Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Gabesz2010-12-15 12:02:28 // 32944
Helló!
Ha még a kis mikrokapcsoló bennevan azt csak vissza kell forrasztani a helyére. Nekem egy jó műszerész 10 perc alatt megcsinálta.
Ha bicskakulcsod van, akkor az összerakásnál figyelj oda, hogy megfelelően erősre legyen meghúzva a rugó, mert különben nem fog teljesen kicsapódni.
MikeTheDevil2010-12-15 11:53:57 // 32943
Igazából annyira ahoz nem értek mert nekem nem klimás és igy bowdenes,de a klimásét tettem bele,és rajta volt a léptetőmotor amit le szereltem róla.A középkonzolt ha le veszed akkor meg látod a vezérlőt meg kell nézni,hogy rajta van-e rendesen a vezeték,a léptetőtőmotor a vezető oldalon van nézd meg hogy a vezeték rajta van-e esetleg ki mérni a vezetéket hogy megy-e áram amikor forgatod a fűtés kapcsolót.Ha van áram akkor léptető motor kuka. Ha nincs akkor viszont valami relé vagy biztositék.Igazából nem nehéz ki venni a müszerfal alját,de ha tudod akkor ne olyan hideg helyen mert könnyen törik.Ja aléptető motort asszem 3kis csavar fogja fel.
Üdv!
Mike
bilon2010-12-15 11:17:35 // 32942
hali!

a kulcs távítányítójában lévő mikrokapcsolókat lehet valahol venni?
vagy lehet javítani, vagy ki tudja javítani?

előre is köszi!
Alien42010-12-15 11:01:39 // 32941
húúú, na ez egy jó tipp, ezen elgondolkozok, mivel amikor bemelegedett motornál megnéztem a ki és bemenő csövet, akkor meleg volt mindkettő
a manualsban nézegettem én is, hogy van benne valami hasonló, tudnál erről bővebb infót/ tájékoztatást adni kérlek? elhelyezkedés, esetleg biztosíték vagy valami gondja lehet?
őszintén megmondva nem vagyok abban a helyzetben hogy kibontsam a műszerfalat :S
köszönöm a tippet, eddig meg sem fordult a fejemben! király vagy :)
MikeTheDevil2010-12-15 10:45:20 // 32940
Hali!
Amikor én szét szedtem a fűtésboxomat,akkor mint ki derült folyamatosan van benne meleg víz.Viszont a boxba van egy lapát ami szabályozza hogy merre menjen benne a levegő.Ha a tiedé klimás akkor léptető motor szabályozza a lapát állását.Én azt nézném meg hogy egyáltalán müködik-e az léptetőmotor vagy a kapcsolója.
Üdv!
Mike
Azzurro2010-12-15 08:38:27 // 32939
Sziasztok!!
Olyan kérdésem volna hozzátok, hogy a 145 2.0TS ( 1996-os ) váltója megegyezik a GTV 2.0TS ( 1996-os ) váltójával???Vagyis betudom e építeni, a 145-be a GTV váltóját???
Várom a hozzáértő hozzászólásokat!!! S.O.S.
Gabesz2010-12-15 07:13:22 // 32938
Köszönöm :)
ami kéznél lesz, ki lesz cserélve...
Repdesek az örömtől
Itt egy kép, hogy hogy látszik a folyás:

a háttérben pedig az olajcserénél sikeresen beragasztott leeresztő csavar :S még azt is meg kell csinálni.
Szerencse, hogy nem kell nap,mint nap használnom az autót, mert a gatyám is rámenne, annyit kell pótolni az olajat.
De nyugtatom magam, hogy a 146 boxival is igy kezdtem, aztán meghálálta.
Alien42010-12-15 02:08:03 // 32937
hát mondjuk úgy, hogy nincs most hirtelen "kedvem" anyagiakra gondolva
akkor az alapkoncepció legyen az hogy leengedem a rendszert teljesen, illetve amennyire http://img689.imageshack.us/img689/36/htsuw.jpg a képen ábrázolt megbontási helyen ő maga kiereszt, csak annyit
ezek a csövek, gumi csövek és akkor mivel ez egy "rövid kör" rendszer, megpróbálom valami tisztítószerrel megtisztítani, legalább ezt a telet húzza ki...
azon gondolkozom, hogy mekkora nyomás lehet ebben a rendszerben, hogy ha nem képes átnyomni a vizet... mekkorára tippeltek?
aztán hogy ha valami isteni csoda folytán sikerült átjárhatóbbá tenni a rendszert
-tehát könnyebben átfolyik a víz-
akkor meg gondolom zárom a rendszert a 2 cső visszaszerelésével, a fagyállót meg amit lecsapoltam, azt vissza töltöm a tartályába
motor indít, aztán vissza dolgozza ő magát a rendszerbe
kicsit alapjáraton megjáratni, akkor körbejár minden... és valami hihetetlen isteni csoda folytán a fűtés is megy ...talán...
megvallom én is szkeptikus vagyok ez ügyben, hogy ez bejön... de nincs garázsom szerelni/kocsit bontani
itt meg Kaposváron nem ismerek senkit :/ tehát csak a közös udvaron tudok szerelni minimál készlettel... ezért tudok csak "cigánykodni" a rendes szerelés helyett :/
Buddha2010-12-15 00:38:50 // 32936
Pontosan ezekre gondoltam!
Ha nem desztvízzel volt töltögetve a rendszer akkor vízkő is lehet, de egy előző hengerfej hiba akár olajos trutyit is vihetett a cellákba. Mosószer, mosogatószer, nem túl tömény ecet, ezek mint játszanak, meg a finom vízsugár! Határozottan de nem brutálisan meg lehet spriccelni a csöveket belülről!
Sajnos azt nem tudom, hogy a 145/146-ban mekkora munka a csere, de a radiátor kb. 10e forint. Szerintem nem nagy pénz más autókéhoz képest.
Ha teheted cseréltesd! ;-)
Üdv.
Alien42010-12-14 23:57:21 // 32935
és azt honnan, mennyiért? :/
átmeneti megoldásnak...:
lekötni a tűzfalnak a motor felőli csöveit
leereszteni -gondolom így leengedem az egész rendszert-
és a 2 gumicsövön valami tisztítószert átengedni? ami gumi meg ?aluminium? barát?
gondolom aluból lehet
forró ecet vagy a fene tudja...
akkor kiszerelni sem kell, de a fő problémát valamennyire tudom orvosolni
vélemény? :D lehet hü..ézni is :D
Buddha2010-12-14 23:13:35 // 32934
Szia!
Az általad leírt tünetek tipikusak a hőcserélő haláláról! Valószínűleg a radiátorod kell cserélni! Néha ideiglenesen segít egy átmosás/takarítás, de én a cserét javaslom.
Azzurro2010-12-14 22:43:07 // 32933
Sziasztok!!
Olyan kérdésem volna hozzátok, hogy a 145 2.0TS ( 1996-os ) váltója megegyezik a GTV 2.0TS ( 1996-os ) váltójával???Vagyis betudom e építeni, a 145-be a GTV váltóját???
Várom a hozzáértő hozzászólásokat!!! S.O.S.
Wickey2010-12-14 22:09:50 // 32932
sok cseresznyét.
Készülj a szimmering mellett stabrúdszilentekre, féltengely gumiharangokra, meg őő... mindenre amit ilyenkor kézbe lehet venni.
Én kurva eszes voltam, cseréltem főtengelyszimmeringet, kuplungszettet, még alsó lengőkarokat is, csak stabrúdszilenteket nem. Most olyan okos és ügyes gyereknek tartom magam, ugyanúgy kopog az autó eleje új lengőkarokkal is mint eddig az amúgy félidős lengőkarokkal. :)) De hogy a bölcsőt mégegyszer le nem veszem arra nagy összeget rá merek tenni. :)
Alfa GT-Csaba2010-12-14 21:48:26 // 32930
Nekem egyszer hasonló problémám volt ,csak nekem a jobb hátsó lámpám égett folyamatosan ha levettem a gyújtást akkor is.A hiba a fordulatszám mérőben volt,egy ellenállás füstölt el benne, és az okozta a zárlatot.
GTPeti2010-12-14 21:40:39 // 32929
Aggass egy multimétert (10A-s árammérés üzemmód) az egyik akkusaru ÉS az akku pólusa közé. NE adj rá gyújtást!!! Kezd el sorban kiszedegetni a biztosítékokat. Így kell kezdeni.

Az "azonnal fogynak a voltok"-at remélem nem szó szerint értetted. Az ugyanis teljesen természetes, hogy az akkufeszültség esik egy bizonyos szintig.
nyámnyila2010-12-14 21:35:39 // 32928
Hello Alfa-tesok!
Elektromos problemamra keresek valaszt vagy barmi hasznalhato otletet.Szoval roviden,valami leszivja az akkumulatort.Amint leallitom a kocsit azonnal fogynak a voltok.Plusz ha raadom a gyujtast semmi nemtortenik,viszont ha beinditom a kocsit akkor alapjaraton a bal hatso feklampa halvanyan vilagit.A muszerfalon is van hiba uzenet ha az az de amint felkapcsolom a helyzetjelzot a kijelzon elalszik a hiba uzi.
Vagy marad a szerelo de azok itt kint......
Elore is koszonom!!!
GTPeti2010-12-14 21:06:30 // 32927
Persze köszi az infót, ez akkor azt jelenti, hogy egy sima lemez is megteszi. Ráadásul, ha (1-1,5mm) aluból csinálok, ahhoz (gyári) tömítés sem kell (- tudom, amúgysem -), mert puha.
GTPeti2010-12-14 21:04:57 // 32926
Tudja fene, más fórumokon ilyesmikről számoltak be. Akkor a JTD hidegvérű a többihez képest?
András bácsi2010-12-14 20:44:58 // 32925
Dehogy ég át! ott már nincs akkora hő: szerintem 100 fok alatt lehet.
GTPeti2010-12-14 20:42:54 // 32924
Á, szerintem az hamar átég. Biztosra akarok menni. Min 2mm-es lemez lesz az.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-14 20:36:33 // 32923
melyik a vezérlés oldali vagy váltó oldali?
ALFI1562010-12-14 20:34:30 // 32922
Vágd ki magad egy vékony lemezből.Pl.Kólás vagy sörösdobozból.
GTPeti2010-12-14 20:30:33 // 32921
Köszi!
satya2010-12-14 20:28:25 // 32920
vízsugárral ki tudják vágni. :) régebben a Bp XI. kerületben volt a Woldem Kft. nem tudom vannak-e még, de srác telefonszáma: 06 30 2223249 volt. Gyurós István, ha nem a neten biztosan találsz máshol is. nem olcsó!! :( nagyon szépen dolgoztak, sok mindent vágtak nekünk. :)
GTPeti2010-12-14 20:18:14 // 32919
A JTD-nél elvileg 7,5 óra a normaideje. (SZVSZ megy az gyorsabban is, de csak megérzés.)
Azzurro2010-12-14 20:17:40 // 32918
Attól függ ki csinálja, és mennyi munka kedvel.:-))A viccet félre téve, nekem 2 délelőtt alatt megcsinálták.Nem Alfán, hanem a Fiat-nál.
Gabesz2010-12-14 20:13:34 // 32917
Sziaszok!
Kb hány munkaóra egy főtengely szimering csere? Ugye váltó, kuplung le, szimering csere, váltó, kuplung fel.
GTPeti2010-12-14 20:09:12 // 32916
Srácok, ha vki tud 1 helyet, ahol legyártanának rozsdamentesből egy EGR vaktömítést, szóljon légyszi:



Persze a két közrefogó tömítés is érdekelne, hol lehet kapni. (Gyári rendelésén kívül.)
Azzurro2010-12-14 19:55:39 // 32915
Sziasztok!!
Olyan kérdésem volna hozzátok, hogy a 145 2.0TS ( 1996-os ) váltója megegyezik a GTV 2.0TS ( 1996-os ) váltójával???Vagyis betudom e építeni, a 145-be a GTV váltóját???
Várom a hozzáértő hozzászólásokat!!! S.O.S.
Alien42010-12-14 19:09:05 // 32914
bocsánat, javítok... gépi forgácsoló vagyok nem "épi" :D
valamint haver azt a tippet adta hogy a klíma radiátorom van leülepedve
állítólag csere szükséges
várom az építő ötleteket
Alien42010-12-14 19:07:03 // 32913
Sziasztok!
Új vagyok minden téren :D
viszont kérdésem is van...
légkondi -hideg révén bele fagyok a kocsiba- :D
jelzem, a kocsit nem rég vettem át és nem is vagyok túl tapasztalt, bár épi forgácsoló szakterületem miatt megszerelem amit meg kell, eddig is csak SK a kocsi :D

a helyzet az, hogy nem megy az utastér fűtése
megfigyeléseim/tetteim:

-a rendszer jól fel van töltve fagyállóval, azzal nincs gond

-a motor hőmérséklete állandóan megfelelő, 90°C-ot mutat a kijelző

-ugye a rendszer gáz szintje nem vonatkozik most ide, mivel fűteni akarunk, nem hűteni /bár nincs tudomásom a rendszer töltöttségi szintjéről/

-a 2 cső, ami a tűzfalon megy át a műszerfalba, ugye, hogy a radiátort fűtse... az mindkettő meleg, ha be van melegedve a motor
/észrevétel/ miután kiugrottunk asszonnyal az egyetemre, majd állt egy keveset a motor, ezek után vissza szálltunk, fűtés be, minimális ideig melegebbet fújt mint szokott, de így sem nevezném melegnek

-tippelt haverom arra hogy fel van levegősödve, azt hallottam hogy önlégtelenítő a rendszer... minden esetre meg lett maxon járatva a klíma és ablak fűtésre volt téve...de így sem adja
úgy egy hónap alatt bele vágtam ca 2000 KM-t mióta meg van a kicsike, de erre nincs tippem, a biztosítékok a kormány alatt rendben vannak ahogy elnéztem, de a részletes manualból nem sikerült pontosan kinézni, hogy ki lehet az aki a bűnös lehet -de kétlem hogy közülük valaki a bajkeverő-

több infó, megfigyelés nem jut eszembe, de hiányérzetem van, mintha kihagytam volna valamit... de minden esetre várom a segítő válaszokat és előre is köszönöm mint új tulaj

P.S.:kellemesen és meglepődötten tapasztaltam, hogy szokás egymásra villantani na meg inteni egyet... :D elsőre körbe is néztem az összes lámpámat, de azóta már intek ha tudok :D bocs ha valaki kimarad, inkább az utat figyelem, de néha asszony szokott szólni... :D
ja, sértegetők és tudálékosok legyenek szívesek kerülni! köszönöm!
a kocsimat meg imádom! :)
Imyx2010-12-13 20:34:36 // 32912
Köszönöm a véleményt. Nekem is vonzóbb a gyári bontott, de az a kérdés, hogy az is meddig megy el, nem szeretném havonta cserélni :). Na, még megrágom ezt magamban.
GTPeti2010-12-13 19:28:29 // 32911
Ez működik, de ugye ugyanaz mint, ami az utólagos szettekben van, csak egy D2S adapterrel. Jól megkérik az árát. Én a bontottra szavaznék, mert a gyári elektronika sokkal kifinomultabb. De "vészmegoldásnak" ez is megteszi. (Legalább könnyen helyettesíthető.)
Tomasman2010-12-13 19:13:10 // 32910
jah és a hiba egyik percről a másikra jött elő! Rögtön durva hangja lett nem fokozatosan:S
Tomasman2010-12-13 18:28:18 // 32909
Hali!

Megvan a zörgése a 147esemnek! :S Hiba jelensége: felengedem a gázt zörög nagyon hangosan a jobb elejénél az utas oldali láb résznél! Ha elkormányozok balra megszönik a zörgés! elámentünk a kormánymű lóg de csak jobb oldalon, ha megmozgatjuk ott hallunk zörgő hangot! A kocsi szervós! Kérdésem az lenne hogy ezt csak egybe lehet cserélni? Lekell hozzá venni a bölcsőt mindent? Nem lehet hogy csak a jobb oldali felfogatásánál van valami bibi ami a kasznihoz fogja? (csak tipp)
Nagyon húzós munka és költséges is?

Köszi a választ
Imyx2010-12-13 17:19:50 // 32908
Esetleg valaki használt ilyet, vagy van infója róla, hogy használható-e egyáltalán? Vagy ez, vagy bontott, Ti mit mondotok?
Gyári xenon trafót helyettesítő kit (D2S/D2R) 50W RTX trafóval
http://www.powertuning.hu/index.php?page=shop.product_details&product_id=958&option=com_virtuemart&Itemid=26
Olcsó lenne :).
Dzsozy2010-12-13 12:54:15 // 32907
Szép napot Mkinek! Olyan kérdésem lenne, mielőtt neki állok kókányolni, hogy mitől lehet az, hogy néha fent marad a fordulat? Olyan mintha tempomatom lenne, gáz nélkül megyek! Gáz nem akad fent, bowden vadi új, olyajozva. Gondoltam lekapom a pillangószelep állásszög jeladót, vagy alapjárati mocit, kinek mi, és megpucolom, vagy kikaparom belőle azt a gyári fehér zsírt. Ez a kütyü is "új" egyébként. Szerintetek?
Imyx2010-12-13 11:23:08 // 32906
Ok, megkérdezem :). Kösz szépen az infót!!!!!
Kareszka19842010-12-13 10:51:57 // 32905
kérdezd meg Phon-tol :)
Imyx2010-12-13 10:45:48 // 32904
Urak!

Gyári xenonos vashoz hol tudnék jobb oldali trafót venni? Márkaszervizben 55000..
Utángyártott érdekelne. Köszönöm.
Kareszka19842010-12-13 08:13:32 // 32903
ha zárva van, akkor jóhogy van fütés :P de ha nem nyit, ott olvadnak egy idő után a cuccosok :P
Hari2010-12-12 23:12:29 // 32902
Ha a termosztát teljesen zárva marad akkor is van fűtés!!! ... sőt akkor van igazán jó fűtés! mert más felé nem tud menni a fagyálló! A termosztát CSAK a hűtés rendszerébe szól bele, a fűtés rendszere "független" a termosztáttól!

- az első lehetséges oka a NO fűtésnek: - nincs elég folyadék a rendszerben! (mint már ez említve is volt!)
- a másik oka ha a fűtőradiátor - vagy a csöve - eldugult, leüledékesedett!

...más nem jut eszembe.
:-)
Svéd2010-12-12 22:32:11 // 32901
A múltkor nekem is el ment a fütésem,kicsivel a minimum felett volt a fagyálló,felöntöttem maxra,azóta tökéletes a fütés.
szasza(SW)2010-12-12 22:15:04 // 32900
Ha a termosztát nem engedi át a lét ,akkor mi melegít?A hazaszeretet:)
Liquid2010-12-12 22:10:59 // 32899
gondolom az hülyekérdés, hogy van-e elég folyadék benne
Liquid2010-12-12 22:10:29 // 32898
attól még az utastérbe is jutnia kéne némi melegnek
szasza(SW)2010-12-12 22:04:01 // 32897
Meleg motornál fűtés maxon meg kell nézni meleg-e a termosztától menő cső a fűtőradiátor felé.Ha nem akkor a termosztáttal is lehet gond.
Selmak2010-12-12 21:58:52 // 32896
Először én is erre tippeltem volna, de maxon sem csinál semmit.
szasza(SW)2010-12-12 21:55:13 // 32895
Konkrétan feltekeri a fűtést maxira és járatás közben légteleníti magát.Szerintem:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak