Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
FRC2012-03-26 14:20:00 // 38292
szerintem az üzemanyag szivattyú, mivel gázos az autód: próbáld ki hogy gyújtás ráadás előtt lenyomod a gáz kapcsoló gombját és tartod indítózás közben. ha beröffen akkor valami a benzin ellátással van, mert így azonnal gázra indul az autód...
Kareszka19842012-03-26 14:11:29 // 38291
sziasztok!
akadt egy bibi :(
nemigazán gyullad a kocsi (147, 1.6TS), csakha adok pici gázt, amikor forgassa a motrot :( ezt nem mindig csinálja, csak hosszabb parkolás után :( mi lehet a bibi? mit nézzek meg?
akadt egy bibi :(
nemigazán gyullad a kocsi (147, 1.6TS), csakha adok pici gázt, amikor forgassa a motrot :( ezt nem mindig csinálja, csak hosszabb parkolás után :( mi lehet a bibi? mit nézzek meg?
Ferke2012-03-26 12:55:50 // 38290
Ja, értem:)
Ferke2012-03-26 12:55:08 // 38289
Mennyit ment ez?
Joker 1562012-03-26 11:39:11 // 38287
Szevasztok! Vki próbált már régebbi 156-ból faceliftes elejét csinálni? Teljesen esélytelen, vagy azért nem akkora nagy szívás? Ahogy nézem lökháritó, motorháztető,lámpa csere...No de esetleg még vmi? Előre is kösz.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-26 10:58:44 // 38286
1.9jtd-ről beszélünk :))
András bácsi2012-03-26 10:48:28 // 38285
Azt mondjuk nehéz rekontsruálni, hogy jól volt-e a villa beakasztva a fülekbe, olyan sorrendben, ahogy kell.
Mindenesetre nekem is tele a tököm a kettőstömegű xarsággal, a 2.4-en érzem, hogy valami nem kerek már. :( Asszem a következő próba egy felújítás lesz.
Mindenesetre nekem is tele a tököm a kettőstömegű xarsággal, a 2.4-en érzem, hogy valami nem kerek már. :( Asszem a következő próba egy felújítás lesz.
Ferke2012-03-26 10:42:59 // 38284
Mióta van ez?:) Boxerhez most kaptam frankó luk-ot...legalábbis ez van minden porcikájára nyomtatva..ez is lehet valeo???:))
Ferke2012-03-26 10:41:25 // 38283
Jaja az is volt cserélve. Bár nem látok összefüggést, mert ha xar a munkahenger, akkor max nem tolja ki a villát rendesen, ettől viszont nem kéne, hogy letörjön a csapágy füle:)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-26 10:41:15 // 38282
ok hozzál egyet megveszem most kp-ban :D
Ferke2012-03-26 10:40:09 // 38281
Tudom, de a rendes luk-ra gondolok, ami valóban az:))
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-26 10:15:35 // 38280
nehéz megmondani sajnos sok az ok-okozati dolog ami garis azt természetesen elfogadják ami nem azt meg elutasítják elvileg a kuplungot 250e km-re tervezik sajnos nem én döntöm vagy dönthetem el mi a garis vagy mi nem már mindent kiküldenek a gyártóhoz és ők vizsgálják be...egyébként kevés a garis kuplung a többi márkánál is bár lassan teljesen össze mosódik a Sachs,Valeo, LUK egyik gyártja a másik kettő csomagolja és vice-versa :P
vienna2012-03-26 10:02:26 // 38279
szerelőmnek sok a dolga, talán holnap estére meg lesz. majd megírom mit kellett cserélni, én annyira nem értek hozzá :)
Erhard szerintem a kuplungot még nem tőled rendeltem kb. 1 éve. Eddig minden alkatrésszel, és vásárlással elégedett voltam ;) Tapasztalataid szerint a többi márkával is ugyanennyi gond van?
Mérges vagyok, mert azért egy kuplungnál hosszabb élettartamra számítottam :)
Erhard szerintem a kuplungot még nem tőled rendeltem kb. 1 éve. Eddig minden alkatrésszel, és vásárlással elégedett voltam ;) Tapasztalataid szerint a többi márkával is ugyanennyi gond van?
Mérges vagyok, mert azért egy kuplungnál hosszabb élettartamra számítottam :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-26 09:53:56 // 38278
munkahenger lett cserélve?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-26 09:52:53 // 38277
pssssszt megsúgom a LUK-ban is Valeo lakik :DDD
Ferke2012-03-26 09:39:38 // 38276
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-26 09:03:52 // 38275
azért kivi vagyok mi van vele miért nem emel ki szerintem nem a kuplungszett a ludas nálam is van egy garis valeo ami 16e km után csúszik amit nem is csodálok annyira meg lett zsírozva a kinyomócsapágy hogy a szerkezet is tiszta zsír :( a másik ismerősömnek is csúszott 1 év után ott meg a főtengely szimering eresztett és tiszta olaj lett a tárcsa....
vienna2012-03-26 08:36:52 // 38274
Valeo kuplungszettet nem ajánlom senkinek! 1 év, és kb 30.000km után megadta magát... Jelenleg egyáltalán nem emel ki, szétszerelés után kiderül mit lehet tenni. :(
GTPeti2012-03-25 21:50:27 // 38272
Remek! Reméljük nem jön elő újra a hiba.
droberto2012-03-25 21:40:54 // 38271
Úgy tűnik az ABS szenzor és a csatlakozások tisztítása, megtette hatását. Jó lett a gép (egyenlőre). Köszönöm a támogatást. :)
Volt egy kis lerakódás a szenzoron, vsz. az okozta a hibát. Nagyobb sebességnél már eldobálta a jelet...
Volt egy kis lerakódás a szenzoron, vsz. az okozta a hibát. Nagyobb sebességnél már eldobálta a jelet...
zsolti19762012-03-25 21:37:39 // 38270
Sziasztok! Tudna segiteni valaki, merre találom a fűtőventillátor reléjét? Elearnban nem egyértelmű.... J35 a száma. Köszi!
mreni2012-03-25 19:11:31 // 38269
szép mondat lett,és igaz is :)
GTPeti2012-03-25 15:25:34 // 38268
Szerintem inkább a nem olyan egyértelmű, esetleg egymással összefüggő hibák nyugodt és alapos kielemzésére jó.
Egy fordulatszámjeladót egyszerűen lehet figyelni élőben is.
Egy fordulatszámjeladót egyszerűen lehet figyelni élőben is.
Grando2012-03-25 14:01:32 // 38267
Értem. Akkor az adatrögzítő inkább a nem egyszerűen előidézhető, szórványosan előforduló hibák feltárására alkalmasabb.(?) ;)))
(De jó mondat lett. :DD)
(De jó mondat lett. :DD)
mreni2012-03-25 13:21:39 // 38266
Ezt tudja egy pár diag progi,nekem is van néhány ilyen,de élőben sokkal egyszerűbb és pontosabb az infó :)
GTPeti2012-03-24 22:05:11 // 38265
Ha ez az egyik szenzor jele volt, akkor goto csere.
droberto2012-03-24 21:54:55 // 38264
Köszönöm, csak megerősítés akartam, mert azért nem vagyok 100% biztos benne.
Az on-lány adatrögzítés megtörtént, diagramm formában is. Egyszer csak elment a jel, függetlenül a sebességtől. Ezt csak 80 felett csinálja!
Az on-lány adatrögzítés megtörtént, diagramm formában is. Egyszer csak elment a jel, függetlenül a sebességtől. Ezt csak 80 felett csinálja!
GTPeti2012-03-24 21:42:10 // 38263
Persze.De ha nem nap mint nap csinálsz ilyet, a hagyományos nootebook-os megoldás is megteszi.
Grando2012-03-24 21:40:35 // 38262
Van erre vmi ketyere is, amit feldugaszolsz a diag. csatira, és rögzít. Aztán leveszed, majd a maestro adatelemez . ;)))
GTPeti2012-03-24 21:35:41 // 38261
Olvastam olyat, hogy az ABS szenzor egyben a sebességmérő szenzor is!
Igen... ezért írtam. B)
Mit értesz élő-adatelmzésen?
Hogy menet közben nézed laptopon az értékeket a FES-nel. Amelyik szenzor nem, vagy nem mindig küld értékelhető adatot, az...
Igen... ezért írtam. B)
Mit értesz élő-adatelmzésen?
Hogy menet közben nézed laptopon az értékeket a FES-nel. Amelyik szenzor nem, vagy nem mindig küld értékelhető adatot, az...
droberto2012-03-24 21:28:30 // 38260
Ez is ugye a keréknél van...
droberto2012-03-24 21:26:45 // 38259
Olvastam olyat, hogy az ABS szenzor egyben a sebességmérő szenzor is!
Mit értesz élő-adatelmzésen?
Mit értesz élő-adatelmzésen?
GTPeti2012-03-24 21:08:48 // 38258
SZVSZ kerékfordulatszám-szenzor. Az élőadat-elemzés megmutatja melyik.
droberto2012-03-24 21:06:02 // 38257
Így van! 1.3 JTD 75LE, 2006-os évjárat. Egy barátom autója, és a gond az, hogy ha városon kívülre merészkedik 5-10 km-en belül tendenciózusan, bedobja a P0500-as hibaüzenetet (jármű sebesség szenzor), az alábbi tünetek kísérete mellett:
- a km óra restartig 0-t mutat
- világít a motorhiba, ABS, szervókormány led
- nincs ABS
A témába vágóan ennyit találtam. Sajnos nem kerültem előrébb.
A hiba sebességtől független.
Én a szenzor hibájára, vagy a csatlakozás oxidációjára tippelek.
Találkoztatok hasonlóval?
- a km óra restartig 0-t mutat
- világít a motorhiba, ABS, szervókormány led
- nincs ABS
A témába vágóan ennyit találtam. Sajnos nem kerültem előrébb.
A hiba sebességtől független.
Én a szenzor hibájára, vagy a csatlakozás oxidációjára tippelek.
Találkoztatok hasonlóval?
Grando2012-03-24 21:00:16 // 38256
Nincs mit. Ha ezt így betartod + 10 (esetleg 15 - előírás: 20e) ezrenként fincsi Selénia Racing lötyi szűrőkkel együtt cserélve, értő és elkötelezett helyen, akkor jó eséllyel hosszú és boldog együttlétnek néztek elébe. ;)))
krisz.v2012-03-24 20:49:58 // 38255
Köszi a részletes infót! Az eddigiek alapján hamarosan szervíz lesz...
krisz.v2012-03-24 20:44:04 // 38254
Olajakat, szűrőt most cseréltem! Egyébként nem vagyok profi alfa szaki, de amihez nem kell különleges "nem éri meg megvenni" célszerszám azt megcsináljuk általában!
Grando2012-03-24 20:38:26 // 38253
Köszönöm, ezzel már kiegyezek. :DD ;)))
Totti (NagyVad)2012-03-24 20:37:08 // 38252
4 es + a piros pötty! :-)
Grando2012-03-24 20:35:30 // 38251
Komolyan mondom, hogy a végére akartam írni. De az olajos témába belenyúlni most nem érzek elég erőt magamban. :DDD
Ötös nem lehetne? Nagyon esetleg öt alá? :D
Ötös nem lehetne? Nagyon esetleg öt alá? :D
Andy2012-03-24 20:31:52 // 38250
Kihagytad az olajat és a szűrőket!
Amúgy nem rossz, beírhatsz egy hármast! ;))))
Amúgy nem rossz, beírhatsz egy hármast! ;))))
Grando2012-03-24 20:28:03 // 38249
Normál esetben rögzítő célszerszámmal, szelepfedelek levételével zajlik a csere.
A hosszbordás szíj csereperiódusa a fogasszíjéval megegyező. Előírás tehát: 120e km/5 év (vagy 4 év), 60e km-nél már ellenőrzés, figyelés van előírva.
A nagyvad topic öreg V6 rókái 80e km/4 évente cserélnek. ;)))
A cserébe tehát beletartoznak:
- vezműszíj készlet (szíj + 2 vezetőgörgő + feszítőgörgő) + vízszivattyú (fémlapátos marellihez ragaszkodj)
- hosszbordás szíj készlet (szíj + 2 vezetőgörgő + feszítőgörgő)
- szelepfedél tömítés készlet (lehetőleg a gyertyaüregek tömítőgyűrűivel együtt)
- és ha már arra jársz, gyertyákra ránézni (csereperiódus előírás 100e km, NGK PFR6B Platinum)
Ami a fent leírtaktól elmarad, az megúszásos félmegoldás. Utána sírni nem ér. :))
Nem tudom mennyire vagy felkészült szaki, de sztem ne a V6-tal kísérletezz. Alkatrész ügyben pedig keresd bátran Erhardot... akár. ;)))
A hosszbordás szíj csereperiódusa a fogasszíjéval megegyező. Előírás tehát: 120e km/5 év (vagy 4 év), 60e km-nél már ellenőrzés, figyelés van előírva.
A nagyvad topic öreg V6 rókái 80e km/4 évente cserélnek. ;)))
A cserébe tehát beletartoznak:
- vezműszíj készlet (szíj + 2 vezetőgörgő + feszítőgörgő) + vízszivattyú (fémlapátos marellihez ragaszkodj)
- hosszbordás szíj készlet (szíj + 2 vezetőgörgő + feszítőgörgő)
- szelepfedél tömítés készlet (lehetőleg a gyertyaüregek tömítőgyűrűivel együtt)
- és ha már arra jársz, gyertyákra ránézni (csereperiódus előírás 100e km, NGK PFR6B Platinum)
Ami a fent leírtaktól elmarad, az megúszásos félmegoldás. Utána sírni nem ér. :))
Nem tudom mennyire vagy felkészült szaki, de sztem ne a V6-tal kísérletezz. Alkatrész ügyben pedig keresd bátran Erhardot... akár. ;)))
Public Enemy2012-03-24 20:24:16 // 38248
Vidd Várpalotára a "Csöri"-hez, hidd el, megéri, még a nem csekély távolságot is beleszámítva! :-)
krisz.v2012-03-24 19:11:02 // 38247
Tehát inkább az évek mint a km, az én esetemben! Ezek alapján akkor lassan csere! Szerintetek le lehet cserélni otthon úgy, hogy "mindent összejelölök mindennel" (mert a csere maga nem lenne akadály, csak a vezérlés el ne menjen) vagy a vezérműtengelyrögzítő speckó szerszám nélkül nem lehetséges? Úgy gondoltam a cserét, hogy minden szíj és fogasszíjtárcsán jelölnék, majd a szíjról átjelölném az új szíjra és vissza a helyére...nagyvonalakban! Ez így működhet? Ha nem lehetséges kivitelezni, akkor tudnátok ajánlani valakit Miskolc közelében akinél cseréltethetem?
Grando2012-03-24 18:27:50 // 38245
Ja igen, és nem árt, ha nem a sarki szuzuki szervizbe esik be a cseréért az ember! :DD ;)))
mreni2012-03-24 18:20:44 // 38244
99-es autóra néztem Autodata-ban,lehet változtattak a dolgon 7év alatt :)
De a lényeg az hogy cserélni kell a szettet
De a lényeg az hogy cserélni kell a szettet
Grando2012-03-24 18:18:59 // 38243
Ahogy mondod. Bár a fokozott igénybevételnél a 2006-os kezelési 4 évet ír, nem hármat. Gondosabb V6 tulajok 80e km/4 év után cserélik. Min. gyári minőségre, szettben, vízszivattyúval. Ezzel nem viccelünk, mert ha dúrcás lesz, akkor hipp-hopp rendet rak. ;)))
Online tag
2
Vendég2
585