Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

zalan2012-01-19 18:47:36 // 37205
hsz 37136
Ferke2012-01-19 18:22:44 // 37204
Így, hogy már Csöri is ugyanazt írja, el teccik hinni végre??:-))))
eldiablo1562012-01-19 18:01:06 // 37203
Sziasztok! A hétvégén leakarom cserélni a szervóolajat, olvastam, hogy érdemes előtte átmosni a rendszert. Tudja valaki hogy gyakorlatba mi ennek a menete? Köszi.
tomcsi1462012-01-19 14:10:32 // 37202
Cartársak!
Akinek van autodata, (ePer 2008) vagy ezekkel egyenértékű programja legyen kedves nézze meg, hogy a Fiat Bravo 2008--as évjáratú 1.6 dizelek váltóján hol található az olajbeöntő és olajszínt ellenőrző csavar!
Ha esetleg ki tudja másolni a fotót nagyon megköszönném!
Előre is THX!
pb_2012-01-19 13:35:20 // 37201
Hiába, tudott a csóka.D
Dévid2012-01-19 12:56:03 // 37200
Arra nem emlékszem, de egy egycentessel, meg egy aggregátorral meghegesztett egy jó nagy valamit. Meg magnéziumvázas bringával felnyitott egy páncélautót. :D
pb_2012-01-19 12:53:22 // 37199
+ zsiga kipuffból gyártott aknavetőt.D
pb_2012-01-19 12:51:33 // 37198
Az már inkább 70 körül van.))
Dévid2012-01-19 12:48:33 // 37197
Volt egy ilyen MacGyver rész is, ahol a kilőtt hűtőjű Willis Jeep vízkörébe tojásfehérjét tett a fickó, azzal tömítette le a lyukakat.
Föckös2012-01-19 12:38:18 // 37196
fehérje ezaz! ezért írtam én is a tojást, az hamarabb hat :-)))
Föckös2012-01-19 12:37:32 // 37195
apukém is anno az 1,6 d golfnál lenmagliszet tett bele, gyors megoldásként.
igen egy 54 lóerős szívódízelnél :-)
Föckös2012-01-19 12:36:32 // 37194
jól mondod! csak az "annak idején" óta eltelt vagy 50 év.
"annak idején" egy autó ha 100 lóerő volt, akkor már nagyon májer volt a tulaj vele...


Az olaszok meg azért nem így, mert náluk nincs tejföl! :-))))
Grando2012-01-19 12:30:38 // 37193
Ja, és hűtőtömítőt sem locsolunk az autóba. Szépen megkeressük a szivárgás helyét, és szakszerűen javítjuk. :)))
Grando2012-01-19 12:29:22 // 37192
Na jó, egy átkelési hadművelet során a Donnál jól jöhetnek az ilyen tippek. De azt a tankot nem venném meg használtan, az is biztos. :DD
vm2012-01-19 12:22:07 // 37191
Valamikor az antik időben még én is olvastam ilyen "autószerelés az út szélén" című szösszenetet.
Abban szerepelt a szakadt ékszíj kiváltása az asszony harisnyájával, a karbi úszójáé meg levelibékával :DD

Amúgy a legtöbb poralakú hűtőtömítő alapja a lenmag...
Grando2012-01-19 10:46:15 // 37190
Hát ez hatalmas! :DDD
Kéne nyitni egy Kuruzslás-vajákolás-sárkányfűkúra topicot. Beszarok! :DDD ;)))
jati1592012-01-19 10:30:52 // 37189
Még meredekebb!
Megkérdeztem a öreg szakikat és azt mondták, hogy annak idején MTZ repedt blokkokat tejföllel gyógyították! :-D
jati1592012-01-19 10:22:16 // 37188
Bocs! Pontosítok! Nem a kálcium!
A fehérje csapódik ki a tejből! Szóval a tojás se rossz ötlet! :D
Persze szerintem is hülyeség ez, de érdekes a természet tudomány! :D
jati1592012-01-19 10:18:16 // 37187
Lehet rajta röhögni, de tényleg működött! :-)
Mi motorfelújítással foglalkozunk 1987 óta. Én nagyon nem hittem benne!
Az elmélet az lehet talán, hogy a szivárgás helyére a tejben lévő Kálcium kiül és letömíti azt! Vagy a fene se tudja...
Természetesen ahogy írtam is, ez csak tüneti kezelés volt, de megállt a vízevés 2 hónapra.
Ja és nem nyomtam bele egy zacskós tejet, csak két evőkanálnyit. :D
Hasonlóan működhet a hűtő tömítő adalék is!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-19 10:05:34 // 37186
naaa még teszel hozzá egy kis eperlekvárt és ha megszomjazol elő a szívószál, kiegyenlítőtartály kupak leteker :P
Kareszka19842012-01-19 09:55:58 // 37185
a tej csodákra képes :D
anno, bringás koromban, minden belsőgumi cserekor egy injekciósspricc-nyi tejet raktam a belső gumiba...ez az esetleges gumikiritkulást tömítette be :))
nade egy idő eltelte után, ha lekelett ereszteni, nem volt ajánlatos beleszagolni akiáramló levegőbe :D
Grando2012-01-19 09:18:35 // 37184
Tejet locsoltál a hűtővízbe? Zseniális! :DDD
Föckös2012-01-19 08:16:11 // 37183
ja én meg hallottam egy stzaktekintélytől, hogy tegyél bele két tojásfehérjét, meg némi kakaóport :-))))

hagyjuk már az ilyen "megoldás"okat, nem a 20. század közepén élünk amikor még kenyérrel is ki lehetett szigetelni a karbit...
Föckös2012-01-19 08:14:24 // 37182
hát ez nem vízfogyasztás amit írsz...
vonaltól 1-2 mm-ekről beszélünk, nemááááááá.
és ha éppen akkor melegebb volt a víz?

akkor aggódj, ha egy hét alatt eszi maxról minre.
addig felesleges.
ha jobban lehűl a dobban a kijövő gáz, akkor persze, hogy párásabb, emiatt se aggódj.
ha jóól megzavarod a gépet melegen, és utána is nagyon gőzöl akkor van valami.
én is anno beparáztam a boxinál, aztán kiderült csak, h nem gyári a középdob, és picit nehezebben melegszik át.
jati1592012-01-19 07:21:07 // 37181
Helló!
Szerintem is ez nem olyan vészes Vizevés, hogy hengefej probléma legyen! Jártam már úgy hogy a vizpumpa szimeringjénél csöpögött a Viz! Előtte én is azt hittem hogy hengerfej lesz. Egyik nagy környekbeli szaktekintély azt mondta hogy egy vagy kettő evőkanál tejet rakják a hűtővizbe!
Bejött! 1-2 hónapig nem is ette a vizet! :-) Aztán csak elvittem az autószerelőmhöz és kiderült a turpisság!
pb_2012-01-19 00:23:15 // 37180
"Hát igen, az elmélet lusta gebéje a gyakorlat táltosát nem éri utol soha."
Csöri2012-01-18 23:06:13 // 37179
Ha teljesen lemerült akkor csak a bika marad vagy a töltés. Ha van benne annyi áram, hogy a műszerfali kontrol lámpák világítanak és megy az üzemanyag szivattyú akkor 3.-ban meg lehet tolni.
GTPeti2012-01-18 22:54:52 // 37178
Tónyó cartárs írta a 37150. hsz.-ban, hogy segítsen neki vki betolni (vagy bebikázni) a JTD-jét. Ezután kezdtünk érveket és ellenérveket felhozni az autóbetolással kapcscolatban.
Csöri2012-01-18 22:45:19 // 37177
Minek a betolásáról?
GTPeti2012-01-18 22:34:47 // 37176
Csöri, neked mi a véleményed a betolásról?
kiko2012-01-18 22:34:10 // 37175
Cseréltem benne gyertyákat, olajat, szűrőket mind gyári. Most ugyan felesbe van benne a vpower racing és az etanol h átmossa a rendszert. Lehet attól van?
Csöri2012-01-18 22:32:08 // 37174
Ha enné a vizet akkor több fogyna. Biztos nem hengerfejes.
kiko2012-01-18 22:25:12 // 37173
Kedves Cartársak!

Kérdeznélek titeket h nem-e tudtok vmi gyógymódot arra, hogy a mocim egy csöppet eszi a vizet, ezt alapjáraton eléggé látni, több a fehér gőz, menet közbe gynegébb csöppet. 1 hónapja a max vonal felett volt 1-2 milivel, most a max alatt 2 milivel. Annyit tudni kell h egy 2.0JTS-ről van szó és nem tudom mióta de mikor megvettem az autót akkor hirtelen kicseréltem termosztátot mert nem ment 90ig a hőfok, csak 60ig. Attól félek h ez előtt az előző valaki meghuzatta vagy valami történhetett. Tanács? Csak a hengerfejezés segít vagy egy tömítés csere elég lehet?
Dömpi (il dottore)2012-01-18 22:03:03 // 37172
"köszörüli a torkát" = fémesen morog...nem tudom jobban körülírni. A lényeg, hogy nem csak a normális motorhangját adja hanem mellette valami más is hallható. Kicsit olyan, mint amikor alacsonyabb fordulaton váltasz feljebb, mint kellene. Csakhogy én nem váltok korán!!!
Dömpi (il dottore)2012-01-18 21:56:49 // 37171
azért, mert 10 éven át szervizelte a fiatom, és jó füle van a zörejekhez. Csakhogy tavaly az anyósa csinálta az adóbevallásom...szóval képben van. Bíznék én benne, de amikor elkezdte sorolni, hogy ez lehet, meg az is lehet, és hát a legjobb lenne mindent cserélni...szóval kezd meginogni a bizalmam. Szakmailag egyébként kiváló a srác!
GTPeti2012-01-18 21:55:31 // 37170
Bocsánatot kérek, ezt nem fogom belátni.
Ferke2012-01-18 21:54:21 // 37169
És ez mit jelent? Tehát pl guruló autóban sem indíthatok akkor kulccsal? Be kell látni, hogy ez hülyeség:-)
GTPeti2012-01-18 21:52:49 // 37168
(Amúgy meglep, hogy te egy átlagos városi környezetben egyáltalán megfontolásra érdemesnek tartod egy JTD betolását. Mégegyszer: bebikázni pár perc és pár mozdulat.)
GTPeti2012-01-18 21:51:02 // 37167
"hogy egy villanymotor tekeri meg a főtengelyt, vagy a hajtáslánc"

Pl. a sebesség.
Ferke2012-01-18 21:49:30 // 37166
1 betolástól nem fog elköszönni a kat.de kettőtől sem. ha igy lenne,akkor minden lambdacsere egy katcserével járna az elégetlen üanyag miatt.mást meg nem érint a betolás-önindító különbség.
Ferke2012-01-18 21:45:42 // 37165
Már aludnék, de azt csakazértis megvárom, hogy elmondd:mi a különbség pl eg jtd esetén, hogy egy villanymotor tekeri meg a főtengelyt, vagy a hajtáslánc? a kat-ot ne ird, mert a sima 8v jtd esetén ez nem releváns.:-)
mreni2012-01-18 21:43:32 // 37164
más offosnál is volt ilyen,ha belegondolsz bőven lehetséges,főleg benzinesnél....
Ferke2012-01-18 21:41:46 // 37163
Èn nyugodt szívvel betolom,garanciával:-) 20 év alatt nekem sosem volt ilyen gondom,se ts,se jtdvel, se semmi mással, pedig volt, hogy húztuk, nem csak toltuk.ez urbanlegend.Persze 1000ből 1x lehet ilyen, de ott akkor eleve nem minden 100-as. a suzukinál meg minden eleve érzékeny...:-)
mreni2012-01-18 21:35:31 // 37162
jaja
GTPeti2012-01-18 21:35:10 // 37161
Erről beszélek. Pozitív eredménye nem lesz, negatív viszont könnyen lehet. Semmiképpen sem egészséges.

Mondom: bikakábel+barát v. szomszéd. És probléma megoldva...
mreni2012-01-18 21:33:24 // 37160
ha nem megy gyujtásra az AC,akkor a tolás is olyan mint halottnak a csók....
Ferke2012-01-18 21:33:04 // 37159
Ha ennyire nem bízol a szerelődben, akkor miért oda viszed???:-)
mreni2012-01-18 21:32:33 // 37158
nem feltétlen,3éves suzukival kínoz a garázsszomszéd egyfolytában,mert katalizátor hibát dob a műszer csek endzsin kiséretében :D nem tudok vele semmit csinálni....

mer' részegen mulatóst "hallgat" a kocsiból az akksi lemerül utána meg betolja a gépet,félévente 1-2x játszotta ezt el :D
GTPeti2012-01-18 21:31:09 // 37157
Ez szerintem egy common railes autónál gyakorlatilag kínzás. Pl. nincs megfelelő üzemanyagnyomás, mert nem megy az AC... mert alig vagy képes megtolással megforgatni a generátort. Ennek biztos nagyon örül a nagynyomású szivattyú. Egyébként pedig az ECU csak figyelne, hogy néha talán van vmi "feszültségfoszlány". Szóval küzdelem ez mindenképpen. Ilyet csak abszolút vészhelyzetben kéne megpróbálni és nem egy városban, ahol egy bikakábel kérdése az egész...
Ferke2012-01-18 21:30:58 // 37156
Gépre kéne kötni, ennek nyoma kéne legyen. én a gázpedál potira tippelek.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak