Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Wickey2011-01-15 12:49:21 // 33352
arról nem is beszélve, hogy a remap az azért picit szofisztikáltabb, mint egy potméter a railnyomásszenzorra dugva. :-))

Konkrétan én úgy képzelném el a remapot, hogy pl. 80% gázpedálállás alatt a gyári szoftver, és afölött sem csak egy egyszerű railnyomásnövelés... picit többismeretlenes ez az egyenlet. :-D
gyml2011-01-15 11:26:04 // 33351
Sziasztok,

valaki épített már Spiderbe utólag gyári riasztót? Érdekelne, hogy milyen alkatrészeket kell megvenni hozzá és milyen kábelek vannak benne gyárilag és mit kéne befűzni. Meg persze az is érdekelne, hogy az a gyári kulcsal megy, vagy van hozzá külön távirányító? Nem szeretnék külön távirányítót, ezért is gondoltam a gyári riasztóra.
Dévid2011-01-15 06:58:55 // 33350
Üdv!

Visszadurrog a kipufogó gázfröccsre, ez normális, vagy valami hibát jelent? Benzin, 1970 ccm, nagy részben 156. :)
A hangja is mélyebb mostanság, gondolom a korrózió miatt. :S
[k i z z o]2011-01-15 00:31:33 // 33349
Nem mindegy, hova volt lőve. Gondolom ésszel használtad. Ha nagyon felengedi a railnyomást akkor mindenhol sok lesz a befecskendezett mennyiség, annak okait pedig ismerjük. Én ezért tartom célszerűbbnek az ECU reMAP -ot, mert ott jobban lehet a tartományokat kezelni. persze azt a remapot ne itthon csinálják :)
[k i z z o]2011-01-15 00:24:32 // 33348
Szerintem motor managementhez csak laikus számára értenek. Inkább jó autovillamossági szerelőnek mondanám őket, mint diagnosztának. Az összes mért ábrájuk netről leszedett...Gyerekkoromban nekem is megvolt képek :) Szerintem sokról ők sem tudják mit ábrázolnak. Minden képen ott egy Fluke Scopemeter de mentett ábra az mindenhol picoscope.

De lehet csak a marketing rossz:) Nálam rendesen belenyúltak...

A csúnya az, hogy szidnak másokat, és rengeteg valótlan dolgot leközölnek. És amint te is írod, minden fel van nagyítva.

A lambdás részük is tele van hibával. ott kezdődik, hogy szélessávú szondának nincs lambda feszültsége, de ebbe ne menjünk bele:)

A legnagyobb baj, hogy ők a magyar átlag - felettiek.
Alfa GT-Csaba2011-01-15 00:07:01 // 33347
common rail boxnak nem értem hogy van köze a turbóhoz?Most vissza lett tekerve a potija normál értékre és akár hogy nyomom neki nincs füst és be sem jelez a gép semmi hibát.Szerintem ha a geometria szabályzó szarakodna akkor mindig bejelezne,vagy nem?
GTPeti2011-01-14 23:55:02 // 33346
Lehúztam 100ekm-et egy Novitec box-szal és minden rendben. (kopp-kopp-kopp)
Hari2011-01-14 23:37:07 // 33345
Tuning Box. ... egz cimbi Gt je is meg volt bolonditva Novitec boxxal. ... elso tunet> megszorult a geometria > tisztitas & szakmuhelyben mondtak ez volt az utolso. A multheten megalt a gep. A nzomassyabajyo beadta ay unalmast. Adagolos kolega szerint a box a hibas.
>Bocs de megint egy Englis gep akadt a kezembe.
Alfa GT-Csaba2011-01-14 23:09:49 // 33344
A boxon van egy poti ami fel lett tekerve.Ment is a gép rendesen de mindig bejelzett a motor kontrol lámpa.ki lett olvasva és a 238 hiba jött ki ami állítólag ez,de aki ezt a boxot forgalmazza azt mondta hogy nincs köze hozzá.Box nélkül nem csinálta ezt a kocsi és most már boxal sem amióta vissza lett állítva a poti az eredeti állásba.A lényeg hogy én is erre gondoltam és nem a kocsim akarja magát megadni,de a forgalmazó az ellenkezőjét állította!
Kazes☻2011-01-14 23:08:32 // 33343
Megint bibis?
Wickey2011-01-14 23:01:56 // 33342
Be. Főleg, ha elbaszott, kormol a motorod mint állat, és letapad a geometria. Oszt lesz belőle lajhár.
Alfa GT-Csaba2011-01-14 22:57:10 // 33341
Sziasztok.Szerintetek a tuning box be tudja zavarni a turbó geometria szabályzót?
Dévid2011-01-14 13:09:55 // 33340
Azt ugyan keresheted napestig, mert a 156 TS gyárilag nem tartalmaz ilyen alkatrészt, legutolsó információm szerint. :)
Bördi 1562011-01-14 11:39:32 // 33339
Sziasztok

Valaki léci mondja már meg hol találom az üzemanyag szűrőt a kicsi kocsimon mert alatta fetrengek egy ideje és nem találom Köszi
Kareszka19842011-01-14 07:37:33 // 33338
sajnos az autó nem az az árucikk, ami tartaná az árát :(
Alfa GT-Csaba2011-01-13 21:14:59 // 33337
Nekem nincs vele bajom,legalább is eddig!Nem olcsók a gt-k kint de itt sem!Ha az nézed hogy anno újonnan mennyiért lehetett megvenni ahhoz képest 4-5 évesen jó áruk van,sőt egyre olcsóbbak!Amikor én vettem 2éve akkor még 4évesen 3,8-at kértek érte most 3alatt lehet venni.
Driver2011-01-13 20:33:23 // 33336
a szervízben szerintem a csapat abszolút profi, a hozzáállásuk nagyon jó, szimpatikusak is, azt meg hogy drágák lennének nem mondanám. 6000 Ft-os óradíja kevés szervíznek van manapság. fél órára mentem hozzájuk egy másik bejegyzésükkel kapcsolatban voltam pár dologra kíváncsi, és érezhetően felkészültek voltak, egy csomó kérdésemet megválaszolták. szóval mindenképpen ajánlom őket.
Driver2011-01-13 20:28:38 // 33335
igen, én is azért kérdeztem a gyárit mert az a tuti. de most a gyári egyben olyan amit keresek :)
Driver2011-01-13 20:27:11 // 33334
köszi szépen a választ, akkor megnyugodtam.
a linket is köszi, elsőkézből tudok róla mivel ma pont náluk jártam :)
Kareszka19842011-01-13 20:18:05 // 33333
én az eddig olvasott hozzászólásokbol arra a következtetésre jutottam, hogy a dízeles Alfák igenis megbízhatóak a TS társaikhoz képest...ezekkel a dolgokkal még nem voltam tisztában amikor az autómat vásároltam, nálam nagy plusz volt, hogy már volt gázrendszer a kocsiban (1.6TS). Kényelmes és olcsóbb is gázzal az utazás, ez az én tapasztalatom, de mindezek ellenére szívesebben birtokolnék egy 1.9JTD motoros GT-t (jelenelgi álom, remélem eljutok erre a szontre én is).
Ahogy nézegetem a külföldi autókereskedős oldalakat azt veszem észre, hogy a 150-250.000 km-t (!) futott GT-kért is még nagyobbacska összegeket kérnek (6800 eurótol felfelé)...
mreni2011-01-13 19:50:59 // 33332
Valamit valamiért:)
GTPeti2011-01-13 19:50:05 // 33331
Eléggé meg is kérik az árát.
mreni2011-01-13 19:47:04 // 33330
Ők tényleg profik...;)
GTPeti2011-01-13 19:46:03 // 33329
Bocs, dolgozott.
GTPeti2011-01-13 19:45:49 // 33328
Ismerek vkit, aki ennél a cégnél dolgozik. Nagy "mesélő" a tulaj... És "kis hiba" nincs náluk.
Fairlane2011-01-13 19:45:16 // 33327
Én is pont a minap néztem, és szintén nem jöttem erre rá... :S

Egyébként itt a link, ha valaki nem ismerné.
GTPeti2011-01-13 19:32:07 // 33326
A gyárit használd bele. Azzal lehet legkevésbbé mellé fogni.
Hari2011-01-13 19:21:49 // 33325
Hopppá ! Egy kicsit elgépeltem! :-) ... akarom mondani: "planár"!

(Megnyugtatásul közlöm : IGEN !!! Ez a szonda PLANÁR szonda ! ) :-)


Egy kis csemege a lambda szondákról !
Driver2011-01-13 19:15:10 // 33324
igen, a gyári :) állítólag a polár szondák jobbak, hamarabb melegszenek fel. de ha értesz hozzá és van vmi infód hogy érdemes-e polár szondával foglalkozni vagy sem (és bőven jó a gyári ha nem nem polár), akkor azt megköszönöm.
Hari2011-01-13 19:06:27 // 33323
Igen ez a "gyári" szonda az Alfinyóba! Miért akarod tudni, hogy "polár" vagy sem?! Csak azért kérdem, mert nem esik le mi a jelentősége ennek az adatnak jelen esetben!
(Egy jó pár éve dolgozom már a szakmában, de még senki nem kérdezte ezt!) :-)
Driver2011-01-13 18:41:03 // 33322
erről lenne szó: 0258006190
már a Bosch oldalát meg a guglit is széttúrtam, de nem találtam róla semmi leírást ami megmondaná hogy planár szonda-e vagy sem.
Alfa GT-Csaba2011-01-13 18:24:12 // 33321
Persze minden kocsinál előjöhetnek hibák,de ezek nem minden naposak és nem biztos hogy elő is jön!A fogyasztás témában meg én abból indultam ki hogy az 1,6-ts 156-os simán megette a városban télen a 12 litert még óvatos vezetéssel is,ami a gt-nél 6,5 liter.Az biztos hogy ha a dieselhez hozzá kell nyúlni az húzós,de a benyásba meg úgy megy a mutató lefelé mint ha húznák!Minden autó elromlik de amelyikkel nem foglalkoznak az még hamarabb!EZEK CSAK AZ ÉN VÉLEMÉNYEIM ÉS SENKI KOCSIJÁT NEM AKARTAM EZZEL LENÉZNI!
mreni2011-01-13 17:55:13 // 33320
Meg ha valamelyik befecsi szálján lenne szakadás akkor az nem porlasztana be és három hengerezne a gép ugye?
Hari2011-01-13 17:54:06 // 33319
Mit akarsz róla tudni?! Milyen szondáról lenne szó! (cikkszáma?!)
mreni2011-01-13 17:53:47 // 33318
Nem hiszem hogy jeladó hiba lesz ha egy gödörbe belemegy és kialszik a hibajelző:)
Hari2011-01-13 17:50:19 // 33317
Nem toom mivel olvastátok ki?!! ... de ojan, hogy befecskendező jeladó olyan NINCS!!! Van befecskendező szelep - rögtön 4 db! - .... van főtengely forgás érzékelő - jeladó! ... van vezérműtengely pozíció érzékelő - jeladó! .... van kopogás érzékelő - jeladó! ....stb.
A lambda szondára is rá lehet fogni, hogy jeladó! ... de amiadt nagyon ritkán szokott pirítani a lámpás! ... esetleg ha a lambda fűtése szakad!!!
Nagyon jó lenne a konkrét hibaszám!!!! " P0XXX " a leírás nagyon sokszor elvisz az erdőbe!
:-)
mreni2011-01-13 17:11:50 // 33316
lmm,lambda befecskendezők csatiját fújkáld be,valami hasonló bibi lesz.
Driver2011-01-13 17:02:24 // 33315
sziasztok,
egy bosch lambda szondáról honnan lehet tudni hogy planár szonda vagy sem? sehol nem találok leírást a cikkszáma alapján.
Cs.Alfa2011-01-13 16:23:51 // 33314
A légzsák és a gyerekülés anyós ülés alatti és az oldalfali csati megtisztítva,W20-al befújva,hiba kiütve,már nem világít....köszi a segítséget-----

Már csak azt a qrva jeladót kéne megtalálnom.....amitől a befecskendező lámpa világít....
Cs.Alfa2011-01-13 16:21:10 // 33313
Konkrétan azt írja,a befecskendező jeladójánál szálszakadás van....na az hol a facomban van????????
Wickey2011-01-13 14:26:47 // 33312
A francokat. El lehet mászkálni 10 literrel még a V6-tal is városban. Nekem a gtv6 rendszeresen elment 610-630 kilométereket az 57-60 literrel. Pedig úgy indított, hogy Budafokról végigdugózni a Váci útig, majd 2/A délután ugyanez vissza.
Mondok jobbat, a B/G 164-essel a 3.0V6 elment a pótkeréktartály 48 literjéből 330 kilométert színtiszta várossal. Az gázolajra átforgatva mostani árakon erősen 7.5-ös átlag, az annyira már nem szar...

Amúgy tényleg széthullós egy modern dízel, én nem is vennék a 8-10V JTD-nél bonyolultabbat, noha előbb-utóbb muszáj lesz. Próbálom úgy intézni, hogy céges legyen akármi is lesz az sw utódja, hogy ne én fizessek utána, mert csak a kis utcánkban kétmilliót költöttek dejzelek szervizelésére az elmúlt egy-másfél évben. Pedig picsa kis utcácska. Sréhen szembeszomszéd céges fóka 120ezer km-nél turbócsere 300k, szembe rönyó komplett porlasztócsere és nagynyomású csere valami 600k-ért, szintén szembe megdöglött a céges góf, csere új jettára (amúgy a szervízszámla valami 500k körül lett volna), a mi sorunkban két dízel van mert mi vagyunk a csóróbbak, az enyémben turbócső és map szenzor, a másikban LMM, meg valami jeladóval szopkorásztak vagy hónapokig.
Alfa GT-Csaba2011-01-13 10:25:19 // 33311
Olvastam ezeket a hozzászólásokat,hát írnak hülyeséget.A dieseleket fikázzák hogy csak 150 ezret mennek el,meg hogy mennyi baj van velük.Érdekes nekem nincs vele bajom és még nagyon sok kedves alfás cartársnak sem!A benzines meg a városban igen csak megeszi a dupláját a dieselhez képest főleg ha egy 150lovas benyást hasonlitok a diesel gt-m el össze!
Wickey2011-01-13 00:01:18 // 33310
Az kurvaélet hogy olcsóbb a dízel, elvégre elmentem vele vagy 160ezret úgy, hogy csak bódényűgjeim voltak egy 8ezer forintos MAPszenzort és egy 14 ezer forintos turbócsövet leszámítva. Egy TS-t ennyi idő alatt, ahogy én közlekedek kétszer csapágyasra csaptam volna, egy V6 meg még gázzal is jóval többet kér inni mint a jtd. :-))
admirális2011-01-12 21:17:03 // 33308
Sziasztok! BOSCH e-CAT internetes katalógust használ valaki? Most nézem, hogy átalakították és nem találok benne egy régi funkciót. Már nem lehet megnézni cikkszám alapján hogy milyen típusokban használnak egy adott alkatrészt?
Hari2011-01-12 20:48:17 // 33307
Értem! ... az ECU kiolvasásánál konkrétan azt a hibakódot dobta, hogy a check lámpa vezetéke szakadt????! ... fura! Nagyon sok minden okozhatja ezt a problémát! ... mondjuk ha a km óra hátoldalán a csatlakozóban nem tuti az érintkezés, vagy valaki megfeszegette és kitört a nyákból a tűcsati. ... de ugyan így a motortérben, az ECU főcsatijában v. bárhol a kábelkorbácsban. stb!
A lufinál az anyós ülésbe integrált nyomáskapcsoló, v. annak a csatlakozója szokott tréfálkozni!
(De itt is a konkrét hibakód ami sokat segítene! ... aztán jöhet a szétbontás, méricske, forrasztgatás, .... nem irigyellek!)
Tomasman2011-01-12 18:34:46 // 33306
Megvan! Semmi nincs ott! Yuppi
Tomasman2011-01-12 18:27:47 // 33305
Valaki nem tudja mi a Bosch Me 7.3.1 ecu-nak a képen látható 64es lába?


azért az elég durva hogy Alfa Romeo és Ferrári Modena!:D
mreni2011-01-12 17:13:25 // 33304
Láttam tegnap a vasat,zörög picit a kipuffrendszer is,vagy valamelyik hőterelő lemez:)
mreni2011-01-12 17:12:38 // 33303
Az a rosszabbik eset...
a jobbik pedig az ha kontakthibás vagy a műszerfal csatija vagy a motorvezérlő csatija...le kéne húzgálni és kontakt spry-vel befújni a csatikat...ha ez nem segít akkor a kábelköteg:S
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak