Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Wickey2012-02-09 20:22:01 // 37492
hát... ott oldalt. Félúton a vízhűtő és a fűtőradiátor között, a motorblokk oldalára csavarozva. :)
pepe.052012-02-09 20:10:19 // 37491
sziasztok! termosztátot kéne cserélnem. hol helyezkedik el az autóban? köszi
Kareszka19842012-02-09 14:24:24 // 37490
van benne elég olaj?
Kareszka19842012-02-09 13:43:22 // 37488
akkor gyanus az lesz az :)
amúgy tegnap tankoltam gázt...-10-ben mégtöbbet elnyel a tartály :))
mreni2012-02-09 13:34:41 // 37487
rá szokták írni amúgy :))
Kareszka19842012-02-09 13:28:07 // 37486
bár mintha rémlene, hogy kézzel vannak valami számok írva a rádióra, ezt is leellenőrzöm, mielőtt az akksihoz nyúlnék :)
GTPeti2012-02-09 13:26:10 // 37485
Az baj. De nem apellálhatsz arra, hogy sosem lesz kivéve az akksi az autóból. Szóval erre a rádió dologra én keresnék a helyedben egy megnyugtató megoldást.

Ami az akksikivételt illeti, egyetértek a cartársakkal, ha más megoldás nincs, akkor járható út ez. (Bár nem túl kényelmes.)

(A sarufelrakás ajánlott sorrendjének pusztán biztonsági okai vannak, elektronikai szempontból mindegy.)
Ferke2012-02-09 13:21:35 // 37484
Azért szerintem sürgősen cserélj olajat+szűrőt.
Tom145ts2012-02-09 13:13:02 // 37483
Nah vegre!Elinditotam még 2-3X és most járatom, elaludt a lámpa szépen jár!
mreni2012-02-09 12:51:03 // 37482
illetve milyen olaj van benne?
mreni2012-02-09 12:50:12 // 37481
mikor volt olaj cserélve és mennyit mentél vele? semmiképp nem normális jelenség,mielőbb ki kell deríteni mi okozza
Kareszka19842012-02-09 12:47:03 // 37480
hmmm...nemtudom a rádió kódját :(
Tom145ts2012-02-09 12:38:38 // 37479
Sziasztok!
Az normális ebben a hidegben hogy nem alszik ki még 10mp után sem az olajnyomás lámpa?Merjem járatni üresben h bemelegedjen?Vagy mit csináljak?
mreni2012-02-09 12:14:26 // 37478
annyi hogy kinullázza a napi km számlálókat,fogyasztási adatot stb,ha gyári fejegységed van,esetleg annak a kódját kérheti.
mreni2012-02-09 12:13:07 // 37477
semmi baja nem lesz,levételt a negatívval kezded a visszarakást pedig a pozitívval :)
Kareszka19842012-02-09 12:04:26 // 37476
rendben, de nem kurjantsa össze az elektronikát hogy huzamosabb ideig kint van? :)
megszerelek siznte bármit, de az elektrótol mindig is tartottam...
egyáltalán melyik sarut kell előbb levenni, majd berakásnál feltenni??
Tentacle2012-02-09 10:50:37 // 37475
Még jobb, ha fel is töltöd rendesen az akksit :)
Totti (NagyVad)2012-02-09 08:45:13 // 37473
A legjobb amit tehetsz az ez ! (Marit üdvözlöm)
Kareszka19842012-02-09 08:36:30 // 37472
sziasztok!
mivel jelen helyzetben felénk a -25 sem ritka, szerintetek lesz valami gebasz a kocsival, ha kiveszem az akksit, szobában tartom melegen, majd 1-2 nap után visszarakom, ha indulni szeretnék?
Ferke2012-02-08 10:38:47 // 37471
Gondolom a szíjfeszítőhöz fújt, mert pl az zöröghet be...
zalan2012-02-08 08:53:40 // 37470
dv! problémám a következő, h gázt nem nyomok csak a kuplungról felemelem a lábam akkor értelem szerűen megindul az autó DE valami csörrenő zaj kiséretében! Mi lehet ez a múltkor a szerelőnek mondtam ráfújt valamit a motor bal oldalán (ha szemben állok vele) valamire és abba hagyta ideiglenesen??!! Valami ötlet :) ??
admirális2012-02-07 22:38:23 // 37469
Jaj de jó akkor nem kell lengőkart vennem!
Hari2012-02-07 22:35:44 // 37468
Igen! Szoktam felújítani - már ha lehet - de nem mindegyik típushoz lehet kapni tömbszelencét, tömítés szettet.
Ferke2012-02-07 22:34:16 // 37467
Jah.Az alsóét úgy emlékszem lehet.Felsőnél nem.
admirális2012-02-07 22:27:36 // 37466
Sziasztok, kérdésem az lenne hogy 156-os első alsó lengőkar sérült gömbfej porvédőt valamilyen úton-módon lehet-e cserélni? (Csak a porvédőt, nem az egész lengőkart)
Piritu - 1.000.0002012-02-07 20:48:44 // 37465
Még egy kérdés, netán cseréltél már tömítéseket is ilyen kompresszorban?
Piritu - 1.000.0002012-02-07 20:47:54 // 37464
Kösz az infót, alszom rá egyet és azt hiszem belevágok :-)
bega19862012-02-07 20:20:32 // 37463
Köszönöm az infót! Akkor legalább ez kizárva.
Hari2012-02-07 20:06:23 // 37462
Van olyan is ami 3 csavaros. Az csak egyféleképpen rakható fel. Az illesztést a 3 csavar elvégzi!
A négycsavaros - ami beugrott az fityó - és annak is nem szimmetrikus az elhelyezése.
Hari2012-02-07 19:57:02 // 37461
Ez jó kérdés! Volt már ami kézzel kicsit erőszakos ráhatásra, de olyan is ami lehúzóval is megcsillant a homlokom! :-)
Biztosító gyűrű leszed. aztán egy kis cs.lazító - az nem rontja el ugyebár! - aztán hajrá!
bega19862012-02-07 19:22:20 // 37460
Értem, pont ezért kérdeztem hogy van felfogatva, de ha csak 4 csavar tartja és nincs csapolva akkor ott azért van némi játék gondolom, az befolyásolhat valamit? Ha 90 vagy 180 fokkal elfordítva lenne rajta akkor nyilván nem indul be, nem tudja hol a holtpont. Bár itt úgy tűnik 3 csavar tartja, nem szimmetrikusan elhelyezve, tehát nem is lehet rosszul rátenni:

főtengely
Piritu - 1.000.0002012-02-07 18:44:36 // 37459
...és a csapágy a tengelyről mennyire könnyen jön le?
Hari2012-02-07 18:43:21 // 37458
Tuti nem az a baj, ha beindul a motor! (H elrakod akkor be sem indul, csak össze vissza durrog.)
mreni2012-02-07 17:57:55 // 37457
viszonylag igen a fojtószelep házon van
GÁBOR1462012-02-07 17:56:12 // 37456
Könnyű hozzáférni az alapjárati motorhoz?Köszi.
mreni2012-02-07 17:52:41 // 37455
valamelyik cső megrepedt,vagy vákum vagy a légszűrő pillangó között,esetleg alapjárati motor
GÁBOR1462012-02-07 17:42:01 // 37454
Sziasztok!Olyan problémám van,hogy ilyen hidegben amikor bemelegszik a motor az alapjárat 3000-5000,esetleg lehet a légtömegmérő vagy v,mi más?Vagy csak a hideg miatt van és ne nyúljak hozzá.146 1.6ts.
bega19862012-02-07 12:50:10 // 37453
Igen valószínűleg arra. Nem kell levenni, de tesóm autója volt szerelőnél, köszörülték a főtengelyt, azóta elég szar az alapjárat. Arra gondoltam nem-e levették ezt a tárcsát köszörüléskor és rosszul tették vissza és esetleg azért ugrál az alapjárat.
Hari2012-02-07 08:00:50 // 37452
Erre én is erősen bólogatok! Dolgoztam én is kint Németben. Had ne mondjam! Mint a csigák! Meg lehet operálni menet közben őket! ... a Magyartól viszont elvárják, hogy hajtson mint az állat! ... fele annyi bérért! Ott telt be a pohár amikor - egy kiadós sörözés után - egyik délelőtt 2 x elmentem brunyálni és jött is a kis okostojás: "Valami gond van? Beteg vagyok? Akkor menjek el orvoshoz!" ... na a jó ... azt csicskáztassa! (2 hét után hazajöttem, ... vagy agyon csapom!) :-)
Hari2012-02-07 07:46:58 // 37451
:-))) lehet licitálni?! ... 1 óra 45 perc! :-)
... és akkor? ...
(Mi van ha még sietünk is?) :-))))
Hari2012-02-07 07:40:13 // 37450
Arra a fogazott tárcsára gondolsz ami a leghátsó sonkára van 4 csavarral felrögzítve?! ... igen lehet! ... de miért is kell azt levenni??? :-)
Hari2012-02-07 07:36:51 // 37449
Na azért nem egészen! Azt a csavar ha kiszeded akkor csak a kapcsolótárcsa fog lejönni! A szíjtárcsa rajta van a csapágyon, ami nem mindig szokott hipp-hopp lejönni. :-)
(Csapágyastól óvatosan.)
bega19862012-02-07 00:09:11 // 37448
Üdv!

Tudja valaki hogy a TS főtengelyen hogy van rajta a főtengelypozíció mágneses korongja? A lényeg az lenne hogy levehető, vagy egyben van a főtengellyel. Csak azért kérdem hogy vissza lehet-e rá tenni rosszul. Esetleg ha valakinek van róla fényképe az jó lenne.

Előre is köszönöm!
Piritu - 1.000.0002012-02-06 19:20:13 // 37447
Tehát, ha ezt a csavart leszedem simán cserélhető?
tzoli1552012-02-06 19:02:41 // 37446
Sima ügy, 1 csavar az egész.
Piritu - 1.000.0002012-02-06 19:01:09 // 37445
Adott egy klímakompresszor 7 bordás a szíjtárcsával (7PK-s a szíj).
Adott egy másik 6-os tárcsával. (Típus ugyan az.)
Fel tudom rakni ez utóbbit az előbbi helyett? Ki lehet cserélni a a szíjtárcsát?
pb_2012-02-06 10:13:06 // 37444
Utána még hányx kell szétszedni, hogy jó legyen a verda?))))
Liquid2012-02-06 08:39:08 // 37443
így van! az osztrákokkal ugyanez a helyzet, lassúak és nincs semmi kreativitásuk
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak