Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Alfa GT-Csaba2011-03-22 20:17:00 // 34192
Más baja nem nagyon lehet!!
Erhard 242 (Pure Energy)2011-03-22 20:16:12 // 34191
az gáz :((( akkor átugrott...
Martin2011-03-22 20:14:00 // 34190
De nekem nem indul már be a kocsi:((
Erhard 242 (Pure Energy)2011-03-22 20:13:03 // 34189
no para én is így jártam 5-800km-ig mivel csak alapjáraton csörgött néha az autó ...el is mentem vele Sopronba meg vissza még a pályán is megjárattam 200-zal az autót mikor csörög...utána lett cserélve
Erhard 242 (Pure Energy)2011-03-22 20:10:59 // 34188
vagy anyag hiba vagy túl lett feszítve a görgő :(
G-Burt2011-03-22 20:10:00 // 34187
Amíg nem láttad a veztengelyeket és azt, h ezzel a vezérléssel le vannak fogatva, addig nem biztos, h jól áll:)
Martin2011-03-22 20:05:41 // 34186
A vezérlés decemberben volt cserélve. A jelek alapján teljesen jól áll a vezérlésem csak kicsit laza a szíj fent. Gondolom ez a feszítő miatt.
Alfa GT-Csaba2011-03-22 20:03:01 // 34185
Nem lazult meg a szíjad és esetleg nem ment el a vezérlésed 1-2 fokkal ?Le kéne ellenőriztetned,de előtte feszitőt és szíjat cseréltess.
Martin2011-03-22 19:55:59 // 34184
De 2 hete nem indul a kocsi. Megállt menet közben majd kétszer még beindult de azóta semmi. Van benzin van gyújtás stb.
Alfa GT-Csaba2011-03-22 19:52:51 // 34183
Szerintem anyaghiba lehet.Az csak a vezérmű szíj feszítőt fogja
Martin2011-03-22 19:50:59 // 34182
Sümi Z2011-03-22 19:49:45 // 34181
Köszi szépen. Jövő hétvégén lesz majd időm szétszeni. Addig járok max fűtéssel és teljesen lenyitott ablakkal, így ma speciel nem ment 90fok fölé a víz a dugóban.
GTPeti2011-03-22 13:26:06 // 34180
Ez nehéz szülés lesz émmá látom. (Nem mintha nem szeretnénk segíteni.) :(
Martin2011-03-22 11:55:04 // 34179
Van még egy furcsa jelenség amit tegnap vettem észre. Gyújtás ráadása után szépen dolgozik az AC majd csak az aksi és az olaj lámpa világít. Viszont mikor indítózni próbálok világítani kezd az ABS és a kézifék lámpa is. Ez normális?
Kareszka19842011-03-22 08:13:09 // 34178
szerintetek? elég bizarnak tűnik:
KLIKK
KLIKK
Martin2011-03-21 22:54:41 // 34177
A kopogás érzékelőre már rámértem és elvileg az nem lehet gond. ma megmértem a holtpont jeladót is és ott is meg van a 900 körüli ellenállás. Holnap vissza rakom a régi gyertyákat hátha ott van a hiba.
Szatyi2011-03-21 22:51:10 // 34175
Kopogás érzékelö.Ettöl beindul,csak hibát jelzi. Nem ettöl nem indul az autod.....
GTPeti2011-03-21 22:49:59 // 34174
Sajnos továbbra is fennáll: Ha elvitted volna 1 hozzáértőhöz, már menne az autó.
Mindenesetre ezek a kábelek nagyon gyanúsak. Legalább a szervízCD-n utánanéz(het)nél, hogy melyik színű vezeték mihez tartozik.
Mindenesetre ezek a kábelek nagyon gyanúsak. Legalább a szervízCD-n utánanéz(het)nél, hogy melyik színű vezeték mihez tartozik.
admirális2011-03-21 22:46:40 // 34173
Csavard ki a csavarokat, és vedd ki a műanyagot, amibe be van építve egy nagy ellenállás, és mérj rá az érintkezőkre, oda ahonnan a csatikat levetted. Ha van ellenállása, akkor jó, de a gyanúm hogy nem lesz ellenállás értéke. Ebben az esetben vegyél új ellenállást, vagy keresd meg, hol szakadt meg az érintkezés, mert lehet hogy a ponthegesztés engedett csak el. A probléma hogy nagyon nehéz olyan szakembert találni, aki újra meghegeszti neked, de ha találsz, örülj, mert sokkal olcsóbban kijössz a végére, mintha 8-10 ezer forintért újat vennél.
Martin2011-03-21 22:44:50 // 34172
Nem tudom mi lehet a gond. Minden "apróságra" oda figyelek már:((
GTPeti2011-03-21 22:41:05 // 34171
Jó eséllyel ez okozza, hogy nem indul az autó... Túl sok véletlen egybeesés lenne, ha nem így lenne.
Martin2011-03-21 22:38:11 // 34170
Pat2011-03-21 21:09:22 // 34169
Nekem a hk-ból 130 fok rémlik..., de ez igencsak változhat az olajoktól függően... (MT16P)
GTPeti2011-03-21 21:08:54 // 34168
Hűtőből bontottat?? (...max eladás előtt.)
Sümi Z2011-03-21 21:05:21 // 34167
Don Gombóc akkor egy bontott hűtő nem nagyon oldja meg a problémát? Vagy jó bele a 147es hűtője is? Az valamivel fiatalabb. Egy bontott mégiscsak olcsóbb mint egy zsír új. Mindegyiknek megvan a maga előnye. A vízpumpa a vezérléscserénél lett cserélve 2009.09.06-án 130490km-nél, most 186300km van a kocsiban.
Sümi Z2011-03-21 21:03:56 // 34166
Ha jól értem akkor neked egyfolytában ment a klímád. Nem is javíttattad meg soha??
Sümi Z2011-03-21 21:02:53 // 34165
Ha lecsavarom ezt a kábelt, vagy csatlakozást a hűtőventillátor házáról akkor ott mit kell látni? Vagy az adja a kábelen a mérési pont egyik pontját és a motortérben meg valami valahol a másikat?
Willy2011-03-21 19:40:53 // 34164
Nem gázolajszűrő volt a probléma. A tank nemrég lett kipucolva.
Nagyon úgy néz ki, hogy az adagolóban lévő szivattyú halt be. Annyira nem vagyok boldog.
Nagyon úgy néz ki, hogy az adagolóban lévő szivattyú halt be. Annyira nem vagyok boldog.
Wickey2011-03-21 10:20:44 // 34163
Így is lehet, az öreg, dugult hűtő az inkább csak nyáron negyvenfokban jön elő hegynek fölfele.
Könnyen kideríthető a helyzet amúgy, dugóban araszoláskor még mielőtt elérné a 100 fokot, lökj rá egy klímát. Az is kapcsolja a hűtőventit.
A 156on nálam is ez volt, dugóban 100 fok alatt picivel kapcsolt tavasszal. Amint rányomtam a klímát esős időben párátlanítani egyből beállt fix 82 fokra, mivel a klíma miatt szinte állandóan járt a hűtőventillátor maxon.
Könnyen kideríthető a helyzet amúgy, dugóban araszoláskor még mielőtt elérné a 100 fokot, lökj rá egy klímát. Az is kapcsolja a hűtőventit.
A 156on nálam is ez volt, dugóban 100 fok alatt picivel kapcsolt tavasszal. Amint rányomtam a klímát esős időben párátlanítani egyből beállt fix 82 fokra, mivel a klíma miatt szinte állandóan járt a hűtőventillátor maxon.
admirális2011-03-21 10:11:41 // 34162
2 fokozata van a ventillátornak. Kb úgy néz ki hogy 94 foktól a lassú fokozat, 100 foktól a gyors. Neked valószínűleg csak a gyors fokozat kapcsol, ami azért lehet, mert az egyes fokozat huzalellenállása elromlott, szakadás van benne. Meg kellene nézni. A hűtőventillátor műanyag házába van becsavarozva, 2 vezeték megy rá.
MIFI2011-03-21 09:34:45 // 34161
Sziasztok. Mennyi lehet a maximális olajhőfok ami még elfogadható?
GTPeti2011-03-20 20:03:03 // 34160
Szívesen! A leírás szerint "sajnos" van benne nyomásmérő.
Don Gombóc2011-03-20 20:01:17 // 34159
Ez lehet elöregedett hűtő aminek rossz a hőleadó képessége mert már öreg oxidált vízköves az alumínium, de akár lehet vízpumpás is amikor is első sorban leginkább városi forgalomban jelentkezik a tünet, mert a lapát megforog a tengelyen. Pláne akkor fordul elő amikor műanyag lapátos vízpumpa van benne. Azt a Ts-eknél amúgy sem árt cserélni a vezérlés cserekor.
Sümi Z2011-03-20 18:35:59 // 34158
Sziasztok!
Olyan probléma van a kocsival (145 1,6TS), hogy hosszabb araszolgatáskor vagy dugóban csak olyan 100fok-nál kapcsol be a hűtőventillátor. A termosztát olyan 2éve lett cserélve. Mondjuk akkor is ilyen probléma miatt vittem szerelőhöz. Akkor megnézték a hűtővizet az jó volt, tisztítottak egy kicsit a hűtő és az egyik cső csatlakozásánál, kicserélték a termosztátot és a hiba továbbra is fennállt. Számítógépre is tették, vizsgáltak mindent és semmi. A végén kiszedték a kilóméterórás műszeregységet és annak a hátlapját tisztították meg vagy valami ilyesmi, és a hiba elmúlott. Előfordulhat, hogy most is ezt kéne csinálni??? Volt már valakinek hasonló problémája?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Sümi
Olyan probléma van a kocsival (145 1,6TS), hogy hosszabb araszolgatáskor vagy dugóban csak olyan 100fok-nál kapcsol be a hűtőventillátor. A termosztát olyan 2éve lett cserélve. Mondjuk akkor is ilyen probléma miatt vittem szerelőhöz. Akkor megnézték a hűtővizet az jó volt, tisztítottak egy kicsit a hűtő és az egyik cső csatlakozásánál, kicserélték a termosztátot és a hiba továbbra is fennállt. Számítógépre is tették, vizsgáltak mindent és semmi. A végén kiszedték a kilóméterórás műszeregységet és annak a hátlapját tisztították meg vagy valami ilyesmi, és a hiba elmúlott. Előfordulhat, hogy most is ezt kéne csinálni??? Volt már valakinek hasonló problémája?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Sümi
bega19862011-03-20 17:40:08 // 34157
Na nézelődtem még, azt írja hogy az üzemanyagpumpa a tankban található, tartalmazza: üzemanyagnyomásszabályzót, üzemanyagszintérzékelőt, üzemanyagszűrőt.
Úgy néz ki akkor hogy ott lesz, majd ha kevés lesz a tankban kiszedem megnézni milyenféle szabályzó van benne. Azt viszont remélem nincs benne nyomásmérő...
Kösz a segítséget.
Úgy néz ki akkor hogy ott lesz, majd ha kevés lesz a tankban kiszedem megnézni milyenféle szabályzó van benne. Azt viszont remélem nincs benne nyomásmérő...
Kösz a segítséget.
GTPeti2011-03-20 16:38:01 // 34156
Elvileg nem. De egy olasz autónál ugye még az az egy dolog sem biztos...
Martin2011-03-20 16:26:40 // 34155
De gondolom ez nem befolyásolja a kocsi indítását. Mert nálam ez a gond 2 hete.
Don Gombóc2011-03-20 16:24:53 // 34154
Az lesz az a kopogás érzékelő ahogy a Peti mondja. Leveheted és megtisztíthatod alul, de vigyázz a visszarakásnál, kb 1,5 kg nyomatékkal húzd meg ne többel, mert akkor ha nagyon feszül nem is jelez rendesen.
bega19862011-03-20 16:09:46 // 34153
Én amikor cseréltem annyi volt hogy pár km-ig és 2-3 indításig kicsit rossz volt az alapjárat, meg amikor engedtem fel a kuplungot jobban visszaesett a fordulat mint szokott, de utána gondolom hozzátanult a computer és azóta tökéletes.
GTPeti2011-03-20 14:57:26 // 34152
Az nem a kogogásérzékelő?
Martin2011-03-20 14:48:55 // 34151
Willy2011-03-20 11:27:07 // 34150
Köszi mindenkinek, elsősorban én is a szűrőre tippeltem így azzal kezdem.
Don Gombóc2011-03-20 11:04:40 // 34149
Igen, tipikus dugulási jelenség.
Poló2011-03-20 11:00:09 // 34148
Ahogy mondod, ugyanez volt nekünk is a Temprával. Először csak a tankban levő szűrő lett kitisztítva, de pár hónap múlva újra jelentkezett a hiba. Újra szűrő tisztítás és le lett véve a tank, ki lett tisztítva belülről az is.
A probléma úgy jelentkezett nálunk, hogy alapjáraton szépen járt a motor, terhelés nélkül szépen fel is pörgött, de ha el akartunk vele indul, akkor lefulladt. Eleinte csak emelkedőnek, utána már sík úton is.
A probléma úgy jelentkezett nálunk, hogy alapjáraton szépen járt a motor, terhelés nélkül szépen fel is pörgött, de ha el akartunk vele indul, akkor lefulladt. Eleinte csak emelkedőnek, utána már sík úton is.
Don Gombóc2011-03-20 10:55:40 // 34147
Szűrőcsere elsősorban, az csinál ilyen jelenséget ha mocskos, hogy felpörög, és utána leáll. a másik ami ilyen korban lenni szokott, hogy a tankban a szívócső, búvárcső is eltömődik mert felszívott trutyit, azt meg nem ártana egy kompresszorral kifújatni vissza hátra felé, és egy tank mosás sem ártana.
Don Gombóc2011-03-20 10:39:50 // 34146
Nem kell semmit csinálni. A légtömegmérő csere után rendesen működik, sőt ha az a probléma, és van a műszerfalon hibajel, akkor azt is kiüti, tehát azt nem kell computerezni. Simán csere és hagy menjen. :-)
Alfa GT-Csaba2011-03-20 10:04:00 // 34145
Szerintem először cserélj gázolj szűrőt.
Willy2011-03-20 09:43:36 // 34144
1,9 TD csinálja a következőt:
Alapjáraton nagyon szépen megy, majd amikor megyek vele 4-500m-t olyan mintha nem kapna anyagot. Jobb esetben lemegy a fordulat 3-400 körülre és a gázt pumpálva 4-5 mp múlva újra elkapja és megint lehet menni vele 4-500m-t normálisan. Rosszabb esetben leáll az autó. Ezután másodszorra indul csak be, akkor is nagyon alacsony fordulaton megy pár másodpercig, majd ha misem történt volna elkapja. Megint párszáz méter haladás és csinálja újra.
Szerintetek mi lehet a probléma? Üzemanyagszűrő el van tömődve vagy vizes? Esetleg valami jeladó?
Alapjáraton nagyon szépen megy, majd amikor megyek vele 4-500m-t olyan mintha nem kapna anyagot. Jobb esetben lemegy a fordulat 3-400 körülre és a gázt pumpálva 4-5 mp múlva újra elkapja és megint lehet menni vele 4-500m-t normálisan. Rosszabb esetben leáll az autó. Ezután másodszorra indul csak be, akkor is nagyon alacsony fordulaton megy pár másodpercig, majd ha misem történt volna elkapja. Megint párszáz méter haladás és csinálja újra.
Szerintetek mi lehet a probléma? Üzemanyagszűrő el van tömődve vagy vizes? Esetleg valami jeladó?
pex1562011-03-20 08:57:13 // 34143
Üdv
Van nekem egy (0 280 218 019) új légtömegmérőm.
Ezt szeretném cserélni az autóban.
A kérdésem az lenne, hogy az alkatrész cserén kívül kell-e komputerre csatlakoztatni és beállítani valamit (alapbeállítás, kalibrálás stb.), vagy elég a sima csere?
A segítséget előre is köszönöm.
Van nekem egy (0 280 218 019) új légtömegmérőm.
Ezt szeretném cserélni az autóban.
A kérdésem az lenne, hogy az alkatrész cserén kívül kell-e komputerre csatlakoztatni és beállítani valamit (alapbeállítás, kalibrálás stb.), vagy elég a sima csere?
A segítséget előre is köszönöm.
Online tag
0
Vendég0
549