Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Hari2012-10-27 18:11:26 // 40892
Na vazz'e! .... :(
Hengerfej tömítetlenség tünetei:
- állandóan nyomás van a kiegyenlítő tartályban! (Feltéve, hogy jó a sapkában a szelep! - meglazításnál mindig szusszan.)
- rendszeresen csökken a hűtőfolyadék szintje!
- Hidegindítás után 1 esetleg 2 henger sem megy% ... majd kis idő múlva üzemel mind! (Figyelem! Ebben az estben a hűtőfolyadék a hengerbe szivárog! Minél hamarabb el kell hárítani a hibát, különben tönkre teszi a henger falát!!!
Hiba megállapítása:
- a hűtőfolyadék lakmusz papiros vizsgálata. ???
- ha kéznél van egy gázelemző (Magyarul CO mérő:) egyszerűen a kiegyenlítő tartályba kell tenni a végét. - Járó motornál érzékelhető a kipufogógáz jelenléte! ( Folyadékba véletlenül sem belenyomni a cső végét!)

:)
Ferke2012-10-27 16:33:36 // 40891
Termosztát mellett van egy jeladó, azt kéne csekkolni...
Arno1662012-10-27 16:08:54 // 40890
Hogyan lehet egyszeruen kiszurni ha egy motor hengerfejes? (V6 gyanus, hogy az)

-fogyogat a viz ugy tunik.
-egyik henger nem megy hidegen, aztan beindul

Kompressziot kellene gondolom merni.
Esetleg a hutovizbe indikátor anyag / papir működő dolog? Ph mérés elven működik ha jól rémlik, arra gondolok.
Hogyisvanez? Jolenne legalabb azt kiszurni melyik hengersor... ha valóban az a gond.


Thx.
gecsa2012-10-26 21:31:34 // 40889
akkor több jeladó,több kábel...:D:D:D:D
Piritu - 1.000.0002012-10-26 21:27:22 // 40888
Kicsit bonyolultabb, a kijelzőn mutatja több fokozatban a tényleges szintet.
gecsa2012-10-26 21:25:43 // 40887
gondolom csak egy jeladóból, és egy izzóból, meg némi kábelből áll a dolog, ergo utólag is beszerelhető, főleg, hogy gyárilag is létezik...
Piritu - 1.000.0002012-10-26 21:15:58 // 40886
Érdekes, mert pont a kormosokra nem jellemző az olajfogyasztás mégis azokba tettek. A TS-hez nem, pedig ott jellemzőbb a dolog.
gecsa2012-10-26 21:12:15 // 40885
az enyém meg nem eszi az olajat...:D :P
Piritu - 1.000.0002012-10-26 20:57:22 // 40884
A 156-omban a mjetnek volt kijelzője, ami a szintet mutatta. A 159-ben is van :-)
gecsa2012-10-26 20:55:35 // 40883
ha már valami annyira eszi az olajat,hogy ilyen lámpa kellene bele, az már régen rossz...:)
gecsa2012-10-26 14:35:16 // 40881
azért van a nívópálca...:D
ha elmegy az olajnyomás, akkor gondolom kis piros olajoskanna jelenik meg valahol..:D
Kareszka19842012-10-26 13:56:09 // 40879
halihó
kiskujelzős 147-ben ha kevés az olaj azt jelzi valami a műszerfalon?
gecsa2012-10-26 11:59:19 // 40877
akkor fék..esetleg a kerékcsapágy is tud melegedni,ha valami nem kóser, de azt érezni, és hallani is...:)
147jtd2012-10-26 11:33:57 // 40876
kijött simán, és a menet vége sem volt megkopva, ledörzsölve,
kimértem tolómérővel, még egy centivel lehetett volna hosszabb a csavar.
gecsa2012-10-26 11:33:29 // 40875
szerintem meg tudja oldani...legalábbis,ha a focilabdát be tudja varrni,akkor az ülést is..:D egy kérdést megér szerintem..
Sotime2012-10-26 11:19:35 // 40874
jobb híján meg tudom kérdezni a cipészbácsit...:)
gecsa2012-10-26 11:12:12 // 40873
esetleg egy cipész a környéken?
Sotime2012-10-26 11:09:32 // 40872
Sziasztok!
Autókárpitost tudna valaki ajánlani lehetőleg Budapest közelében?
Bőrülés varrása adta meg magát, újra kéne fűzni benne a cérnát...:D
Köszi előre is!
VaMpGeCO2012-10-26 11:08:37 // 40871
legalalábbis itt Mo-n és keletre
VaMpGeCO2012-10-26 10:50:44 // 40870
Egyik (7 pólusú) általában elterjedtebb mint a 13 pólusú. De ha jól tudom többnyire 13 pólusút nyugaton használnak meg amerikában.
.......................2012-10-26 10:06:52 // 40869
Mi a külömbség a 7 póusú ,és a 13 pólusú vonóhorog csatlakozók között?
felvilágosítana valaki?
@kos2012-10-26 09:22:31 // 40868
Sziasztok!
Beindítom hidegen a motort (2.4 JTD 156) és eléri az 50 fokot utána ki-be kapcsolgat a ventilátor (közbe hibakód felvillan) amíg el nem éri a 80-as vonalat, utána semmi baj, bár a 90 fokos vonalat nem igen akarja elérni! Valakinek volt ilyen problémája? Ötlet?
gecsa2012-10-26 08:02:58 // 40867
a hengerfejes,az hamar megvan...kupak le, kupak fel,és kész is..:):):)
Wickey2012-10-26 06:53:47 // 40866
nembaj, kis változatosság lesz a sok főtengelycsapágyas TS mellett egy hengerfejes is. :-)
Wickey2012-10-26 06:50:51 // 40865
az egy dolog, hogy mibe érhettek bele, de ha beleért valamibe, akkor azt onnan max. a kerékagyban levő menettel együtt tekered ki... :-(
Hátul amúgy nem nagyon tud beleérni semmibe amennyire én emlékszem, elöl tud bibi lenni.
Nem arról lehet szó, hogy a JH kerék fékje picit befog és az melegített fel ott a környéken mindent?
147jtd2012-10-25 20:02:54 // 40864
ma cseréltem téli gumit, de csak a hosszu csavarok voltak nálam, hátra betettem őket, előre volt kicsi, mire hazaértem a jobb hátsó kerékben tűz forrók voltak a csavarok.

mibe érhettek bele?
DeezL2012-10-25 17:54:47 // 40863
csak a csati lett kicserélve ,de majd kiszedem az egrt is..csak valaki mér buherálta és a csavarokból elnyírta a menetet szal okosságot ki kell találni
gecsa2012-10-25 09:11:39 // 40862
mindenképp cserés volt? nem lett volna elég egy tisztítás? volt otthon tarcsiban,vagy vettél egyet? mennyiért dobálják manapság?
DeezL2012-10-24 17:04:20 // 40861
kiovastuk, EGR hibát irt be,kilett cserélve az EGR csatija most az jó de még 1x megtorpant
gecsa2012-10-24 15:26:42 // 40860
mondom én,hogy valami ott lesz a ludas... ;)
VaMpGeCO2012-10-24 15:14:44 // 40859
Hali.

Nekem légtömegmérő csere oldotta meg ezt a problémát.
DeezL2012-10-24 14:53:56 // 40858
majd kiderül,de még megöntözöm kicsit injector pucolóval,nagyon jók ezek a LIqui Molys adalékanyagok..öntöttem bele szeleppucolót.,azzal sokkal jobban is ment..de még majd cserélek rajta benzinszűrőt is....veszteni való nincs vele,plusz hibakódot is kiolvasom,aztán ha találok valamit törölni kell:)
gecsa2012-10-24 14:50:12 // 40857
nekem is csinálja..talán egr tisztítás segíthet...?
DeezL2012-10-24 14:46:49 // 40856
valaki nem tudja mitől van az hogy 1500-2000ig néha-néha rángat az autó..? ma nagyot rántott vissza,tegnap csak érezhetően kicsiket,2000től fölfelé meg semmi gáz sincs vele....raktam bele injector pucolót,de megcsinálta ugyanúgy,Légtömegmérő csatiját megfújtam kontaktspray-el....
gecsa2012-10-24 09:25:42 // 40855
mondjuk azért ez szép kókány munka..:)

én is otthon szerelek,de nem kókányolok..mindenből megfelelő alkatrészt veszek..nem az olcsóbbat,hanem az oda valót..:)
Liquid2012-10-23 22:23:56 // 40854
szigorúan kézi pumpával :)
Liquid2012-10-23 22:23:12 // 40853
néptáncolni is csak jelentős mennyiségű szőlőből préselt, majd erjesztett, tudatmódosító hatású ital elfogyasztása közben/után szabad, ezt tudja mindenki :)
Liquid2012-10-23 22:21:24 // 40852
ez nagyon jó, olvastam :)
GTPeti2012-10-23 20:43:03 // 40851
Lájk! Te fotelcinikus! :)
Szabeee2012-10-23 20:38:22 // 40850
nem én fogom csinálni, csak nem tudtam, hogy hova kell tenni a fogókat. egyébként tőlem nem áll messze a TS vezérlés cseréje, sajnos volt már vele probléma
Dévid2012-10-23 20:29:19 // 40849
Csak a benzinkúton, az erre kiképzett szakember felügyeletével!
Piritu - 1.000.0002012-10-23 20:12:36 // 40848
Kereket azért pumpálhatok? :-DDD
Ferke2012-10-23 20:05:55 // 40847
Azért ez így autodidaktán elég meleg, én előbb végignézném, hogy hogy csinálja egy hozzáértő:))
Azzurro2012-10-23 20:01:26 // 40846
A kis trükről tudsz írni bővebben?? :-))
Dévid2012-10-23 19:56:45 // 40845
Otthon autót szerelni nem szabad. Csak szakszervizben. Ezt régóta tudja minden épeszű ember. MekkMesterek! :D Aki a gyári autóhifibe otthon belenyúl, az meg még mekkebb!
Uff! Én beszéltem! :D
Piritu - 1.000.0002012-10-23 19:33:08 // 40844
OFF
Lehet, hogy már volt, de a kommentekkel együtt érdekes olvasmány a fotelfizikus javítás témában.
ON
Szabeee2012-10-23 19:17:37 // 40843
Nagyon szépen köszönöm :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak