Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

attika2011-01-05 22:27:45 // 33223
Sziasztok!Van egy kis problémám 145 1,4Twin Spark 1999 mi lehet a probléma akkor ha annyi üzemanyag került a motorba hogy ellepte a gyertyát úszik az egész a benziben?
Alfa GT-Csaba2011-01-05 21:40:36 // 33222
Nem ő dolgozik ott,csak van ismeretsége.Érden van az a vizsgabázis.
Liquid2011-01-05 21:11:59 // 33221
Ejj, ne haragudj elírtam
nyámnyila2011-01-05 21:06:22 // 33220
igy mar ertem koszi
Hardy2011-01-05 20:45:57 // 33219
Nem Shull, hanem SKULL. Ő csinálta meg, nézd meg a blogját.
nyámnyila2011-01-05 20:40:16 // 33218
akkor azzal kene beszelnem akinek sikerult.ja es mit ertesz az alatt ,hogy Shull?
147jtd2011-01-05 20:00:42 // 33217
sziasztok, ha dinamikusabb vezetés mellett váltáskor kuplung menyomása illetve felegedésekor kattanást hallok, akkor az féltengely? vagy mi lehet, ha finoman nyomom be a kuplungot és engedem akkor nincs hang.
Hari2011-01-05 18:46:29 // 33216
Na ja! Én is találkoztam már ilyen "felújított" (inkább buherált!) alsó lengőkarral! Fél évet ki is bírt!!! Szerintem nem lehet JÓL kivitelezni! Legalább is az eddig ismeretes - jó Magyar - technológiával. Ez olyan mint annak idején a '80-as években kezdett elterjedni a féltengely felújítás. Mikor kint szóba jött, megemlítettem a féltengelyt felújítást, nagyra nyílt szemekkel csak annyit mondott a "főnök" . "Ez igen! ... Ilyen profi gépeik vannak a magyarországi kis műhelyeknek?!" :-)
.... de ezen már én is sokat gondolkodtam, méricskéltem mi módon lehetne megoldani az alsó lengőkarok profi javítását! (Van is rá 1-2 ötletem! ... ha időm lesz, ki is próbálom.)
A felső lengőkarhoz van nagyon jó minőségű, tartós "szilent" (ugyanis ezt nem is nevezném igazi szilentnek!) :-)
prat0022011-01-05 18:12:25 // 33215
Nem tudjátok, melyik cartárs dolgozik vizsgabázison? Valaki egy egyszer írta, hogy ha műszakin hátszél kell, keressük. Valaki tudja véletlenül, kinél lehet ilyen segítséget kapni? :-)
Ferke2011-01-05 17:00:25 // 33214
Ahol én voltam, ott újrapréselik a gümbfej házát....vagy vmi ilyesmi..szóval nem cserélhetősre, csak jóra, mintha új lenne...persze egyrészt nagy bizadalmam sem volt efelé, meg az ártól sem estem hasra...
Hardy2011-01-05 16:42:36 // 33213
Silentblok

Van olyan típusa pl az Opelnek amihez gyárilag nincsen olyan lengőkar ahol lehet külön a gömcsuklót cserélni de utólag valamelyik cég gyártott hozzá csrélhetős kivitelt is. Igy gondolom elvileg megoldható lenne.
Wickey2011-01-05 16:21:21 // 33212
Nem kövezlek meg, vittük már el egy állítólag jónevű helyre a cuccot, ott az ember forgatta a lengőkart majd a fejét is, és közölte, hogy ha ezt ő átalakítaná cserélhető gömbfejesre, úgy legyengülne a gömbfej körül a lengőkar, hogy azt a munkát nem engedi ki a kezéből. Nem vidám a lengőkartörés szerinte.
Ferke2011-01-05 15:30:48 // 33211
Sok helyen csinálják, van ilyen tech. Csak éppen nem annyira éri meg, vagy a fenetudja...9-12 ezer körül csinálják db-ját.
GTPeti2011-01-05 15:11:05 // 33210
Kövezz meg, de egy szemfüles műhely kifejleszthetne a (sajtolt) gömbfejek cseréjére is 1 technológiát. SZVSZ ez nem lehetetlen.
Ferke2011-01-05 14:40:53 // 33209
Jaja, azt kéne csinálni...belepróbálni a hátsót, az pikpakk megvan, az elsők már nem egy etwas:)
mreni2011-01-05 14:15:58 // 33208
télen az ülésfűtés adja majd:)
Kareszka19842011-01-05 13:54:30 // 33207
jaja, énis így ismerem a bőrüléseket :D télen meg "csáo aranyér, rég láttalak" :D
mreni2011-01-05 13:52:56 // 33206
Viszont nyáron klíma nélkül 50fokba fogom magam szídni az tuti ha megveszem...:D:D
mreni2011-01-05 13:48:42 // 33205
Nekem is úgy rémlik hogy szélesebb,azért kérdezem,majd ha jövőhéten még meglesz az ülés bepróbálom aztán majd lesz valami:)
mreni2011-01-05 13:47:56 // 33204
Van egy ismerősömnek vajbőr 147 belső ajtókárpitok nélkül:) Ülésfűtéssel gerinctámasszal(meg talán légzsákos is de engem ez a rész nem izgat:)) ócsóér:)) csak most nem igazán van rá money...:S
Kareszka19842011-01-05 13:18:40 // 33203
na azt meg mennyiért és hol lőttél? :P
Ferke2011-01-05 13:16:26 // 33202
Az első szerintem nem nagy ügy, mert a sinek konzoljait hozzá lehet faragni a 45 padlójához...a hátsó viszont szerintem eleve szélesebb a 47-ben...persze csak szerintem, szóval simán lehet, hogy tévedek...de ha szélesebb, akkor az úgy elég érdekes:)
mreni2011-01-05 12:57:33 // 33201
Ha már itt tartunk,nekem is lenne egy üléssel kapcsolatos kérdésem...
A 147 vagy Gt üléseit be lehet faragni a 145be?:)) Illetve mekkora méretkülönbségek/eltérések vannak közte?
Első-hátsó garnitúrát kéne valahogy belevarázsolni tavasszal:)
Liquid2011-01-05 12:50:31 // 33200
fordítva már van rá példa (Shull), de az ülések dönthetősége miatt szerintem hekkelni kell rendesen
Ferke2011-01-05 12:43:28 // 33199
Háát, eléggé gányolva csak. Eléggé teljesen más a berlina hátsó ülése....
nyámnyila2011-01-04 21:26:21 // 33198
Sziasztok.
Nem tudja veletlenul valaki ,hogy a 156 sedan ulesgarniturat (elso hatso ulesek) be tudom e rakni a 156 sw be?Koszonom
Wickey2011-01-04 19:58:50 // 33197
teljesen mindegy, mert nekem 156ban pl. alsó lengőkarban a gömbfej hamarabb fáradt el mint a szilentek. Felsőben viszont a szilentek adják meg magukat hamarabb ha jól dereng.
Wickey2011-01-04 19:57:42 // 33196
Hát ott a powerflex drága pízér' :-DD
mreni2011-01-04 19:57:15 // 33195
Én annak örülnék nagyon ha az Amore-sok kapnának X% kedvezményt a poliuretán szilentekből:)
Raknám is be előre az összes sz@r bilstein helyére:)
Kareszka19842011-01-04 18:34:56 // 33194
anno én is szavaztam "Speciális poliuretán szilentet az autónak, megfizethető áron!" -al, azthitem egyszercsak megnyílik a kánaán és lesz valami is a dologbol, de nem így lett, azóta nem is foglalkozom vele...
de a tesztnek örülnék, mert gyanussan szilentcsere előtt vagyok pár 1000km-el :-/ eddig egyedül csak egy pesti mühelyt ajánlotak nekem, ahol a gyári lengőkarokba vulkanizálnak bele klasszisokkal tartósabb szilentanyagot, nemis olyan vészes áron, de sajnos már azt az elérhetőséget is elkevertem :(
mreni2011-01-04 18:22:07 // 33193
Nem kell kiemelni szerintem,166-ot nem ismerem,de valószínű ott is van annyi hely hogy kicseréld..
Arra kell figyelni hogy ne emeld meg túlságosan a motort,csak épp addig hogy ki tudd cserélni a bakot.:)
Dzsozy2011-01-04 17:56:48 // 33192
Sziasztok!
Érdeklődnék a hozzáértő közösségtől, hogy motortartó bakok cseréjénél, elég ha a motor csak meg van emelve, bontás nélkül, vagy bontani kell a cuccot, és "ki" kell emelni a hóbelebancot?
GTPeti2011-01-04 16:41:53 // 33191
Srácok, evvel a "Vásárolnál-e speciális, a gyárinál tartósabb szilentet Alfád futóművébe?" kezdeményezéssel mi lett?

Nem láttam semmilyen komoly felhívást arra, hogy ez és ez a műhely/szilentgyártó/importőr rendelkezésünkre bocsátana megfelelő szilenteket.

(Márpedig enélkül bármilyen vágyálmunkat feltehetjük kérdésként...)

Ha pedig létezik ilyen, szerintem az lenne fair az Amorétól, hogy végezzen egy tartóstesztet és publikálja az eredményt. Thx előre is.
Gonosztevő2011-01-04 11:37:41 // 33190
Remélem ennyi lesz!
Este elviszem,holnap elvileg megnézik, azt kiderül!
Gonosztevő2011-01-04 11:35:52 // 33189
Az az igazság,hogy nem látni semmit úgy el van rejtve! Én is abban bízom,hogy valami cső ment csak el! Fogyott belőle már eddíg is,de kb. 1500km-enként kellett utána önteni!
Gondoltam előbb-utóbb ez lesz!
mreni2011-01-04 11:17:18 // 33188
valószínű cső lesz az ha egyből kinyomja az összeset...
RoliQ42011-01-04 11:12:59 // 33187
lehet cső is... ahol a a tartályból a kormányműbe megy a cső.. ott vannak csatlakozások.. nekem volt hogy ott folyt!
Gonosztevő2011-01-04 11:05:08 // 33186
Sziasztok!
Az a problémám a 166 2.0 V6TB-vel,hogy miután feltöltöttem a szervó olaj tartályt,motor indítása után azonnal ki is nyomja üresre! :(
A motor közepe alatt,folyik ki! Kormánymű vagy szervó szivattyú adta meg magát? Vagy lehet valami cső?
Egyszer már jártam így, de akkor a lökhárító bal elejénél folyt ki és ott egy csö ment el! Mindenesetre holnap,vagy holnapután megnézik,de addíg is idegesít a dolog!
Köszi a hozzáértő szavakat!
Hori2011-01-03 21:52:09 // 33185
Köszönöm a tájékoztatást. Akkor nincs több baj vele, mint az enyémmel. Nekem 5 és fél év alatt a lengőkarokon kívül más gondom nem volt. Szeretem-szerelem!
Piritu - 1.000.0002011-01-03 21:48:44 // 33184
A 2,0TS-nél is ugyan azokra kell figyelni, mint általában a TS-eknél, mint a Te 1,6 TS-ednél is:
- szíj és a kapcsolódó cuccok időben legyenek cserélve. (Szíj, feszítő, vízpumpa) A gyár eredetileg a cserére 120ezret adott meg, majd módosította 60 ezerre.
- A kiegyensúlyozó tengelyeket meghajtó szíjat is cserélni kell időnként (feszítőt is) - ez nincs az 1,6-nál
- az olajat természeténél fogva csipegeti, nagyon ritka, amelyik nem. A gyár szerint 0,75l/1000km a határ, e felett kell megbontani.
- vezérlésmódosító szintén érdekes, hidegindításnál ha nincs dízelhangja, akkor jó. Minél tovább kerreg, annál közelebb a csere. (Én pl tavasszal a szíjcserekor megejtem, hogy ne is legyen vele gondom.) Ha kerreg, attól baja nem lesz, csak undorító a hangja. (Nagyon jó alkualap)
Piritu - 1.000.0002011-01-03 21:38:16 // 33183
A könyv szerint a motor leállítása után pár (5) perccel kell ellenőrizni az olajszintet.
Hori2011-01-03 21:29:15 // 33182
Sziasztok, és BUÉK Cartársak!

Mit kell tudni a 2.0 TS motorról mielőtt veszek egy ilyen autót?
Szaggatja a vezszíjat? Ezeknek is betegsége a vezmódosító? Mit érdemes tudni róla?

Előre is köszi a segítséget!
Kareszka19842011-01-03 19:37:43 // 33181
mondjuk azt észrevetem, hogy az egyik lámpatest hátuljárol eltünt a ködlámpa hátsó zárókupakja :-/ megpróbálom átmenetileg valamivel heleyettesíteni, amíg nem találok odavalót...egyszer megszívtam amikor izzót cseréltem és rosszul raktam vissza a védőburkolatot hátul. az eredmény: bazira bepárásodott lámpabúra, pár óra hajszárítózás :D
Kareszka19842011-01-03 19:34:49 // 33180
relét gondoltam megnézni, csak még kikell nyomozzam melyik az övé :)
mondjuk megvagyok nélküle, de ködben azért nem árt ha van...
vm2011-01-03 19:33:32 // 33179
A pára inkább vezérlőegységekben tud zárlatolni, ahol finom, apró alkatrészek, illetve vezetékelés, vagy NYÁK lap van. Egy ködlámpa ennél nagyobb léptékű, szerintem valami fizikai zárlat lehet. Relé, foglalat, vezeték, effélék...
FRC2011-01-03 19:33:19 // 33178
igen gondolom, hogy lecsapódik a pára és zárlatos. próbáld valahol garázsban tartani ejjelre és reggel mikor száraz az autó megpróbálni
Kareszka19842011-01-03 19:32:13 // 33177
ezért is kérdeztem, mielőtt lángot csiholnék a biztosítékládában :-/
mreni2011-01-03 19:31:14 // 33176
Nézd meg hogy mekkora a gyári biztije,nagyobbat semmiképp sem...
Kareszka19842011-01-03 19:30:20 // 33175
kiégett biztosítékkal vettem februárban, nyáron kicseréltem, nem nagyon hasnzáltam. most 1 hónapja csapta ki először úgy fél óra használat után, kicseréltem és most ahogy bekapcsoltam egyből kivágta...gondolod valahol párát kap és zárlatot okoz??
vm2011-01-03 19:29:01 // 33174
Nagyobbat inkább ne!
Egészségkárosító...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak