Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Martin2011-03-22 19:50:59 // 34182
Lehet, hogy megtaláltam a 2 hetes hibát:)). Ma ismét átvizsgáltam a vezérlést. Találtam oldalt egy darab nem éppen oda illő fémdarabkát. Majd meg lett a helye is. Most már csak az a kérdés, hogy ez miért tőrt le és mit is befolyásol ott ahol eredetileg volt??
Sümi Z2011-03-22 19:49:45 // 34181
Köszi szépen. Jövő hétvégén lesz majd időm szétszeni. Addig járok max fűtéssel és teljesen lenyitott ablakkal, így ma speciel nem ment 90fok fölé a víz a dugóban.
GTPeti2011-03-22 13:26:06 // 34180
Ez nehéz szülés lesz émmá látom. (Nem mintha nem szeretnénk segíteni.) :(
Martin2011-03-22 11:55:04 // 34179
Van még egy furcsa jelenség amit tegnap vettem észre. Gyújtás ráadása után szépen dolgozik az AC majd csak az aksi és az olaj lámpa világít. Viszont mikor indítózni próbálok világítani kezd az ABS és a kézifék lámpa is. Ez normális?
Kareszka19842011-03-22 08:13:09 // 34178
szerintetek? elég bizarnak tűnik:
KLIKK
Martin2011-03-21 22:54:41 // 34177
A kopogás érzékelőre már rámértem és elvileg az nem lehet gond. ma megmértem a holtpont jeladót is és ott is meg van a 900 körüli ellenállás. Holnap vissza rakom a régi gyertyákat hátha ott van a hiba.
Szatyi2011-03-21 22:54:04 // 34176
2-hete::)))
Szatyi2011-03-21 22:51:10 // 34175
Kopogás érzékelö.Ettöl beindul,csak hibát jelzi. Nem ettöl nem indul az autod.....
GTPeti2011-03-21 22:49:59 // 34174
Sajnos továbbra is fennáll: Ha elvitted volna 1 hozzáértőhöz, már menne az autó.

Mindenesetre ezek a kábelek nagyon gyanúsak. Legalább a szervízCD-n utánanéz(het)nél, hogy melyik színű vezeték mihez tartozik.
admirális2011-03-21 22:46:40 // 34173
Csavard ki a csavarokat, és vedd ki a műanyagot, amibe be van építve egy nagy ellenállás, és mérj rá az érintkezőkre, oda ahonnan a csatikat levetted. Ha van ellenállása, akkor jó, de a gyanúm hogy nem lesz ellenállás értéke. Ebben az esetben vegyél új ellenállást, vagy keresd meg, hol szakadt meg az érintkezés, mert lehet hogy a ponthegesztés engedett csak el. A probléma hogy nagyon nehéz olyan szakembert találni, aki újra meghegeszti neked, de ha találsz, örülj, mert sokkal olcsóbban kijössz a végére, mintha 8-10 ezer forintért újat vennél.
Martin2011-03-21 22:44:50 // 34172
Nem tudom mi lehet a gond. Minden "apróságra" oda figyelek már:((
GTPeti2011-03-21 22:41:05 // 34171
Jó eséllyel ez okozza, hogy nem indul az autó... Túl sok véletlen egybeesés lenne, ha nem így lenne.
Martin2011-03-21 22:38:11 // 34170
Hali.
Valaki meg tudja mondani, hogy kb. mi lehet erre a kábelre kötve?? Ma vettem észre, hogy a biztosítéktábla le és fel mozgatása során mikor oldalt fémet ér akkor komoly szikrákat dobál. Még akár ez is okozhatja , hogy nem indul a kocsi?
Pat2011-03-21 21:09:22 // 34169
Nekem a hk-ból 130 fok rémlik..., de ez igencsak változhat az olajoktól függően... (MT16P)
GTPeti2011-03-21 21:08:54 // 34168
Hűtőből bontottat?? (...max eladás előtt.)
Sümi Z2011-03-21 21:05:21 // 34167
Don Gombóc akkor egy bontott hűtő nem nagyon oldja meg a problémát? Vagy jó bele a 147es hűtője is? Az valamivel fiatalabb. Egy bontott mégiscsak olcsóbb mint egy zsír új. Mindegyiknek megvan a maga előnye. A vízpumpa a vezérléscserénél lett cserélve 2009.09.06-án 130490km-nél, most 186300km van a kocsiban.
Sümi Z2011-03-21 21:03:56 // 34166
Ha jól értem akkor neked egyfolytában ment a klímád. Nem is javíttattad meg soha??
Sümi Z2011-03-21 21:02:53 // 34165
Ha lecsavarom ezt a kábelt, vagy csatlakozást a hűtőventillátor házáról akkor ott mit kell látni? Vagy az adja a kábelen a mérési pont egyik pontját és a motortérben meg valami valahol a másikat?
Willy2011-03-21 19:40:53 // 34164
Nem gázolajszűrő volt a probléma. A tank nemrég lett kipucolva.

Nagyon úgy néz ki, hogy az adagolóban lévő szivattyú halt be. Annyira nem vagyok boldog.
Wickey2011-03-21 10:20:44 // 34163
Így is lehet, az öreg, dugult hűtő az inkább csak nyáron negyvenfokban jön elő hegynek fölfele.

Könnyen kideríthető a helyzet amúgy, dugóban araszoláskor még mielőtt elérné a 100 fokot, lökj rá egy klímát. Az is kapcsolja a hűtőventit.

A 156on nálam is ez volt, dugóban 100 fok alatt picivel kapcsolt tavasszal. Amint rányomtam a klímát esős időben párátlanítani egyből beállt fix 82 fokra, mivel a klíma miatt szinte állandóan járt a hűtőventillátor maxon.
admirális2011-03-21 10:11:41 // 34162
2 fokozata van a ventillátornak. Kb úgy néz ki hogy 94 foktól a lassú fokozat, 100 foktól a gyors. Neked valószínűleg csak a gyors fokozat kapcsol, ami azért lehet, mert az egyes fokozat huzalellenállása elromlott, szakadás van benne. Meg kellene nézni. A hűtőventillátor műanyag házába van becsavarozva, 2 vezeték megy rá.
MIFI2011-03-21 09:34:45 // 34161
Sziasztok. Mennyi lehet a maximális olajhőfok ami még elfogadható?
GTPeti2011-03-20 20:03:03 // 34160
Szívesen! A leírás szerint "sajnos" van benne nyomásmérő.
Don Gombóc2011-03-20 20:01:17 // 34159
Ez lehet elöregedett hűtő aminek rossz a hőleadó képessége mert már öreg oxidált vízköves az alumínium, de akár lehet vízpumpás is amikor is első sorban leginkább városi forgalomban jelentkezik a tünet, mert a lapát megforog a tengelyen. Pláne akkor fordul elő amikor műanyag lapátos vízpumpa van benne. Azt a Ts-eknél amúgy sem árt cserélni a vezérlés cserekor.
Sümi Z2011-03-20 18:35:59 // 34158
Sziasztok!
Olyan probléma van a kocsival (145 1,6TS), hogy hosszabb araszolgatáskor vagy dugóban csak olyan 100fok-nál kapcsol be a hűtőventillátor. A termosztát olyan 2éve lett cserélve. Mondjuk akkor is ilyen probléma miatt vittem szerelőhöz. Akkor megnézték a hűtővizet az jó volt, tisztítottak egy kicsit a hűtő és az egyik cső csatlakozásánál, kicserélték a termosztátot és a hiba továbbra is fennállt. Számítógépre is tették, vizsgáltak mindent és semmi. A végén kiszedték a kilóméterórás műszeregységet és annak a hátlapját tisztították meg vagy valami ilyesmi, és a hiba elmúlott. Előfordulhat, hogy most is ezt kéne csinálni??? Volt már valakinek hasonló problémája?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Sümi
bega19862011-03-20 17:40:08 // 34157
Na nézelődtem még, azt írja hogy az üzemanyagpumpa a tankban található, tartalmazza: üzemanyagnyomásszabályzót, üzemanyagszintérzékelőt, üzemanyagszűrőt.
Úgy néz ki akkor hogy ott lesz, majd ha kevés lesz a tankban kiszedem megnézni milyenféle szabályzó van benne. Azt viszont remélem nincs benne nyomásmérő...
Kösz a segítséget.
GTPeti2011-03-20 16:38:01 // 34156
Elvileg nem. De egy olasz autónál ugye még az az egy dolog sem biztos...
Martin2011-03-20 16:26:40 // 34155
De gondolom ez nem befolyásolja a kocsi indítását. Mert nálam ez a gond 2 hete.
Don Gombóc2011-03-20 16:24:53 // 34154
Az lesz az a kopogás érzékelő ahogy a Peti mondja. Leveheted és megtisztíthatod alul, de vigyázz a visszarakásnál, kb 1,5 kg nyomatékkal húzd meg ne többel, mert akkor ha nagyon feszül nem is jelez rendesen.
bega19862011-03-20 16:09:46 // 34153
Én amikor cseréltem annyi volt hogy pár km-ig és 2-3 indításig kicsit rossz volt az alapjárat, meg amikor engedtem fel a kuplungot jobban visszaesett a fordulat mint szokott, de utána gondolom hozzátanult a computer és azóta tökéletes.
GTPeti2011-03-20 14:57:26 // 34152
Az nem a kogogásérzékelő?
Martin2011-03-20 14:48:55 // 34151
Hali.
Kis segítséget kérnék. a képen szereplő csatlakozó mit vezérel? A mai napi mérések alapján 0 az ellenállása.
Willy2011-03-20 11:27:07 // 34150
Köszi mindenkinek, elsősorban én is a szűrőre tippeltem így azzal kezdem.
Don Gombóc2011-03-20 11:04:40 // 34149
Igen, tipikus dugulási jelenség.
Poló2011-03-20 11:00:09 // 34148
Ahogy mondod, ugyanez volt nekünk is a Temprával. Először csak a tankban levő szűrő lett kitisztítva, de pár hónap múlva újra jelentkezett a hiba. Újra szűrő tisztítás és le lett véve a tank, ki lett tisztítva belülről az is.

A probléma úgy jelentkezett nálunk, hogy alapjáraton szépen járt a motor, terhelés nélkül szépen fel is pörgött, de ha el akartunk vele indul, akkor lefulladt. Eleinte csak emelkedőnek, utána már sík úton is.
Don Gombóc2011-03-20 10:55:40 // 34147
Szűrőcsere elsősorban, az csinál ilyen jelenséget ha mocskos, hogy felpörög, és utána leáll. a másik ami ilyen korban lenni szokott, hogy a tankban a szívócső, búvárcső is eltömődik mert felszívott trutyit, azt meg nem ártana egy kompresszorral kifújatni vissza hátra felé, és egy tank mosás sem ártana.
Don Gombóc2011-03-20 10:39:50 // 34146
Nem kell semmit csinálni. A légtömegmérő csere után rendesen működik, sőt ha az a probléma, és van a műszerfalon hibajel, akkor azt is kiüti, tehát azt nem kell computerezni. Simán csere és hagy menjen. :-)
Alfa GT-Csaba2011-03-20 10:04:00 // 34145
Szerintem először cserélj gázolj szűrőt.
Willy2011-03-20 09:43:36 // 34144
1,9 TD csinálja a következőt:

Alapjáraton nagyon szépen megy, majd amikor megyek vele 4-500m-t olyan mintha nem kapna anyagot. Jobb esetben lemegy a fordulat 3-400 körülre és a gázt pumpálva 4-5 mp múlva újra elkapja és megint lehet menni vele 4-500m-t normálisan. Rosszabb esetben leáll az autó. Ezután másodszorra indul csak be, akkor is nagyon alacsony fordulaton megy pár másodpercig, majd ha misem történt volna elkapja. Megint párszáz méter haladás és csinálja újra.

Szerintetek mi lehet a probléma? Üzemanyagszűrő el van tömődve vagy vizes? Esetleg valami jeladó?
pex1562011-03-20 08:57:13 // 34143
Üdv

Van nekem egy (0 280 218 019) új légtömegmérőm.
Ezt szeretném cserélni az autóban.

A kérdésem az lenne, hogy az alkatrész cserén kívül kell-e komputerre csatlakoztatni és beállítani valamit (alapbeállítás, kalibrálás stb.), vagy elég a sima csere?

A segítséget előre is köszönöm.
pex1562011-03-20 08:48:00 // 34142
Légtömegmérő nélkül próbáltad?
Spinuzzi2011-03-19 22:38:45 // 34141
arra én is gondoltam tankoltam is bele vpower racinget, meg + öntöttem injektor tisztítót.
de semmi. Holnap már jön egy ismerős aki gépre rakja, aztán meglátjuk mi lesz.
LoneWolf332011-03-19 22:29:59 // 34140
Üdv !

Ha a szívócsőbe durrog vissza, az lehet benzinben szegény keveréktől is, ilyenkor a MIL lámpa is jelez. Egy hibakód kiolvasás szerintem sokat lendítene a probléma behatárolásán.
Spinuzzi2011-03-19 22:03:30 // 34139
Sziasztok!

Egy kis segítség kellene!

Ma elkezdett a verda durrogni, először azt hittem a közép dob, aztán rá jöttem, hogy a levegő pukkan. K&N direktszűrő volt rajta arra is gondoltam, de vissza tettem az eredetit és azzal is ugyanúgy csinált. Amikor meg elindultam még meg is torpan 1es 2es 3as-ban is. Már kérdezősködtem valaki gyujtás problémát mondott, valaki lambda szonda cserét javasolt. Ma fejeztem be a szervizelését, olaj szűrők stb. úgy örültem neki erre meg ezt csinálja velem. ja és mikor megtorpan a sárga motor a konzolon villogni kezd.
akinek tudja mi a megoldás irjon.
GTPeti2011-03-19 20:21:06 // 34138
Igen, ebben is van igazság... Az tényleg gőzlecsapatónak néz ki.

Az a szép, hogy a leírásban található képen nincs rajta ezek közül egyik sem:



N77 Fuel pressure regulator
K83 Fuel pressure sensor

Viszont ezekszerint van az autódban üa.nyomás érzékelő. Ez azt jelenti, hogy ha feltekered a nyomást, az ECU meg letekeri a befecs. időt. (Persze nem biztos.)
bega19862011-03-19 20:09:13 // 34137
Arra gondolsz ami a 8-as egységből megy? Mert úgy tudom az a benzingőzvisszavezető.
GTPeti2011-03-19 20:00:42 // 34136
Mindkét cső tisztán látszik a képen.
bega19862011-03-19 19:59:00 // 34135
Így túl egyszerű XD



De sajnos ezen sem látok benzinvisszavezető csövet, akkor gondolom vagy a benzinszivattyúban, vagy a képen 4-el jelzett egységben van.
GTPeti2011-03-19 19:38:45 // 34134
Nem kéne az autóban keresgetned. Elég lenne a gyári szervízCD is (eLearn 156).
bega19862011-03-19 19:37:37 // 34133
Nem biztos, most keresgettem sötétben és esőben, majd még jobban átnézem jobb időben, de ha van is akkor nem azon az egységen amiben az injektorok vannak...
Tudom szegény ECU többszörösen is át lesz verve, de ha minden jól megy a végére jól kell hogy kijöjjenek a dolgok :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak