Az ára így már több mint baráti! .... DE!!! (Nem tooom nekem semmi jó tapasztalatom nincs a mostani Champion termékekkel! ... régen jó volt! Aláírom!)
Arról nem is beszélve, hogy a "gyári" 30 -ért 100 e km-t tud!!! a Champion 10 -ért 50 e km-t!
... inkább a gyárit ajánlom!
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Hari2012-04-21 00:40:18 // 38592
Liquid2012-04-20 21:20:31 // 38591
nem ismerem, én gyárit tettem bele, mondjuk így akciósan nagyon baráti az ára :)
pepe.052012-04-20 21:06:48 // 38590
hello!
kérdésem lenne: alfa 156 2.0 TS-m van. gyertyát kéne cserélni. Az Alba autóháznál a Champion gyertyák le vannak árazva. mi a véleményetek erről a típusról, érdemes rá kicserélni?
előre is köszi, üdv! Pepe.
kérdésem lenne: alfa 156 2.0 TS-m van. gyertyát kéne cserélni. Az Alba autóháznál a Champion gyertyák le vannak árazva. mi a véleményetek erről a típusról, érdemes rá kicserélni?
előre is köszi, üdv! Pepe.
pb_2012-04-20 12:53:44 // 38589
Azért a boxer sokat bír, nem lesz rögtön hfejes.
Ferke2012-04-20 10:25:02 // 38588
Na, és akkor az alkatrész fellelhetősége után el is jutottunk a következő problémához.:)
Nem kéne egy hengerfej tömítésnek ennyire érzékenynek lennie, ez sajnos egy nem túl jól sikerült konstrukció.
Persze én is tudok 15 éve gyönyörűen muzsikáló darabról, de az egy 72 éves bácsié, akivel 30 kilómétert 1 óra alatt sikerült megtennünk. Így persze sokáig bírja:))
Nem kéne egy hengerfej tömítésnek ennyire érzékenynek lennie, ez sajnos egy nem túl jól sikerült konstrukció.
Persze én is tudok 15 éve gyönyörűen muzsikáló darabról, de az egy 72 éves bácsié, akivel 30 kilómétert 1 óra alatt sikerült megtennünk. Így persze sokáig bírja:))
Ferke2012-04-20 10:21:32 // 38587
Azért más tészta az, hogy a hűtő miatt melegszik, meg megint más, hogy 200 méter alatt hengerfejes lesz:)
Ha van különbség hengerfejesedésre hajlamosság terén alfa és alfa között, akkor az pont az 1.8td és a boxer. A boxer rohadt nehezen hengerfejesedni, már csak a méretéből adódóan is.
A hűtő miatti melegedés szerintem nemcsak típus, de márkafüggetlen is, sima exoterm folyamat, ha nincs megfelelő hőelvezetés, akkor melegedés van.
Ha van különbség hengerfejesedésre hajlamosság terén alfa és alfa között, akkor az pont az 1.8td és a boxer. A boxer rohadt nehezen hengerfejesedni, már csak a méretéből adódóan is.
A hűtő miatti melegedés szerintem nemcsak típus, de márkafüggetlen is, sima exoterm folyamat, ha nincs megfelelő hőelvezetés, akkor melegedés van.
TDI752012-04-19 22:51:44 // 38586
Hát igen az tény hogy a hűtésre hihetetlenül érzékenyek. Nekem egyszer sikerült kb. 200 méter alatt megfőzni a 2.4 td-t. Tanácsos rendbe tenni a hűtésüket, mert nagyon meg tudják bosszulni. Egyébként ez igaz a boxikra is. Amikor tavaly előtt kicseréltem a hűtőmet az 1.7 8v boxiban, abban a pillanatban megszűnt a motor túlmelegedése. Ugyanis azelőtt ha beértem egy dugóba kb. 10 percen belül elhagyta a mutatóm a 100 fokos osztást.
Imyx2012-04-19 20:17:44 // 38585
Üdv Urak.
A következő a jelenség: ha rosszabb útszakaszra érkezek, nyomom a féket, és ha az első kerekek egyenetlenséget találnak el, kb. 2 másodperc erejéig előjön a check engine, illetve mintha a gyújtás 'megszakadna', a rázkódás hatására. (16" felnivel ez nem volt). A váltófokozat dig. kijelzése is elmegy erre a rövid időre. Kiolvastam a hibákat, hátsó fűtésellenállás, illetve 3. tekercs/trafó. Egy trafó tud csinálni ilyet? Mintha egy pillanatra levenném az akksisarut és nem lenne áram a kocsiban. Köszönöm!!
A következő a jelenség: ha rosszabb útszakaszra érkezek, nyomom a féket, és ha az első kerekek egyenetlenséget találnak el, kb. 2 másodperc erejéig előjön a check engine, illetve mintha a gyújtás 'megszakadna', a rázkódás hatására. (16" felnivel ez nem volt). A váltófokozat dig. kijelzése is elmegy erre a rövid időre. Kiolvastam a hibákat, hátsó fűtésellenállás, illetve 3. tekercs/trafó. Egy trafó tud csinálni ilyet? Mintha egy pillanatra levenném az akksisarut és nem lenne áram a kocsiban. Köszönöm!!
András bácsi2012-04-19 11:24:00 // 38584
Aha, és bizonyára gyakran romlik el, ha ontja magából a kolléga a felújított motorokat. :)
alfa kutya2012-04-19 08:47:00 // 38583
Sziasztok hányas torx kulcs kell az ajtózárhoz?
előre is köszi a segitséget.
előre is köszi a segitséget.
Imyx2012-04-19 08:20:17 // 38581
Az már túl sok lenne!! :-). Kösz az infót még1x.
Buksi2012-04-19 07:10:04 // 38580
Fogsz egy nagy csőfogót és kitekered! :)
andrej0312012-04-19 06:58:37 // 38579
Üdv mindenkinek.Tudja valaki hogy tudom kiszedni az axiál csuklót 146 os twinsparkomon? előre is köszi.
atika2012-04-19 06:14:01 // 38578
Volt szerencsém egy 1,8ast is felújítani csak az idióta gazdája felforralta 2ezer km-en belül!Bevallotta hogy a hegymenetben nem érdekelte a vízhőfok mert menni kell!Egy frissen összerakott motornak ez nem igazán tesz jót!Nem egészen normális.Aztán bontóban végezte!
Abarai2012-04-19 03:19:17 // 38577
Az azt jelenti, hogy addig jó, amig meg el nem romlik? :)
pb_2012-04-19 00:28:12 // 38576
Nem a VM dízelekkel van baj általánosságban, hanem a 33 1.8 tádé típussal. Sajnos 1 kissé Lbaxott konstrukcióra sikeredett.
Csöri2012-04-18 21:33:34 // 38575
Újban nézted?
Hari2012-04-18 21:14:49 // 38574
Nincs mit! ... de ha érdekel van egy komplett rendszerem 156-os alá! :) .... nagyon brutál hangja van!!! (Tisztára VTCC!)
Ferke2012-04-18 20:17:27 // 38573
Összehasonlítottad már bizonyos részeit a 2,4-nek és az 1,8-nak???:-))
Ferke2012-04-18 20:16:01 // 38572
Van egy ügyfél egy ilyen 3hengeressel.Nem tudok foglalkozni vele,de ha dobok egy listát Neked és azokat a cuccokat összeszeded hozzá nekem,akkor megcsinálm neki.Rá is tehetsz tőlem,csak szerezd be!:-)))
atika2012-04-18 17:38:47 // 38571
Csatlakozom az előttem szólóhoz! 2,4est hajtok 10 éve és nem panaszkodhatok rá!Csináltam egy komplett felújítást és azóta 150000 km-t tettünk meg motorgond nélkül!Az igaz, hogy a 3 hengeres nem egyszerű eset,de ha egyszer rendbe van rakva akkor az is kimegy a világból!Szerintem!
TDI752012-04-18 17:09:11 // 38570
Mi bajotok van a vm diesellel? Közel 6 évig hajtottam a vm motorokat. Igaz én a 3 hengeres változatot még nem próbáltam, de a 4 hengeresekre túl sok rosszat nem tudok mondani. Nem egy forma 1-es motor, de azért ha jó kondiban van akkor még ma is megállja a helyét.
Imyx2012-04-18 15:43:56 // 38569
Köszönöm szépen a konkrét választ!! :).
Ferke2012-04-18 15:02:11 // 38568
Azt azért nem, de ha tisztességesen meg van csinálva, akkor nemigen esik szét még egy jó darabig:)))
pb_2012-04-18 14:54:34 // 38567
Sztem mind2t felejtsd L, használd addig, míg megy.
András bácsi2012-04-18 14:43:01 // 38566
Ferke élettartam garanciát biztosít. ;)
Tentacle2012-04-18 14:37:30 // 38565
Kinek mi az örökkévalóság :D
Ferke2012-04-18 12:06:22 // 38564
Rohadt gyorsan felejtsd el az 1,8td-t, hacsak nem vagy iszonyatosan nagy mazochista:)
A boxit érdemes tisztességesen felújítani (fúrás-hónolás, esztergálás), mert utána megint egy örökkévalóságig működni fog:)
A boxit érdemes tisztességesen felújítani (fúrás-hónolás, esztergálás), mert utána megint egy örökkévalóságig működni fog:)
alfaromeo332012-04-18 10:41:19 // 38563
33-as Alfában az 1351 ccm-es boxer,75 lovast éri meg jobban felújítanom, meggyűrűznöm, és váltót szereznem rá, vagy kicserélnem a motort egy 1.8 TD 3 hengeres 73 lovasra?
.......................2012-04-18 10:00:55 // 38562
Az eloszó Y kellene
Csöri2012-04-18 07:51:19 // 38561
Az olajnyomás érzékelő kell vagy az a "ház"?
Buksi2012-04-18 07:08:24 // 38560
Ezmiez? :)
.......................2012-04-17 22:48:17 // 38559
Hari2012-04-17 22:36:07 // 38558
Igen! A katalizátor utánit nyugodtan vissza kell hegeszteni! (Az szinte semmit nem csillapít! ... mond meg a kipufogósodnak ezt most nem jól tudta!) A katalizátor utáni dob csak "finomítja a hangzást", hogy ne legyen pattogós, recsegős! A hátsó híd előtti kis "háromszög dob" ami rendesen csillapít! Ha ezt kiszeditek akkor bizony eléggé erőteljes hangja lesz a masinának. (... még ha a gyári hátsó dobbal használod is!) Élvezkedni jó vele, de hosszútávon kissé fárasztó! :)
...de próbáld ki és meglátod!
...de próbáld ki és meglátod!
Imyx2012-04-17 15:50:39 // 38557
Igen. Tehát jobb lenne a katalizátor utánit visszarakni, és kivenni a kisebbiket, a hátsó dob közelit? Miért? Így hangosabb lenne? :)). Mindkettő hangtompító, nem? A kipuffos azt mondta, hogy a katalizátor utáni csillapít jobban.
Public Enemy2012-04-17 12:44:50 // 38556
Jókat röhögtem ezen a cikken, van humora az írónak! :-)
Amíg szar van, addig veréb is lesz! :-(
Amíg szar van, addig veréb is lesz! :-(
Buksi2012-04-17 10:51:41 // 38555
Na ez durva! Az oké, hogy vannak ilyen "trükkök", de van olyan aki erre vetemedik?
Ferke2012-04-17 10:09:56 // 38554
Elképesztő gányolás
Ezt a sörösdobozos csapágypótlást el se hiszem, ilyen nincs, nem létezhet!:PP
Ezt a sörösdobozos csapágypótlást el se hiszem, ilyen nincs, nem létezhet!:PP
hg6idn2012-04-17 09:51:08 // 38553
Szerencsére régi vágású "szaki" a szerelőm. Precíz , már 15 éve szervizeli olasz csodáimat (eddig csak Fiat volt a palettán)
.......................2012-04-17 09:27:05 // 38552
Várpalota, Csörgö autoszerviz
ha nem is a közelben van
legálább autózol egy jót a Bakonyban
ha nem is a közelben van
legálább autózol egy jót a Bakonyban
.......................2012-04-17 09:24:09 // 38551
Azér nem árt ha utánanéz a szerelöd,vagy te magad ,egyáltalám milyen helyzetben kell ezeknek rendesen állnia
Kau2012-04-17 09:12:21 // 38550
Magyarán maradna katalyzátor után a cső és a végén a sportdob?
Ha hosszú utakon használod az autót, akkor az már elég zavaró tud lenni. Nekem 146-os van, de hasonló a dobelosztás. Próbáltam több féle képpen. Így nekem 2 napig volt, utána visszatetettem a katalyzátor utáni középdobot. Az úgyis csak hangot csillapít, átlátni rajta.
Ha hosszú utakon használod az autót, akkor az már elég zavaró tud lenni. Nekem 146-os van, de hasonló a dobelosztás. Próbáltam több féle képpen. Így nekem 2 napig volt, utána visszatetettem a katalyzátor utáni középdobot. Az úgyis csak hangot csillapít, átlátni rajta.
Imyx2012-04-17 09:04:59 // 38549
Véleményekre lennék kíváncsi :). Supersprint hátsó dobot kapott a vas (156) (megfelelőt). Kivettük a középső dobot, így van lightos hangja, 3000-ig :)), utána elhallgat. Ha kikerülne a kisebbik hangtompító, (ami közelebb van a hátsó dobhoz) akkor mennyire lenne hangos?Véleményekre lennék kíváncsi :). Illetve bezavarna-e bárminek is, lambda szondának pl.
forrasr2012-04-17 08:36:00 // 38548
Sziasztok!
Néhány hét garázslakás után kikerült a gép a "műhelyből" új légtömegmérőt is kapott korábbi bevillanó motorvezérlő visszajelző miatt-a korábbi tünet változatlanul megmaradt, szívócsöveket coolert kitisztítottam kívül belül, azonban a korábbi hiba , 1es és 2 es 3as fokozatban pörgethető vidáman a motor (cf2es 2,4JTD 136le A34202 cucc) azonban 4. től felfele 2500-3000es fordulat körül padlógáznál bevillan a motorvezérlő hibajel-van hogy kialszik-van hogy csak gyújtás levétel után, véleményetek szerint régifajta még nem vellanyos EGR szelep lekormolódása is okozhat ilyet? még nem szedtem szét de tervben van, esetéegesen Győr környékén tudtok valakit aki ért a lelkivilágukhoz és diagol hasonló gépcsodát?
Néhány hét garázslakás után kikerült a gép a "műhelyből" új légtömegmérőt is kapott korábbi bevillanó motorvezérlő visszajelző miatt-a korábbi tünet változatlanul megmaradt, szívócsöveket coolert kitisztítottam kívül belül, azonban a korábbi hiba , 1es és 2 es 3as fokozatban pörgethető vidáman a motor (cf2es 2,4JTD 136le A34202 cucc) azonban 4. től felfele 2500-3000es fordulat körül padlógáznál bevillan a motorvezérlő hibajel-van hogy kialszik-van hogy csak gyújtás levétel után, véleményetek szerint régifajta még nem vellanyos EGR szelep lekormolódása is okozhat ilyet? még nem szedtem szét de tervben van, esetéegesen Győr környékén tudtok valakit aki ért a lelkivilágukhoz és diagol hasonló gépcsodát?
LacUS2012-04-16 23:34:00 // 38547
Sok minden nincs kifejteni. 1 forgótömeg amit nem kell a motornak forgatni, és akármennyire is kenve van súrlódó felület is. Egyáltalán nem sufni tuning megoldás, ha nem csak ebben merül ki a tuning.a 16V turbo motoroknál (Lancia/Fiat/Alfa) ez az egyik első lépés vagy balansz tengely nélküli blokkot keresünk, ez olyan mostanára mint a fehér holló sajnos. Egy versenymotornál nem szempont,hogy mennyire rázza a kasztnit, az viszont igen,hogy a motor ereje mennyire veszik el a különböző segédberendezések kiszolgálásában.Persze sokan legyintenek,hogy ezek nem olyan nagy dolgok, de próbálj meg egy generátor egy fúróval meghajtani és meglátod amikor kitépi a kezedből a fúrót hogy mekkora erőkről van szó.. :-) Kipróbáltuk... :) Ja a kompresszorom jó esetbe fog kb 70LE-t hozni, viszont a motor erejéből kb 25 megy el a meghajtására...nem tudom világos-e amit írni akartam :)
Hari2012-04-16 22:17:41 // 38546
Ezt fejtsd ki nekem kicsit! Azt még csak megértem, hogy csökkentik a forgó tömeget ezáltal! (Ezt simán felfogja az a kis korlátolt agyam!) ... de akkor miért nem a főtengely és a hk. tömegét csökkentik? ....Ahhha!....vagy itt olyan sufnis tuningról van szó!!! :) Így már érthető!
Liquid2012-04-16 22:09:00 // 38545
és attól jobb lesz hogy kikötik? ez kb. annyi teljesítménynövelést okozhat mint a sport testkábel. Vagy tényleg van pozitív hozadéka? Mert ugye elvben azért van, hogy a motor járását kisimítsa
LacUS2012-04-16 21:42:50 // 38544
Nem feltétlenül idióták,főleg ha tényleg teljesítmény növelés miatt csinálták, ott ugyanis bevett szokás.
Dévid2012-04-16 21:33:10 // 38543
Legyen hozzá szerencséd!