Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Alfa GT-Csaba2012-04-04 12:46:36 // 38405
nincsen hozzá szerszámom mert ugye nem minden nap ezt csináljuk,ezért egy vízpumpa fogóval fogtam meg a peremét óvatosan hogy a pórvédőt ki ne szakitsam és úgy tekergettem vissza
Bilux2012-04-04 12:41:44 // 38404
Remek, célszerszámod mi volt?
Alfa GT-Csaba2012-04-04 12:35:41 // 38403
nyisd meg a légtelenitőt!!!!
Alfa GT-Csaba2012-04-04 12:35:04 // 38402
rendesen jobb menetes,tegnap csináltam én is :-)!!
Bilux2012-04-04 12:32:53 // 38401
156 SW 1.9 JTDm Hátsó féknyeregnél milyen irányba kell tekernem a munkahengert hogy vissza menjen a fészkébe? Jobb menetes vagy bal?
Egyébként tényleg nyissam meg a légtelenítő szelepet és úgy tekerjem vissza? Vagy jó úgy is, hogy nem nyitom meg!?
Köszi.
Egyébként tényleg nyissam meg a légtelenítő szelepet és úgy tekerjem vissza? Vagy jó úgy is, hogy nem nyitom meg!?
Köszi.
dév2012-04-04 11:26:56 // 38400
Hali. Valaki tudna tippet adni, kivillant az abs-hibajelzőm és kis fékezésnél már rugdossa vissza a pedált, mi lehet a probléma??? jeladó vagy agy???
Lali752012-04-03 19:51:06 // 38399
Lógás,de mely irányba?
Piritu - 1.000.0002012-04-03 19:44:01 // 38398
Itt pontosan megtudod, csak keresd meg a listában a kocsidat. Ahogy nézem bármelyik megfelel. KKL/ELM-327 és társai. Olvasd el GTPeti blogját, elég részletesen taglalja a témát!
Hari2012-04-03 19:40:23 // 38397
Nem egészen! ... vagyis majdnem!!! A turbó javítása nagyon komoly felszerelést igényel!!! Senkinek nem ajánlom a "barkácsolós" javítást!!!!
A turbó "fütyülése" bizony nem jó! ... legalább is, ha hangos! A tökéletes állapotú precizen kiegyensúlyozott turbónak minimális a zaja! Minél hangosabb annál nagyobb a baj! A hangot ugyanis a vibráció okozza - ami ugyebár nem kívánatos egy 100 e ford/perc -en pörgő alkatrésznél! - amiből aztán előbb-utóbb anyagfáradás, törés lesz a vége!
... láttam már egy néhány szétrepült turbót, amit aztán tuti nem lehet megjavítani!!!
A turbó "fütyülése" bizony nem jó! ... legalább is, ha hangos! A tökéletes állapotú precizen kiegyensúlyozott turbónak minimális a zaja! Minél hangosabb annál nagyobb a baj! A hangot ugyanis a vibráció okozza - ami ugyebár nem kívánatos egy 100 e ford/perc -en pörgő alkatrésznél! - amiből aztán előbb-utóbb anyagfáradás, törés lesz a vége!
... láttam már egy néhány szétrepült turbót, amit aztán tuti nem lehet megjavítani!!!
Dzsozy2012-04-03 18:34:45 // 38396
Szép Napot Mkinek! Tudna valaki abban segíteni, hogy milyen hibaolvasó kábel kellene 2.0TS 166 2000évj.hoz?
mreni2012-04-03 16:11:42 // 38395
Az ecu-t újratanítani--> FES-ben konkrétan így szerepel ha jól emlékszem: "önbeállító paraméterek visszaállítása"
szivagyerek2012-04-03 14:32:04 // 38394
Hali! Ha valaki tudna 2002-es 156,1.9Jtd 85Kw-hoz,jó állapotú felső turbó csövet,legyen szíves írjon a falamra,elég sürgős lenne ! Köszönöm! (... bocs hogy ennyi topicba kirakom,de elég sürgős lenne ...)
Imyx2012-04-03 14:06:20 // 38393
Hanem?? :)). Akkor lehet, hogy valamit nem tudok :P :-). Please share it! :-)
Ferke2012-04-03 14:03:25 // 38392
Mármint a labirint gyűrűre gondolsz ugye:)
Ferke2012-04-03 13:58:45 // 38391
Olaj nélkül lehet annyi lógása, ami az olajfilmnek kell, szóval egy kiszedett turbonál felesleges a tengelyt macerálni, aki nem profi, az nem tudja megmondani egy bontott turboról, hogy az sokat lóg-e vagy sem.
Attika012012-04-03 13:14:20 // 38390
Két persely, és labilingyűrű csere orvosolja az olajfogyasztást a turbónál. Fütyölni pedig FOG! Azért hallod mert dolgozik.
mreni2012-04-03 13:14:10 // 38389
nem csak hibát kell törölni ;)
Imyx2012-04-03 13:12:09 // 38388
Ki kell törölni a hibát is. Én most vettem zsír új Boscht, és nem jó, viszem vissza. (Remélem, Bocsh-t vettél :).)
Ha hiba törlés után is erőtlen, megtorpan, stb, húzd le a csatlakozót, és úgy menj néhány kört. Ha ugyanúgy megy az autó, mint előtte, vidd vissza, mérési jegyzőkönyv kíséretében persze. De azt mondják, kevés az esély rá, hogy újonnan rossz legyen :). Érdekes módon az enyém gyárilag kuka. És nem két filléres cuccról beszélünk...
Ha hiba törlés után is erőtlen, megtorpan, stb, húzd le a csatlakozót, és úgy menj néhány kört. Ha ugyanúgy megy az autó, mint előtte, vidd vissza, mérési jegyzőkönyv kíséretében persze. De azt mondják, kevés az esély rá, hogy újonnan rossz legyen :). Érdekes módon az enyém gyárilag kuka. És nem két filléres cuccról beszélünk...
atika2012-04-03 12:28:27 // 38387
156-os 1,9 JTD 140 lovasba milyen márkájú izzítógyertyát javasoltok!?Az egyik csereérett lett!
Ferke2012-04-03 10:22:18 // 38386
A zár fém hengeren van egy műanyag henger, ami tolja, húzza a szerkezetet lent. Vagy ez a műanyag henger kotlott meg, vagy a fém, ami a műanyagot mozgatja...ez így nem szép, de nem tudom jobban leírni:)
Ferke2012-04-03 10:20:38 // 38385
Mi az, pontos 'j' versenyt tartotok?:))))
Hermész 882012-04-02 19:20:07 // 38384
Hello. Kicseréltem a LMM-et. Mert car volt. De sztem még most sem megy olyan jól. Sztem erőtlen. Kell hibajelet is töröltetni ijenkor? Vagy mi a teendő?
alfa kutya2012-04-02 17:09:34 // 38383
Sziasztok mejik részét kell kicserélni az ajtózárnak mert nem tudom zárni csak nyitani ?
előre is köszi a segitségeteket!!!
előre is köszi a segitségeteket!!!
mreni2012-04-02 06:44:42 // 38382
szerintem amíg nem eszi jelentősebben az olajat nem érzel teljesítmény vesztést illetve nem füstöl feltünően,addig nem érdemes foglalkozni vele.
mreni2012-04-02 06:43:53 // 38381
a lógás már nagyobb baj,mint a hang,emiatt nőhet az olajfogyasztásod is.
Rizzo2012-04-01 22:37:59 // 38379
A hangerő nem vészes, általában csak hideg motornál hallom.
És a tengelyirányú lógás ?
Ha már érezni az nem sok még?Persze ez nem valami pontos adat.
És a tengelyirányú lógás ?
Ha már érezni az nem sok még?Persze ez nem valami pontos adat.
GTPeti2012-04-01 22:30:42 // 38378
"Azt hittem a fütyülés nem rossz jel . A seregben a 122-es önjáró löveg turbóját hallottuk
már vagy egy kilométerről"
A hangerő viszont árulkodó lehet. Ahogy a cartárs példája mutatja.
már vagy egy kilométerről"
A hangerő viszont árulkodó lehet. Ahogy a cartárs példája mutatja.
Csöri2012-04-01 22:30:33 // 38377
0,5 dl olaj az nem sok. Ez szinte mindegyiknél van a rendszerben.
Rizzo2012-04-01 22:27:52 // 38376
Nem is a hang zavar hanem az a rengeteg olaj a szívó ( nyomó) ágban.
Rizzo2012-04-01 22:25:36 // 38375
Azt hittem a fütyülés nem rossz jel . A seregben a 122-es önjáró löveg turbóját hallottuk
már vagy egy kilométerről : ).
Kinek érdemes megmutatni ? A márka szerviz persze felejtős.
már vagy egy kilométerről : ).
Kinek érdemes megmutatni ? A márka szerviz persze felejtős.
Piritu - 1.000.0002012-04-01 22:20:01 // 38374
A Párducénak is van hangja hidegen az első perc óta...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-01 22:19:07 // 38373
mióta nálam van az 59 hidegen mindig van hangja a turbónak.....eltelt 75e km és ugyan úgy van hangja és még is megy :P
Piritu - 1.000.0002012-04-01 22:16:59 // 38372
Egyértelmű, csak nem mindegy mekkora. Ezért nem árt ha "független" szakember is meghallgatja.
Csöri2012-04-01 22:15:20 // 38371
A turbonak eleve van hangja. Néhányan ettől paráznak. :-)
GTPeti2012-04-01 22:10:56 // 38370
Jó, egy kis hangja mindig van, na. B)
Wickey2012-04-01 22:09:09 // 38369
nekem mintegy azóta fütyül, hogy megvettem. Az pedig nem ma volt. Igaz, egy dekát nem füstölt sohase, legalábbis nem annyit, hogy észrevegyem tükörből.
Piritu - 1.000.0002012-04-01 22:07:31 // 38368
A hivatalos szakszerviz akkori árajánlatai szerepelnek a blogban. Az csak természetes, hogy ennél sokkal olcsóbban is be lehet szerezni :-)
vm2012-04-01 22:00:51 // 38367
Én a múltkor néztem egy Cartárs 2.4-ébe felújítottat, 162k volt az ajánlat a Gédránál.
mreni2012-04-01 21:57:01 // 38366
tesóménak is van hangja már,de nem kormol(első indítást kivéve) :)
lassan szét kellene már szedni átnézni rendesen,vétel óta még nem kerítettem rá sort :D
lassan szét kellene már szedni átnézni rendesen,vétel óta még nem kerítettem rá sort :D
Piritu - 1.000.0002012-04-01 21:54:38 // 38365
Itt kezdődik a történet klatty :-(
GTPeti2012-04-01 21:52:45 // 38364
A turbó fütyülése tudtommal csak akkor hallható igazán, ha vmi baja van. :(
Piritu tudna erről mesélni, neki volt turbócsere. Előtte pedig fütyült.
De reméljük nem ez lesz.
Piritu tudna erről mesélni, neki volt turbócsere. Előtte pedig fütyült.
De reméljük nem ez lesz.
Rizzo2012-04-01 21:48:09 // 38363
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni. 156 SW 2002 1.9 jtd 115Le Garret turbó. A jelenség a következő, amikor totyogás után nagy gázt adok,
(pl.:előzéshez)erősen szürkén -feketén füstöl a kipufogóból de csak ilyenkor.Amúgy érzésre jól húz, bár nincs összehasonlítási alapom eddig csak benzinesem volt.
A hangja jó,a turbó fütyül, az olajat nem eszi eddig 3ezret mentem vele vétel óta. Kicsit sokallom a fogyasztást a lehető legóvatosabb használat mellett se ment 7 l/100km alá.
Ma kitakarítottam a légszűrőtől az egr-ig és a turbó,az intercooler,a kartergázcső, az alsó felső turbócső, tele volt olajjal (kb.:0.5 dl)És kézzel benyúlva egy kis lógást éreztem a turbó tengelyénél.Jól gondolom hogy a turbó elfáradt?Ha igen akkor tud valaki megoldást ami már másnál is bevált,érdemes felújítani vagy csak az új jó? Bontottal nem szívesen próbálkoznék.Előre is köszi.
Segítséget szeretnék kérni. 156 SW 2002 1.9 jtd 115Le Garret turbó. A jelenség a következő, amikor totyogás után nagy gázt adok,
(pl.:előzéshez)erősen szürkén -feketén füstöl a kipufogóból de csak ilyenkor.Amúgy érzésre jól húz, bár nincs összehasonlítási alapom eddig csak benzinesem volt.
A hangja jó,a turbó fütyül, az olajat nem eszi eddig 3ezret mentem vele vétel óta. Kicsit sokallom a fogyasztást a lehető legóvatosabb használat mellett se ment 7 l/100km alá.
Ma kitakarítottam a légszűrőtől az egr-ig és a turbó,az intercooler,a kartergázcső, az alsó felső turbócső, tele volt olajjal (kb.:0.5 dl)És kézzel benyúlva egy kis lógást éreztem a turbó tengelyénél.Jól gondolom hogy a turbó elfáradt?Ha igen akkor tud valaki megoldást ami már másnál is bevált,érdemes felújítani vagy csak az új jó? Bontottal nem szívesen próbálkoznék.Előre is köszi.
Piritu - 1.000.0002012-04-01 15:49:26 // 38362
Esetleg érdeklőd a nagyvad topikban :-)
guarding2012-04-01 14:20:14 // 38361
Ja! Ezt ajánlotta a szerelő haverom is, csak nem egyszerű relé van benne, ahogy néztük (annyi lába van mint egy póknak) és ki kéne próbálni mielőtt kiadom a sok lét :)! Meg a neten nem is találtam hozzá sehol még újat sem, de lehet, hogy bontott is jó lenne :) Ha van valakinek használt, de jó és itt pesten ki lehetne próbálni na meg valami elérhető korrekt áron persze, akkor azért hálás lennék! Köszi!
guarding2012-04-01 14:17:47 // 38360
Ja! Ezt ajánlotta a szerelő haverom is, csak nem egyszerű relé van benne, ahogy néztük (annyi lába van mint egy póknak) és ki kéne próbálni mielőtt kiadom a sok lét :)! Meg a neten nem is találtam hozzá sehol még újat sem, de lehet, hogy bontott is jó lenn :) Ha van valakinek hsznált, de jó és itt pesten ki lehetne próbálni na meg valami elérhető korrekt áron persze, akkor azért hálás lennék! Köszi!
guarding2012-04-01 13:55:50 // 38358
Sziasztok! Van valakinek tippje, hogy irányjelzéskor miért csinálja a következő dolgot? Balra index: lámpák elől-hátul működnek a visszajelző nem jelez! jobbra index: lámpák elöl -hátul működnek, visszajelző nem jelez, a vészvillogó jelez! A műszerfalban a visszajelző izzók jók! vészvillogásnál a mind a két oldalon lámpák működnek, vészvillogó kapcsolóban a visszajelző villog, a műszerfalban szintén semmi! Köszi a segítséget előre is! üdv!
Sotime2012-04-01 13:02:21 // 38357
Sziasztok! Váltószoknyát cserélt már valaki GT-n vagy 147-en? Pattintós vagy ki kell csavarozni körülötte a műanyagot? Köszi a segítséget!
Robbye2012-04-01 10:51:59 // 38356
BAX9S H6W 64132 Inverted LED STANDLICHT (Spark Blau)