Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-21 22:23:40 // 33044
trafót minden autóban kell cserélni mondjuk a rönyókban a legsűrűbben :) a többi is evidens különben miből élnének az autósboltosok? :P
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-21 22:21:47 // 33043
aham akkor kérdezd meg az 1.2 bravosokat hánynak kellet már motorvezérlőt cserélni :D
egyébként a pugban van sok magnetti elektronika jól bírják...
egyébként a pugban van sok magnetti elektronika jól bírják...
mreni2010-12-21 22:20:51 // 33042
és ráadásul én állandóan a bosch cuccokkal szívtam a TS-be a trafótól a légtömegmérőn át lambdaszonda alapjárati motorig minden volt 1év alatt:D
mreni2010-12-21 22:19:44 // 33041
lehet...
nekem most az a furcsa hogy kb 2éve van jónéhány fiat bravo-s ismerősöm...
magnetti elektronikával még soha nem volt bajuk ellenben a bosch-al ami már szinte mindennapos:S
nekem most az a furcsa hogy kb 2éve van jónéhány fiat bravo-s ismerősöm...
magnetti elektronikával még soha nem volt bajuk ellenben a bosch-al ami már szinte mindennapos:S
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-21 22:17:36 // 33040
én félek tőlük :D amibe azt gyártották abba azt kell rakni viszont helyettesítésre 2ft-ot nem ér sajnos tapasztalat
mreni2010-12-21 22:16:28 // 33039
Elektromos kütyükben:D
mreni2010-12-21 22:16:06 // 33038
1.4Ts trafóm van ha érdekel.
az nem jó 1.8hoz?:)
az nem jó 1.8hoz?:)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-21 22:16:04 // 33037
miben? :)
GTVili2010-12-21 22:13:50 // 33036
Sziasztok!
Szükségem lenne egy darab,komplett gyújtótrafóra. CF 1-es,1.8-2.0TS motorhoz.A vezérlés oldali,szélső hengerem egyik gyertyája nem működik rendesen,mert a pipa és a trafó csatlakozása odavan.....
Adnék érte egy KOMPLETT SOR CF 3-as gyújtótrafót! Ami kiváló állapotnak örvend...
Szükségem lenne egy darab,komplett gyújtótrafóra. CF 1-es,1.8-2.0TS motorhoz.A vezérlés oldali,szélső hengerem egyik gyertyája nem működik rendesen,mert a pipa és a trafó csatlakozása odavan.....
Adnék érte egy KOMPLETT SOR CF 3-as gyújtótrafót! Ami kiváló állapotnak örvend...
mreni2010-12-21 22:13:06 // 33035
Szerintem a magnetti jobb mint a bosch:) :P
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-21 22:11:27 // 33034
Bosch egy fosch :D viszont elektronyos alkatrészekben csak azt ...na de fékekben is katasztrófa :P
Ferke2010-12-21 22:08:15 // 33033
Hát, ebből akkor nem sok nyert most:) Valahogy éreztem én:))
Hari2010-12-21 22:03:47 // 33032
Maximálisan támogatom és egyetértek azzal amit írtál!!!
Meggyőződésem, hogy Alfába a gyári gyertyán és vezérlésen kívül - kivéve a DAYCO - semmi mást nem szabad belerakni!
(Tudnák jó néhány problémás Conti meg Gates sztorit mesélni!)
Meggyőződésem, hogy Alfába a gyári gyertyán és vezérlésen kívül - kivéve a DAYCO - semmi mást nem szabad belerakni!
(Tudnák jó néhány problémás Conti meg Gates sztorit mesélni!)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-21 21:49:27 // 33031
- bosch gyertya felejtős
- bosch nem csinál vezérlést csak csomagol ha jól emléxem conti szíj az is felejtős...
- módosító csak gyári van
- birth, frap felejtős...
- bosch nem csinál vezérlést csak csomagol ha jól emléxem conti szíj az is felejtős...
- módosító csak gyári van
- birth, frap felejtős...
Piritu - 1.000.0002010-12-21 21:31:55 // 33030
A TS motorban 8 gyertya van, ami két féle méret/típus.
Liquid2010-12-21 21:19:50 // 33029
nemtom hogy az újabb TS-ekkel mi a szitu, de én a gyári gyertyakészletet venném meg, illetve minden vezérlés alkatrészből gyárit vennék, szíjból Dayco-t.
Avion2010-12-21 21:10:38 // 33028
Sziasztok,
Szeretném kicseréltetni a 147-esemben a vezérlést. Szeretnék segítséget kérni, hogy milyen alkatrészeket kell beszereznem. Amiket eddig kikerestem:
Bosch Gyújtógyertya, Super(UR 6 DE) 0 242 040 502 1 015 Ft
Bosch Gyújtógyertya, Super plus(FR 7 DC+) 0 242 235 666 252 Ft
Mi a különbség a két gyertya között (az áron kívül)?
Bosch Ékbordás szíj(6 PK 1840) 1 987 947 984 2 337 Ft
Bosch Fogasszíj/feszítő-/terelő-/megvezető görgőkészlet(8081) 1 987 948 081 25 575 Ft
Bosch Bordásszíj(STDN 1304 8M 22 ZZP) 1 987 949 503 2 642 Ft
Vezérlésmódosítót honnan lehet olcsón beszerezni, illetve milyen gyártóktól érdemes?
Mit lenne még célszerű cserélni, illetve mit kellene még kikeresnem, ha már úgy is szétszedik a motort?
/Bárdi/ Valeo Vízpumpa VCP506518 9 097 Ft
Milyen gyártótól érdemes vízpumpát venni és honnan?
Melyik lengőkart érdemes megvenni és honnan (Birth, FRAP, FL)?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Szeretném kicseréltetni a 147-esemben a vezérlést. Szeretnék segítséget kérni, hogy milyen alkatrészeket kell beszereznem. Amiket eddig kikerestem:
Bosch Gyújtógyertya, Super(UR 6 DE) 0 242 040 502 1 015 Ft
Bosch Gyújtógyertya, Super plus(FR 7 DC+) 0 242 235 666 252 Ft
Mi a különbség a két gyertya között (az áron kívül)?
Bosch Ékbordás szíj(6 PK 1840) 1 987 947 984 2 337 Ft
Bosch Fogasszíj/feszítő-/terelő-/megvezető görgőkészlet(8081) 1 987 948 081 25 575 Ft
Bosch Bordásszíj(STDN 1304 8M 22 ZZP) 1 987 949 503 2 642 Ft
Vezérlésmódosítót honnan lehet olcsón beszerezni, illetve milyen gyártóktól érdemes?
Mit lenne még célszerű cserélni, illetve mit kellene még kikeresnem, ha már úgy is szétszedik a motort?
/Bárdi/ Valeo Vízpumpa VCP506518 9 097 Ft
Milyen gyártótól érdemes vízpumpát venni és honnan?
Melyik lengőkart érdemes megvenni és honnan (Birth, FRAP, FL)?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Hari2010-12-20 22:15:19 // 33027
Erről beszélek! Ahhoz, hogy a hibakódokkal tudjunk mit kezdeni, nagyon tisztába kell lenni az adott típus működésével! (mi mit okoz, mitől lehet?) :)
mreni2010-12-20 22:11:04 // 33026
Na igen,nem olyan egyszerű ez mint sokan gondolják...
Nekem is a múltkor egy bravo dobott egy lambda hibakódot,pontosan nem tudom már melyik volt de szegény keverékre panaszkodott...:)
Kiderült hogy az injektorok a ludasak..
Nekem is a múltkor egy bravo dobott egy lambda hibakódot,pontosan nem tudom már melyik volt de szegény keverékre panaszkodott...:)
Kiderült hogy az injektorok a ludasak..
Hari2010-12-20 22:09:06 // 33025
A 40 óra még nagyon kevés! :-)
Viccet félre téve! Semmi gond azzal, hogy szeretnéd tudni ha kigyúl a lámpion, mi a franc okozza?!!! .... és itt kezdődik a fejvakarás! Ugyanis az esetek nagy részében kapunk 1 bizonyos OBD kódot (Pxxxx, stb) ami egy utalás 1 észlelt hibára, jelenségre! Ha szerencsénk van akkor egyértelmű ( vagy annak tűnik!
.... legyen szerencséd! :-)
Viccet félre téve! Semmi gond azzal, hogy szeretnéd tudni ha kigyúl a lámpion, mi a franc okozza?!!! .... és itt kezdődik a fejvakarás! Ugyanis az esetek nagy részében kapunk 1 bizonyos OBD kódot (Pxxxx, stb) ami egy utalás 1 észlelt hibára, jelenségre! Ha szerencsénk van akkor egyértelmű ( vagy annak tűnik!
.... legyen szerencséd! :-)
Liquid2010-12-20 22:04:05 // 33024
ebayen KKL-es cuccot kell vételezni 1900ft-ért, simán megy vele az AlfaDiag és a Fiat ECU Scan is...
GTPeti2010-12-20 22:03:56 // 33023
Egyetértünk! Hiszen ezt írtam én is. ;)
Hari2010-12-20 21:57:39 // 33022
:-) ... a különbség jóformán csak a megnevezésben van!
A lényeg, hogy a régi ( 3 vezetékes FIAT csati ) és az OBD csatin is "K" és "L" vonalon folyik a terefere az autó és a PC között! Az hogy az Alfa - és még jó néhány autó típus nem csak a 7-es lábra teszi a K vonalat! ....?!
A lényeg, hogy a régi ( 3 vezetékes FIAT csati ) és az OBD csatin is "K" és "L" vonalon folyik a terefere az autó és a PC között! Az hogy az Alfa - és még jó néhány autó típus nem csak a 7-es lábra teszi a K vonalat! ....?!
Lacci2010-12-20 21:47:22 // 33021
Na igen, körülbelül 40 órája olvasom az ilyen oldalakat.
Azt tudom, hogy azzal hogy kitörlöm nem múlik el. Nem először lenne hibaolvasás az autón :)
De legalább el tudom olvasni hogy miért, anélkül, hogy 5000et kicsengetnék egy szerelőnek, aki annyit mond hogy legalább 1 hét mire megtalálják a hibát...
És ki tudja, lehet hogy szerencsém lesz.
Azt tudom, hogy azzal hogy kitörlöm nem múlik el. Nem először lenne hibaolvasás az autón :)
De legalább el tudom olvasni hogy miért, anélkül, hogy 5000et kicsengetnék egy szerelőnek, aki annyit mond hogy legalább 1 hét mire megtalálják a hibát...
És ki tudja, lehet hogy szerencsém lesz.
GTPeti2010-12-20 21:41:48 // 33020
Itt egy táblázat. Középen a valódi OBD-s kiosztás, jobboldalt pedig a Fiat-os kiosztás, amit pl. egy 2001-es 156-ban használtak. (Vajon honnan tudom? :)
Ez a különbség a valódi OBD és a K-line-ok (egyvezetékes busz) tömkelege között.
Ez a különbség a valódi OBD és a K-line-ok (egyvezetékes busz) tömkelege között.
Hari2010-12-20 21:39:36 // 33019
:-) .... tegyük tisztába a témát ... egy kicsit!
A csatlakozó neve: OBD csatlakozó.
Szabvány van:
- OBD I,
- OBD II,
- EOBD, .... és még néhány távol keleti, de ez nekünk nem játszik!
A 156-tol kezdve szereltek OBD csatlakozót az Alfákba. A csatlakozó formája szabványosítva van! A komunikációs protokolok viszont viszont csak elvben vannak szabványosítva.
... de nem is ezt akartam! A K/L interfaces és az ELM 237-es is használható, csak más-más funkcióra. (Ha megnézed ITT jól látszik mit mire! Le is töltheted az ingyenes verziót!)
...ha kérdés van, csak bátran! Nagyon szívesen válaszolok!
Még 1 amit még szeretnék hangsúlyozni!!!
A ..." simán kiolvassuk és kitöröljük a hibakódot!" ez még nem a diagnosztika! Azzal még nagy valószínű nem javul meg az autó! ... légzsák és ABS hibakódoknál ha nincs megjavítva, nem is engedi törölni!
A csatlakozó neve: OBD csatlakozó.
Szabvány van:
- OBD I,
- OBD II,
- EOBD, .... és még néhány távol keleti, de ez nekünk nem játszik!
A 156-tol kezdve szereltek OBD csatlakozót az Alfákba. A csatlakozó formája szabványosítva van! A komunikációs protokolok viszont viszont csak elvben vannak szabványosítva.
... de nem is ezt akartam! A K/L interfaces és az ELM 237-es is használható, csak más-más funkcióra. (Ha megnézed ITT jól látszik mit mire! Le is töltheted az ingyenes verziót!)
...ha kérdés van, csak bátran! Nagyon szívesen válaszolok!
Még 1 amit még szeretnék hangsúlyozni!!!
A ..." simán kiolvassuk és kitöröljük a hibakódot!" ez még nem a diagnosztika! Azzal még nagy valószínű nem javul meg az autó! ... légzsák és ABS hibakódoknál ha nincs megjavítva, nem is engedi törölni!
Lacci2010-12-20 21:37:58 // 33018
Hát, kiváncsi leszek!
Remélem nem lövöm magam pofán a légzsákkal :D
Köszi mindenkinek a segítséget!
Remélem nem lövöm magam pofán a légzsákkal :D
Köszi mindenkinek a segítséget!
GTPeti2010-12-20 21:35:17 // 33017
SZVSZ az inkább számítson egy kábelnél, hogy mindenre használhatod, minthogy az ELM IC-re épül.
Lacci2010-12-20 21:25:12 // 33016
Na igen, ezt nézegettem is.
De valahogy az ELM ről többet olvastam, így az után nézelődtem, de akkor lecsapok egy ilyenre...
De valahogy az ELM ről többet olvastam, így az után nézelődtem, de akkor lecsapok egy ilyenre...
mreni2010-12-20 21:23:54 // 33015
6500ért meg az ELM-et:D
mreni2010-12-20 21:23:33 // 33014
4500ért vettem,olcsóbban nem találtam ITTHON:)
mreni2010-12-20 21:23:05 // 33013
Amit linkeltem,olyanom van:)
GTPeti2010-12-20 21:22:43 // 33012
Azért azt most szögezzük le, hogy ezt a kábelt rohadt drágán vesztegetik...
GTPeti2010-12-20 21:21:40 // 33011
Itt egy moddolt kábel, pont úgy, ahogy elképzeltem. (Na jó... én kicsi forgó kapcsolót tettem volna bele. :)
mreni2010-12-20 21:21:35 // 33010
Ami nem OBDII csatis gép abból igen,szerintem:D
Itt pl van:)
Itt pl van:)
Lacci2010-12-20 21:18:25 // 33009
Akkor egy olyan kkl eszközt keressek, amin van kapcsolási lehetőség, akkor azzal bármilyen hibát el tudok tüntetni?
mreni2010-12-20 21:14:20 // 33008
Na igen,szerintem is meg lehetne de ahhoz alakítani kéne az interface-n vagy a csatin:)
Egyébként,nálam bevált cucc mindkettő,utoljára egy 2008-as 1.3jtd Fiat Fiorino.t kötöttem rá az ELM-re:)
Egyébként,nálam bevált cucc mindkettő,utoljára egy 2008-as 1.3jtd Fiat Fiorino.t kötöttem rá az ELM-re:)
GTPeti2010-12-20 21:12:08 // 33007
Az előbb leírtak miatt az ELM327-es kábeleddel is kiolvashatod pl. a légzsák hibakódokat. "Csak" annyi kell, hogy választhatóvá alakítsd. Legalábbis én így gondolom, de a tévedés joga ugye...
mreni2010-12-20 21:10:41 // 33006
2001előtti autókban is előfordul az OBD2,csak akkortól lett kötelező a gyártóknak...
GTPeti2010-12-20 21:10:36 // 33005
Szerintem az a gond, hogy az ELM327-re épülő kábelek nagyrésze csak 2 db K-line-al rendelkezik. A régebbi autóknál pedig mindegyik ECU-nak saját K-line csatornája van. Ez azt jelenti, hogy kéne, hogy legyen a kábelben egy multiplexer (választóáramkör, vagy kapcsoló), hogy kiválaszthasd, melyik ECU-val szeretnél beszélgetni.
Az soha ne tévesszen meg senkit sem, hogy a régi autókban fizikailag ugyanolyan csatlakozó van, mint az újakban.
Az soha ne tévesszen meg senkit sem, hogy a régi autókban fizikailag ugyanolyan csatlakozó van, mint az újakban.
mreni2010-12-20 21:09:45 // 33004
ELM-el csak motor diagot tudsz csinálni,légzsákot nem...
Nekem van ELM-327,ezt scanmasterrel és modiaggal,illetve Fiat-os KK/l kábel FiatEcuScan-el használom.
Nekem van ELM-327,ezt scanmasterrel és modiaggal,illetve Fiat-os KK/l kábel FiatEcuScan-el használom.
Lacci2010-12-20 21:04:23 // 33003
Hát a csati az biztos, az OBD2, meg tudomásom szerint, csak 2001 től van a benzinesekben.
Az a KKL-es kütyü, miben más mint az ELM327 ek? mert a csati ugyanaz.
Légzsák hibát kéne kiiktatni.
Esetleg ha megy, muter Braváján is meg kéne nézni ezt-azt...
Az a KKL-es kütyü, miben más mint az ELM327 ek? mert a csati ugyanaz.
Légzsák hibát kéne kiiktatni.
Esetleg ha megy, muter Braváján is meg kéne nézni ezt-azt...
Bluestrain2010-12-20 21:00:13 // 33002
EOBD-s csati és OBD-s kommunikáció? Ez biztos? Mert inkább fordítva szokott előfordulni.
Bluestrain2010-12-20 20:54:04 // 33001
Hello! A legolcsóbb és legkézenfekvőbb KK-L kapcsolóval, ha nem EOBD-s a vas akkor átalakítókábel, és FIATECUSCAN.
Lacci2010-12-20 20:05:19 // 33000
5000 nél indul, és ráadásul időpont egyeztetés, meg minden macera, nem csak begurulok, aztán kész...
mizooo2010-12-20 20:02:35 // 32999
Ha mégis fizetned kell kiolvasásért 2000 Ft-nál többet ne adj érte itt mindenhol annyiért olvassák/törlik a hibát...
Lacci2010-12-20 19:59:13 // 32998
Akkor mivel tudnám megoldani? sok helyen azt olvastam, hogy működik mert a csati ugyanaz, 16 pines...
A szerviz kicsit sokat kér egy 10 perces beavatkozásért...
A szerviz kicsit sokat kér egy 10 perces beavatkozásért...
mizooo2010-12-20 19:58:06 // 32997
Ha már témánál vagyunk, 98as 156-ot (ECU és AIRBAG) mivel lehet olvasni és hibát törölni? Interface és program is érdekelne. Valaki tud variációkat?
Üdv
Üdv
Bluestrain2010-12-20 19:40:14 // 32996
Lacci2010-12-20 19:21:09 // 32995
Hali mindenki!
Kis segítség kellene!
Ki használt már, ELM327-es kütyüt a kocsijához??
Mert amiket néztem, azok mind OBD2-t tudnak, az én autóm, OBD 1-es ha minden igaz... 98- as 2.0 TS
Működne ez?? szoftver kérdése, vagy a csati se jó??
Köszi!
Kis segítség kellene!
Ki használt már, ELM327-es kütyüt a kocsijához??
Mert amiket néztem, azok mind OBD2-t tudnak, az én autóm, OBD 1-es ha minden igaz... 98- as 2.0 TS
Működne ez?? szoftver kérdése, vagy a csati se jó??
Köszi!