Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

mreni2012-01-18 18:20:24 // 37142
ha olaj nélkül nem indítod be nagy kárt nem tudsz benne tenni :))
igen van a tartálynak is szerepe a dolgokban,erhard-nál érdeklődj a tartály után,ő biztos tud hozni.

Melegen érdemesebb,nyilván valamennyit melegszik ez is,így könnyebben lefolyik
"Átmosni" szervóolajjal szoktam,gyári ajánlás Tuela GI/A,automata váltó olaj van ráírva de a szervóba is ez kell,végülis hasonló szerkezet :))
eldiablo1562012-01-18 17:56:10 // 37141
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni tőletek, hátha hallott már vagy tapasztalta valaki ezt a hibajelenséget: (alfa 156 1.9jtd 110le) Hidegen a motor indul szépen, de ha melegen leállítom, és újraindítanám nehezen indul, nehezen kapja el a fordulatot van olyan hogy beindul és ha nem nyomok kis gázt leáll.... ha beindul alacsony az alapjárat de kis gázadásra egyből helyreáll, és onnantól semmi baj, szvsz melegen gázadásra indul normálisan.... Mióta megvettem kilett pucolva éslelett falazva az egr, kilett puceválva a pillangószelep a légtömegmérő, és az összes szűrő. Minden ami esetleg belejátszana ebbe a hibajelenségbe. Köszönöm előre is.
Kareszka19842012-01-18 09:17:14 // 37140
na ezt a folyamatot bezászlóztam :P
mivel mosod át a rendszert? hidegen engeded le a régi olajat, vagy mész vele pár km-ert (gondolom melegszik az is picit). elb*szni tudok valamit? (ez nálam mindig lógó dolog O:) ). s végül: mien olaj is ajánlott a szervóba?
nekem is nyöszörög kormányzáskor. néztem, szintje rendben van, bár néha nagyon picit csurgatok bele. valamint amit észrevettem, hogy a tartály környéke olajos szokott lenni. nemtudom miért, de a kupakon lévő cső nekem levan dugózva :(
olvastam 1x itt amoren, hogy magával a tartállyal is lehetnek gondok, mert tán van valami kis szűrőke benne, ami egy idő után letud esni és mivel áramláscsökkentő funkciója is van, így betud zavarni a rendszerbe... ...hol lehet ilyen tartályt venni? eddig sehol sem találtam neten :(
Dömpi (il dottore)2012-01-18 09:11:41 // 37139
Hali! Nekem volt néhány napja hasonló esetem. Nem akart húzni a kocsi, bár hibát nem jelzett a fedélzeti. Annyi történt, hogy az EGR beragadt, nem zárt vissza, így a kipufogógáz visszafojtotta a motort. Szerintem mielőtt nekiesel a turbónak, kapd szét az EGR-t és takarítsd ki. Egy kis csavarlazító sem árt neki, illetve nézd meg, hogy az elektromos fejegységből kiálló kis pecek mozog-e.
Dömpi (il dottore)2012-01-18 09:06:46 // 37138
Sziasztok!
Kezdő Alfás vagyok, bár előzőleg 11 évig Fiatom volt, úgyhogy nem szokatlan az olasz kocsi számomra. Most, hogy megvettem az alfám (159 sw 1.9 jtdm 8V) két hónapja, furcsa hangokat hallok: hidegen (de csak hidegen) enyhe csörgés, ami elmúlik, ha benyomom a kuplungot, valamint kettesben és hármasban a váltás után néhány másodpercre "köszörüli a torkát" a kocsi. Mi okozhatja ezt? Egyébként 121e km van a kocsiban.
mreni2012-01-17 20:07:16 // 37137
tesómnak is nehézkes volt,csere után álló helyzetben kisujjal tekerem jobbra balra....
zalan2012-01-17 20:06:29 // 37136
erősen megmozgatod van. de mondjuk normál esetben kb egy újjal tudnád mozgatni, ide elég izmos új kéne :)
mreni2012-01-17 20:01:27 // 37135
holtjátéka van a kormányműnek?
mreni2012-01-17 19:58:51 // 37133
igen,szerintem egy próbát megér,az autó jobb oldalán a lökös alatt/mögött van egy spirál hűtő,annak lekötöd az alsó csatlakozását,kifolyik a régi(át szoktam öblíteni picit) csövet vissza olajjal feltöltöd,picit vársz hogy leérjen,motor indít,rátöltesz aztán jobbra balra tekergeted párszor a kormányt,hogy légtelenítse magát.

csak vigyázz,be ne indítsd olaj nélkül
zee2012-01-17 19:44:40 // 37132
Ez talán segít:
geometria takarítás
zalan2012-01-17 19:42:55 // 37131
2hónapja mondjuk félig volt után töltöttem tele van, Vagy teljes komplett cserére gondolsz?? Hogy tudom leengedni a tartályt?
mreni2012-01-17 19:39:39 // 37130
cserélj szervóolajat először,offos focus-nál ez megoldotta hasonló problémát. tesóméban is épp tegnap cseréltem fél óra max a művelet
zalan2012-01-17 19:34:52 // 37129
Sziasztok,

Ma cseréltünk axiál csuklót, de nem hozta meg a várt eredményt a szerelőm azt mondta, hogy már csak a kormánymű lehet megoldás. Tehát az lenne a kérdésem, hogy akinek van ebben tapasztalata segítsen! Most ugye kb. annyit tudok mondani a a kormányzásról h akad néha, finom mozdulatoknál Csubakka szerű hangot ad ki, de ennél többet nem.

Keressek bontott -ból kormányművet hívjam a bontókat kinek van(persze kizárólag beépítési garanciával). Csak az én típusú(2004 1,9 jtd 116 Le)156 kormányműve jó bele, vagy más alfáé is? Mi alapján keressek bele?
Vagy még kérdés, hogy küldjem el felújítani, de nem tudom, mi baja lehet az nem megoldás.

Ti mit ajánlotok, hogy verekedjem magam át ezen??

Előre is köszi!!!!
pepe.052012-01-16 20:59:35 // 37127
szevasztok alfások kis segítség kellene a vízfok nem megy fel 80fok felé gyenge a fűtésem is szerintetek csak termosztát baja lehet
Csöri2012-01-16 20:31:15 // 37126
Pedig lehet.:-)
Sőt sűrűn előforduló hiba. A korom oldásához komolyabb oldószer kell, de néha a rozsdával is meg kell küzdeni a turbinaházban.
Keress egy olyan szervízt ahol értenek ezekhez a dolgokhoz.
vienna2012-01-16 20:24:29 // 37125
Még jó, hogy nekem azt mondta a szerelő, hogy nem takarítható. Turbót egyébként szét lehet szedni darabokra? Mivel lehet kitakarítani? Sűrített levegő, rongy, üzemanyag?
Csöri2012-01-16 20:20:01 // 37124
Több mint valószínű, hogy a turbonál van a gond. Le kell venni és kitakarítani.
mreni2012-01-16 20:10:51 // 37123
geometria gond lehet,de azt ki is lehet ám takarítani,nem kell cserélni :)
vienna2012-01-16 20:09:42 // 37122
Hello Cartarsak!

Valami nincs rendben a paripaval... 1.9 jtdm, 160.000km. Karacsony elott a motor control lámpa kigyulladt, hiba kódot nem tudom, de overboost szenzor, turbó nyomás szenzor, vagy turbó hibát irt a hibaolvaso markaszervizben. A szervizben azt mondtak, h a 3 közül ok se tudjak megmondani mi lehet, igy kicserélték az overboost szenzort (mert 1x mar volt takaritva). A hiba viszont ma sajnos ujra jelentkezett. A szervizben arra gyanakszanak, hogy letapad a turbogeometriam.
Van esetleg valakinek tapasztalata ezzel a hibával? EGR okozhat ilyen hibajelet? Turbom bízom benne, hogy jó, mert én nagyon odafigyelek rá, nem füstöl kéken, és az olajat se eszi.
Hari2012-01-16 20:07:17 // 37121
Motorház fedél kinyit. Szedd le az egész pajzsot. Szedd szét a pajzsot és utána az emblémának van belül 2 kis biztosító "alátétje". Varázsold le ezeket. Aztán az emblémát tapétavágóval v. 1 éles késsel kördevágod. ... kb. ennyi. ... ja és kis tisztogatás aztán jöhet az új jel! :-)
zalan2012-01-16 15:10:00 // 37120
156 első jelét, h kell leszedni, le kell valahogy pattintani, vagy hogy??
Ferke2012-01-16 13:39:07 // 37119
Jaja:) Az a rész hatalmas:)))
Ferke2012-01-16 13:34:57 // 37118
Bp-i vagy, így kézenfekvőbb, hogy :)
SuetiMueti2012-01-16 12:28:27 // 37116
Sziasztok!

Szükségem lenne egy jó szerelőre, de mivel alig pár hónapja vagyok alfás, így nincs tapasztalatom, tudnátok segíteni?:)
Liquid2012-01-16 12:24:32 // 37115
meg egy zacskó kavicsot :D
vm2012-01-16 12:15:44 // 37114
Hogy mik vannak ;-)
zalan2012-01-16 12:11:42 // 37113
akkor kérnek három éleset, meg egy laposat .. :D
Ferke2012-01-16 09:34:30 // 37112
Komolyan szánalmas, hogy fellendült ezeknek a válságtermékeknek a kínálata...tisztára olyan, mint a Brian életében a kőárus esete:))
Robbye2012-01-15 21:52:20 // 37111
estét!
http://www.youtube.com/watch?v=F8Kfi-lB-BA&feature=player_embedded
Hamarosan nekilátok! :D
zalan2012-01-15 15:03:03 // 37110
köszönöm segítséget :)
atesssz2012-01-15 13:06:45 // 37109
amit előbb linkeltem, az is űrtechnika!
atesssz2012-01-15 13:06:01 // 37108
Alfa GT-Csaba2012-01-15 12:10:28 // 37107
keress valakit a környéken akinek van hegesztő aparátja /gáz-oxigén hegesztője /és melegíttesd meg vele,és amíg izzik addig csavard ki.
mreni2012-01-15 11:56:43 // 37105
Ilyen... mondjuk ezek ennyiért egyszer használatosak kb :D
Átok79146TD2012-01-15 11:50:28 // 37104
ürtechnika..:)
a MIR-en fejlesztétk szovjet találámány...:))))
vm2012-01-15 11:39:08 // 37103
Azmiaz?
mreni2012-01-15 11:25:31 // 37102
vagy létezik csavarkiszedő is ami ilyenkor simán kitekeri :))
csak ugye egyszeri használatra fölösleges,én se sokszor használom
jati1592012-01-15 10:15:32 // 37101
Szerintem is jó ötlet! Köszörűld le síkra, központozd be és először a magméretnél kisebbel fúrni ki! Jártam már úgy, hogy a csavar vagy a központozástól vagy csavar közepének kifúrásától (elméletileg talán össze ugrott), vagy mindezek eredménye képen, fúrás közben kicsavarodott! Azért vigyázz hogy központosan fúrd! :-)
mizooo2012-01-15 09:59:58 // 37100
Vagy eltörik mint a szar :) nehéz ügy...
mreni2012-01-15 09:09:09 // 37099
szerinted,ha jól bele van rohadva kocogtathatod,meg áztathatod bármibe.
Tomice2012-01-15 04:14:13 // 37098
Ugyan már!Jól be kell fújni,vagy beáztatni gázolajba,kicsit megkocogtatni ,majd joobra-balra megcsavargatni és megindul ha van rendes fogásod!
zalan2012-01-14 21:03:06 // 37097
ahm ez nem rossz ötlet
GTPeti2012-01-14 21:00:46 // 37096
Ezek a darabok már eggyé váltak. én vszínüleg levágnám a Dremelemmel a kiálló részt és felfúrnám a maradványt.
mreni2012-01-14 20:47:56 // 37095
ezt így most meg nem monom,hogy mi,de ennek láng nélkül neki se állnék,vagy a csavar fog törni vagy a dugókulcs,valami lesz :D
zalan2012-01-14 20:32:36 // 37094

Ne mondd már, hogy ezt a csavart csak úgy tudom kiszedni ha szétbombázom az egészet !?
GTPeti2012-01-14 19:04:04 // 37093
Rendelnél belőle egyből egy kartonnal, mi? :))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak