Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

gecsa2017-02-13 12:58:41 // 52458
nem a gyorshajtásra értettem, inkább a kanyarvadászat és a hirtelen terhelésváltásból adódó extra terhelésre.
atis_166jtd2017-02-13 08:45:05 // 52457
Gondolod mert diesel van nem hajtom? Muszály megjáratni a dugókat mert nem szereti hanagypapásan vezetek. Még a gyerek sem. Mindíg rám szól.
gecsa2017-02-12 23:05:04 // 52456
Én ki is használom az autó adottságait. 😉😁
Levee156SW2017-02-12 15:41:37 // 52455
Na,csak most latom,hogy arak nincsenek is benne az eredetj posztban- gecsa valasza zavart meg. :)

Akkor roviden: igen -motorterben szoktam vignettazni,mindig a kovetkezo csere idopkntjaval/km allasaval.
Levee156SW2017-02-12 15:38:47 // 52454
Szvsz. luxusfogyaszrasrol minek?
Ha mar azt kell nezegetni, mennyibe kerul, regen rossz.

Termeszetesen az ido/km. szerinti csereperiodusokat szamon tartom. (Epp jon egy olajcsere,ahogy kitavaszodik. :))
atis_166jtd2017-02-11 22:34:44 // 52453
Felső lengőkar? Frap tipusú 130 ezer van benne ja részt a 4-es úton. Csak szilentezni kellett 2-szer, a gömbfej hibátlan. Azt modják mire a szilent elszáll addigra a gömbfej is. Na de hányadik szilent?
gecsa2017-02-11 15:20:57 // 52452
Azt nem lehet megmondani. Erősen hasznalatfüggő. Nekem pl a felső lengőkarok rendre 40-50k körül mennek tönkre, pedig a legolcsóbb van benne. Mindenki más ilyen ötezrekről hadobál.
deejayy^147TS2017-02-11 14:56:07 // 52451
Az alap, csak az nem jelzi, mennyi idő van hátra a következőig :)
gecsa2017-02-11 12:36:00 // 52450
Köszi! Következő indításra megerkezett a lambda fűtés hibakód is.
gecsa2017-02-11 12:34:36 // 52449
Nekem a számlák vannak lefűzve.
pettinke2017-02-11 12:10:15 // 52448
Lambdaszonda.
deejayy^147TS2017-02-11 12:00:46 // 52447
Ti is vezettek ilyen listát?
gecsa2017-02-11 07:57:06 // 52446
Találóskérdés: alapjáratingadozást, fogyasztásnövekedést és teljesítményveszteséget okoz, mindezt hibakód nélkül, meleg motornál hatványozottan,mi az?
szv782017-02-08 20:33:30 // 52445
Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy 159-es gyári navigáció nem talál gps koordinátákat, ezért nem megy a navigáció. a navigáció szerviz menüjében a gps antenna ok-t jelez!
Valakinek valami megoldása?

Köszönöm
Viktor
JulesTS2017-02-08 20:26:36 // 52444
Én emiatt cseréltem övfeszítőt (övvel együtt), mert a csatlakozó szét-össze, meg a kontakt spray csak egy-egy hónapig volt elég. Így meg fél év múlva jött újra elő. Aztán a vezérlőnél húztam le a nagy csatlakozót és annak adtam kontakt spray-vel, azóta jó az övfeszítővel nem volt gond.
Még az utaslégzsák jött elő egyszer, de annak a csatlakozóját is megkontaktspray-ztem...
[k i z z o]2017-02-08 19:00:46 // 52443
Vezető oldali övfeszítő, körellenállás magas (3.42ohm a felső limit itt). Csatlakozó átmeneti ellenállása nőtt meg valószínű, nem tudom a GTVben hol van, ülés alatt szokott lenni, azt kell kicserélni, átsaruzni, vagy kivágni és direktbe forrasztani kevésbé elegánsan az előbbiek hiányában.
TDI752017-02-08 18:02:42 // 52442
Sziasztok!
Beírom ide is hátha...
Nincs valakinek fölösbe egy jól működő olajpumpája boxerhez?
boreat2017-02-06 19:29:54 // 52441
Sziasztok! Hátha találkozott ezzel valaki! 159 1,9 (150Le). Mai napon többszö előfordult, hogy a műszerfel közepén, chek engine oil felirat jelent meg. Nem sípolt. Utána semmi. Olaj maxon, hangja jó. Tipp??
Rolee462017-02-05 21:11:22 // 52440
Sziasztok!
Sajna utolert a legzsak hiba,az alabbi kepen a hiba😉volt mar ez a hiba valakinek!?
2000evj 2.0Ts Gtv

Laca622017-02-04 18:45:27 // 52439
Szia !
Szerintem igen. 500 - 600 km után regenerál. Leginkább pályán megyek és így tűnt fel a változás.
FRC2017-02-04 17:27:37 // 52438
Kipufogód átereszt rendesen?
Laca622017-02-04 15:01:05 // 52437
OK! De mitől nagyobb a turbó nyomás mint eddig ? Autópálya 140,régebben turbónyomás 0,5 0,6 között most pedig ugyanott 0,9 és 1 bar között mozog.
Jani552017-02-04 14:53:07 // 52436
A +1 liter talán belefér, de nem több.
Laca622017-02-04 13:29:21 // 52435
Sziasztok !
Másik topicban már kérdeztem,de sajnos nem kaptam választ.

Azt látom,hogy manapság nagyobb a turbó nyomás ugyanolyan körülmények között mint eddig,egyenletes haladásnál.A fogyasztás is emelkedett legalább 1 literrel. A téli gumik nagyobbak mint a nyári.Okozhatja ez az eltérést ?
Köszi előre is
Uomo772017-02-04 00:40:25 // 52434
Üdv!

a 156 2.0 ts alfámmal lenne olyan problémám hogy a kilométeróra hol működik hol nem, amikor éppen nem működik akkor világit abs illetve a kézifék vissza jelző is. ha működik az óra nem jelez ez a két piktogram se hibát. Ha hosszabb ideig ált hidegben az autó akkor többnyire működik egészen addig amíg be nem melegszik, akkor szinte mindig előjön a hiba és úgy tűnik ilyenkor az abs sem működik...
Erre van valakinek valamilyen ötlete, vagy szerviz? Szívesen veszek akkor 18 kerhez közeli szerelöt. :D
gecsa2017-02-03 17:26:56 // 52433
Nekem is ez volt anno..
FRC2017-02-01 22:01:38 // 52432
Holnap kipróbálom a forrasztást.

Köszi a tippet! ;-)
pettinke2017-02-01 21:58:45 // 52431
kontakhibás a gázpedál csatlakozód. bújj be a lábtérbe, vágd ki a csatlakozót és forraszd helyette egyenesbe a drótokat.
(ha éppen nem érsz rá, nyomd be a sport mód kapcsolót, néha segít ideiglenesen.)
FRC2017-02-01 20:41:40 // 52430
Sziasztok,

Segítségre lenne szükségem. Időnként nem érzékeli a gázpedált a 166 v6tb.
Alapjáraton dolgozik, olyan mintha fojtottabb lenne a hangja is, ha hozzáérek a pedálhoz megmozdul a fordulatszámmérő, de 1000rpm 'nél nem megy feljebb. Injektor pikto. hibát jelez. Hagyom állni, majd 20-30perc után beindul hibátlanul. Hibaolvasáskor nem dob hibát.
LMM' lehúztam, de semmi változás.

:-(
pettinke2017-01-31 14:10:04 // 52429
elvileg létezik főfékhenger javító készlet a 146-hoz a Unixnál, meg kellene nézned, van-e benne ilyen gumma.
aztán az is lehet, hogy a műanyag csonk repedt meg...
marci912017-01-31 13:50:31 // 52428
Érdeklődnék, hogy a főfék munkahenger és a fékolaj tartály csövének csatlakozásánál szivárog az olaj és hogy tudnám ezt orvosolni. Lehet hozzá ilyen gumi belsőt kapni? Köszönöm!
pettinke2017-01-30 09:57:46 // 52427
amikor én vettem (reklám helye: a vateráról), akkor voltak eleve színre fújt szernzoros verziók! így pl. nekem az ezüst autóban ezüst szenzor van, havernak a kék autójába is lett kék (egy picit ütött csak el az árnyalat).
van harmadik megoldás, a rendszámtáblába épített tolató kamera, csak az azért drágább.
hg6idn2017-01-30 08:21:12 // 52426
Szia!
Én a Gtv-mbe raktam fúrás nélkülit, teszi a dolgát, de óvatosabb vagyok vele mint az UH radarral;)
Attis2017-01-30 08:19:42 // 52425
Igen, pontosan. 8ezerrel vettem. Nálam semmi esemény nem volt a vassal.
Piritu - 1.000.0002017-01-30 08:02:39 // 52424
Köszi az infókat!
A fúrós egyszerű beszerelése a festésen csúszik el. Sajna nincs itthon festőműhelyem, de úgy néz ki nem lesz más megoldás...
PistaFR2017-01-29 22:31:33 // 52423
A 156 gyáriját is bezavarja a lecsorgó víz esőben.
Levee156SW2017-01-29 21:52:20 // 52422
4. eset: az egyik helyen terhelten allitottak, a masikon nem. :)
pettinke2017-01-29 21:47:35 // 52421
volt régebben egy ilyen cikk:
http://totalcar.hu/tanacsok/kutyudoktor/2012/10/03/furas_nelkuli_tolatoradar/

amúgy én felfúróst szereltem be (a 166-omba, mert a 159 gyárija után hiányzott), és az tök jó, egyszerű volt beszerelni is.
JulesTS2017-01-29 21:38:04 // 52420
Igen.
Nem. :O) De amint elindulsz el kezd pittyogni.
Piritu - 1.000.0002017-01-29 20:41:12 // 52419
...ez azt jelenti, hogy nekem vagy a jelzendő cuccnak mozognia kell?
Mondjuk, ha mögém tolnak egy bevásárló kocsit és ott hagyják a tacskó parkolóban, akkor nem jelez mielőtt elindulok?
JulesTS2017-01-29 20:34:35 // 52418
Igen:
http://alfaamore.hu/tagok/9536/autok/11285/blog/28521

3eFt-ért vettem az ebay-en. Másfél éve használom, nekem teljesen bejött...
Van pár dolog amit tudomásul kell venni: csak akkor érzékel ha mozgásban van a kocsi, egy zóna az egész ütköző, esős időben a csomagtartóról lefolyó víztől (pl. tolatás közben fékezel egyet) csipoghat, hatótáv kb fele akkora mint a radarosé (kb 80cm) ezért érdemes lassabban tolatni. Ha ezekkel együtt tudsz élni, akkor érdemes megvenni...
Piritu - 1.000.0002017-01-29 19:54:58 // 52417
Szerelt be valaki fúrás nélküli tolatóradart? Működik rendesen?
PistaFR2017-01-29 13:14:35 // 52416
Bocs, inkább 2014-ben.
PistaFR2017-01-29 13:11:54 // 52415
A másik lehetőség, hogy a nem gyári lengőkarok nem sikerültek valami jól (tovább olvasva a blogodat). Az enyémben is még Zéék cseréltek karokat (2015-ben, ha jól emlékszek), valószínűleg hasonló minőségű került bele, mint a tiédbe. Van baj nálam is, de első csatt gyanú is van. Az utánfutásom mondjuk jobb mint a tiéd, az első dőlésem viszont rosszabb, hátul meg hasonló, csak pont a másik oldalon.

Sajnos ezek az értékek állandók, ha a kaszni ép, és gyári (vagy azzal 100%-osan megegyező méretű) karok vannak benne, akkor stimmelnie kellene, állítási lehetőség gyárilag nincs.
PistaFR2017-01-29 12:55:21 // 52414
Jól értem a blogodat, 8e km-rel vetted az autót? Nálad nem volt törve az eleje? Ha még az előző tulajnál lett volna valami, akkor ennek már korábban ki kellett volna derülnie.
Attis2017-01-29 12:27:14 // 52413
Köszönöm. Azt nem hinném, hogy a szilenteknek bármi baja lenne, ugyanis elől az összes lengőkar, szilentek meg minden cserélve lett decemberben.

Mindegy, elviszem beállittatni azt majd meglátjuk. Jobbat nem tudok per pillanat. :(
PistaFR2017-01-27 16:23:00 // 52412
Elöl csak az összetartást lehet állítani, és még az tér el legkevésbé. A többi érték nem állítható, úgyhogy ha feltételezzük hogy a pad jó, akkor a szilenteket biztosan át kellene nézni. Ha nincs lógás, akkor kezdenék aggódni, hogy valami nincs a helyén.

Hátul a két oldal egymástól alig tér el, szerintem azt nagyvonalúan kezelték, ahol beállították. Macerás a hátsó állítás, hamar rá szoktak unni. Fellazításkor elmászik, aztán állítgatják, lehúzáskor megint elmászik, ha nincs tűrésen belül, akkor megint lelazítani... Tippelgetős, ha becsúsznak a zöldbe, sokszor inkább úgy hagyják, van aki akkor is inkább feladja, ha már a közelében van.
TDI752017-01-27 11:45:15 // 52411
Szia! Nem lehet hogy megszorul a fojtószelep?
Nekem a 33-as csinált ilyet. szétszedtem kipucoltam... félelmetes hogy mi mennyiségű mocsok volt benne. már lassan egy éve nincs vele gond. Igaz ott láttam is hogy nem áll vissza zárt pozícióba. Ráléptem a gázra és úgy maradt. Mókás volt így hazamenni. melóból.
marci912017-01-27 09:14:41 // 52410
Sziasztok!
Nagy gondban vagyok. Az 1.6 TS motor elkezdte azt művelni, hogy a reggeli beindítás után amikor kimegyek a főútra, mondhatni beragad a gáz, pörög a motor 5000-es fordulatig, hiába nem nyomom a pedált. Nagyon bosszantó, mert ha leállítom a motort, akkor is megmarad. Egyedül annyi segít, amikor a fojtószelep házról lehúzom a vezetékeket, de ezt egyszerűen nem lehet mindig csinálni. A diagnosztika csak lambdaszonda hibát ír csak, de szerintem nem ez okozhatja (hamarosan attól cserélni fogom). Találkozott már valaki ilyennel? Köszönöm!
pettinke2017-01-27 08:56:20 // 52409
3 eset lehetséges...
- a szervizben lenyúltak a beállítás díjával, de valójában lfsz sem történt
- rossz a futóműpad valamelyik helyen / rossz beállításokat töltöttek be valamelyik helyen
- futóműhibád van (padka kocc, gödör, vagy valami szilent gatya)

egyebet nem tudok elmondani :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak