Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Bilux2012-01-21 21:17:56 // 37292
Hogyan lehet? :D
Ferke2012-01-21 21:14:05 // 37291
Naja, ez is hasznos,de olyan hasznos dolgok nekem jobban tetszenének, mint pl "ne bontsd szét te marha a fél motort egy generàtor kiszereléshez,mert lefele is kijön". :-)
Grando2012-01-21 21:08:54 // 37290
Azt se olvassák (tisztelet a kivételnek). Aztán megy a totó, meg a "kurva Luigi hova dugta a..." rigmusok. :DDD
Ferke2012-01-21 21:08:17 // 37289
Őrület.Főleg a fémes részek összeérése.:-))) Egy kollegám jut eszembe erről, aki egyszer a toyota kézikönyvvel az egyik, kábellel a másik kezében indította a vasat.:-) Nem volt egy csajozós szituáció.:-)))
Dévid2012-01-21 21:08:14 // 37288
Sejtem mire célzol, de nem hiszem, hogy lenne összefüggés a két dolog közt. Vagy pillangó-effektusra gyanakszol? :)
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:04:46 // 37287
Nem csoda, hogy "meghálálja" a gondoskodást :-))
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:03:23 // 37286
OFF
Több munkatársam anno ugyanígy volt a céges aszmával. Aztán 3 év után elárultam nekik, hogy hogyan lehet felkapcsolni az utastérben a világítást :-))
ON
Több munkatársam anno ugyanígy volt a céges aszmával. Aztán 3 év után elárultam nekik, hogy hogyan lehet felkapcsolni az utastérben a világítást :-))
ON
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:01:14 // 37285
A teljes szöveg:
"Az indítást az alábbiak szerint végezzük 1. ábra:
❒ a megfelelő indítókábellel kössük össze a két akkumulátor pozitív pólusát (+ jel a pólus közelben)
❒ a másik indítókábellel kössük össze a segédakkumulátor negatív (–) pólusát az elindítandó gépkocsi motorján vagy a sebességváltó házon található E testelési ponttal;
❒ indítsuk be a motort;
❒ amikor a motor beindult, fordított sorrendben bontsuk szét az indítókábeleket
FIGYELMEZTETÉS Ne kössük össze közvetlenül a két akkumulátor negatív pólusát: az esetleges szikraképződéstől lángra lobbanhat az akkumulátorból kiszabaduló robbanásveszélyes gáz. Ha a segédakkumulátor egy másik gépkocsiban van, ügyeljünk arra, hogy a két jármű fémes részei ne érintkezzenek egymással."
Egyértelmű :-DD
"Az indítást az alábbiak szerint végezzük 1. ábra:
❒ a megfelelő indítókábellel kössük össze a két akkumulátor pozitív pólusát (+ jel a pólus közelben)
❒ a másik indítókábellel kössük össze a segédakkumulátor negatív (–) pólusát az elindítandó gépkocsi motorján vagy a sebességváltó házon található E testelési ponttal;
❒ indítsuk be a motort;
❒ amikor a motor beindult, fordított sorrendben bontsuk szét az indítókábeleket
FIGYELMEZTETÉS Ne kössük össze közvetlenül a két akkumulátor negatív pólusát: az esetleges szikraképződéstől lángra lobbanhat az akkumulátorból kiszabaduló robbanásveszélyes gáz. Ha a segédakkumulátor egy másik gépkocsiban van, ügyeljünk arra, hogy a két jármű fémes részei ne érintkezzenek egymással."
Egyértelmű :-DD
Dévid2012-01-21 20:59:59 // 37284
Olvastam én is, de azért néha előfordult, mikor dög volt az akksim, hogy kilöktem a kocsit a garázsból, és lendületből indítottam sebességben. Mivel az indítómotort már nem tekerte, a töltőm meg nem volt ott, menni meg kellett.
Kényszermegoldás, de amíg nem volt pénzem új akkumulátorra, addig is használni kellett valahogy a kocsit néha.
Kényszermegoldás, de amíg nem volt pénzem új akkumulátorra, addig is használni kellett valahogy a kocsit néha.
Ferke2012-01-21 20:56:07 // 37283
Én nem olvasom.:-) Már az elején kiakadtam sokmindenen, nem hergelem magam:-)
Ferke2012-01-21 20:53:31 // 37282
lol! és azt mégis hogyan,amikor egy feketw kábellel összekötjük őket? ehhez le kell venni az indító akkuról a sarukat, deezt gondolom meg nem írja. :-)
Dömpi (il dottore)2012-01-21 20:52:28 // 37281
Én sem vagyok egy nagy szerelő, sőt, még életemben nem szereltem kocsit. Én máshoz értek, és abban vagyok profi. Ahhoz, amit én csinálok meg más nem ért. Na és? Én sem nézem le azokat! Szerintem, mindenki mindenben nem lehet profi. Viszont ha mindenki tisztában van a gyengéivel és ezeket nem próbálja hozzáértéssel palástolni, hanem inkább bevallja őszintén és inkább tanácsot kér mielőtt hülyeséget csinál, akkor azt éppúgy tisztelem, mint azt, aki jó tanácsokat ad. Ennyi.
Egy fórum lényege, hogy mindenki leírhatja a véleményét...akkor is, ha szakmailag megalapozatlan. Inkább támogassuk egymást, tanuljunk egymástól!
Autószerelés terén én biztosan hülye kérdéseket fogok feltenni még egy darabig, és igenis elvárom, hogy "kioktassanak"! Viszont ha valaki azt hiszi, nála nincs okosabb, akkor felhomályosítom: mindig van okosabb!
Egy fórum lényege, hogy mindenki leírhatja a véleményét...akkor is, ha szakmailag megalapozatlan. Inkább támogassuk egymást, tanuljunk egymástól!
Autószerelés terén én biztosan hülye kérdéseket fogok feltenni még egy darabig, és igenis elvárom, hogy "kioktassanak"! Viszont ha valaki azt hiszi, nála nincs okosabb, akkor felhomályosítom: mindig van okosabb!
Piritu - 1.000.0002012-01-21 20:46:18 // 37280
"Az okos könyv" az átlag usernak írja le a teendőket, a szakiknak gondolom más irodalom szól :-)
Piritu - 1.000.0002012-01-21 20:44:57 // 37279
Tényleg csak én olvasom a kocsi használati utasítását? :-O
"FIGYELMEZTETÉS ... Ha a segédakkumulátor egy másik gépkocsiban van, ügyeljünk arra, hogy a két jármű fémes részei ne érintkezzenek egymással."
"FIGYELMEZTETÉS ... Ha a segédakkumulátor egy másik gépkocsiban van, ügyeljünk arra, hogy a két jármű fémes részei ne érintkezzenek egymással."
Ferke2012-01-21 20:40:56 // 37278
A klasszikus "bikázás" nem összekeverendő a segédakk használatával, mert ez utóbbi egy booster, vagy egy magányos akksi, előbbi meg eg autó, akksival.
Az okos könyv nem írja, hogy frissen fűzött motornál meddig kell várni a hidrotőkék elhallgatásáig? Lassan már ez is benne lehetne:-))
Az okos könyv nem írja, hogy frissen fűzött motornál meddig kell várni a hidrotőkék elhallgatásáig? Lassan már ez is benne lehetne:-))
Ferke2012-01-21 20:35:11 // 37277
Peti,én már ebbe nem megyek bele,mindent magadra veszel,miközben tudod,hogy nem is rólad irtam,ne akadj már ki mindenen:-)
Ferke2012-01-21 20:32:56 // 37276
Sosem cserélik ki. Az költség lenne, ne viccelj:) az előbb lett kész egy boxer. szakszervizből jött ide, ragadt a 4es szívószelep, de csak néha-néha. ez is a vezető volt.
GTPeti2012-01-21 20:23:22 // 37275
"Ne vedd személyeskedésnek, engem nap mint nap oktatnak már ki itt, olyanok is, akik lehet, hogy épp akkor születtek, amikor én épp egy zsigulit generáloztam, de már nem veszem fel"
Amikor ilyen minősítgetéseket írtok, mint lentebb, azt bizony személyeskedésnek veszem. És tőled nagyon szokatlan is.
Mégegyszer: Leírtam a véleményem. Erre való ez a fórum. A "címzett", ahogy írod "szegény kolléga" dolga - aki a kérdést feltette -, hogy eldöntse, végülis melyik utat választja.
Amikor ilyen minősítgetéseket írtok, mint lentebb, azt bizony személyeskedésnek veszem. És tőled nagyon szokatlan is.
Mégegyszer: Leírtam a véleményem. Erre való ez a fórum. A "címzett", ahogy írod "szegény kolléga" dolga - aki a kérdést feltette -, hogy eldöntse, végülis melyik utat választja.
mreni2012-01-21 20:01:27 // 37274
jtd-ről van szó konkrétan
pb_2012-01-21 19:53:31 // 37273
Ok, és így ebben a formában nincs is semmi kivetnivaló benne.
Dömpi (il dottore)2012-01-21 19:46:17 // 37272
Szerintem a helyzettől függ minden.Ha olyan helyen hagy cserben az aksi, ahol biztonságban van a kocsi és van lehetőség tölteni, akkor töltök. Ha viszont muszály menni - ha más nem a legközelebbi oylan helyig, ahol új aksit vehetek - akkor bikázás. De ha nincs kábel, vagy nincs kiről, az idő viszontsürget, akkor be kell tolni, nincs mese. ...na tessék, beszáltam a vitába, amin még néhány perce röhögtem :)
pb_2012-01-21 19:34:25 // 37271
Szóval, ha gyújtásra nem megy az AC, akkor nem lehet betolni 1 autót?)
pb_2012-01-21 19:31:34 // 37270
Legalább nem maradsz le semmiről.)))
Szovjet csodáknál én is találkoztam ilyen SZközzel.)))
Szovjet csodáknál én is találkoztam ilyen SZközzel.)))
Piritu - 1.000.0002012-01-21 19:28:54 // 37269
akkor mégse akasztják :-DD
Piritu - 1.000.0002012-01-21 19:28:07 // 37268
a Spider könyve meg a 213. oldalon bikáz :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-21 19:27:08 // 37267
én utoljára a Simson Enduro segédmotorkerékpáromat toltam be akkor 30m után durrant egy nagyot és leküldte a könyököt ...végül is tuning hangja lett :)
Piritu - 1.000.0002012-01-21 19:20:50 // 37266
A 156-é meg a 138. oldalon javasolja a bikázást...
Piritu - 1.000.0002012-01-21 19:19:29 // 37264
Idézném a 159 gépkönyvét:
182. oldal: "Ha a gépkocsi akkumulátora lemerült, a motor indításához segédakkumulátort
kell használni, amelynek kapacitása az eredetivel azonos, vagy annál valamivel nagyobb."
- tehát javasolja
183. oldal "Mindenképpen kerüljük el a tolással, vontatással vagy lejtőn legurulással történő motorindítást. Ekkor ugyanis nagy mennyiségű, el nem égett üzemanyag kerülhet a katalizátorba, ami javíthatatlan károsodást okoz annak szerkezetében." - ezt meg nem
182. oldal: "Ha a gépkocsi akkumulátora lemerült, a motor indításához segédakkumulátort
kell használni, amelynek kapacitása az eredetivel azonos, vagy annál valamivel nagyobb."
- tehát javasolja
183. oldal "Mindenképpen kerüljük el a tolással, vontatással vagy lejtőn legurulással történő motorindítást. Ekkor ugyanis nagy mennyiségű, el nem égett üzemanyag kerülhet a katalizátorba, ami javíthatatlan károsodást okoz annak szerkezetében." - ezt meg nem
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-21 19:17:58 // 37263
naaa azért nagykerből jött :P
Piritu - 1.000.0002012-01-21 19:12:56 // 37262
Amikor a hóhért akasztják :-DDDD
Hari2012-01-21 19:12:25 // 37261
Gratula!!! Kimondtad a igét! Egy autógyártó sem ajánlja sem a bikázást sem a behúzást! (Lehet próbálkozni! .... meg vitatkozni.)
Az egyedüli jó megoldás: az aksi feltöltése vagy ha ez már nem lehetséges CSERE!
Az egyedüli jó megoldás: az aksi feltöltése vagy ha ez már nem lehetséges CSERE!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-21 19:11:15 // 37260
a vicc hogy tényleg vennem kellett nyáron nem tartok akkut :)
András bácsi2012-01-21 19:09:07 // 37259
Ez is volt már mókolva: valakinek sikerült torxxal nyitni a hengerfejcsavarokat. :)
Hari2012-01-21 19:06:30 // 37258
Tetundra ue. volt!! Olyat lógott a szelep, hogy ha kitoltam 1- 1,5 cm-re a tányérját és megmozgattam oldalirányba 3-4 mm-t kotyogott! Csat a hk. csapágyakon volt látható, mérhető kopás! ... meg a gyűrűkön! :(
(Aztán a tulajt rendesen kifaggattam.Kiderült, hogy 50-60 ezerrel ezelőtt volt egy szíjszakadása!
:((( ... na ekkor biztos megsérült a vezető és nem cserélték ki! ( Márkaszerviz végezte a javítást!!!)
(Aztán a tulajt rendesen kifaggattam.Kiderült, hogy 50-60 ezerrel ezelőtt volt egy szíjszakadása!
:((( ... na ekkor biztos megsérült a vezető és nem cserélték ki! ( Márkaszerviz végezte a javítást!!!)
Ferke2012-01-21 19:05:29 // 37257
Én elfogadom, de egyrészt ennek semmi köze pb-hez (pb hozzá se szólt, mikor én írtam, de ettől még kövezhetitek:) ), másrészt tágabb értelemben a más véleményének nem elfogadása az is, ha szegény kollegának leírod, hogy nehogy betolja, csakis bikáztassa...persze ha ezt az írja, aki odamegy és bebikázza, az nyilván vállalja a felelősséget is, de ha bebikáztatja egy olyannal, akit utána kár ér, és azt kifizettetik vele...na akkor van gebax.
Ne vedd személyeskedésnek, engem nap mint nap oktatnak már ki itt, olyanok is, akik lehet, hogy épp akkor születtek, amikor én épp egy zsigulit generáloztam, de már nem veszem fel:))
Ne vedd személyeskedésnek, engem nap mint nap oktatnak már ki itt, olyanok is, akik lehet, hogy épp akkor születtek, amikor én épp egy zsigulit generáloztam, de már nem veszem fel:))
Piritu - 1.000.0002012-01-21 19:04:22 // 37256
Talán tudsz egy boltot, ahol ilyesmit lehet kapni? :-DD
W.2012-01-21 19:03:59 // 37255
Én bikáztam már 166-ot JTD-ről és a 156-ot a 159-esemről is. Még semmi gondom nem volt soha...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-21 19:02:21 // 37254
mikor megadta magát az akkum az 59-ben eszembe sem jutott bikázni vagy betolni inkább tettem bele egy új akkut :P
Ferke2012-01-21 18:57:25 // 37253
Én a sprintről bikáztam legutoljára, arról nyugodt szívvel..a jtd-ről pont az ilyenek miatt nem is tenném, csak ha nagyon elkerülhetetlen. Előbb betolom inkább, sokkal kevésbé rizikós.
Dömpi (il dottore)2012-01-21 18:52:25 // 37252
...imádok politizálni, de szerintem ezen az oldalon autózzunk inkább :) ... a politikusokkal kapcsolatban egyébként is, legyen az jobb vagy bal osztom Lukács (Tankcsapda) véleményét: "a hatalom mindenhol büdöset sz*rik és soham töröl segget"
Ferke2012-01-21 18:52:14 // 37251
Nézd meg Józsit, asszem Turul utca. Itt is hirdet, de ha nem találod, keress rá a telszámára a neten.
mreni2012-01-21 18:52:03 // 37250
ezzel mi a bajod?? később csöri is ugyanezt írta...
András bácsi2012-01-21 18:49:53 // 37249
Fogalmam sincs miért éppen így tört le. És még ahhoz képest alig karcolta meg a hengerfalat. :)
András bácsi2012-01-21 18:48:09 // 37248
A vezetőben szabályosan lötyögnek a szelepek. És ami még érdekes: első blikkre nem kopott szarrá a csapágysor. Persze lehet, hogy egy mérés mást fog mutatni.
Hari2012-01-21 18:45:48 // 37247
:-)))) ... nekem is ue. az érzésem volt! (Jót vigyorogtam magamban! )
... de egyébként ez olyan mint kormányunk egy-némelyik intézkedése. .... addig is van min rágódni, civakodni!
... de egyébként ez olyan mint kormányunk egy-némelyik intézkedése. .... addig is van min rágódni, civakodni!
Piritu - 1.000.0002012-01-21 18:38:05 // 37246
Mi törte ki a szelepet? A hengerben lévő olaj? :-O
Hari2012-01-21 18:37:03 // 37245
Hmmm! ... ezt is szépem kirágták az egerek! ... de még nem is annyira! Decemberben szettem le egy 1,4-es TS hf. és annak is a 3. hengernél hiányzott egy kipof szelep 1/4 része! Olyan szabályosan volt kivágva, mint amikor a tortát szeled! :-) Én sem akartam elhinni, hogy azt nem szándékosan faragta ki valaki! :))))
Dömpi (il dottore)2012-01-21 18:32:48 // 37244
Két napig nem volt időm a munkám miatt a magam szórakozására netezni, de most, hogy egy kicsit sikerült megülnöm a kanapén (csak én és a notebook), jót röhögtem azon, hogy még mindig ugyanaz a téma, mint mint két napja: betoljuk vagy bikázzuk? Nincs olyan érzésetek, hogy ez kicsit olyan mint egy brazil szappanopera? Akér egy hetet is kihagyhatsz, akkor is még mindig ugyanott tartanak az események :).
Mellesleg amikor még Dacia-m volt, azt egyszer bekurbliztam!!! Halál komoly! A szerszámkészletben lévő emelő rúdja, ami egyben a csavarkulcsis volt a kerekekhez, annak a másik végét be lehetett dugni elöl a lökhárító alatt egy lyukba, és azzal be lehetett kurblizni a kocsit. Mondanom sem kell, hogy mikor erre a műveletre Szolnokon egy szombati csúcsforgalomban sort kerítettem, mindenki engem nézett. Ha más meséli, el sem hiszem. De megtörtént. ...mennyit változott azóta a technika...de vajonbiztosan a jó irányba?
Mellesleg amikor még Dacia-m volt, azt egyszer bekurbliztam!!! Halál komoly! A szerszámkészletben lévő emelő rúdja, ami egyben a csavarkulcsis volt a kerekekhez, annak a másik végét be lehetett dugni elöl a lökhárító alatt egy lyukba, és azzal be lehetett kurblizni a kocsit. Mondanom sem kell, hogy mikor erre a műveletre Szolnokon egy szombati csúcsforgalomban sort kerítettem, mindenki engem nézett. Ha más meséli, el sem hiszem. De megtörtént. ...mennyit változott azóta a technika...de vajonbiztosan a jó irányba?
András bácsi2012-01-21 18:32:11 // 37243
Az okok az alábbiak:
- átbaxós kereskedők
- hatalmas olajfogyasztás
- ebből eredően nem célszerű olaj nélkül menni
- átbaxós kereskedők
- hatalmas olajfogyasztás
- ebből eredően nem célszerű olaj nélkül menni
Online tag
1
Vendég1
593