anno én is szavaztam "Speciális poliuretán szilentet az autónak, megfizethető áron!" -al, azthitem egyszercsak megnyílik a kánaán és lesz valami is a dologbol, de nem így lett, azóta nem is foglalkozom vele...
de a tesztnek örülnék, mert gyanussan szilentcsere előtt vagyok pár 1000km-el :-/ eddig egyedül csak egy pesti mühelyt ajánlotak nekem, ahol a gyári lengőkarokba vulkanizálnak bele klasszisokkal tartósabb szilentanyagot, nemis olyan vészes áron, de sajnos már azt az elérhetőséget is elkevertem :(
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Kareszka19842011-01-04 18:34:56 // 33194
mreni2011-01-04 18:22:07 // 33193
Nem kell kiemelni szerintem,166-ot nem ismerem,de valószínű ott is van annyi hely hogy kicseréld..
Arra kell figyelni hogy ne emeld meg túlságosan a motort,csak épp addig hogy ki tudd cserélni a bakot.:)
Arra kell figyelni hogy ne emeld meg túlságosan a motort,csak épp addig hogy ki tudd cserélni a bakot.:)
Dzsozy2011-01-04 17:56:48 // 33192
Sziasztok!
Érdeklődnék a hozzáértő közösségtől, hogy motortartó bakok cseréjénél, elég ha a motor csak meg van emelve, bontás nélkül, vagy bontani kell a cuccot, és "ki" kell emelni a hóbelebancot?
Érdeklődnék a hozzáértő közösségtől, hogy motortartó bakok cseréjénél, elég ha a motor csak meg van emelve, bontás nélkül, vagy bontani kell a cuccot, és "ki" kell emelni a hóbelebancot?
GTPeti2011-01-04 16:41:53 // 33191
Srácok, evvel a "Vásárolnál-e speciális, a gyárinál tartósabb szilentet Alfád futóművébe?" kezdeményezéssel mi lett?
Nem láttam semmilyen komoly felhívást arra, hogy ez és ez a műhely/szilentgyártó/importőr rendelkezésünkre bocsátana megfelelő szilenteket.
(Márpedig enélkül bármilyen vágyálmunkat feltehetjük kérdésként...)
Ha pedig létezik ilyen, szerintem az lenne fair az Amorétól, hogy végezzen egy tartóstesztet és publikálja az eredményt. Thx előre is.
Nem láttam semmilyen komoly felhívást arra, hogy ez és ez a műhely/szilentgyártó/importőr rendelkezésünkre bocsátana megfelelő szilenteket.
(Márpedig enélkül bármilyen vágyálmunkat feltehetjük kérdésként...)
Ha pedig létezik ilyen, szerintem az lenne fair az Amorétól, hogy végezzen egy tartóstesztet és publikálja az eredményt. Thx előre is.
Gonosztevő2011-01-04 11:37:41 // 33190
Remélem ennyi lesz!
Este elviszem,holnap elvileg megnézik, azt kiderül!
Este elviszem,holnap elvileg megnézik, azt kiderül!
Gonosztevő2011-01-04 11:35:52 // 33189
Az az igazság,hogy nem látni semmit úgy el van rejtve! Én is abban bízom,hogy valami cső ment csak el! Fogyott belőle már eddíg is,de kb. 1500km-enként kellett utána önteni!
Gondoltam előbb-utóbb ez lesz!
Gondoltam előbb-utóbb ez lesz!
mreni2011-01-04 11:17:18 // 33188
valószínű cső lesz az ha egyből kinyomja az összeset...
RoliQ42011-01-04 11:12:59 // 33187
lehet cső is... ahol a a tartályból a kormányműbe megy a cső.. ott vannak csatlakozások.. nekem volt hogy ott folyt!
Gonosztevő2011-01-04 11:05:08 // 33186
Sziasztok!
Az a problémám a 166 2.0 V6TB-vel,hogy miután feltöltöttem a szervó olaj tartályt,motor indítása után azonnal ki is nyomja üresre! :(
A motor közepe alatt,folyik ki! Kormánymű vagy szervó szivattyú adta meg magát? Vagy lehet valami cső?
Egyszer már jártam így, de akkor a lökhárító bal elejénél folyt ki és ott egy csö ment el! Mindenesetre holnap,vagy holnapután megnézik,de addíg is idegesít a dolog!
Köszi a hozzáértő szavakat!
Az a problémám a 166 2.0 V6TB-vel,hogy miután feltöltöttem a szervó olaj tartályt,motor indítása után azonnal ki is nyomja üresre! :(
A motor közepe alatt,folyik ki! Kormánymű vagy szervó szivattyú adta meg magát? Vagy lehet valami cső?
Egyszer már jártam így, de akkor a lökhárító bal elejénél folyt ki és ott egy csö ment el! Mindenesetre holnap,vagy holnapután megnézik,de addíg is idegesít a dolog!
Köszi a hozzáértő szavakat!
Hori2011-01-03 21:52:09 // 33185
Köszönöm a tájékoztatást. Akkor nincs több baj vele, mint az enyémmel. Nekem 5 és fél év alatt a lengőkarokon kívül más gondom nem volt. Szeretem-szerelem!
Piritu - 1.000.0002011-01-03 21:48:44 // 33184
A 2,0TS-nél is ugyan azokra kell figyelni, mint általában a TS-eknél, mint a Te 1,6 TS-ednél is:
- szíj és a kapcsolódó cuccok időben legyenek cserélve. (Szíj, feszítő, vízpumpa) A gyár eredetileg a cserére 120ezret adott meg, majd módosította 60 ezerre.
- A kiegyensúlyozó tengelyeket meghajtó szíjat is cserélni kell időnként (feszítőt is) - ez nincs az 1,6-nál
- az olajat természeténél fogva csipegeti, nagyon ritka, amelyik nem. A gyár szerint 0,75l/1000km a határ, e felett kell megbontani.
- vezérlésmódosító szintén érdekes, hidegindításnál ha nincs dízelhangja, akkor jó. Minél tovább kerreg, annál közelebb a csere. (Én pl tavasszal a szíjcserekor megejtem, hogy ne is legyen vele gondom.) Ha kerreg, attól baja nem lesz, csak undorító a hangja. (Nagyon jó alkualap)
- szíj és a kapcsolódó cuccok időben legyenek cserélve. (Szíj, feszítő, vízpumpa) A gyár eredetileg a cserére 120ezret adott meg, majd módosította 60 ezerre.
- A kiegyensúlyozó tengelyeket meghajtó szíjat is cserélni kell időnként (feszítőt is) - ez nincs az 1,6-nál
- az olajat természeténél fogva csipegeti, nagyon ritka, amelyik nem. A gyár szerint 0,75l/1000km a határ, e felett kell megbontani.
- vezérlésmódosító szintén érdekes, hidegindításnál ha nincs dízelhangja, akkor jó. Minél tovább kerreg, annál közelebb a csere. (Én pl tavasszal a szíjcserekor megejtem, hogy ne is legyen vele gondom.) Ha kerreg, attól baja nem lesz, csak undorító a hangja. (Nagyon jó alkualap)
Piritu - 1.000.0002011-01-03 21:38:16 // 33183
A könyv szerint a motor leállítása után pár (5) perccel kell ellenőrizni az olajszintet.
Hori2011-01-03 21:29:15 // 33182
Sziasztok, és BUÉK Cartársak!
Mit kell tudni a 2.0 TS motorról mielőtt veszek egy ilyen autót?
Szaggatja a vezszíjat? Ezeknek is betegsége a vezmódosító? Mit érdemes tudni róla?
Előre is köszi a segítséget!
Mit kell tudni a 2.0 TS motorról mielőtt veszek egy ilyen autót?
Szaggatja a vezszíjat? Ezeknek is betegsége a vezmódosító? Mit érdemes tudni róla?
Előre is köszi a segítséget!
Kareszka19842011-01-03 19:37:43 // 33181
mondjuk azt észrevetem, hogy az egyik lámpatest hátuljárol eltünt a ködlámpa hátsó zárókupakja :-/ megpróbálom átmenetileg valamivel heleyettesíteni, amíg nem találok odavalót...egyszer megszívtam amikor izzót cseréltem és rosszul raktam vissza a védőburkolatot hátul. az eredmény: bazira bepárásodott lámpabúra, pár óra hajszárítózás :D
Kareszka19842011-01-03 19:34:49 // 33180
relét gondoltam megnézni, csak még kikell nyomozzam melyik az övé :)
mondjuk megvagyok nélküle, de ködben azért nem árt ha van...
mondjuk megvagyok nélküle, de ködben azért nem árt ha van...
vm2011-01-03 19:33:32 // 33179
A pára inkább vezérlőegységekben tud zárlatolni, ahol finom, apró alkatrészek, illetve vezetékelés, vagy NYÁK lap van. Egy ködlámpa ennél nagyobb léptékű, szerintem valami fizikai zárlat lehet. Relé, foglalat, vezeték, effélék...
FRC2011-01-03 19:33:19 // 33178
igen gondolom, hogy lecsapódik a pára és zárlatos. próbáld valahol garázsban tartani ejjelre és reggel mikor száraz az autó megpróbálni
Kareszka19842011-01-03 19:32:13 // 33177
ezért is kérdeztem, mielőtt lángot csiholnék a biztosítékládában :-/
mreni2011-01-03 19:31:14 // 33176
Nézd meg hogy mekkora a gyári biztije,nagyobbat semmiképp sem...
Kareszka19842011-01-03 19:30:20 // 33175
kiégett biztosítékkal vettem februárban, nyáron kicseréltem, nem nagyon hasnzáltam. most 1 hónapja csapta ki először úgy fél óra használat után, kicseréltem és most ahogy bekapcsoltam egyből kivágta...gondolod valahol párát kap és zárlatot okoz??
vm2011-01-03 19:29:01 // 33174
Nagyobbat inkább ne!
Egészségkárosító...
Egészségkárosító...
FRC2011-01-03 19:28:26 // 33173
száraz időben is kicsapta, vagy csak most télen?
Kareszka19842011-01-03 19:27:16 // 33172
első ködlámpa
FRC2011-01-03 19:26:56 // 33171
Majdnem mindegy, de inkább melegen... Azért álljon legalább 5percet, hogy le tudjon folyni az olaj a karterba....
Kareszka19842011-01-03 19:26:19 // 33170
sziasztok!
2001-es 147-ről szól a mese...
ködlámpám mindig kicsapja a biztosítékot, hol keressem a hibát? nagyobb biztosítékot nem merek bele rakni...vagy merjek?
2001-es 147-ről szól a mese...
ködlámpám mindig kicsapja a biztosítékot, hol keressem a hibát? nagyobb biztosítékot nem merek bele rakni...vagy merjek?
Gabesz2011-01-03 19:05:02 // 33169
Sziasztok!
AZ olajszintet hideg, vagy üzem melegen kell ellenőrizni?
AZ olajszintet hideg, vagy üzem melegen kell ellenőrizni?
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2011-01-03 09:15:09 // 33168
BUÉK Mindenkinek !
Egy kis update az oldalamon, majd még töltögetek fel, szereztem pár érdekeset. Ha valakinek alfás doksi hiánya van, jelezze, felrakom !
Docky_SD Alfa doksik
Egy kis update az oldalamon, majd még töltögetek fel, szereztem pár érdekeset. Ha valakinek alfás doksi hiánya van, jelezze, felrakom !
Docky_SD Alfa doksik
Hari2011-01-02 20:12:47 // 33167
Nem túl rózsás a helyzet! A problémád az IMMO elektronikája okozza, ha se COD kártyád, se mester kulcsod. .... próbáld meg, Vedd ki az aksit, teljesen töltsd fel. Az aksi berakása előt a két főkábelt érintsd össze.
Ha ismét visszarakod az aksit, előszőr a "+" sarut szereld fel. ...stb.
..... Pobáld újra indítani!
Sajnos ha a rendszer így sem tér magához, .... akkor nem lesz egyszerű ! ..... és fájni fog.
:-I
Ha ismét visszarakod az aksit, előszőr a "+" sarut szereld fel. ...stb.
..... Pobáld újra indítani!
Sajnos ha a rendszer így sem tér magához, .... akkor nem lesz egyszerű ! ..... és fájni fog.
:-I
atesssz2011-01-02 11:23:02 // 33166
sziasztok,
Kecskeméten tudtok olyan autószerelőt, ahova nyugodt szívvel vinnétek szeretett Alfátokat?
Kecskeméten tudtok olyan autószerelőt, ahova nyugodt szívvel vinnétek szeretett Alfátokat?
Máté&Ency 1552011-01-01 20:38:55 // 33165
Sziasztok!
Segítsetek. 155 1.8 TS 16V gépezet. Akksi lemerül, csere, de valami hiba történt, mert a kocsi többet nem indul, és a CODE lámpa nem alszik ki. Vajon mi lehet a gond. Remélem nem a kulcs, mert a barna színü (mester?) nincs meg hozzá. Sőt kódkártya sincs.
Minden ötletre vevő vagyok. előre is köszi.
Segítsetek. 155 1.8 TS 16V gépezet. Akksi lemerül, csere, de valami hiba történt, mert a kocsi többet nem indul, és a CODE lámpa nem alszik ki. Vajon mi lehet a gond. Remélem nem a kulcs, mert a barna színü (mester?) nincs meg hozzá. Sőt kódkártya sincs.
Minden ötletre vevő vagyok. előre is köszi.
mreni2011-01-01 16:15:30 // 33164
40ezer km/2év a csereperiódusa
sprint832011-01-01 16:15:00 // 33163
Akkor majdnem jól gondoltam:)
pb_2011-01-01 15:42:29 // 33162
40kt adnak + gyárilag.
Goodboy2011-01-01 15:28:16 // 33161
tehát a dizel retkes ,meg ,h a csiga felhordja az olajat???? az enyém akkor nm dizel és mégis....
Wickey2011-01-01 15:13:16 // 33160
Köszi!
Mindenkinek van ugyanis egy elmélete a dologról (az enyém pl. az, amit írtam), de én még pl. kézikönyben vagy szervízkönyvben lefektetett számszerű adatokkal még nem találkoztam. :-)
Mindenkinek van ugyanis egy elmélete a dologról (az enyém pl. az, amit írtam), de én még pl. kézikönyben vagy szervízkönyvben lefektetett számszerű adatokkal még nem találkoztam. :-)
mreni2011-01-01 13:46:57 // 33159
Nem 156-ról van szó;)
Én cserélem,mert nekem annyit megér:)
Ráadásul tuti hogy gyárilag is van csereperiódusa,meg is nézem a kedvedért:)
Én cserélem,mert nekem annyit megér:)
Ráadásul tuti hogy gyárilag is van csereperiódusa,meg is nézem a kedvedért:)
Ferke2011-01-01 08:49:06 // 33158
Azért ilyen miatt még ne rohanj a szervízbe, ahogy Wickey is leírta, egy cső csere az egész, ami télleg nem a legolcsóbb, de kb 100-150ezrenként előjön, és tényleg ragaszthatatlan:)
Wickey2011-01-01 02:08:59 // 33157
Felső turbócső csere, fogy. ára valamivel 20ezer alatt ha jól emlékszem, megragasztani felejtős, a powertape-et is kikezdi a másfél baros turbónyomás plusz az olajos szmötyi, ha meg levegőt nem kap de gázolajat igen akkor még jó, hogy füstöl. Olaj miatt meg ne izgulj, egyrészt turbós, másrészt dízel. A túró alanyi jogon telihordja olajjal a szívócsonkot, a dízel meg alanyi jogon retkes mint a qrvaélet, én még tiszta dízelmotort csak a gyárban láttam, kis túlzással amit egyszer már beindítottak az már retkes és kesztyű nélkül hozzá se nyúlok.
Wickey2011-01-01 02:04:37 // 33156
még jó, hogy pl. a 156ban fullszintetikus olaj van gyárilag ami ugye semmi extrém hatásnak nincs kitéve és élettartamra szól... Se olyan rohadt nagy melegnek se fizikai és kémiai szennyezésnek nincs nagyon kitéve, miért kéne azt cserélgetni? Bőven elég két kuplungozás között a kilötyögtetett mennyiséget pótolni és a szintet beállítani. :-))
Peti 1462010-12-31 17:11:59 // 33155
az a helyzet, hogy az autó előéletéről semmit nem tudok
én 2009 szeptember elején vettem. lassan 20ezer km van mögöttünk.
lehet vezérlést is cserélnem kéne, mert az sem volt még :S
én 2009 szeptember elején vettem. lassan 20ezer km van mögöttünk.
lehet vezérlést is cserélnem kéne, mert az sem volt még :S
sprint832010-12-31 17:03:51 // 33154
km-t pontosan én sem tudok de szerintem legalább 50k egy sima váltó esetében.
mreni2010-12-31 17:01:08 // 33153
2évente asszem de a km-tnem tudom:)
Peti 1462010-12-31 16:51:41 // 33152
mostanában felötlött bennem a váltóolaj-csere :)
milyen időközönként kellene cserélni?
milyen időközönként kellene cserélni?
Poló2010-12-31 16:30:46 // 33151
Ha lefényképeznéd, hogy mi repedt el, úgy könnyebb lenne segíteni. Vagy legalább egy ugyanilyen motorról levő képen bejelölni.
Szerintem a turbóról jövő csöved repedt el, amin keresztül kapja a levegőt a motor. Ki kell cserélni újra és megszűnik a gond.
Szerintem a turbóról jövő csöved repedt el, amin keresztül kapja a levegőt a motor. Ki kell cserélni újra és megszűnik a gond.
csoki1592010-12-31 16:25:14 // 33150
Sziasztok!
A napokban, adódott egy "kis" probléma.
Elkezdett először csak 2000-res fordulat felett rángatni és fekete füstöt hányni.
Most már akkor rángat, mikor épp rájön.
Tegnap felnyitottam a motorháztetőt és láttam a motor melletti fekete vastag cső el van repedve a motorház burkolat pedig úszik az olajba.
Felhívtam egyik ismerősöm, aki azt mondta valószínű túl nagy a kartergáz.
És szerinte jó lenne ha csövön a repedést beragasztanám.
Ez megtörtént és mikor este mentem a géppel, elöször minden rendben volt, aztán egyszer csak elkezdett fújó hangot adni a motortér nagyobb gáznál.
Hívtam a szervízt, de persze már nem dolgoznak, és szeretném tudni, hogy ténylegesen mi lehet a baja.
Ha vki van vmi konkrét ötlete, az sokat segítene! Köszi!
A napokban, adódott egy "kis" probléma.
Elkezdett először csak 2000-res fordulat felett rángatni és fekete füstöt hányni.
Most már akkor rángat, mikor épp rájön.
Tegnap felnyitottam a motorháztetőt és láttam a motor melletti fekete vastag cső el van repedve a motorház burkolat pedig úszik az olajba.
Felhívtam egyik ismerősöm, aki azt mondta valószínű túl nagy a kartergáz.
És szerinte jó lenne ha csövön a repedést beragasztanám.
Ez megtörtént és mikor este mentem a géppel, elöször minden rendben volt, aztán egyszer csak elkezdett fújó hangot adni a motortér nagyobb gáznál.
Hívtam a szervízt, de persze már nem dolgoznak, és szeretném tudni, hogy ténylegesen mi lehet a baja.
Ha vki van vmi konkrét ötlete, az sokat segítene! Köszi!
Bgabor2010-12-31 15:13:51 // 33149
Az enyémbe is öntvény munkahengert raktam,sőt kerestem . Alba Autóalkatrész.itt találsz.
kristof2010-12-31 14:54:25 // 33148
Hát szerintem ez a "csak műanyag belsejűt gyártanak" bukik. Ugyanis nekem is fém van kívül is és belül is. Tehát aki ezt mondta, nagy valószínűséggel csak le akart rázni. Habár ezt már hallottam mástól is, de őt felhomályosította a szomszéd faluban lévő Alfa szaki. Jobban jársz, ha egy olyan embert kérdezel meg, aki ért is valamit az autókhoz és nem csak "ide vettek fel" szinten van. Sok sikert hozzá.
Krissy 762010-12-31 11:57:10 // 33147
Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni a kuplungom szarakodik 3 hónapja lett cserélve a pedálnál lévő munkahenger,2 hónapig jó is volt 2 hete megint ki lett cserélve azt mondta a szerelő,hogy nem ment vissza az olaj,betette az újat 2 hétig jó volt de tegnap már megint kezdte,nem emel ki hiába pumpálom nem sokat változik a fékolaj tartály tele van.a régi henger belsejében voltak karcok ha új az olaj mitől karcolódik meg?mindene műanyag azt mondták a boltba csak műanyag belsejűt gyártanak belőle ez létezik?valaki légyszi segítsen köszi.
Buddha2010-12-31 11:10:35 // 33146
A legjobb tisztességesen, kartercserével megcsinálni, vagy új menet, új csavarral ez nem kérdéses! :-)
Kúpos csavar kiesni? Ajánlom olvass utána a rögzítéstechnikának, mert ilyen alapon Te egyetlen meghúzott csavarban sem bízol! ;-) Ha én beszerelek egy ilyen csavart és az kiesik, az összes általa okozott kárt megtérítem! :-D
Ave
Kúpos csavar kiesni? Ajánlom olvass utána a rögzítéstechnikának, mert ilyen alapon Te egyetlen meghúzott csavarban sem bízol! ;-) Ha én beszerelek egy ilyen csavart és az kiesik, az összes általa okozott kárt megtérítem! :-D
Ave
mreni2010-12-31 08:59:30 // 33145
egyszerűbb levenni a kartert és megcsinálni úgy rendesen,szerintem.