Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Kristyon2010-12-19 21:17:56 // 32994
Így már részemről is érthető az a csavar, ugyan nekem nem kellett kilazítani, legalább is ilyen célból nem, mert külön volt a hátsó híd a kocsitól, mikor cseréltem a betéteket, de nálam nincs ABS sem ami befolyásolta volna. Viszont ezt én is megjegyzem, hogy meg kell lazítani ABS-es autóknál...
dév2010-12-19 18:38:32 // 32993
HALI. VALAKI TUDJA HOLVAN A SZIVARGYÚJTÓ BIZTOSÍTÉKJA 145-1.4 TS NEK? KÖSZI ELŐREIS
Szabeee2010-12-19 14:31:24 // 32992
hát ez egy ilyen napi fail kérdés volt....
András bácsi2010-12-19 14:28:03 // 32991
Itt az egyik sem lesz a jó válasz. Ezek a túlméretes méretlépcsők lesznek, nem a csapágy vastagsági mérete.
Szabeee2010-12-19 14:16:33 // 32990
Hello! 146 1.4 TS főtengelyére milyen vastagságú csúszócsapágyak kellenek? 0,25 mm vagy 0,5 mm?

A válaszokat előre is köszönöm!
Szabeee
Buksi2010-12-19 12:22:01 // 32989
Ezt az ABS-es dolgot most egy életre megjegyeztem! ;-))
padocska2010-12-19 11:23:19 // 32988
Nem is érdekel....Ki akar venni egy 147-est?
padocska2010-12-19 11:21:32 // 32987
Miért ég a motor lámpa a műszerfalon???
Dzsozy2010-12-19 11:13:35 // 32986
Elnézést Mkitől. a pontatlan megfogalmazásért, igen, a légtelenítő csavarra gondoltam. Pár fékbetétet cseréltem már én is, és inkább kiengedtem a légtelenítő csavart. Azán szóltam havernak, hogy segítsen fékolajat légteleníteni. Nem tudom ki, hogy csinálja, várom a tanácsokat, de mi mindíg belefáradtunk, sörözés közben. "pumpáld, tartsd bent, megin pumpáld, tartsd bent. Oké. Jöhet a másik kerék, pumpa, tartsd és így tovább." ..... :)
Hari2010-12-19 08:39:13 // 32985
:-) .... na JAAA!
Őszintén ?! .... már én nyomtam vissza úgy dugattyút, hogy nem eresztettem ki a fékolajat! Nagyon lassan, ovatiba! ... semmi baja nem lett! (De szerintem nem érdemes próbálgatni!!!) Tudom " a lustaság fél egészség! " ... de nagyon fájós!



(Anno amikor az ABS javítását oktatták - annál a neves cégnél - az egyik alapszabályként nagyon felhívták a figyelmünket, hogy SOHA ne próbáljuk meg csak úgy simán vissza nyomni! )
Buksi2010-12-19 00:57:28 // 32984
Más kárán jobb tanulni, mint a sajátunkon! ;-))
GTPeti2010-12-18 22:04:33 // 32983
Sorry, tárgytalan... most már értem.
GTPeti2010-12-18 22:02:46 // 32982
Hari! Mitől ment tönkre az ABS egység? A dugattyúvisszanyomástól?
Cika2010-12-18 21:43:33 // 32981
:) vicces, csak ennyit kellett volna elmondani...50-80-90 ezek szerint a 70 nem is 70, hanem 80....tehát mivel a jelöletlen és a 90 fok közé emelkedik és onnan esik vissza, az csak 5 fok veszteség az belefér szerintem...csak megköszönni tudom a tanácsot:)
Piritu - 1.000.0002010-12-18 21:19:29 // 32980
Olasz Vas, nem kell logikát keresni :-))
Ha kinyit a termosztát kissé visszaesik a hőmérséklet, de utána be kell , hogy álljon egy értékre. Ha beáll, a termo jó kell hogy legyen.
Lehet, hogy a műszered csal valamennyit, ki kellene olvastatni az ecuból a tényleges értéket, hogy mennyi is az az annyi.
Cika2010-12-18 21:11:19 // 32979
50-80-90? Az 50-70-90 nekem valahogy logikusabbnak tűnt... a visszahűlés természetes vagy csak túlparázom a dolgot?
Hari2010-12-18 20:51:52 // 32978
Csak azért írtam, mert a héten kegyetlen nagyot szívtam! Hoztak egy autót, amin előzőleg (házilag odahaza!) fékbetétet cseréltek.
A tulaj azzal keresett meg, hogy valami baj van mert az autó a csúszós úton összevissza fékez! .... meg világít az a kis piros lámpa! " lejtőn az autó" (Biztos a nagy hideg, .....)
OK! Diagnosztika rádug! .... :-O ! Semmi hibakód!!! Emelő - ABS szenzor teszt. Minden a legnagyobb rendben!!! Az agregát relé, szivattyú, teszt - szintén OK!
Na akkor mi a ménkű baja van?! .... mit csináltak rajta ami után behalt?! Na JAAA! A fékbetétet cserélték! Rá nézek a tulajra. .... mentegetőzik! ... " De hát csak visszanyomtuk a dugattyúkat, és beraktuk az új betéteket! Semmi mást nem piszkáltunk, nem lazítottunk meg!"
Na itt én sápadtam bele!!!
..." akkor talán ki kéne cserélni az ABS egységet!"
:-) .... a tulaj sokkal jobban besápadt! :-) És sűrű szentségelés közben fogatkozott, hogy Ő bizony soha többé nem nyul egy csavarhoz sem az autón!


Háááá! .... ez van!
Piritu - 1.000.0002010-12-18 20:49:35 // 32977
honnan vannak ezek az értékek?
A 156 hőmérőjén az első vonal 50 fok a következő jelölés nélküli 80, majd a 90.
Cika2010-12-18 20:39:28 // 32976
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem hátha tud valaki segíteni. Termosztat csere volt a vasban júniusban, mert nem melegedett, de utána is max. 80 fokra ment fel a motor hőmérséklet nyáron. Most a hidegben max 70 fok, de ha megy a fűtés vissza is hűl 60 fokra és feljebb nem megy. A (márka)szervízben ahol javították mindenről beszéltek csak megoldásról nem...szerintetek mi lehet a hiba?
Buksi2010-12-18 20:20:12 // 32975
Ezt jó tudni! :-)
Hari2010-12-18 20:14:40 // 32974
Azthiszem Te a fékmunkahengeren a légtelenítő csavarra gondolhatsz! ( Más csavarról nem tudok! .... NINCS! .... hacsak nem a 75-kön, 90-ken, Guliettákon, Alfettákon lévő visszatekerő csavarra nem gondolsz! ... de ahoz meg nem kell ilyen visszanyomó!) :-)

Fékbuherátorok figyelmét felhívom egy nagyon fontos lényeges momentumra!!!
ABS-es fékrendszernél SOHA NEM SZABAD A FÉKFOLYADÉKOT VISSZASAJTOLNI A TARTÁLYBA !!!Mindig a légtelenítő csavaron ki kell engedni a + fékfolyadékot!
(Az ABS agregat szelepei megsérülhetnek!)
Buksi2010-12-18 15:16:36 // 32973
De mire rájöttem, hogy nem csak tekerni kell... :-DD
Kristyon2010-12-18 14:50:57 // 32972
tényleg csak nyomni kellett és tekerni.
Kristyon2010-12-18 14:49:58 // 32971
plusz csavarral nem találkoztam a féknyergen mikor cseréltem a betéteket.
Kristyon2010-12-18 14:49:07 // 32970
Sajna nem volt alkalmam odapróbálni, majd ha szükség lesz rá, majd akkor kiderül. lehet addig csinálok rá másik pofát is ami majd kisebb lesz.
Buksi2010-12-18 14:20:06 // 32969
A 155-nél pl. nincs ilyen csavar! Csak megfogod, nyomod és tekered! :-)
Dzsozy2010-12-18 14:16:15 // 32968
Mit laikus azért hozzászólnék én is! Lehet, hogy hülyeséget írok, de csak azért irom, mert én is csináltam hasonló fékgugattyú visszanyomót, igaz kezdetlegesebb volt, nem ilyen profi. Na szóval ugye nem csak úgy van, hogy beteszem a "visszanyomót" és takerem is. Hiszen maga fékpofa kopásával, a fékhatás fenttartása végett a dugattyú "kijjebb kúszik", és ott is marad. Tudtommal van a féknyergen egy csavar, amit meg kell engedni, és akkor lehet a fékdugattyút visszanyomni, igaz akkor azért már nem kell belefeszülni a tevékenységbe.
pb_2010-12-18 12:16:17 // 32967
Nem kizárt, hogy a karmok helyzetén még módosítanod kell, Sztem még mindig messze vannak a középponttól, bár azt is látom, hogy nem lesz 1xű.
Kristyon2010-12-18 09:33:40 // 32966
Ismét köszönöm :)

és végül is elkészültem vele, lejjebb vettem a korong átmérőjét és kapott még 2 karmot is hogy forgatni is tudjon. Kipróbálva viszont nem tudom mikor lesz...

pb_2010-12-18 00:23:52 // 32965
Jó ez, sőt túl jó.))
Alfa GT-Csaba2010-12-17 22:11:37 // 32964
Apámnak volt ilyen gépe ilyen betegséggel télen!Ő hideg inditó sprayt használt amit a levegő rendszerbe fújt és rögtön csattogott a vas!
Hari2010-12-17 20:15:47 // 32963
Ez kb. olyan mint amikor a mittom én mely TV-n táv gyógyítanak!
Na lássuk miről is van szó?! A Jó öreg TD egyébként sem híres a "húúú de gyorsan beindul" ! Az aksi baromi nagy és OK! ... és "teker mint az örült" ! Viszont ha húzásra pöc beindul akkor : vagy nem elég gyorsan teker az önindító, vagy a motornak a végnyomása 23 bár alatt van. vagy az adagoló nem megfelelően van felrakva.
..... hogy a TD jól induljon elég sok mindennek egybe kell vágjon!
- önindító, aksi, kábelek, saruk
- porlasztó, adagoló, - pontos, precíz beállítás! hibátlan működés!
- izzítás - és nem elég, hogy izzik!!! gyertya hossza, és hol és hogyan izzik fel?!

(Ha túl sok gázolajat kap indításkor a motor az többet árt mint használ!)
Nagy hirtelen ennyi jutott eszembe! .... de lehet kérdezni!
Alfa Amore2010-12-17 16:15:45 // 32962
Sziasztok! Egy leendő tagunk fordult hozzánk egy kérdéssel az autójával kapcsolatban. Segítséget vár, megköszönné, ha valakinek lenne valami ötlete a problémájára.

"Az Alfa egy 75 2.0 TD! A bajom az hogy nem indul hidegen! Amit megnéztünk rajta és jók: izzítógyertyák egyenként, az adagolót, az üzemanyagszűrőt! Az autóban 100ah akksi van Banner és új! Ezt tetőztem egy vízmelegítővel amivel már 80 fokra melegítettük a vizet benne! És csak nem indul! Az akksi teker mint az őrült füst is van hátul de nem kapja el!!! Viszont behúztuk és a második kerékfordulásnál már járt is a kocsi és utána szépen is megy!!!! Szóval ez volna a bajom és szívesen várnék bármilyen ötletet mert én sajna kifogytam belőlük!!! Előre is köszönöm!!! Üdv: Pici-01"
Ferke2010-12-16 22:18:05 // 32961
Hú, ez király lett!:))
mreni2010-12-16 13:02:19 // 32960
hát igen aki megteheti...:P:)
Kristyon2010-12-16 12:37:08 // 32959
Annyiból könnyen voltam, hogy melóhelyen szakítottam rá időt, és az ott alapanyagból sincs hiány :)
mreni2010-12-16 11:29:42 // 32958
Szerintem teljesen jó,valami hasonlót én is szeretnék csinálni ha lenne rá időm...:D
Gábor(figi75)2010-12-16 11:17:24 // 32957
164-156 V6 24V bont valaki?
Azzurro2010-12-16 09:54:56 // 32956
Köszi a segítséget!!!Ez mennyire biztos?Mivel most szeretnék vásárolni a vasamba egy váltott, és nem szeretnék félre nyúlni.:-)))
Akkor egy az egyben bele megy?
Hari2010-12-16 09:05:10 // 32955
Teljesen kompatibilis! ... mehet bele!
Azzurro2010-12-15 22:47:47 // 32954
Sziasztok!!
Olyan kérdésem volna hozzátok, hogy a 145 2.0TS ( 1996-os ) váltója megegyezik a GTV 2.0TS ( 1996-os ) váltójával???Vagyis betudom e építeni, a 145-be a GTV váltóját???
Várom a hozzáértő hozzászólásokat!!! S.O.S.
Kristyon2010-12-15 20:35:24 // 32953
Köszönöm :)
GTPeti2010-12-15 20:24:33 // 32952
Szerintem meg éppenhogy egész kultúrált lett!!
Kristyon2010-12-15 20:15:05 // 32951
Hali!

Elkezdtem készíteni fékdugattyú visszanyomó kézi készüléket :)
még a tányér átmérőjét kell kisebbre venni, meg a karmokat kell még felhelyezni...
Tudom nem valami szép, de szerintem nem az a lényeg...



KGBMAN2010-12-15 20:08:49 // 32950
Kaptam ma egy ilyen termékmintát. Majd kiderül használ-e.
A forgalmazó egy ismerősöm, azt mondja tényleg nem hülyeség. majd kiderül.
Alien42010-12-15 15:18:55 // 32949
na jó... a motort még meg szereltem -mert volt időm a melegben játszani vele-
de ehhez már pite vagyok... 5 csavar után elfagyott a kezem és nincs rutinom a műszerfalban...
feladtam
majd ha haza utazom egerbe akkor haverral mindent átnyalunk rajta
jobbat nem tudok :/
Gabesz2010-12-15 13:48:22 // 32948
MOst jöttem vissza egy szerelőtől, csak alá akartam nézni, hogy megbizonyosodjak, hogy honnan szivárog. Ő is azt mondta, hogy a váltó oldali főtengely szimering adta meg magát.
Már a nézelődésért elkért 1000Ft-ot... lehet, hogy érezte, hogy nem ő fogja kicserélni :)
Gabesz2010-12-15 13:38:04 // 32947
Jajj értem :)
Szerintem valami hasonlót tuti lehet valahonnan, vagy valamiből kiszedni.
Alien42010-12-15 12:13:16 // 32946
nem vettem még le a műszerfalat... :/
nincs valakinek a blogjában egy leírás
na meg az említett léptető motorról is jó lenne egy leírás
szerelés meleg helyen... esélytelen :/
köszönöm az eddigi segítséget!
bilon2010-12-15 12:10:21 // 32945
helló!
ezt tudom...így már forrasztottam vissza, de akkor mi van, ha a mikrokapcsoló mondja be az unalmast. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak