Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Imyx2012-11-28 16:22:38 // 41451
Nem ugrok bele szerintem. Meghagyom valaki másnak :).
gstup2012-11-28 16:18:55 // 41450
Sziasztok,
A hűtőfolyadéktartálynak van valami leeresztő szelepe(156 1.6ts 1998.)?
Köszönöm,
G
A hűtőfolyadéktartálynak van valami leeresztő szelepe(156 1.6ts 1998.)?
Köszönöm,
G
gecsa2012-11-28 15:54:40 // 41449
ha így használták is, akkor várhat...
mreni2012-11-28 15:48:17 // 41448
ezt így nem nagyon lehet megmondani,csak bontás után :/
Imyx2012-11-28 15:43:52 // 41447
Kösz. Hát ettől tartok, hogy milyen meglepetés várna bontás után :/.
gecsa2012-11-28 15:35:28 // 41446
ugyebár mivel alulról bontod a motort, érdemes minden kopó cuccot ellenőrizni, ami ott leledzik.. ha nincs nagy baj, akkor szerintem elég a hajtókarcsapágyakat cserélni, meg mindenhová új tömítés, szimering ami útba esik. hogy mennyit kapott a többi cucc, és kell-e mást cserélni, az majd a megbontás után derül ki..érdemes az olajpumpára ránézni, meg mindent szépen kipucolni..ha magad csinálod a műveletet, akkor nem vészes a mutatvány, de ha szervízben, akkor már lehet zsebbenyúlós is..
Imyx2012-11-28 15:09:17 // 41445
Uraim,
Egy kis infó kellene: 156 V6-ot megvenni hajtókarcsapágy "kopással" mennyire lutri? Az eladó szerint azért kopog a motor, de nem mindig hallani a koppanást. Egy szervízben állapították meg, motort megbontva, hogy 1 db jatókarcsapágyat kell cserélni. Ezt a motort megbontva, esetleg mit kell még cserélni? Mennyibe fájhat a dolog? Még nem néztem meg, nem tudom, egyáltalán érdemes-e vele foglalkozni a hallott információk alapján..
Köszönöm :)
Egy kis infó kellene: 156 V6-ot megvenni hajtókarcsapágy "kopással" mennyire lutri? Az eladó szerint azért kopog a motor, de nem mindig hallani a koppanást. Egy szervízben állapították meg, motort megbontva, hogy 1 db jatókarcsapágyat kell cserélni. Ezt a motort megbontva, esetleg mit kell még cserélni? Mennyibe fájhat a dolog? Még nem néztem meg, nem tudom, egyáltalán érdemes-e vele foglalkozni a hallott információk alapján..
Köszönöm :)
gecsa2012-11-28 07:09:38 // 41444
szerelőműhely befigyel az tálcán..:D
droberto2012-11-27 18:40:30 // 41442
Szépen összefoglaltad. Egyetértek! :)
M@do Boy2012-11-27 18:25:29 // 41441
Probaltam. Kontakt spreyt is hasznaltam... :(
Föckös2012-11-27 18:22:28 // 41440
Én inkább a hibátlan működést szoktam előre megköszönni :-)))))
gecsa2012-11-27 18:15:59 // 41439
egy gyorstisztítás, és kapcsolódó kontakthibák keresésével kezdeném, és ha szerencséd van, akkor ez segít..
Kicsu2012-11-27 17:44:13 // 41438
Igazából pont erre voltam kiváncsi,csak rosszul kérdeztem. :D
M@do Boy2012-11-27 16:31:44 // 41437
Sziasztok. Nem reg vetem egy Alfa 145 QV es a kvoetkezo gondom van vele.
Neha kigyulad az injektor lampa 1 masodpercre, ilyenkor elkezd fuladni, majd eltunik es az auto megy tovabb mintha mi sem tortent volna. De neha fuladozik is utana. Ha eloltom es ujra inditom, megint olyan mintha semmi baja nem lett volna.
Elore is koszonom. Legtomegmerot probaltam leveni ugyan az.
Neha kigyulad az injektor lampa 1 masodpercre, ilyenkor elkezd fuladni, majd eltunik es az auto megy tovabb mintha mi sem tortent volna. De neha fuladozik is utana. Ha eloltom es ujra inditom, megint olyan mintha semmi baja nem lett volna.
Elore is koszonom. Legtomegmerot probaltam leveni ugyan az.
gecsa2012-11-27 14:15:26 // 41436
nem feltétlenül az, ha pont arra kellene a cucc, amit csak a fizetős verzió tud...meg ahoz örökupdate is jár.. :D
amire nekem kell, arra pont elég a free...
amire nekem kell, arra pont elég a free...
Kicsu2012-11-27 14:06:03 // 41435
Ez nem pénz kérdés de minek fizessek ha haszontalan!!!
ALFA75td2012-11-27 13:45:12 // 41434
A műszerfal tetején levő piros égett folyamatosan kb öt másodpercig aztán sha többet
gecsa2012-11-27 13:41:19 // 41432
volt amikor nekem is elkerülte a figyelmemet... :D
ALFA75td2012-11-27 13:13:46 // 41431
Ha csak a biztosíték miatt nem működne a riasztóm nem kérdezek mert az az alap hogy azt megnézem. Ha esetleg valakinek volt hasonló hogy a riasztója egy a müszerfalon folyamatosan világitó led jelzés után elhalálozott az ne tartsa magában az információt
gecsa2012-11-27 13:05:31 // 41430
nem tudom ki ismeri, vagy ki nem, de akinek patent, vagy csavar kell kárpit, lemez, stb rögzítésére, az kukkantson be IDE..
akad néhány féle cucc, és az árak is normálisak...:D
akad néhány féle cucc, és az árak is normálisak...:D
gecsa2012-11-27 12:33:06 // 41429
ha csóró vagy akkor a free, ha nem akkor a fizetős...:D
ugyanazt töltöd le, csak néhány funkció nem lesz elérhető..de azokat úgysem használod majd..:D
meg csak 4 dolgot tudsz egyszerre mérni...
nem drága a full sem..de írja, hogy mi a különbség..
kiolvasni, hibakódot törölni a free is tud..
manualját olvasd el, mielőtt használnád...:D
ugyanazt töltöd le, csak néhány funkció nem lesz elérhető..de azokat úgysem használod majd..:D
meg csak 4 dolgot tudsz egyszerre mérni...
nem drága a full sem..de írja, hogy mi a különbség..
kiolvasni, hibakódot törölni a free is tud..
manualját olvasd el, mielőtt használnád...:D
Kicsu2012-11-27 12:03:31 // 41428
Köszi
És a free verzió vagy a fizetős?
És a free verzió vagy a fizetős?
Grando2012-11-27 11:57:53 // 41427
Örömmel olvasok ilyen sorokat tőled. ;)))
Kicsu2012-11-27 11:51:35 // 41425
A 41400-as hsz-ben emlitett kábelhez honnan lehet letölteni frankó progit?
WarbiRunner (Gyuri)2012-11-27 11:42:01 // 41424
A "modern"..? A turbo motorok mindíg is ilyenek voltak. Egy 1.3-mas turbo úgy ment mint egy 1.8-as szívó, és annyit is evett. Hol itt az újdonság? Daihatsu Charade Gtti, Polo G40 (kompresszor) , Fiat Uno Turbo, Renault 5 GT turbo, Mitsubishi Colt Turbo (1982-ben!).
Mind 100-110 ló körüli kis méregzsákok. Akkor sportos különc autók 900 kiló körül. Pár százalékkal javult a hatásfokuk a 30 év technikai fejlődésének köszönhetően. Direkt befecskendezés, okos elektronika, modern anyagok. Viszont átlag 25%-al nehezebb bódéba rakják őket. Mit is várunk akkor? A hiba a fogyasztók készülékében van, hiszékenyek és nem a tényekre koncentrálnak, hanem a közszájon és neten keringő marketing "okosságokra". :-) A marketing pedig működik. Aki soha az életben nem vett volna szívó kétliterest, mert sokat eszik, ki bírja azt fenntartani, az most boldog egy 1.2-es, 1.4-es turbomotoros autóval. Vagyis megvetették vele azt amit nem akart :-)
Mind 100-110 ló körüli kis méregzsákok. Akkor sportos különc autók 900 kiló körül. Pár százalékkal javult a hatásfokuk a 30 év technikai fejlődésének köszönhetően. Direkt befecskendezés, okos elektronika, modern anyagok. Viszont átlag 25%-al nehezebb bódéba rakják őket. Mit is várunk akkor? A hiba a fogyasztók készülékében van, hiszékenyek és nem a tényekre koncentrálnak, hanem a közszájon és neten keringő marketing "okosságokra". :-) A marketing pedig működik. Aki soha az életben nem vett volna szívó kétliterest, mert sokat eszik, ki bírja azt fenntartani, az most boldog egy 1.2-es, 1.4-es turbomotoros autóval. Vagyis megvetették vele azt amit nem akart :-)
gecsa2012-11-27 11:22:56 // 41423
turbós benzines buszt? még nem láttam... :P:P
:D
:D
Tentacle2012-11-27 10:54:33 // 41422
Akkor vegyél egy buszt :)
gecsa2012-11-27 10:37:02 // 41421
tanulság: turbót csak nagy köbcentivel...:D
droberto2012-11-27 10:01:12 // 41420
gecsa2012-11-27 08:04:38 // 41419
és, ha valami szakadás van benne?
WarbiRunner (Gyuri)2012-11-26 15:57:06 // 41418
A dolgok összefüggnek...ragad a turbo geometria, nem kap levegőt alacsony fordulaton. Erre nyilván kormolással reagál. Eredmény? Telenyomja az EGR-t, a visszavezetésen keresztül a MAP szenzort korommal, plusz eldugítja a katalizátorodat. A lekormolódott egr-től még kevesebb oxigénje lesz a motornak, az eldugult kat pedig még le is fojtja, és máris visszeértünk a turbohoz, ami a fojtás miatt mégúgy sem tud felpörögni.
Kb ezt tippelném, és a turbo geometria ellenőrzésével, pucolásával kezdeném. Ezután egr tisztítás és kiiktatás és MAp szenzor pucolás (5 perc, ha semmi baja is érdemes ránézni). Ha ez mind stimmel és csökkent is a korom, akkor egy 50km autópályát beiktatnék egyenletes 130-140 körüli tempón, hogy a kat-ból is égjen ki a korom. Pár padlós gyorsítás közben szépen kilöki belőle a cuccot.
Kb ezt tippelném, és a turbo geometria ellenőrzésével, pucolásával kezdeném. Ezután egr tisztítás és kiiktatás és MAp szenzor pucolás (5 perc, ha semmi baja is érdemes ránézni). Ha ez mind stimmel és csökkent is a korom, akkor egy 50km autópályát beiktatnék egyenletes 130-140 körüli tempón, hogy a kat-ból is égjen ki a korom. Pár padlós gyorsítás közben szépen kilöki belőle a cuccot.
süsnye2012-11-26 15:47:21 // 41417
s telefonszáémot tud vki, aki már vásárolt náluk? mert az oldalon nem találok.. egy email cím van csak, amiről küldték a rendelés visszaigazolást..
Tentacle2012-11-26 15:27:33 // 41416
Valami más gebasz volt, mert nem kellene meghalnia. A kábleben lévő usb-soros ftdi chip az USB 5V tápfeszét használja ha jól rémlik, a kocsi 12V-jára nincs is szükség ebben az esetben.
süsnye2012-11-26 15:16:31 // 41415
és a OBD csatis tápfesz mit hajt meg? Mert, amikor csak a laptopra volt rádugva az interfész, akkor világított rajta a kis piros LED, valamint fel is ismerte az eszközt a FES.. gondolom ehhez is kell neki vmennyi tápfesz (?), amit ilyenkor csak az USBről kaphat..
Tentacle2012-11-26 15:11:08 // 41414
Az OBD csatin mindig van tápfesz, akkor is ha nem adod rá a gyújtást.
Ricoe1562012-11-26 15:11:04 // 41413
Én úgy tudom (láttam) kábel-kocsi-laptop összedug,FES elindít majd gyújtás és csatlakozás :)
süsnye2012-11-26 15:00:58 // 41412
most, így utánaolvastam az USB specifikációnak, azon gondolkozom, hogy lehet, hogy amikor rádugtam az OBD csatira, úgy hogy nem adtam még rá gyújtást, lehet, h vmi fogyasztó terhelte be az USB-n keresztül a laptopot..(?)
Én nem láttam előírást erre, de lehet, h akkor szabad csak rádugni, ha már rajta van a gyújtás? Ti hogy használtátok?
Én nem láttam előírást erre, de lehet, h akkor szabad csak rádugni, ha már rajta van a gyújtás? Ti hogy használtátok?
Ricoe1562012-11-26 14:59:31 // 41411
Azt már áttanulmányoztam. Én a süsnye féle "kábeltesztelésre" gondolok. Ha véletlenül neki se a laptop füstölt volna, hanem a kocsi... bár reméljük ez nem következik be.
gecsa2012-11-26 14:57:35 // 41410
valami akkor nem volt kósar, vagy a kábellel, vagy a géppel..másik csatlakozónál is produkálta? vagy ez így egyből elsőre?
cseréltesd a kábelt, meg nézesd meg az usb csatit...
cseréltesd a kábelt, meg nézesd meg az usb csatit...
Arno1662012-11-26 14:57:18 // 41409
Urak, 2.0TS (Spider 96) motornal a balansztengelyeknek hogy illik állni, avagy hogyan kell beállítani? Jelölést megtaláltam, de sok logika nincs bene ahogy most áll...
Köszi!
Köszi!
süsnye2012-11-26 14:53:21 // 41408
nem viccelek, tényleg füstölt.. le is zsibbadtam, h remélem az ECU-ban nem tett kárt, mert akkor vkinek levágom vmelyik végtagját.. :)
most annyi, h a laptop nem ismer fel minden USB-s eszközt.. :(
most annyi, h a laptop nem ismer fel minden USB-s eszközt.. :(
gecsa2012-11-26 14:52:21 // 41407
légzsáknál ne nyomj a tesztre, mert kirobban!!!
nem robbanhat, hanem robban!
először olvass, aztán használd...blogokban sokmindent megtalálsz...használd a keresőt (diagnosztika...stb..)
nem robbanhat, hanem robban!
először olvass, aztán használd...blogokban sokmindent megtalálsz...használd a keresőt (diagnosztika...stb..)
Ricoe1562012-11-26 14:30:25 // 41406
Jut eszembe. Nekem is megjött a kábelem. Ha véletlenül rossz a kábel, kárt okozhat a kocsiban? Tudja valaki?
gecsa2012-11-26 14:09:16 // 41405
hehh....füstöl, mi??:D:D:D
nekem nem kapcsolós van, mocit simán olvasom vele...nekem csak ez volt a lényeg, azért nem is kergettem a többi fajtát..:D
nekem nem kapcsolós van, mocit simán olvasom vele...nekem csak ez volt a lényeg, azért nem is kergettem a többi fajtát..:D
atis_166jtd2012-11-26 14:03:44 // 41404
Valószínű kábel hiba, mert nekem is innen van. Nyugottan reklamálj.
süsnye2012-11-26 13:53:09 // 41403
OK, csak tudni akartam, h másnak van-e pont ilyen és műxik-e.. köszi mindenkinek :)
szeda2012-11-26 13:43:39 // 41402
Nekem is ilyen van és innen vettem.Tök jól működik.