Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

mreni2011-04-10 15:43:16 // 34392
Azt mondja meg valaki,hogy mitől van az hogy kereket felrakva autót leengedve oldalirányban "kottyan" egyet a kerék.... csapágy kuka?
katbal2011-04-09 23:58:11 // 34391
Sajna a 16V-ben nem az a fajta LMM van, mint a 8V-ben. Ma is szórakoztam egy kicsit a kocsival, de nem lett jó. Minden szívócső-csatlakozást végigfújkáltam féktisztítóval, de semmi. Legalább azt kizártam vele, hogy falsot szívna. Aztán lehúztam a lambda szondát és mentem úgy is egy kört és pont ugyan olyan, mint bedugott szondával. Szóval lehet az halt meg. Valami különbséget csak kellett volna produkálnia.......
katbal2011-04-09 23:40:14 // 34390
Én egy laposvágóval támadtam be a csapágy és a harangrész közé. Elég könnyen megindult, aztán már csak körbe körbe kocogtattam a csapágy külső gyűrűjét. Utána kicsit megreszelgettem a harang peremét, amit a laposvágó kikezdett egy kicsit. Semmi nyoma nem maradt. Úgyis cseréled a csapágyat, akkor nem kell kímélni leszedéskor :)
Ja és ez nagyholtjátékú csapágy. Szólni kell a boltban, ha maguktól nem veszik észre rajta a jelölést.
Fairlane2011-04-09 21:43:23 // 34389
Én keresnék egy masszív nagy satut, kinyitnám annyira, hogy a féltengely harangja beleférjen, plusz még pár mm.
A pofákra keresztbe tennék két olyan centi vastag laposvasat, és ezekre támasztanám fel a csapágyat, hogy közben a harang a satu pofái közé lógjon, a szabad tengelyvég meg felfele mutasson.
Na ezután lehetne fentről óvatosan kocogtatni, persze valami keményfát, vagy puha aludarabot a tengelyvégre rakva.
mreni2011-04-09 21:22:31 // 34388
köszi:)
mreni2011-04-09 21:22:19 // 34387
igenn nekem a másik féle van,valami spéci csapágylehúzó kéne:D
Fairlane2011-04-09 21:18:58 // 34386
Hogy pontosan nálad hogy van, azt nemtom ;)

Nálam valahogy így:


A csapágyházzal együtt vettem ki a tengelyt (kuplungolás miatt ugrott le a váltó eredendően).
Aztán kis melegítés, óvatos kocogtatás, és szétjött.
Nálam a csuklóharangban van egy anya, amit letekerve lejön a harang, azután meg a csapágy. Van vékonyabb fajta féltengely is, amin nincs anya, hanem zsugorkötéssel van fent a harang, ott a másik vége fele jön le....
mreni2011-04-09 20:49:49 // 34385
Hali!
Valaki meg tudná mondani,hogy mi módon lehet leszedni a csapágyat a "középső" féltengelyről?:)
Tónyó2011-04-09 19:08:00 // 34384
Heló!Tudtok nekem segíteni?Budapest Örs környékén keresek egy szerelőt aki megtudná nézni a 156osomat,folyik az olajam a kormányszervóból.HELP!Előre is köszi a segítséget mindenkinek!
alfa1562011-04-09 07:14:43 // 34383
Köszi ma ugyis átnézzük egy kicsit jobban csak meg lesz a hiba. Köszi a tippet .
spero842011-04-08 19:26:45 // 34382
még egy kérdés

A manuális klímát 147-esnél ki lehet cserélni digitálisra, ha jól tudom egy kolléga már csinált ilyet csak nem tudom működik is?

Köszi
pe-Ti2011-04-08 19:25:35 // 34381
Üdv!
Vállas a tárcsa, szorul a nyeregcsúszka vagy a betét éleit kell "letörni" nem nagy meló egyik sem nyereg le betét ki aztán meglátod mi a probléma!
spero842011-04-08 18:58:46 // 34380
Sziasztok!!

A bal hátsó keréknél folyamatosan fütyül, ciripel valami.
A fékpofák félig kopottak, nem tudom mi lehet de már nagyon idegesítő, ha fékezek elhallgat de utána egyből előjön.

Segítséget előre is köszönöm!
Fairlane2011-04-08 14:03:51 // 34379
A 8V TS-ek a kartergázt visszavezetik az LMM és a pillangószelep közé, ez viszi oda az olajat.

Az enyém pl mindig is ilyen volt, de még nem láttam nem olajosat.
Kezdjek aggódni? :)
Ferke2011-04-08 13:52:43 // 34378
Levegő hőm. jeladó esetleg, így első tippre....
alfa1562011-04-08 13:43:03 // 34377
Sziasztok , srácok a lányom kocsija a frissen vásárolt 145-ös. Amugy 1.4 Boxer hidegen nehezen indul. Tövig nyomni kell neki a gázt akkor beindul. Utánna már semmi gond. Melegen pöcre indul. Mi lehet a gond? Köszi.
Ferke2011-04-08 12:18:07 // 34376
Az mindjárt más, mert az aggasztó lett volna:)))
wilzi2011-04-08 10:51:58 // 34375
Végre sikerült egy jó szakembert találni, aki nem drága, de a szakma minden fortélyát ismeri. Ajánlom mindenkinek, akinek elege van a sok léhűtő szerelőből. Minden cucca és felszerelése megvan ahhoz, hogy ALFA ROMEO-t szereljen. A szerelőt megtalálod (nick neve: Szatyi). Tényleg jó és ami fontos, hogy nagyon korrekt!!!! Ritka az ilyen mester ember!
Ferry2011-04-08 09:33:07 // 34374
Rosszul fogalmaztam, nem olaj volt, csak olyan sűrűségű retek, por és féktisztító keveredett össze...........hál Istennek ilyen gondja nincsen, most éppen az eltörött kilinccsel viaskodok :)
Ferke2011-04-08 09:06:32 // 34373
Mondjuk ez a szervizt jellemzi, én oda nem vinném többet:)
Ferke2011-04-08 09:06:10 // 34372
Az annyira nem jó, ha az olajodat az LMM-ig kitolja...még a jtd-nél sem jó, nemhogy egy szívóbenyásnál...:((
Ferry2011-04-08 09:03:54 // 34371
Hali!
Nekem is hasonlóak voltak a tüneteim, elvittem szervizbe, nem jöttek rá..........már a végén mindent szétszedtem a kocsin, a fórumon többen is a LMM re tippeltek. Leszedtem, de nem igazán akartam cserélni, ezért csak szimplán egy vödör felett átfújtam neki egy flakon féktisztító sprét. Nagyon durva retek jött ki, olaj volt mint a fáradt olaj. Kicseréltem a levegőszűrőt is. Visszatettem és azóta tökéletes. Nekem odáig fajult hogy alapjáraton is lefagyott. Nem biztos hogy ez a gáz, de a tünetek ugyan az, ártani biztosan nem fog :)
TDI752011-04-08 08:27:20 // 34370
Szia! Elvileg bármelyik nagyobb festékboltban kapni. Vizes alapú, tehát hígítható, de ha megszárad akkor már vízzel lemosni nem tudod. A lényeg hogy több rétegben kend fel és ha megszáradt akkor mindenféle képen adj neki valami fedőfestéket. A cucc egész használhatónak tűnik, és nem is túl drága. Asszem valami 700 forintért vettem egy éve és fél literes a kiszerelése.
MikeTheDevil2011-04-08 07:51:34 // 34369
Akkor nekem tökéletes lenne.Nem tudod merre lehet beszerezni ilyen cuccot?
katbal2011-04-07 22:54:51 // 34368
Sziasztok
Egy olyan hiba jött elő a kocsimon, hogy üzemmelegen 2000rpm körul haladva néha bedadog, berángat a kocsi, valamint nehezen áll be az alapjárat. Egy párszor ingadozik lefulladás és 2000 között, aztán szépen lassan beáll.....
Hideg motornál minden rendben van!
Motorhőmérőt ellenőriztem, kipucoltam az alapjárati motort, memogzgattam minden elektromos csatit, ami a befecskendezőrendszerhez tartozik, de nem javul.
Lambda szonda hiba okoz ilyet? Vagy inkább fals levegő? Vagy légtömegmérő?
Ferry2011-04-07 22:09:54 // 34367
Köszi, hétvégén nekiesek és kibelezem:)
katbal2011-04-07 21:18:44 // 34366
Nekem is csinálja ezt a 155 néha. Én mindig reflexből a féket nyomom indításkor és néha fel van keményedve a fékem és mintha olyankor csinálná ezt.
A fékszervónál van asszem egy szelep, én arra gyanakszom, hogy az nem százas.
Ha a szervó felől még beszív levegőt, az szerintem meghülyítheti egy pillanatra......de ez csak egy tipp.
Fairlane2011-04-07 16:27:18 // 34365
Ja a fekete sziló akár a gyári ragacs is lehet, ami a fóliákat fogja (vízvédelem a kárpitnak, meg talán kis zajszigetelés...)
Fairlane2011-04-07 16:25:21 // 34364
Le kell szedni. Talán 5 csavar fogja. (Egy a nyitó mögött, egy az ajtófogantyúban, egy alatta, a zsebben, meg talán kettő az ajtó aljánál.)
Ki kell akasztanod a zár bowdenjét, majd lehúzni a villanyablakok zsinórját.
Eztán már csak patentok fogják, le kell feszegetned óvatosan a kárpitot.
Alatta elvileg van egy vagy két réteg fóliaszerüség, azokat férehajtod valahogy, ha viszonylag épek.
Na, utána elvileg talán három torx fejű csavar fogja a kilincset, és kivehető.

Ha nem találsz, ideiglenesen kicserélheted a bal hátsóval, egyformák.
Marklarnál érdeklődj. Elvileg tud olyant, aki tudja hegeszteni is...
Ferry2011-04-07 16:19:49 // 34363
Sziasztok!
Kéne egy kis segítség. A 155-ön a bal első külső kilincs eltörött :( Ki kellene cserélnem- még nem sikerült vennem, keresgélek, az 12000- az kissé sok :( Ha nem lesz más megveszem, de ki is kéne cserélnem). Szerelőhöz nem akarom vinni, szerintem ők sem csinálnak sűrűbben ilyet :) Van valakinek tapasztalata? A belső burkolatot le kell szedni a cseréhez-tudom hülye kérdés, de hátha megúszom :) Egy 80 papáé volt a kocsi és ahogy nézegettem fekete szilóval rásegítettek a belső burkolatnak felhelyezéskor. Ha valaki csinált ilyet, kérlek néhány mondatban.............én sem szeretném szétbarmolni az ajtót :)
Fairlane2011-04-07 09:45:50 // 34362
Én próbáltam már több alkalommal is.
Fehér lötty, ha átkened vele a rozsdás részt, először kékes lesz, aztán befeketedik. Ha megszárad, szinte lekaparni sem lehet.
Szerintem jó cucc, és viszonylag olcsó. Viszont kell mindenképpen valami fedőfesték rá, mert önmagában kikezdi az időjárás.
J-Imi2011-04-07 09:11:50 // 34361
Hali!

Lehet szilentezni, de nem biztos hogy megéri, ha pl egy év múlva meg a gömbfej megy tönkre...
Andy2011-04-07 09:06:12 // 34360
Szerintem ez nem lambda szonda hiba.
Ádám1462011-04-07 09:01:54 // 34359
Hali!

Egy kérdés:
- 146-nál lehet szilentezni az első lengőkarokat, vagy cserélni kell az egészet??

Köszi
MikeTheDevil2011-04-07 00:39:11 // 34358
Hali srácok!Ki ismeri ezt a terméket?korant rozsdaátalakító festék.Olvastam róla de nem tom,hogy megbírható-e.
LoneWolf332011-04-06 23:50:58 // 34357
Üdv !

A központi zár vezérlője valóban a belső világítás 20A-es biztosítékán osztozik az órával, és a biztosítéktábla világításával együtt. A nyitás és a zárás nincs különválasztva, a központi zár motorjainak forgásirányát a vezérlő határozza meg az
első ajtókban lévő zármotorokban található kétállású végálláskapcsolók aktuális helyzete alapján.
Spotter V62011-04-06 05:57:45 // 34356
Sziasztok! 155 2.5 V6 -hoz keresnék ill. vennék hátsó féknyerget és lengéscsillapítót!
Ha vkinek épp eladó,megköszönöm ha ír! :)
alfa1562011-04-06 05:27:39 // 34355
Sziasztok , srácok a lányom kocsija a frissen vásárolt 145-ös. Amugy 1.4 Boxer hidegen nehezen indul. Tövig nyomni kell neki a gázt akkor beindul. Utánna már semmi gond. Melegen pöcre indul. Mi lehet a gond? Köszi.
Pat2011-04-05 20:13:55 // 34354
Hiányzik a gázfröccs indításkor.... XDDD

most komolyan... őőőő...
Mennyit áll két indítás között?
[k i z z o]2011-04-05 19:57:25 // 34353
Nem valószinű, hogy L.szonda. Hidegen nincs lambda_control.
Sasamester2011-04-05 18:16:32 // 34352
Sziasztok Cartársak!

Kérdés.. Adott egy 3 . szériás 33 VL . A központi zárja tegnap este elkezdett olyat csinálni hogy nem csinál semmit :) Aztán egyszer mégis, aztán megint semmi. Nah most bizti táblát átnéztem, miután kivettem a belső világítás biztijét és visszaraktam, akkor kinyílt minden ajtó.... Valszeg oda van kötve a nyitó áramkör (???gyárilag????). De mire lehet kötve a záró? :)
Blade2011-04-05 17:46:07 // 34351
Előtte azért nézesd meg Csörivel:)
Jegesmedve2011-04-05 16:12:32 // 34350
Sziasztok!!!

Egy komplett motorra lenne szükségem, mert a szerelő tájékoztatott, hogy menthetetlen a régi motor! :S 1999 évj. 2.0 TS motor kéne alkatrésznek! Megköszönném a segítséget! Mennyibe fájna? :(
Jegesmedve2011-04-05 16:12:15 // 34349
Sziasztok!!

Egy komplett motorra lenne szükségem, mert a szerelő tájékoztatott, hogy menthetetlen a régi motor! :S 1999 évj. 2.0 TS motor kéne alkatrésznek! Megköszönném a segítséget! Mennyibe fájna? :(
Jegesmedve2011-04-05 16:11:51 // 34348
Sziasztok!

Egy komplett motorra lenne szükségem, mert a szerelő tájékoztatott, hogy menthetetlen a régi motor! :S 1999 évj. 2.0 TS motor kéne alkatrésznek! Megköszönném a segítséget! Mennyibe fájna? :(
rémGtv .2011-04-05 15:53:19 // 34347
Köszi :D Akkor kell egyet vennem !
Blade2011-04-05 07:30:39 // 34346
Lambdaszonda
Hardy2011-04-05 07:02:27 // 34345
Én is a gázom gondolkodom. 20.000 Km alatt ami nekem kb 4-5 hónap már vissza hozta az árát. Bár a csomagtartóm kicsit szűkebb lesz vagy nem lesz pótkerekem.
rémGtv .2011-04-04 22:00:19 // 34344
Üdv mindenkinek ! Olyan problémám van a Gtv-vel hogy első indításnál hidegen az alapjárat hirtelen felmegy 1500-ig utána meg majdnem lefullad de ha viszont úgy indítom hogy ha adok neki egy kis gázfröccsöt akkor teljesen normális lesz . Valakinek tipp a hiba jelenségére ? :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak