Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
mreni2012-03-07 19:47:45 // 38005
a 15ösön semminek
Piritu - 1.000.0002012-03-07 19:46:48 // 38004
De az ODB-3PIN átalakítóban az ODB végén NINCS bekötve sehová a 3-as. Hiába kötöm a 16-osban a 3-as lábra, oda nem csatlakozik semmi.
Minek kellene lennie a 15-ös lábon?
Minek kellene lennie a 15-ös lábon?
mreni2012-03-07 19:40:50 // 38003
köszi,nem szoktam figyelgetni :))
mreni2012-03-07 19:40:36 // 38002
kevered,a 7es lábon a motor kommunikáció megy a 3ason a légzsáké,ez mind az obd csatin értendő
mreni2012-03-07 19:39:51 // 38001
de ne a 3 pólusú csatiban nézd a 3as lábot hanem a 16pin-esben :))
Piritu - 1.000.0002012-03-07 19:38:27 // 38000
Légzsákhoz elvileg a 7-est kellene a 3-asra kötni az ODB csatiban. A három pólusú ODB aljazatában a 3-as NINCS bekötve sehová :-(
Piritu - 1.000.0002012-03-07 19:35:39 // 37999
Gratula a k-koz! :-))
Piritu - 1.000.0002012-03-07 19:34:55 // 37998
Nem értem.
A 3 pólusú csatlakozója az ODB ellencsatiban a 7-es lábra van kötve. Ha átkötöm az ODB-t a 7-esről egy másik lábra, arra NEM csatlakozik a 3-as átalakító egyik lába sem, tehát lóg a levegőben a csatlakozó.
Ami viszont feltűnt, hogy a 3 lábú harmadik kontaktja a 15-ös lábra van kötve, ami elvileg az ODB-ben üres. Oda kellene kötni a 7-est?
A 3 pólusú csatlakozója az ODB ellencsatiban a 7-es lábra van kötve. Ha átkötöm az ODB-t a 7-esről egy másik lábra, arra NEM csatlakozik a 3-as átalakító egyik lába sem, tehát lóg a levegőben a csatlakozó.
Ami viszont feltűnt, hogy a 3 lábú harmadik kontaktja a 15-ös lábra van kötve, ami elvileg az ODB-ben üres. Oda kellene kötni a 7-est?
mreni2012-03-07 19:30:01 // 37997
de stimmel,próbáld meg :))))
csináltam már párszor
csináltam már párszor
Piritu - 1.000.0002012-03-07 19:25:51 // 37996
Ha NEM a 7-es....
Piritu - 1.000.0002012-03-07 19:25:25 // 37995
Ha 7-es lábon kommunikálós kellene, azt írná a FES oldala. Ráadásul a 3 pólusú csati mindig ugyan oda van kötve. Ha átkapcsolnám a 3 pólusú aljazata nem stimmelne...
mreni2012-03-07 19:17:45 // 37994
nem mert a légzsák nem a 7es lábon kommunikál mint a motor. ha nem kapcsolós az interface akkor nem fogja megtalálni a légzsákot.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 19:15:44 // 37993
A FES is mindkettőnél csak annyit ír ki, hogy a 3 pólusút csatlakoztassam.
"Scan" üzemmódban se találja a légzsákot.
"Scan" üzemmódban se találja a légzsákot.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 19:12:58 // 37992
mreni2012-03-07 18:37:08 // 37991
ja,csak aki gyakrabban csinálja annak sima ügy
Azzurro2012-03-07 18:16:01 // 37990
Rengeteget kell bontani, és az elég sok idő. :-((( Egyszer kuplungoztuk, és nem volt egyszerű. Azért érdeklődtem, hozzá fogjunk e. :-)))
mreni2012-03-07 18:13:25 // 37989
pedig meg lehet :)
Azzurro2012-03-07 18:06:15 // 37988
Nem gondolnám azt hogy 4 óra alatt meg lehetne csinálni. Nagyon kevésnek tartóm. :-))
DELFIN2012-03-07 18:00:43 // 37987
EZ MI A F..Z MÁR MEGINT?? HASZNÁLT MÁR ILYET VALAKI?? http://www.greenfuel.hu/gyik#mi_tortenik_ha_sokat_tul_keveset_adagolunk
Piritu - 1.000.0002012-03-07 17:34:31 // 37986
Nem is rossz ötlet. Bontott kábel és két pár jó csipesz. Ma láttam 2600-ért egy párat :-))
Wickey2012-03-07 16:05:53 // 37985
nnna. Valami hasonló kaliberű lehet a gtv kábeles megoldásom is. :D
Wickey2012-03-07 16:04:30 // 37984
Ez amatőr. :-)
Én meg megfogtam egy gtv6 akksi főkábelt (ugye abban a csomagtartóban van az akksi), és csináltam belőle egyet. Ami kábel elég ahhoz, hogy harminc éven át a csomiból beindítsa az autót, annál jobb bikakábel nekem nem kell. :D :D :D
mondjuk nem is az a két ujjal megemelem fajta kábel lett...
Én meg megfogtam egy gtv6 akksi főkábelt (ugye abban a csomagtartóban van az akksi), és csináltam belőle egyet. Ami kábel elég ahhoz, hogy harminc éven át a csomiból beindítsa az autót, annál jobb bikakábel nekem nem kell. :D :D :D
mondjuk nem is az a két ujjal megemelem fajta kábel lett...
Azzurro2012-03-07 14:48:22 // 37983
Rutinos szerelőnek?? A bölcsőt leszerelni a húzós. :-)))
GTPeti2012-03-06 21:38:58 // 37982
Háát... Ha már kábel akkor legyen rézből... Ha elég a 25-ös, annál jobb, mert flexibilisebb tőle. Tudom, hogy ez most nem hifi, viszont egy olyan segédeszköz, amit nem 2 évre vesz az ember. Úgyhogy legyen jó. :)
Piritu - 1.000.0002012-03-06 21:26:25 // 37981
Piritu - 1.000.0002012-03-06 21:19:59 // 37980
(Még úgy se rossz, hogy az alu fajlagos ellenállása 50%-al magasabb a rézének.)
Piritu - 1.000.0002012-03-06 21:13:55 // 37979
Amit linkeltem tiszta alu, de cserébe 37,5 mm2. Ha tényleg létezik a feléért is, akkor tuti cucc :-)
GTPeti2012-03-06 20:59:09 // 37978
Itt meg kerek perec rézbevonatos alumíniummagnak írják...
GTPeti2012-03-06 20:57:39 // 37977
Bakker, ezt a pofátlanságot: A gagyi alumíniumot ők "leichtmetall Technologie"-nak írják...
GTPeti2012-03-06 20:55:25 // 37976
Tényleg nem rossz, de mintha ennek a feléért is meg lehetne kapni ugyanezt. (Így dereng.)
Sajnos már ezeknél is vigyázni kell arra, hogy rézből van-e a kábel, vagy "CCA" copper colored / coated aluminium...
Sajnos már ezeknél is vigyázni kell arra, hogy rézből van-e a kábel, vagy "CCA" copper colored / coated aluminium...
Roll19832012-03-06 20:46:06 // 37975
Köszi a tippeket, saját kábel beszerzésnél majd hasznosítom őket. Ezt a kábelt meg szerintem én használtam először, mert tuti, hogy ezzel nem lehet autót beindítani. :)
Piritu - 1.000.0002012-03-06 20:37:41 // 37974
Találtam egy szimpatikus darabot.
GTPeti2012-03-06 20:33:26 // 37973
Így van, erről van is kép a blogom akkus posztjában.
Piritu - 1.000.0002012-03-06 20:32:25 // 37972
Az olcsóbbaknál a kábel tényleg vastag (mint a gyújtáskábel), csak a közepében futó réz vékony. Valószínűleg itt is ez volt a helyzet és ezért melegedett.
Roll19832012-03-06 20:29:05 // 37971
Meg tudja nekem valaki mondani, hogy melyik a jó bikakábel? Anyu világítást égve hagyta verdán egész nap, aztán este meg se nyekkent. Gyorsan kértem kábelt és mentem segíteni, de meg se nyekkent a verdája. Kábel márkáját nem tudom, ami feltűnt, hogy elég meleg lett, illetve maga a kábel elég vastag.
Azzurro2012-03-06 19:56:37 // 37969
Mennyi idő egy 145 TS alatt, váltott cserélni??? :-))
Wickey2012-03-06 17:43:50 // 37968
azért nincs, mert az 1.5.5-ös már tudja ezt a fícsört, ('98tól fölfele a plasztik motorburkolatos TS-ek), de a 2.10.4 még nem. A Fiat Tipokban (Gtv,145, 146, Spider stb.) 98 előtt 2.10.4 utána 1.5.5 volt ezek 3pines konverterkábeles történetek, a 156-ban meg 1.5.5 volt és még köztes facelift előtt (talán 2000ben?) bejött a 7.3.1 ha jól dereng.
Imyx2012-03-06 17:43:35 // 37967
Csináltam egy alapérték visszaállítást FES-sel, kíváncsi vagyok, újra beírja-e az új LMM-et :). Viszont most dobot egy másik hibát, 4. tekercs. Ez mire utalhat?
Wickey2012-03-06 17:39:44 // 37966
Mér lenne érdekes.
Ugyanaz a motor van benne, mint a korai 145QV-ben. A 3 pines konverterkábeles. :)
1.4TS-ből is volt kétféle a 145ösökben, a 2.10.4-es acél szelepfedeles korai, meg az 1.5.5-ös műanyagszelepfedeles kései (facelifttől kb).
A 156ban meg volt a korai 1.5.5-ös, illetve a 7.3.1-es később, talán 2000-től? De ez nem biztos.
Ugyanaz a motor van benne, mint a korai 145QV-ben. A 3 pines konverterkábeles. :)
1.4TS-ből is volt kétféle a 145ösökben, a 2.10.4-es acél szelepfedeles korai, meg az 1.5.5-ös műanyagszelepfedeles kései (facelifttől kb).
A 156ban meg volt a korai 1.5.5-ös, illetve a 7.3.1-es később, talán 2000-től? De ez nem biztos.
Imyx2012-03-06 17:38:35 // 37965
Várj még vele, ha melegebb lesz az idő, és ugyanúgy habos, cserélj olajat. És NE ezt rakd bele, ennek a motornak jobb minőség kell, Selénia, vagy hasonló minőségű. Nem vicc.
Wickey2012-03-06 17:31:03 // 37964
vagy hengerfejes az autód, vagy (és ez a gyakoribb) mostanában rohadt hideg volt, és csak rövid utakon mászkáltál vele (mittudomén az elmúlt párszáz kilométeren legalább). Nem melegszik fel annyira a motor és az olaj, hogy rendesen elpárologjon belőle minden kondenzvíz, és az csapódik ott le.
Kareszka19842012-03-06 14:46:05 // 37963
ennyire nem másztam bele a dologba, ezt egy öreg mester mondta nekem 1x, de nem kérdeztem a részletekre...
...nálam is trutymós amúgy :)
...nálam is trutymós amúgy :)
DELFIN2012-03-06 14:43:34 // 37962
Az ,hogy nem megfelelő alatt mit értesz ? a nem megfelelő olajtól hamarabb elhasználódhat éségettebb lehet az olaj???? Most ENEOS 10W40 van benne.
Kareszka19842012-03-06 14:37:44 // 37961
én úgytudom az olaj és a hőtöl származő kondenzáció miatt van, meghogy nem ártalmas egyáltalán.
viszont olyant is hallottam, hogy a nem megfelelő olajtol keletkezik.
viszont olyant is hallottam, hogy a nem megfelelő olajtol keletkezik.
DELFIN2012-03-06 14:35:07 // 37960
ha-ha -ha, komolyan kérdezem!!!
Sotime2012-03-06 13:55:01 // 37959
Talán a kutas fújta bele az orrát...
DELFIN2012-03-06 13:52:53 // 37958
Sziasztok ! Mitől van az olajsapkám belsejében krémszinű takony???
Piritu - 1.000.0002012-03-06 07:21:38 // 37956
Nekem vélhetőleg az 50% E85 használata miatt dobálta. Mióta nem tankolok bele nincs.
Ugyan ehhez vezetett az áramtalanító kapcsoló kontakt hibája is. Ki is kötöttem azt is.
Annyit sikerült megtudnom a netről, hogy
- az FRA a lambda jelével
- a TRA meg az LMM jelével
függ össze. A bemenő és a hozzá tartozó kimeneten mért adatokból kalkulálja a comp ezeket az értékeket. A normál üzem során ezekkel korrigálja az adott érzékelő jelét. Ha olyan összefüggés van, amit nem tud értelmezni (vagy anno a programozásnál nem gondoltak rá) dobja az üzenetet. (Gondolom az én esetemben az E85 hozta ezt az ismeretlen összefüggést, mert másképp égett el, mint a benzin) Szélsőséges esetben kiakad az érték. Bizonyos értékeknél jobban megy a kocsi, de többet is fogyaszt. Már azt hittem, hogy lambda csere lesz a dologból, de annak a jele rendben volt.
Ugyan ehhez vezetett az áramtalanító kapcsoló kontakt hibája is. Ki is kötöttem azt is.
Annyit sikerült megtudnom a netről, hogy
- az FRA a lambda jelével
- a TRA meg az LMM jelével
függ össze. A bemenő és a hozzá tartozó kimeneten mért adatokból kalkulálja a comp ezeket az értékeket. A normál üzem során ezekkel korrigálja az adott érzékelő jelét. Ha olyan összefüggés van, amit nem tud értelmezni (vagy anno a programozásnál nem gondoltak rá) dobja az üzenetet. (Gondolom az én esetemben az E85 hozta ezt az ismeretlen összefüggést, mert másképp égett el, mint a benzin) Szélsőséges esetben kiakad az érték. Bizonyos értékeknél jobban megy a kocsi, de többet is fogyaszt. Már azt hittem, hogy lambda csere lesz a dologból, de annak a jele rendben volt.