Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Wickey2012-03-07 21:54:44 // 38055
Jól értem, hogy az OBD-3pin átalakítón a 15-16 között 1kOhm van fixen? Az nem biztos, hogy úgy jó... vagy?
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:54:38 // 38054
"ha ez így van, akkor az sem biztos, hogy Piritu kábelében egyáltalán van L-line áramkör." - akkor miért van bekötve a NYÁK-on? De már én is erre gyanakszom. Mivel nincs meg mindkettő kommunikáció nem ismeri fel a cuccot.
Továbbra sem tiszta, hogy akkor az ABS miért megy? Ott is be van kötve. Lehet, hogy csak kamuból?
Továbbra sem tiszta, hogy akkor az ABS miért megy? Ott is be van kötve. Lehet, hogy csak kamuból?
GTPeti2012-03-07 21:53:41 // 38053
Így van! Nekem is az a legfrissebb tippem, hogy talán magában az USB-kábelben sincs bekötve a 15-ös láb.
GTPeti2012-03-07 21:52:11 // 38052
"A 12 Voltot külön két vezetéken kell adni a 3PIN/ODB átalakítónak."
Helyes. Mert a kábel elektronikájának szüksége van erre. Ha nem is a tápellátás miatt, de az USB chip egy bemenetére rá van vezetve (az egyik modemvezérlő jelre magyarul) és a FES ezt nézi. Egyes kábeleket azonban ténylegesen táplál is. Lásd lentebb.
Helyes. Mert a kábel elektronikájának szüksége van erre. Ha nem is a tápellátás miatt, de az USB chip egy bemenetére rá van vezetve (az egyik modemvezérlő jelre magyarul) és a FES ezt nézi. Egyes kábeleket azonban ténylegesen táplál is. Lásd lentebb.
Wickey2012-03-07 21:52:00 // 38051
Aha, ez valószínűbb, hogy helyes.
Aszongya, hogy eszerint az OBD4 a fekete krokodil, az OBD5 a középső (föld), az OBD7 a K-line, az OBD15 meg az L-line. De azt valszeg nem nagyon használja fiat vonalon semmi, mert a fiatecuscan-os oldalon az "adapter cable1-2-3"-ból mindből hiányzik.
Aszongya, hogy eszerint az OBD4 a fekete krokodil, az OBD5 a középső (föld), az OBD7 a K-line, az OBD15 meg az L-line. De azt valszeg nem nagyon használja fiat vonalon semmi, mert a fiatecuscan-os oldalon az "adapter cable1-2-3"-ból mindből hiányzik.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:50:53 // 38050
A krokodilok a 16-al és a 4-el vannak összekötve, ahogy kell,
GTPeti2012-03-07 21:49:55 // 38049
Gondolatolvasó vagyok... Lásd előző hsz., amit a tieddel egy időben írtam. :)
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:49:39 // 38048
No, megnéztem az ABS csatiban is be van kötve mind a három PIN!
Az ODB adapterben a 15 és 16-os láb között stabilan 1kOhm-ot mérek, tehát össze vannak kötve egy ellenállással.
A 12 Voltot külön két vezetéken kell adni a 3PIN/ODB átalakítónak.
Az ODB adapterben a 15 és 16-os láb között stabilan 1kOhm-ot mérek, tehát össze vannak kötve egy ellenállással.
A 12 Voltot külön két vezetéken kell adni a 3PIN/ODB átalakítónak.
GTPeti2012-03-07 21:48:36 // 38047
Ez az adapter pedig azt mutatja, hogy az OBD kábelnek vszínüleg egy +12V-ra is szüksége van. Az ELM327-nél ez tuti így van, mert a kábel "felét" a 12V táplálja.
Wickey2012-03-07 21:47:08 // 38046
"nem tűnik fel nekik (ECU, ABS), hogy nem jön a harmadik szálon +12V, ami amúgy jönne, "
Figyeljcsak Peti, elméleti síkon okoskodva picikét, az a 16-os lábon a battery. Az vajon honnan jön? Melyik irányból? Mármint: kinek kéne szolgáltatnia? Az autónak az akksiról (és ezért van a piros krokodilcsipesz a 3pin-en, és az (is) van kivezetékelve a PIN16-ra, vagy az interface kéne, hogy visszatáplálja meghajtandó a kiolvasandó elektronikát? Utóbbi esetben felmerül a kérdés: USB5V-ből hogy lesz +12V, dc-dckonvertert eddig még nem láttam interface kábel belsejében.
Figyeljcsak Peti, elméleti síkon okoskodva picikét, az a 16-os lábon a battery. Az vajon honnan jön? Melyik irányból? Mármint: kinek kéne szolgáltatnia? Az autónak az akksiról (és ezért van a piros krokodilcsipesz a 3pin-en, és az (is) van kivezetékelve a PIN16-ra, vagy az interface kéne, hogy visszatáplálja meghajtandó a kiolvasandó elektronikát? Utóbbi esetben felmerül a kérdés: USB5V-ből hogy lesz +12V, dc-dckonvertert eddig még nem láttam interface kábel belsejében.
GTPeti2012-03-07 21:44:44 // 38045
Fiat-os oldalakon pedig inkább a 15-öst írják. (Egyenlőre csak úgy tűnik.)
...no meg azt, hogy a harmadik szál az L-line.
...ha ez így van, akkor az sem biztos, hogy Piritu kábelében egyáltalán van L-line áramkör. (Ui. erre ritkán van szükség.)
...no meg azt, hogy a harmadik szál az L-line.
...ha ez így van, akkor az sem biztos, hogy Piritu kábelében egyáltalán van L-line áramkör. (Ui. erre ritkán van szükség.)
Wickey2012-03-07 21:42:52 // 38044
Ja jó. Akkor ok. Lényeg: konverterkábelnél KLINE-7 és nemkell kapcsolgatni. Papíron.
Wickey2012-03-07 21:41:13 // 38043
a kiosztást biztos, hogy nem tudom jól, arra tuti ne vegyél mérget. Tehát hogy a pin1-pin2-pin3-ra milyen sorrendben megy az OBD7 OBD4 és OBD16 azt kérdéses.
mreni2012-03-07 21:40:22 // 38042
szerintem Te gondolkodj el,ezt jóval a Te hsz-ed előtt írtam...... vissza kéne olvasni picit mielőtt nekem állsz
"Keverem már én is.
nekem minden mókolás nélkül ment az abs is a sima vagcom-os kábellel és 3pin-es átalakítóval,mert ugye ezeknél 3 csatlakozó van abs,lufi,motor így nem kell kapcsolósra alakítgatni,rádugod és mennie kell."
"Keverem már én is.
nekem minden mókolás nélkül ment az abs is a sima vagcom-os kábellel és 3pin-es átalakítóval,mert ugye ezeknél 3 csatlakozó van abs,lufi,motor így nem kell kapcsolósra alakítgatni,rádugod és mennie kell."
Wickey2012-03-07 21:39:47 // 38041
NE VÁGD EL! De mindenképp érdemes utánanyomozni picit a kérdésnek.
A 16-ot asszem az alfaowner-es fórumban olvastam, és fenntartásokkal kezelem.
De a Fiatecuscan-es "adapter cable" kapcsolásokat ha megnézem, ott is a PIN16 van átkötögetve. Amúgy annak ELVILEG battery 12V-nek kell lennie. A krokodilcsipeszek mivel vannak összedrótozva?
Lusta vagyok lemenni a garázsba a multiméteremért és a 3pin kábelemért, most fürödtem, beteg is vagyok, a pisi is csíp, de holnap ha nem felejtem el, felhozom és megnézegetem már az enyémet is.
A 16-ot asszem az alfaowner-es fórumban olvastam, és fenntartásokkal kezelem.
De a Fiatecuscan-es "adapter cable" kapcsolásokat ha megnézem, ott is a PIN16 van átkötögetve. Amúgy annak ELVILEG battery 12V-nek kell lennie. A krokodilcsipeszek mivel vannak összedrótozva?
Lusta vagyok lemenni a garázsba a multiméteremért és a 3pin kábelemért, most fürödtem, beteg is vagyok, a pisi is csíp, de holnap ha nem felejtem el, felhozom és megnézegetem már az enyémet is.
GTPeti2012-03-07 21:39:07 // 38040
Nem lehet, hogy az adapteredben elkötötték? Komolyan ez a kérdés merül fel most bennem.
Ugyanis az ABS-nek és a motorECU-nak tényleg elég a két vezeték, így nem tűnik fel nekik, hogy nem jön a harmadik szálon +12V, ami amúgy jönne, ha a 16-osra menne a harmadik szál.
Ugyanis az ABS-nek és a motorECU-nak tényleg elég a két vezeték, így nem tűnik fel nekik, hogy nem jön a harmadik szálon +12V, ami amúgy jönne, ha a 16-osra menne a harmadik szál.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:36:40 // 38039
"PIN1 -- OBD4
PIN2 -- OBD7
PIN3 -- OBD16 "
Tuti, hogy így kéne lennie?
PIN2 -- OBD7
PIN3 -- OBD16 "
Tuti, hogy így kéne lennie?
GTPeti2012-03-07 21:34:39 // 38037
15 vagy 16?
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:31:12 // 38036
a PIN3 nekem a 15-ös lábra megy, legalább is a multiméterem szerint. Vágjam el?
Wickey2012-03-07 21:29:12 // 38034
én meg kétszer írtam le, hogy szerintem óriási hülyeséget beszélsz barátom.
Légy olyan kedves, és gondolkodj rajta picit. Mi a bánatos faszt kapcsoljon át, ha egyszer megszakad a gecibe a konverterkábelen kommunikációs vonal? Vagy használjon másik 3pin OBD konverterkábelt, amelyiken nem a 7-esre, hanem mondjuk a 3-asra van kivezetve a kline, csak mert légzsák és "át kell kapcsolni?!"
Légy olyan kedves, és gondolkodj rajta picit. Mi a bánatos faszt kapcsoljon át, ha egyszer megszakad a gecibe a konverterkábelen kommunikációs vonal? Vagy használjon másik 3pin OBD konverterkábelt, amelyiken nem a 7-esre, hanem mondjuk a 3-asra van kivezetve a kline, csak mert légzsák és "át kell kapcsolni?!"
Wickey2012-03-07 21:27:27 // 38033
máshogy nem is lehet. Ahogy én látom, az OBD-s autókban van egy csomó "gyárilag beépített" 3pines kábel, amelyik mindegyike "máshova" hozza ki a KLINE-t, a motor a 7-re, az ABS 1-re vagy 9-re, a légzsák a 3-ra, a klíma a 9-re vagy 12-re stb.
mreni2012-03-07 21:26:54 // 38032
leírtam 2szer minimum, olvass vissza
Wickey2012-03-07 21:25:30 // 38031
szerintem úgy hogy simán összedugja és kész.
Van három pin, kivezetékelve egy female OBD csatira:
PIN1 -- OBD4
PIN2 -- OBD7
PIN3 -- OBD16
Hamost a male OBD csatit átkapcsolja OBD7 -- KLINE-ről OBD3 -- KLINE-re, megszakad a PIN2 -- KLINE kapcsolat.
Miért, SZERINTED hogy olvassa?
Van három pin, kivezetékelve egy female OBD csatira:
PIN1 -- OBD4
PIN2 -- OBD7
PIN3 -- OBD16
Hamost a male OBD csatit átkapcsolja OBD7 -- KLINE-ről OBD3 -- KLINE-re, megszakad a PIN2 -- KLINE kapcsolat.
Miért, SZERINTED hogy olvassa?
GTPeti2012-03-07 21:24:50 // 38030
Szerintem sem kell semmit átkapcsolni. Az OBD-> 3pol adapter vszínüleg a 7esen várja a K-line-t.
mreni2012-03-07 21:24:01 // 38029
jaja,azt írtam hogy először benéztem,itt nem kell kapcsolgatni csak rádugod az ABS-re AirBag-re és megy,elvileg.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:22:55 // 38028
145/146-hoz való eLearn-od sincs? Valószínűleg ugyan az a rendszer.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:22:02 // 38027
Átkapcsolás nélkül olvasom, ahogy a FES oldala írja a képen, amit beraktam.
mreni2012-03-07 21:20:11 // 38026
és szerinted az ABS egységet hogy olvashatja akkor?
mreni2012-03-07 21:19:22 // 38025
szerintem én értem,nekem működik is ;) azért mondom hogy valami nem klappol....
Wickey2012-03-07 21:17:36 // 38024
szerintem meg te nem érted a helyzetet. Én értem a piritu gondját. Én is gondolkoztam már rajta, hogy ez hogy is lesz, pont 145ből kell légzsák hibakódot törölnöm a hétvégén.
A probléma nemes egyszerűséggel az, hogy kurvára nincs 16pines OBD csatlakozó az autójában, csak hárompólusúak. A hárompólusúhoz van egy 3pin-OBD konverter kábel, ami a 3 pólust egyenként átköti ezekszerint a 7-es (k-line) a 4-es (föld) meg - szerintem a 16-os (battery) lábakra. Ha átkapcsolja a KKL vonalat a 7-esről mondjuk a 3-asra vagy 9-esre vagy akárhova máshova, akkor a karnyi vastagságú rézdrót meg fog szakadni félúton, és pont semmit nem fog vele elérni. Csináljak mórickaábrát paintben? :)
piritu, ha megvan a megoldás, azért írd le. Tudod, a 145... valszeg ugyanaz lesz. :)
A probléma nemes egyszerűséggel az, hogy kurvára nincs 16pines OBD csatlakozó az autójában, csak hárompólusúak. A hárompólusúhoz van egy 3pin-OBD konverter kábel, ami a 3 pólust egyenként átköti ezekszerint a 7-es (k-line) a 4-es (föld) meg - szerintem a 16-os (battery) lábakra. Ha átkapcsolja a KKL vonalat a 7-esről mondjuk a 3-asra vagy 9-esre vagy akárhova máshova, akkor a karnyi vastagságú rézdrót meg fog szakadni félúton, és pont semmit nem fog vele elérni. Csináljak mórickaábrát paintben? :)
piritu, ha megvan a megoldás, azért írd le. Tudod, a 145... valszeg ugyanaz lesz. :)
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:16:07 // 38023
Ki lett szedve az anyósülés és úgy (egyik övfeszítő nélkül) mentem a kocsival. Erre dobta a lámpát.
GTPeti2012-03-07 21:09:36 // 38022
Kéne tenni egy próbát egy hasonló autóban. Ha ott működik, akkor lehet, hogy a légzsákECU van "vészüzemmódban" és egy bontott berakása lenne a megoldás. (Ezt is jelezheti a légzsáklámpa. Ha a flash-ből kiolvasott programm ellenőrzőösszege nem stimmel, akkor biztonsági elektronika lévén könnyen lehet, hogy a lámpa kigyújtása után szándékosan semmit sem csinál az ECU.)
mreni2012-03-07 21:08:00 // 38021
nekem működött/működik
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:06:18 // 38020
A FES oldala szerint sima ügy kéne hogy legyen...
GTPeti2012-03-07 21:03:52 // 38019
Sajnos nincs Spiderhez való eLearn-om. Abban le lenne írva, hogy mik az egyes vezetékek Nekem az a tippem, hogy a harmadik szál az egy L-line és nem biztos, hogy jó helyre megy. (Értsd.: nem a 15-ösre kéne mennie. De ez csak tipp.) Az első az utánaolvasás lenne nálam.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 20:56:34 // 38018
A három pólusúból a középső a test, az egyik az ODB 7-es lábra megy a harmadik érintkező meg az ODB 15-re. A 15 meg hozzá van kötve az elektronikához. Lehet, hogy meg kellene szakítanom ezt a szálat? A légzsák 3 pólusú csatijában mind a három érintkező be van kötve.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 20:54:24 // 38017
No mentem még egy kört.
Motorvezérlő, ABS működik, légzsák nem. Magyarul a 3 csatlakozóból 2 műxik, a harmadikon nem talál semmit a FES :-(
A összes beállítást végigellenőriztem...
Motorvezérlő, ABS működik, légzsák nem. Magyarul a 3 csatlakozóból 2 műxik, a harmadikon nem talál semmit a FES :-(
A összes beállítást végigellenőriztem...
GTPeti2012-03-07 20:41:07 // 38014
Így van, elvileg ugyanott van minden 3pólusúban a két szál. Elvileg...
mreni2012-03-07 20:36:56 // 38013
Keverem már én is.
nekem minden mókolás nélkül ment az abs is a sima vagcom-os kábellel és 3pin-es átalakítóval,mert ugye ezeknél 3 csatlakozó van abs,lufi,motor így nem kell kapcsolósra alakítgatni,rádugod és mennie kell.
nekem minden mókolás nélkül ment az abs is a sima vagcom-os kábellel és 3pin-es átalakítóval,mert ugye ezeknél 3 csatlakozó van abs,lufi,motor így nem kell kapcsolósra alakítgatni,rádugod és mennie kell.
GTPeti2012-03-07 20:35:43 // 38012
Azt a 300Ft-ot megéri. 5-10%-kal javulnak az esélyeid. ;)
Bella2012-03-07 20:33:58 // 38011
Köszi!
Valakinek van esetleg vadriasztóról véleménye? Mert nemrég egy őzet kaptam majdnem telibe......
Valakinek van esetleg vadriasztóról véleménye? Mert nemrég egy őzet kaptam majdnem telibe......
GTPeti2012-03-07 20:33:43 // 38010
Ha a légzsák ECU-nak külön - három pólusú . csatlakozója van, akkor abból vszínüleg csak kettő használt. Van benne egy föld és egy K-line.
Ha jól emlékszem a legtöbb diag kábel OBD csatijában a 4-es és az 5-ös össze vannak kötve, ezek a "föld". Legegyszerűbb, ha szétszedett kábelnél ráforrasztasz ide egy vezetéket és a másik végére pl. egy ellenálláslábat forrasztasz, így be tudod dugni a 3 pólusú diag csatiba. (Oda, ahol a fekete vezeték van).
A 7-es meg ugye defaultban a K-line a diag kábelben. Innen pedig szintén egy vezetéket kéne vinni és a másik használt pontra kötni (a 3pól. csatinál). Így mennie kéne.
Persze gyújtást mindenképpen kell rá adni, de ez tuti egyértelmű volt.
(A légzsáknál SOSEM szabad Actuator Test-et csinálni, ezt is hagy jegyezzem itt is meg.)
Ha jól emlékszem a legtöbb diag kábel OBD csatijában a 4-es és az 5-ös össze vannak kötve, ezek a "föld". Legegyszerűbb, ha szétszedett kábelnél ráforrasztasz ide egy vezetéket és a másik végére pl. egy ellenálláslábat forrasztasz, így be tudod dugni a 3 pólusú diag csatiba. (Oda, ahol a fekete vezeték van).
A 7-es meg ugye defaultban a K-line a diag kábelben. Innen pedig szintén egy vezetéket kéne vinni és a másik használt pontra kötni (a 3pól. csatinál). Így mennie kéne.
Persze gyújtást mindenképpen kell rá adni, de ez tuti egyértelmű volt.
(A légzsáknál SOSEM szabad Actuator Test-et csinálni, ezt is hagy jegyezzem itt is meg.)
mreni2012-03-07 20:10:11 // 38008
részvét,bontottat vegyél inkább,jobban jársz vele :(
Bella2012-03-07 20:00:29 // 38007
mreni2012-03-07 19:51:44 // 38006
valamit rosszul nézel szerintem,itt van a kezemben a cucc és stimmel minden