Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

droberto2012-11-03 21:23:19 // 41042
Most kívül azzal van megoldva ideiglenesen, de ez műszakilag elég aggályos megoldás. És most nem csak a szorítóerőre gondolok...
Zoli19802012-11-03 21:16:54 // 41041
Na, utolért a CODE felirat engem is.

Ma kicseréltem a kormányt. Összerakom, akksisarut vissza, és mondom elindítom. ill szerettem volna, ha engedte volna. Saru le, saru vissza, és ismét működött. Leesett az a bizonyos nagy kő.
Erre este mennék a gumishoz időpontra. beülök, indítok, ismét CODE felirat marad csak égve. Enyhe anyázás, saru le, saru vissza, és ismét indul.

Mi lehet a gond? Mivel a kormányt bolygattam tuti hogy nem a kulccsal lehet a gond. Holnap délelőtt megnézem ismét, megpróbálom a másik kulccsal is. Mit javasoltok, hol keressem a hibát?
Alfa GT-Csaba2012-11-03 21:13:13 // 41040
Fogasd le kábel kötegelővel,semmi baja sem lesz!!!
droberto2012-11-03 20:56:30 // 41039
Ja, és a csatánk:

Ő nyert, illetve én, mert eltört a pöcök!
droberto2012-11-03 20:55:02 // 41038
Nem lett éles, de a gyárinak ilyen a feje:
droberto2012-11-03 20:50:49 // 41037
Ma zsírozgattam itt-ott, de ezek a füles bilincsek kiborítanak!
Ilyen volt:

És ilyen lett:

Nem volt otthon 96-os AWAB bilincsem, csak 90 mm-es. :(
Szándékomban áll füles bilincs préselő fogót venni. Lecserélem az AWAB-okat is. Melyiket javasoljátok? (Van többféle fejű)
Viszont a belső féltengelycsukló nagy bilincsét, ha leveszem, halvány fogalmam sincs, hogyan fogom visszatenni?!?
Az az egy különbözik a többitől, nem füles, hanem olyan mint egy puzzle. Ha jól látom azért, mert ott nem fért volna el a préselő fogó...
Ktomi2012-11-03 20:09:28 // 41036
Köszi a segítséget. Ezek szerint, ha ezeket az átalakítókat használom, csatlakozni tudok, nem csak a motorvezérlőhöz, hanem a többihez is. A szervízintervallumot gondolom ezekkel sem tudom nullázni :) Tudna valaki segíteni egy megfelelő szakembert találni a probléma megoldására, lehetőleg Bp. környékén?
MikeTheDevil2012-11-03 17:56:37 // 41035
Hali!
Volna egy olyan problémám hogy nem müködik a beltéri világításom jobban mondva mind a 2állásban világít folyamatosan.Próbáltam már a kapcsolót is kicserélni de akkor is ugyan az,tehát nem tudom mi a hiba.A másik problémám meg a hátsó ablakfűtés a relé kattanik a biztosíték jó és nem működik egyik napról a másikra el romlott.Ha tudnátok segíteni azt meg köszönném.
Arno1662012-11-02 19:14:17 // 41034
Köszi! A hengert meg asszem úgy fogom kiszúrni h lehuzgalom sorban az injektor csatikat (ahhoz egyszeru relative hozzaferni) es ahol nem valtozik a motorhang az a henger kehes. De jo lenne ha az elso hengersor lenne problemas... :)

Hatsohoz ha joltom ki kell szedni a motort, nem fer le a hengerfej maskepp.... bár csak meg lehet annyira billenteni ha nagyon akarja az ember. Csak Thesisben a hűtőtől kb 2-3 cm-re van a motor legközelebbi pontja... minimum hűtő ki.
Hari2012-11-01 22:18:14 // 41033
Ahhh! No problem! ... egy ilyen készletre van neked szükséged!

Én is ilyet használok! + OBDKey Blus interfacest! Volt kapcsolós KKL interfacesem is de az egy xar!
( Ha valakinek esetleg kel?! Van ELM is!) :)
Ktomi2012-11-01 21:25:56 // 41032
Én ebben nem vagyok ilyen profi, a csatlakzó, amit vettem, a 16-tűs vége egy összesajtolt-ragasztott műanyag ház (ez megy a kocsi csatlakozójába) a másik vége USB csatlakozó. Nem tudom ezen hogyan lehet "lábat váltani" :).
Hari2012-11-01 18:25:29 // 41031
:) Valószínű nem váltottál lábat a diagnosztikai csatlakozóban!
Ha megnézed a táblázatot akkor abból kitűnik, hogy az ELM ennél a tipusnál szinte mindent tud, csak más más lábra kell a diagnosztikát kötni!
- motor ECU - "ELM" - vagyis alapból a 7-es lábon.
- ABS - "ELM1" - az 1-es lábon.
- Airbag - na ez az amit nem fog vinni!
- klíma - "ELM9" - a 9-es lábról. ... viszont csak regisztrált programmal!
... és így tovább!
Ktomi2012-11-01 18:00:50 // 41030
Mondjuk az is igaz, hogy csak a motorvezérlővel tudok kapcsolatot létesíteni, az ABS, Légzsák, Klíma, kapcslat nem jön létre. Lehet, hogy ezekhez másmilyen kábel kellene?
Ktomi2012-11-01 16:52:01 // 41029
Köszi az infót, én is olvastam erről, vettem is egy ELM327-es kábelt, hiba kódot tudok olvasni-törölni, szervízintervallumra nincs opció 😒. Próbálkoztam más tipusként csatlakozni, ahol van szerviz nullázás, az sem ment. Így tanácstalan vagyok!
linzenbold2012-11-01 14:27:45 // 41028
Nincs valakinek ötlete miért nem tudok csatlakozni a motorvezérlőhőz se a fiat ecuscan 3.4, se a 3.6 és a multiscan 1 0-val sem. Kapcsolós kkl kábel(gyári) abs, légzsák csatlakozik rendesen. Alfadiag progival csatlakoik a motorhoz. EDC15C7. 2002 1.9JTD 8V
Hari2012-11-01 11:03:17 // 41027
Bocs én meg Grando barátom stilusát követve egy kicsit "gyagyásra" vettem a figurát! :)
... de a lényeg: mechanikai zörejekre nincs hibakód! ... ennyi! :I
Hari2012-11-01 10:59:15 // 41026
Hmmm! A jó öreg TD-ból ??! Nem egyszerű! Ha jól emlékszem ezzel a ECU-val semmi más nem ál szóba, csak a FIAT Teszter nevezetű gyári diagnosztikai hibakód olvasó! ... esetleg még az Uniscan Visa! (Még a Examiner sem !)
:(
Bence2012-11-01 08:28:07 // 41025
Gondoltam, hogy nem úgy működik a dolog, hogy hibakód, csavarhúzó, villáskulcs és minden meg van oldva. Egyszerűen kiváncsicságból érdelet, hogy mik a lehetőségek.
atesssz2012-10-31 23:49:25 // 41024
3 kábel jön ki az "ALFA TESTER"-hez, hogyan lehet ezzel a 3 kábellel információt kicsalni az ECU-ból?
Hari2012-10-31 23:22:31 // 41023
Hibakódot??! Persze, hogy ki lehet olvasni! Mondjuk ha ezt a zörej, sziszegést valami mechanikus hiba okozza akkor szerinted ??! Semmi féle hibakodot ebben az esetben nem fog adni! De, ha még is az tuti nem úgy fog kinézni: " - Te cseréld már ki a hidrotőkéket v. a szíjfeszítő görgőt!" :)
Azok a fránya hibakódok nem valami akciótriler v. estleg tudományos fantasztikus kisregény! (Habár néha igencsak ez a kategória!!!) ... ezek arra jók, hogy a szakembernek kiindulási támpontot adjon!
Hari2012-10-31 23:11:01 // 41022
Grando Te nagyon ... ! Szerintem sok vizet ittál és félre beszélsz! :)
... különben is az, hogy neked "sáskakigyó volt a nagyvad szívében nem biztos, hogy más masinájába is betámad! :) .... vagy ez fertőző??!
Tudom is a megoldást:
- multifunkcionális antivibrációs sáskakígyóriasztó zörejcsillapító tabletta!
... esetleg füldugó!
:)))
gecsa2012-10-31 21:53:24 // 41021
hibakodot ki lehet olvasni vele,de ezt a hibat csak a szervizben ismerik fel...:-) :-) :-)
Bence2012-10-31 21:50:49 // 41020
:D:D
a hibakódot ki lehet olvasni ezzel az ELM interface ill MES dologgal? vagy csak szervízben tudják?
Bence2012-10-31 21:47:34 // 41019
működésben semmi rendellenesség. hibakód nem volt olvasva mostanában.
Grando2012-10-31 21:46:39 // 41018
Sáskakígyó lesz az! Az olajat eszi, arra gerjed. Beköltözik a motortérbe, és csak fogyasztáscsökkentő tablettával lehet kiszedni. Ha belemászik a motor-vezérlőegységbe, akkor meg ki kell olvasni onnan. Ráadásul ha sokat piszkálják, akkor támad is. :DD ;)))
gecsa2012-10-31 21:43:03 // 41017
Lehet,hogy csak valamelyik muanyag burkolat zorog..en a jtd-nel mar megszoktam a zizego muanyagok hangjat..:-)
Mukodesben nincs rendellenesseg? Hibakod nincs? Akkor szerintem varj,hogy hangosodik-e!:-)
Bence2012-10-31 21:33:42 // 41016
Nem mondanám h fémes kopogás-ketyegés inkább zizegő,sziszegő hang. Nem tudom egyértelműen behatárolni, hogy honnan hallani :S
Liquid2012-10-31 21:11:46 // 41015
ez nagyon király :))))
megnéztem még párat a többiből, ezek nagyon hülyék :)
Dzsozy2012-10-31 20:36:51 // 41014
Valszeg hidrotőke, vagy vez.módosító mágnes szelep.
krisz.v2012-10-31 20:11:05 // 41013
Külföldön is van gondja másnak is ezzel:

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/50805-service-interval-reset-2.html

Itt talán találsz hasznos infót. ELM327 kábelt és ECUScan-t írnak megoldásnak (igaz 147-hez, de lehet itt is ez működik).
Grando2012-10-31 18:23:14 // 41012
Hát ez ISTENCSÁSZÁÁÁÁR! :DDDD
Zoli19802012-10-31 17:15:14 // 41011
Off
Itt is van ám hibajelenség :))))

On
Ktomi2012-10-31 16:41:35 // 41010
Sziasztok! Mindenekelőtt köszönöm az sok üdvözlést! Mivel (régi) új vagyok itt, lenne egy kérédsem, amiről valószínűleg már korábban volt szó, csak én nem találom. A kérdés: hogyan lehet a szervízintervallumot nullázni az "új" belsős 156-ban. A "szokásos" módszer, mely szerint a menüben a szerviz menüpont alatt a "+" éa "-" gombok együttes nyomvatartása kb. 8-10 másodpercig, nem működik. Villan egyet, de nem változik semmi. FIAT ECUscan-nal sem sikerült, és a gyári "examiner" -ben sincs ilyen menüpont. Ami biztos, nem a kijelző tárolja az adatot (volt aki azt mondta), mert azt is cseréltem már. Szóval ha valakinek van valami ötlete, kérem ossza meg. Előre is köszi!
Hari2012-10-31 15:06:36 // 41009
Hi-hi! ... gecsa tudja a tutit!!! :)
Na jó! Komolyodjunk egy kicsit! Az a tik-tik olyan magas, fémes ketyegés?! ... esetleg a hengerfej magasságában hallani?! - Akkor valszeg valamelyik hidrótöke beszélget! Vagy inkább tiltakozik a veztengely!!! Ha igen, akkor ajánlatos a szelepfedelet sürgősen levenni, ugyanis az 1,6-osok szeretik meg hami-hami a veztengely bütykeit!
:(
gecsa2012-10-31 13:49:14 // 41008
Ez a Tic-Tac-Toe új dárenbéz száma..:D

esetleg a találgatás terén bármi szóba jöhet..
segítene pl, hogy a motortéren belül honnan jön a hang..szűkítené a kört..fémeg kopogás, vagy inkább műanyag, stb...
Bence2012-10-31 13:32:11 // 41007
Sziasztok!

Van erre a hangra valakinek vmi ötlete? Tudom, hogy így látatlanba nehéz, de hátha van vmi elképzelésetek.

Csak meleg motornál jelentkezik ( hidegen, beindítás után abszolút nem), egy ilyen tik-tik-tik-tik-tik hang jön a motortérből. Kb 4-5 tik van másodpercenként. Alapjáraton hallatszik leginkább, aránylag halk, az utastérből nem is hallható, csak kiszállva. A fordulatot lassan emelve gyorsul a tik-tik de egy idő után (kb 1800 - 2k fordulatnál) már elnyomja a motor hangja. Mi lehet ez?
gecsa2012-10-31 13:00:40 // 41006
de lehet, csak akkor vagy autót cserélsz, vagy nem használod...:)
Ferke2012-10-31 12:24:12 // 41005
Senki nem szokta megúszni:)
JCsabi2012-10-31 12:21:37 // 41004
Úgy látom nem úszom meg a kuplungcserét :-(
Legalább új lesz.
gecsa2012-10-31 12:17:53 // 41003
sanszosabb...de egyik sem valami jó hír...
Ferke2012-10-31 10:52:32 // 41002
Csapágy lesz az, a szerkezet így rugó nélkül nem tud zörögni:)
Qtya752012-10-31 10:19:14 // 41001
Simááááááááááán csak másnapos vagyok!! :-DDDDDDDD
gecsa2012-10-31 10:18:09 // 41000
meg vagy te hömbölödve? :)
Qtya752012-10-31 09:46:51 // 40999
Happy 41K!! :-))
.......................2012-10-31 09:16:50 // 40998
Kinyomócsapàgy,vagy kupplung szerkezet megadja majd magàt
JCsabi2012-10-31 09:04:59 // 40997
Hali!
Tippeket várnék a következő hibajelenségre (156 SW 1.9 JTD 8V):
Alapjáraton üresbe járó motornál kisebb rezgéseket észlelek(minimális csörgő hang kíséretében). Ha ráteszem a lábam a kuplungpedálra (nem kell kinyomni, csak épphogy ráteszem) a rezgés és a hang is megszűnik.
atis_166jtd2012-10-31 08:40:34 // 40996
És azt hol találom, mert már bebujtam a motor mögé és nem találom sehol.
Rizzo2012-10-31 08:20:02 // 40995
Nekem tavaly 60-70 között mozgott .
Cseréltem termosztátot azóta 80-90 között mozog.(Facet márkájú a unixból)
gecsa2012-10-31 07:14:06 // 40994
raksz alá tüzet, mint régen a traktoroknál..:D
Zoli19802012-10-30 22:23:21 // 40993
Az enyém is ingadozik. 50-60-50 :) Félek, ha bejön a keményebb mínusz, belül is kaparhatom a jeget:)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak