Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Buddha2011-03-22 23:41:45 // 34201
Nem a gép a hibás, itt más lesz a gond. Nem szeretnék találgatni de elképzelhető, hogy a feszítő nem lett "értékre" állítva mikor cserélték, ez okozhatta a bajt! Sajnos jómagam is ismerek olyan szerelőt aki nem tudta, hogy hogyan kell beszerelni egy ilyen feszítőt mégis bevállalta a feladatot.
Sajnos ez van, kellemetlen... :-(
Majd írd meg, hogy konkrétan mi lett vele!
Üdv.
Szatyi2011-03-22 23:34:45 // 34200
Ez nem az autó hibája. Hanem a hozzánemértéses gányolásé..........
Martin2011-03-22 23:29:01 // 34199
Köszönöm a kimerítő írást.
Nem folytatok vele több kísérletet mert tényleg nem akarok nagyobb bajt.
A héten elhúzom a szerelőhöz és majd kiderül mi is a gond.
Lehet, hogy ez lesz az utolsó dobása a gépnek.
Most kicsit elvette a kedvem.
Buddha2011-03-22 23:19:11 // 34198
Martin!
Kérlek nézesd meg valakivel akinek van tapasztalata vezérlés terén!
1: Automata feszítőnél nem lehet laza a szíj, sehol, semmikor!
2: Törött alkatrész a feszítőnél, vagy egyébként a vezérlésben nem jelent jót!
3: Kiszerelt gyertyánál ha kicsapott a tűz az azt jelenti, hogy egybenyitnak a szelepek(kvázi nem zárnak), tehát egy másik henger munkaüteme égett vissza a szívócsonkon vagy kipufogón keresztül!
4: Ne erőltest a tesztelést mert csak drágább lehet a mutatvány, és ez súlyos tízezreket jelenthet!
Hidd el, ha valaki ért hozzá öt perc alatt megmondja, hogy mi a baj és hogyan lehet orvosolni! :-)
Szatyi2011-03-22 23:15:33 // 34197
Ha robbanás lenne,Te már nem irogatnál::))))
Martin2011-03-22 23:01:33 // 34196
Elvileg a robbanás megvan mert a mai próbán egy gyertyát kiszedtem majd indítottam. 20 cm-es lángnyelv jött ki a gyertya helyén.
[k i z z o]2011-03-22 22:55:54 // 34195
Sürítés van? Ha tényleg van benzin, és szikra akkor robbania kelle, max. nem indul. Ha nem robban, akkor valamelyik nincs, vagy nem sürít. Ha el is ugrott, sürítenie kellene, max. elment az össznyitás. Kompressziót nézz rajta, de szerintem nem is robban.

Tegyél minden hengeredbe 1ccm olajat és úgy indíts.

kizzo
VaG2011-03-22 22:14:46 // 34194
Szia! Én azt javasolnám neked, hogy keresd meg Szatyit és ő nézze meg (www.alfaszatmari.hu, fiatt@citromail.hu)
mert itt az össznépi barkochba és a képi feladványok szerintem nem oldják meg a problémát, pedig mindenki próbál segíteni…;-)
Szatyi2011-03-22 21:45:57 // 34193
Nem normális,de nem a törött alkatrésztöl villágit.Van ott más gond is sajna ahogy a hozzászolásaid olvasom.
Alfa GT-Csaba2011-03-22 20:17:00 // 34192
Más baja nem nagyon lehet!!
Erhard 242 (Pure Energy)2011-03-22 20:16:12 // 34191
az gáz :((( akkor átugrott...
Martin2011-03-22 20:14:00 // 34190
De nekem nem indul már be a kocsi:((
Erhard 242 (Pure Energy)2011-03-22 20:13:03 // 34189
no para én is így jártam 5-800km-ig mivel csak alapjáraton csörgött néha az autó ...el is mentem vele Sopronba meg vissza még a pályán is megjárattam 200-zal az autót mikor csörög...utána lett cserélve
Erhard 242 (Pure Energy)2011-03-22 20:10:59 // 34188
vagy anyag hiba vagy túl lett feszítve a görgő :(
G-Burt2011-03-22 20:10:00 // 34187
Amíg nem láttad a veztengelyeket és azt, h ezzel a vezérléssel le vannak fogatva, addig nem biztos, h jól áll:)
Martin2011-03-22 20:05:41 // 34186
A vezérlés decemberben volt cserélve. A jelek alapján teljesen jól áll a vezérlésem csak kicsit laza a szíj fent. Gondolom ez a feszítő miatt.
Alfa GT-Csaba2011-03-22 20:03:01 // 34185
Nem lazult meg a szíjad és esetleg nem ment el a vezérlésed 1-2 fokkal ?Le kéne ellenőriztetned,de előtte feszitőt és szíjat cseréltess.
Martin2011-03-22 19:55:59 // 34184
De 2 hete nem indul a kocsi. Megállt menet közben majd kétszer még beindult de azóta semmi. Van benzin van gyújtás stb.
Alfa GT-Csaba2011-03-22 19:52:51 // 34183
Szerintem anyaghiba lehet.Az csak a vezérmű szíj feszítőt fogja
Martin2011-03-22 19:50:59 // 34182
Lehet, hogy megtaláltam a 2 hetes hibát:)). Ma ismét átvizsgáltam a vezérlést. Találtam oldalt egy darab nem éppen oda illő fémdarabkát. Majd meg lett a helye is. Most már csak az a kérdés, hogy ez miért tőrt le és mit is befolyásol ott ahol eredetileg volt??
Sümi Z2011-03-22 19:49:45 // 34181
Köszi szépen. Jövő hétvégén lesz majd időm szétszeni. Addig járok max fűtéssel és teljesen lenyitott ablakkal, így ma speciel nem ment 90fok fölé a víz a dugóban.
GTPeti2011-03-22 13:26:06 // 34180
Ez nehéz szülés lesz émmá látom. (Nem mintha nem szeretnénk segíteni.) :(
Martin2011-03-22 11:55:04 // 34179
Van még egy furcsa jelenség amit tegnap vettem észre. Gyújtás ráadása után szépen dolgozik az AC majd csak az aksi és az olaj lámpa világít. Viszont mikor indítózni próbálok világítani kezd az ABS és a kézifék lámpa is. Ez normális?
Kareszka19842011-03-22 08:13:09 // 34178
szerintetek? elég bizarnak tűnik:
KLIKK
Martin2011-03-21 22:54:41 // 34177
A kopogás érzékelőre már rámértem és elvileg az nem lehet gond. ma megmértem a holtpont jeladót is és ott is meg van a 900 körüli ellenállás. Holnap vissza rakom a régi gyertyákat hátha ott van a hiba.
Szatyi2011-03-21 22:54:04 // 34176
2-hete::)))
Szatyi2011-03-21 22:51:10 // 34175
Kopogás érzékelö.Ettöl beindul,csak hibát jelzi. Nem ettöl nem indul az autod.....
GTPeti2011-03-21 22:49:59 // 34174
Sajnos továbbra is fennáll: Ha elvitted volna 1 hozzáértőhöz, már menne az autó.

Mindenesetre ezek a kábelek nagyon gyanúsak. Legalább a szervízCD-n utánanéz(het)nél, hogy melyik színű vezeték mihez tartozik.
admirális2011-03-21 22:46:40 // 34173
Csavard ki a csavarokat, és vedd ki a műanyagot, amibe be van építve egy nagy ellenállás, és mérj rá az érintkezőkre, oda ahonnan a csatikat levetted. Ha van ellenállása, akkor jó, de a gyanúm hogy nem lesz ellenállás értéke. Ebben az esetben vegyél új ellenállást, vagy keresd meg, hol szakadt meg az érintkezés, mert lehet hogy a ponthegesztés engedett csak el. A probléma hogy nagyon nehéz olyan szakembert találni, aki újra meghegeszti neked, de ha találsz, örülj, mert sokkal olcsóbban kijössz a végére, mintha 8-10 ezer forintért újat vennél.
Martin2011-03-21 22:44:50 // 34172
Nem tudom mi lehet a gond. Minden "apróságra" oda figyelek már:((
GTPeti2011-03-21 22:41:05 // 34171
Jó eséllyel ez okozza, hogy nem indul az autó... Túl sok véletlen egybeesés lenne, ha nem így lenne.
Martin2011-03-21 22:38:11 // 34170
Hali.
Valaki meg tudja mondani, hogy kb. mi lehet erre a kábelre kötve?? Ma vettem észre, hogy a biztosítéktábla le és fel mozgatása során mikor oldalt fémet ér akkor komoly szikrákat dobál. Még akár ez is okozhatja , hogy nem indul a kocsi?
Pat2011-03-21 21:09:22 // 34169
Nekem a hk-ból 130 fok rémlik..., de ez igencsak változhat az olajoktól függően... (MT16P)
GTPeti2011-03-21 21:08:54 // 34168
Hűtőből bontottat?? (...max eladás előtt.)
Sümi Z2011-03-21 21:05:21 // 34167
Don Gombóc akkor egy bontott hűtő nem nagyon oldja meg a problémát? Vagy jó bele a 147es hűtője is? Az valamivel fiatalabb. Egy bontott mégiscsak olcsóbb mint egy zsír új. Mindegyiknek megvan a maga előnye. A vízpumpa a vezérléscserénél lett cserélve 2009.09.06-án 130490km-nél, most 186300km van a kocsiban.
Sümi Z2011-03-21 21:03:56 // 34166
Ha jól értem akkor neked egyfolytában ment a klímád. Nem is javíttattad meg soha??
Sümi Z2011-03-21 21:02:53 // 34165
Ha lecsavarom ezt a kábelt, vagy csatlakozást a hűtőventillátor házáról akkor ott mit kell látni? Vagy az adja a kábelen a mérési pont egyik pontját és a motortérben meg valami valahol a másikat?
Willy2011-03-21 19:40:53 // 34164
Nem gázolajszűrő volt a probléma. A tank nemrég lett kipucolva.

Nagyon úgy néz ki, hogy az adagolóban lévő szivattyú halt be. Annyira nem vagyok boldog.
Wickey2011-03-21 10:20:44 // 34163
Így is lehet, az öreg, dugult hűtő az inkább csak nyáron negyvenfokban jön elő hegynek fölfele.

Könnyen kideríthető a helyzet amúgy, dugóban araszoláskor még mielőtt elérné a 100 fokot, lökj rá egy klímát. Az is kapcsolja a hűtőventit.

A 156on nálam is ez volt, dugóban 100 fok alatt picivel kapcsolt tavasszal. Amint rányomtam a klímát esős időben párátlanítani egyből beállt fix 82 fokra, mivel a klíma miatt szinte állandóan járt a hűtőventillátor maxon.
admirális2011-03-21 10:11:41 // 34162
2 fokozata van a ventillátornak. Kb úgy néz ki hogy 94 foktól a lassú fokozat, 100 foktól a gyors. Neked valószínűleg csak a gyors fokozat kapcsol, ami azért lehet, mert az egyes fokozat huzalellenállása elromlott, szakadás van benne. Meg kellene nézni. A hűtőventillátor műanyag házába van becsavarozva, 2 vezeték megy rá.
MIFI2011-03-21 09:34:45 // 34161
Sziasztok. Mennyi lehet a maximális olajhőfok ami még elfogadható?
GTPeti2011-03-20 20:03:03 // 34160
Szívesen! A leírás szerint "sajnos" van benne nyomásmérő.
Don Gombóc2011-03-20 20:01:17 // 34159
Ez lehet elöregedett hűtő aminek rossz a hőleadó képessége mert már öreg oxidált vízköves az alumínium, de akár lehet vízpumpás is amikor is első sorban leginkább városi forgalomban jelentkezik a tünet, mert a lapát megforog a tengelyen. Pláne akkor fordul elő amikor műanyag lapátos vízpumpa van benne. Azt a Ts-eknél amúgy sem árt cserélni a vezérlés cserekor.
Sümi Z2011-03-20 18:35:59 // 34158
Sziasztok!
Olyan probléma van a kocsival (145 1,6TS), hogy hosszabb araszolgatáskor vagy dugóban csak olyan 100fok-nál kapcsol be a hűtőventillátor. A termosztát olyan 2éve lett cserélve. Mondjuk akkor is ilyen probléma miatt vittem szerelőhöz. Akkor megnézték a hűtővizet az jó volt, tisztítottak egy kicsit a hűtő és az egyik cső csatlakozásánál, kicserélték a termosztátot és a hiba továbbra is fennállt. Számítógépre is tették, vizsgáltak mindent és semmi. A végén kiszedték a kilóméterórás műszeregységet és annak a hátlapját tisztították meg vagy valami ilyesmi, és a hiba elmúlott. Előfordulhat, hogy most is ezt kéne csinálni??? Volt már valakinek hasonló problémája?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Sümi
bega19862011-03-20 17:40:08 // 34157
Na nézelődtem még, azt írja hogy az üzemanyagpumpa a tankban található, tartalmazza: üzemanyagnyomásszabályzót, üzemanyagszintérzékelőt, üzemanyagszűrőt.
Úgy néz ki akkor hogy ott lesz, majd ha kevés lesz a tankban kiszedem megnézni milyenféle szabályzó van benne. Azt viszont remélem nincs benne nyomásmérő...
Kösz a segítséget.
GTPeti2011-03-20 16:38:01 // 34156
Elvileg nem. De egy olasz autónál ugye még az az egy dolog sem biztos...
Martin2011-03-20 16:26:40 // 34155
De gondolom ez nem befolyásolja a kocsi indítását. Mert nálam ez a gond 2 hete.
Don Gombóc2011-03-20 16:24:53 // 34154
Az lesz az a kopogás érzékelő ahogy a Peti mondja. Leveheted és megtisztíthatod alul, de vigyázz a visszarakásnál, kb 1,5 kg nyomatékkal húzd meg ne többel, mert akkor ha nagyon feszül nem is jelez rendesen.
bega19862011-03-20 16:09:46 // 34153
Én amikor cseréltem annyi volt hogy pár km-ig és 2-3 indításig kicsit rossz volt az alapjárat, meg amikor engedtem fel a kuplungot jobban visszaesett a fordulat mint szokott, de utána gondolom hozzátanult a computer és azóta tökéletes.
GTPeti2011-03-20 14:57:26 // 34152
Az nem a kogogásérzékelő?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak