra2010-04-03 19:19:35 // 29429
Buddha2010-04-03 17:44:52 // 29428
Buddha2010-04-03 17:30:39 // 29427
A váltóharangon, felül a lendkeréknél van egy ablak, általában egy szögletes gumidugó zárja, azt vedd ki és ott is tudsz felső holtpontot ellenőrizni! Nem biztos, hogy van könnyű rálátás, lehet, hogy az akksit, akksitartót meg egy-két dolgot ki kell szerelni hozzá...
Egyébként gyertyanyíláson is kivitelezhető ha van egy kis rutinod a dologban! ;-)
Egyébként gyertyanyíláson is kivitelezhető ha van egy kis rutinod a dologban! ;-)
Fighter2010-04-03 17:25:53 // 29426
Köszi, akkor majd a szerelő :-)
Lacci2010-04-03 17:16:00 // 29425
Srácok, nem tud valaki jó műanyagost Tatabányán, vagy környékén??
a lökösöm közepét kéne megjavítania.
a lökösöm közepét kéne megjavítania.
Koko 1642010-04-03 16:40:55 // 29424
Csak a rugó össze húzó ,kell !
Fighter2010-04-03 15:40:51 // 29423
Sziasztok!
164 TS első toronycsapágyat nehéz kicserélni? Kell hozzá valami speckó célszerszám? Mit kell szétszedni hozzá hogy ki tudjam cserélni? Köszi
164 TS első toronycsapágyat nehéz kicserélni? Kell hozzá valami speckó célszerszám? Mit kell szétszedni hozzá hogy ki tudjam cserélni? Köszi
EvoGerry2010-04-03 15:05:34 // 29422
Sziasztok!
Olyan problémám van h vezérlés szettet cseréltünk,(Ts-en) jelölgetős módszerrel,ami persze Ts-nél (szerintem) nem lehetséges,de sikerült csak nem tökéletesen:D:D.. szóval szépen jár a motor,csak alacsony fordulaton eltűnt a nyomaték,egyértelmű elvan mászva a vezérlés:S:S.Azóta beszereztem vez.tengely lefogató sablonokat,de eddig azért nem állítottam be vele,mert a másik spec szerszám amivel 1.hengernél kell a felső holtpontot beállítani olyanom nincs.Véleményem szerint ez is szükséges a pontos vezérlés beállításhoz!De nem vagyok szerelő,ezért kérdezlek titeket h csak sablonnal nekiállhatok?? válaszokat előre is köszönöm!
Olyan problémám van h vezérlés szettet cseréltünk,(Ts-en) jelölgetős módszerrel,ami persze Ts-nél (szerintem) nem lehetséges,de sikerült csak nem tökéletesen:D:D.. szóval szépen jár a motor,csak alacsony fordulaton eltűnt a nyomaték,egyértelmű elvan mászva a vezérlés:S:S.Azóta beszereztem vez.tengely lefogató sablonokat,de eddig azért nem állítottam be vele,mert a másik spec szerszám amivel 1.hengernél kell a felső holtpontot beállítani olyanom nincs.Véleményem szerint ez is szükséges a pontos vezérlés beállításhoz!De nem vagyok szerelő,ezért kérdezlek titeket h csak sablonnal nekiállhatok?? válaszokat előre is köszönöm!
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-03 14:12:26 // 29421
inkább rábszott mert erre nincs gar és benyelheti :P
Bagee2010-04-03 13:51:19 // 29420
lehet már nem nekem :D
pb_2010-04-03 12:53:59 // 29419
A szerkezettel még lesz bajod.
Átok79146TD2010-04-03 07:59:24 // 29418
mint pók a lucernásban??:))))
Wickey2010-04-02 23:49:43 // 29417
biztos van egy alkatrészes haverja akitől raktárról tud kedvezménnyel görgőket :-PPPP
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-02 20:25:16 // 29416
van olyan is aki koppra spanolja aztán csodálkozik hogy mind a két görgő gatya 5e km múlva ...
Buddha2010-04-02 20:24:47 // 29415
Szerintem éppen az Alfa-Fiat -Lancia vezérműszíjait a legkézenfekvőbb beállítani, hiszen az automata feszítőn minden adott a precíz kivitelezéshez! Egy francia autón melyen pl nem automata a feszító még feszességmérő is kell, vagy egy vízszivattyú tekergetős opel sem leányálom.
Sajnos javítottam már én is olyan Alfát amin frissen cseréltek szettet, csak a kedves mester nem tudta, hogy ezt az automata feszítőt rúgóerő ellenében kell a jelzésig eltolni, és ha már beállt a szíj ellenőrizni! ;-) Nekinyomta a szíjnak, de a rúgó még meg sem mozdult és úgy rögzítette! Természetesen 16 szelep bánta meg sok tízezer forintocska...
Persze a Fiatnál is vannak trükkös esetek, pl Bravo 2.0HGT. Így kezdődik a szakmai utasítás:
"A vezérműszíjat nem lehet kicserélni, ha a motor nincsen kivéve a járműből."
Ja persze, nőgyógyász mutatvány, de simán meg lehet csinálni! ;-)
Egy szó mint száz, nekem a kedvenc munkám a vezérmű szett csere olasz autón!
Sajnos javítottam már én is olyan Alfát amin frissen cseréltek szettet, csak a kedves mester nem tudta, hogy ezt az automata feszítőt rúgóerő ellenében kell a jelzésig eltolni, és ha már beállt a szíj ellenőrizni! ;-) Nekinyomta a szíjnak, de a rúgó még meg sem mozdult és úgy rögzítette! Természetesen 16 szelep bánta meg sok tízezer forintocska...
Persze a Fiatnál is vannak trükkös esetek, pl Bravo 2.0HGT. Így kezdődik a szakmai utasítás:
"A vezérműszíjat nem lehet kicserélni, ha a motor nincsen kivéve a járműből."
Ja persze, nőgyógyász mutatvány, de simán meg lehet csinálni! ;-)
Egy szó mint száz, nekem a kedvenc munkám a vezérmű szett csere olasz autón!
Bagee2010-04-02 20:22:45 // 29414
tárcsa volt a szar :) azért köszönöm a tippeket :)
egy darabig elmegy megint remélem... És végre vissza jött egy kis erő is a gépbe :D
egy darabig elmegy megint remélem... És végre vissza jött egy kis erő is a gépbe :D
Don Gombóc2010-04-02 19:49:12 // 29413
Igen elsőre felrakja beállítja aztán néz mint hal a szatyorban hogy mégis átugrik a szíj, a rosszabbik esetben meg szakadhat is. És csodálkoznak hogy most volt cserélve. Sajna az nem mindegy ki cseréli.
Don Gombóc2010-04-02 19:47:25 // 29412
Elég húzós, de ha valaki ezzel foglakozik megéri egy szettet venni.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-02 12:05:31 // 29411
na igen feszíteni meg kell tanulni...pont most volt egy ilyen eset...
Ofi2010-04-02 11:45:46 // 29410
A gyári kb tavaly év elején 25-30 ezer forint volt tipusonként. Utángyártott pedig szettben kb 130 ezer az Olasz személy autók 70-80 százalékára jó. Legalábbis tavaly május környékén ilyen árat kaptam.
Liquid2010-04-02 11:43:29 // 29409
valóban, ha egy kellően hozzáértő és alapos ember csinálja, de ugye nem minden autószerelő tartozik ebbe a kategóriába
kertecs2010-04-02 11:29:33 // 29408
Erről beszéltünk éppen, h ezzel már tulajdonképpen túlbiztosítottuk a dolgot : )
Liquid2010-04-02 10:54:23 // 29407
értemén hogy villanymotor...:))
inkább arra akartam irányulni, hogy a TS egyébként is egy kellően érzékeny valami, könnyen el lehet kurjantani, legalább ilyenkor minimalizáljuk ennek a lehetőségét :)
inkább arra akartam irányulni, hogy a TS egyébként is egy kellően érzékeny valami, könnyen el lehet kurjantani, legalább ilyenkor minimalizáljuk ennek a lehetőségét :)
pb_2010-04-02 10:46:51 // 29406
A szerkezet rugói Lgyengültek, rosszab Setben a lendkereket is szabályozni kell. Az ilyen schneider cuccokat, és tsaik felejtsük L. A Valeo már jó, de önmagában a tárcsa kevés lesz, szettet kell cserélni.
András bácsi2010-04-02 10:45:38 // 29405
Pedig ez szimpla mechanika. :) Nincs benne nagyobb ördögi mágia, mint bármely másik változó vezérlésű többtengelyes gépnél. Még a 16 szelepes boxer, vagy a 24 szelepes V6 is bonyolultabb.
András bácsi2010-04-02 10:43:09 // 29404
Olyan 12-15e volt, ha jól emlékszem.
pb_2010-04-02 10:43:08 // 29403
Ha +égett a tárcsa, azt már bax6ja az Mber. Flexel, max vashulladékot gyártasz belőlük, Papa.))
Liquid2010-04-02 10:38:02 // 29401
háát nemtom, nemszivesen cseréltetnék TS-en vezérműszíjat olyan helyen, ahol ezzel a módszerrel állnak a dologhoz.
Mendieta2010-04-02 10:18:34 // 29400
Kérdésem lenne . Tudnátok annyiban segiteni ha valaki már csinált ilyet 164-es hátsó hid csere. Mire figyeljek oda . Nehéz -e. tippek ,trükkök. Előre is köszönöm.