Sziasztok,
Mai napon hazafelé (3km-re otthontól) beesett a kuplungom. Azonnal üresbe húztam és félreálltam, majd leállítottam. Beindítva sikerült 1-esbe tennem és az alsó 4cm-en fogott csak a kuplung, de sikerült felváltanom, így haza tudtam jönni.
Tudnátok ajánlani olyan szerelőt vecsés környékén aki a két ünnep közőtt meg tudná javítani?
Előre is köszi!
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Avion2016-12-26 22:20:09 // 52342
GreenArrow2016-12-23 14:29:31 // 52341
Beló2016-12-22 13:47:30 // 52340
Kösz!
Igen, utánanéztem és valóban úgy néz ki, hogy a blower resistor lesz a hibás, kiszedem és megnézem!
Igen, utánanéztem és valóban úgy néz ki, hogy a blower resistor lesz a hibás, kiszedem és megnézem!
TDI752016-12-22 13:26:34 // 52339
Szia! Esetleg előtét ellenállások? Csatlakozók?
Beló2016-12-22 13:07:43 // 52338
Sziasztok!
A fűtőventilátorom csak a legmagasabb fokozaton üzemel, nem kacsoló hiba azt kicseréltem és folyamatosan zug gyújtáson, még nullás állásnál is.
Valaki, ötlet, tapasztalat?
Előre is köszönöm!
Üdv,
Beló
A fűtőventilátorom csak a legmagasabb fokozaton üzemel, nem kacsoló hiba azt kicseréltem és folyamatosan zug gyújtáson, még nullás állásnál is.
Valaki, ötlet, tapasztalat?
Előre is köszönöm!
Üdv,
Beló
Mano852016-12-21 12:52:07 // 52337
Igen pontosabban vibrál. egyenlőre mindig bekapcsol de a vibrálás majdnem állandó.
Poló2016-12-20 20:59:41 // 52336
A lámpa belsejében levő műanyag dobozka a trafó. Ha az izzó jó, akkor cseréld át a lámpa alján levő alu dobozkát a túlsó oldallal. Ha viszi a hibát, akkor az rossz. Szerintem trafó lesz. Mit jelent, hogy pislákol? Vibrál, villog? Nekem a trafó hiba okozott ilyet. Meg néha be se kapcsolt. A végén már egyáltalán nem kapcsolt be.
Soti2016-12-20 19:32:25 // 52335
Nincs mit....elsőre nekem is ez okozott gondot, de szerencsére átjött a sógornőm és ő lefordította a szerelési könyvet.....egyből megjavult nekem is! Tökéletes féket csináltam rá.....símán átment a műszakin.
speer2016-12-20 19:12:27 // 52334
sziasztok, jmj katalizátorról tud valaki infót? én most vettem de hátúl van a kat. elől a kis hangtompító. 156 2.0 benzin 35 ezer lengyel. beépíthető?
Mano852016-12-19 23:35:28 // 52333
Sziasztok!
Alfa Gt gyári xenon pislákol. izzó tök új. Ilyenkor mi lehet? És a lámpa alján lévő aludoboz a trafó vagy a lámpa belsejeben levő fekete dobozka az? Mivel kezdjek? Előre is ksözi.
Alfa Gt gyári xenon pislákol. izzó tök új. Ilyenkor mi lehet? És a lámpa alján lévő aludoboz a trafó vagy a lámpa belsejeben levő fekete dobozka az? Mivel kezdjek? Előre is ksözi.
Levee156SW2016-12-19 22:38:07 // 52332
Köszönöm,ez hasznos-alighanem azt a 10 pumpalast hagyta ki,aki elottem ott jart.
Soti2016-12-18 18:42:14 // 52331
Nekem most volt betét és tárcsa csere.....annyira kopottak voltak hogy már egyáltalán nem fogott a kézifék.....így már mehet a műszakira holnap! :)
Soti2016-12-18 18:39:30 // 52330
Na én megoldottam.....a hatalmas segítség ellenére is! :P
Szóval a betét és a tárcsa csere után nem szabad azonnal rá akasztani a kézifék kötelet. Az előírás szerint 10-szer rá kell pumpálni a fékpedálra, hogy az automata utána tudjon állítani a munkahengerben(én járó motornál csináltam hogy nagyobb fékerő jusson a hátsó betétekre) és utána kell beakasztani a bovdent. A 3. Kattanásra állíttottam a kart és addig tekertem az állító csavart amíg nem fogta meg a kereket stabilan.
Szóval a betét és a tárcsa csere után nem szabad azonnal rá akasztani a kézifék kötelet. Az előírás szerint 10-szer rá kell pumpálni a fékpedálra, hogy az automata utána tudjon állítani a munkahengerben(én járó motornál csináltam hogy nagyobb fékerő jusson a hátsó betétekre) és utána kell beakasztani a bovdent. A 3. Kattanásra állíttottam a kart és addig tekertem az állító csavart amíg nem fogta meg a kereket stabilan.
Levee156SW2016-12-18 18:06:37 // 52329
Sziasztok,
kapcsolódnék a témához: 156-on van olyan beállítás,ami meg is fogja az autót,és nem is fog egyfolytában a fék,vagy bizonyos betét/tárcsa kopottság felett már esélytelen?
Az az érdekes,hogy csak bal hátul csinálja (tehát _nem_ a főfékhengertől legtávolabb),és melegben erősebben. Fékfolyadék volt cserélve bő fél éve, nyeregvezetők és munkahenger könnyen járnak,bowdenen nincs szemrevételezéssel feltűnő hiba.
Szemre se megy vissza a kulcs koppanásig,de a másik oldalon se,és ha annyit lazítanék a kézifékkar alatt,hogy megtegye, a közelében nem lennék az előírt 3-4 kattanàsnak.
Ismeri valaki a megfejtést? Légtelenítsek még egy kicsit?
Köszönett:L
kapcsolódnék a témához: 156-on van olyan beállítás,ami meg is fogja az autót,és nem is fog egyfolytában a fék,vagy bizonyos betét/tárcsa kopottság felett már esélytelen?
Az az érdekes,hogy csak bal hátul csinálja (tehát _nem_ a főfékhengertől legtávolabb),és melegben erősebben. Fékfolyadék volt cserélve bő fél éve, nyeregvezetők és munkahenger könnyen járnak,bowdenen nincs szemrevételezéssel feltűnő hiba.
Szemre se megy vissza a kulcs koppanásig,de a másik oldalon se,és ha annyit lazítanék a kézifékkar alatt,hogy megtegye, a közelében nem lennék az előírt 3-4 kattanàsnak.
Ismeri valaki a megfejtést? Légtelenítsek még egy kicsit?
Köszönett:L
Soti2016-12-18 17:51:15 // 52328
Hmm.....akkor ezt megbeszéltük....kössz
Szatyi2016-12-18 17:01:20 // 52327
Vidd inkább szerelöhöz-szervizbe.A fék nem játék!!! A fék nem olyan mint a tököd hogy vagy megáll-vagy nem!!
Soti2016-12-18 15:45:37 // 52326
Sziasztok!
Sürgős segítségre volna szükségem! Hogy lehet működére bírni 164-s kéziféket hátsó betét és tárcsa csere után? A bovden jól működik , de csak símogatja a tárcsát.....holnap meg menne műszakira! Előre is köszi a segítséget!
Sürgős segítségre volna szükségem! Hogy lehet működére bírni 164-s kéziféket hátsó betét és tárcsa csere után? A bovden jól működik , de csak símogatja a tárcsát.....holnap meg menne műszakira! Előre is köszi a segítséget!
hg6idn2016-12-14 20:57:09 // 52325
Telefonos beírás némileg korrigálva helyesírásilag, sajnos nem tudtam szerkeszteni az előzőt...:
Sziasztok!
Elsősorban azokhoz intézném a kérdést aki már cserélt TS-ben vezérlésmódosítót. Előfordul olyan hibás vez. módosítónál, hogy kb. 2-2500 fordulatig időnként kattog, majd némává válik, meleg motornál. Nálam a dízeles hidegindítási hangot nem vettem észre, de ma műanyag csővel végig hallgattam a motort, a szelepfedélen az 1-es hengernél (olajsapka) jött a kat kat kat...
Szegény egyenlőre pihenni fog míg szerelőhöz jutok.
Sziasztok!
Elsősorban azokhoz intézném a kérdést aki már cserélt TS-ben vezérlésmódosítót. Előfordul olyan hibás vez. módosítónál, hogy kb. 2-2500 fordulatig időnként kattog, majd némává válik, meleg motornál. Nálam a dízeles hidegindítási hangot nem vettem észre, de ma műanyag csővel végig hallgattam a motort, a szelepfedélen az 1-es hengernél (olajsapka) jött a kat kat kat...
Szegény egyenlőre pihenni fog míg szerelőhöz jutok.
hg6idn2016-12-14 18:55:04 // 52324
Sziasztok!
Elssorban azokhoz intézném a kérdést aki már cserélt TS-ben vezérlésmódosítót. Előfordul olyan hibás vez. módosítónál, hogy kb 2-2500 fordulatig időnként kattog, maj némává válik, meleg motornál. Nálam a dízeles hidegindítási hangot nem vettem észre, de ma műanyag csővel végig halgattam a motort, a szelepfedélen az 1-es hengernél (olajsapka) jött a kat kat kat...
Szegény egyenlőre pihenni fog míg szerelőhöz jutok.
Elssorban azokhoz intézném a kérdést aki már cserélt TS-ben vezérlésmódosítót. Előfordul olyan hibás vez. módosítónál, hogy kb 2-2500 fordulatig időnként kattog, maj némává válik, meleg motornál. Nálam a dízeles hidegindítási hangot nem vettem észre, de ma műanyag csővel végig halgattam a motort, a szelepfedélen az 1-es hengernél (olajsapka) jött a kat kat kat...
Szegény egyenlőre pihenni fog míg szerelőhöz jutok.
Renny2016-12-14 14:34:59 // 52323
Sziasztok!
Alfa 156-ról van szó, 1,9 JTD, most volt szervízben, tegnap hoztuk el, elveikben nem nyúltak a porlasztókhoz, csak a turbót pucolták még ki.
Tegnap arra lettünk figyelmesek, hogy miután elhoztuk, hogy nem alszik ki a megszokott indítás utána a porlasztófej alakú lámpa.
Előzésnél illetve 2,5-ös fordulat felett vissza-vissza torpan(meg-meg hőköl) a kocsi.
Valami tipp, hogy mitől lehet?
Alfa 156-ról van szó, 1,9 JTD, most volt szervízben, tegnap hoztuk el, elveikben nem nyúltak a porlasztókhoz, csak a turbót pucolták még ki.
Tegnap arra lettünk figyelmesek, hogy miután elhoztuk, hogy nem alszik ki a megszokott indítás utána a porlasztófej alakú lámpa.
Előzésnél illetve 2,5-ös fordulat felett vissza-vissza torpan(meg-meg hőköl) a kocsi.
Valami tipp, hogy mitől lehet?
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-11 19:46:43 // 52322
Koszi! A teljes cserét nem kapkodnám el. Volt ugyanis szervo szivattyú csere a szerviz bejegyzések szerint, nem is túl rég, akkor nyilván kapott friss folyadékot. Tehát nem is régi, plusz látni akarom, hogy fogy e. Ha valamit javítani kell a rendszerben, ne cseréljek kétszer szervo olajat feleslegesen.
Csabo222016-12-11 19:01:31 // 52321
Ciao
Keverhető, ha ugyanolyan specifikációjút töltesz rá, mint ami benne van. én kevertem a tutelát fuchs-szal. de csak azért mert volt maradék tutela és nem akartam kiönteni. nézd meg milyen állapotú ami most benne van, és szükség szerint cseréld le az egészet. biztos nem fog a szervo rendszer tiltakozni ellene :)
Keverhető, ha ugyanolyan specifikációjút töltesz rá, mint ami benne van. én kevertem a tutelát fuchs-szal. de csak azért mert volt maradék tutela és nem akartam kiönteni. nézd meg milyen állapotú ami most benne van, és szükség szerint cseréld le az egészet. biztos nem fog a szervo rendszer tiltakozni ellene :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-11 18:47:25 // 52320
Sziasztok! A szervo folyadék keverhető? Nem tudom milyen van az autóban (Alfa 159), de kellene utántöltenem. Valószínűleg gyári van benne, de nem 100%. Persze Tutela GI/R -t vennék bele.
PistaFR2016-12-06 20:51:17 // 52319
Jókor írok, mi? :D
PistaFR2016-12-06 20:49:34 // 52318
Elég elöl levenned szerintem. 5 csavar a löki aljánál, abból 2 közvetlenül a kerékjáratoknál, ha még a gyáriak, akkor torx 20-as körüli, meg oldalanként 1-1 10-es fejű M6-os ami a dobbetéthez fogja a kerék mögött. Ezekhez könnyedén hozzá lehet férni. Ezeken kívül még két ugyanilyen M6-os van, ami egész hátul a bölcsőhöz rögzíti, de azok maradhatnak első körben, a löki alja mögül ki lehet feszíteni. Ha nagyon nem megy, akkor maximum jobban alábújsz, és kiveszed a maradék kettőt is. Nem nagy kaland, meglátod majd.
Lackó156TS2016-12-06 20:46:56 // 52317
A bárdiban kapható aftermarket cső sajnos egy jó 3 centivel rövidebb....későn találtam rá egy bejegyzésben így kénytelen vagyok beletoldani. http://www.tuningaruhaz.hu/site/site_main.php?id_category=165 találltam is ilyen csö darabokat, de most hirtelen nem tudom mekkora a cső belső átmérője. Valaki tudja esetleg?
Balukac2016-12-06 18:44:37 // 52316
Igen a kezi valtoshoz megvan adva... de az automata nincs kiirva
Coyote2016-12-06 14:39:55 // 52315
Szia. Tutela ZC 75 Synt, 2 liter kell bele. Egyébként meg bal oldalon felül van olyan menü hogy Tipusok. Ott benne van minden.
Balukac2016-12-06 14:12:38 // 52314
Sziasztok.....szeretnek valtoolajat cserelni 99 es 166 3.0 v6 ban ami automata valtos...miyen es menni olaj kell bele...elore is koszi
Sityu2016-12-06 11:43:06 // 52313
Urak,
Tudja valaki mi a helyes menete egy virgin ecu élesztésének?
Tudja valaki mi a helyes menete egy virgin ecu élesztésének?
Lackó156TS2016-12-05 21:43:30 // 52312
van burkolat :( félek az lesz a nagyobb szívás
PistaFR2016-12-05 21:10:03 // 52311
Leveszed az alsó burkolatot (ha van), aláfekszel, aztán lecseréled. Nincs semmi komplikáció. Ja, új bilincsekkel azért készülj, ne kelljen még egyszer alámászni ;)
Lackó156TS2016-12-05 19:25:22 // 52309
Sziasztok
Valaki le tudná írni 1.9 jtd 16v alsó turbócső cseréjének a menetét?
Valaki le tudná írni 1.9 jtd 16v alsó turbócső cseréjének a menetét?
prooF_752016-12-04 21:33:07 // 52308
Üdv. Urak!
Ki tudna segíteni valaki hasznos tapasztalattal vízpumpa márkákból?
Egy 3.0 V6 12V-re kellene, és a Bárdiban van pl Marelli, gyanúsan olcsón (15e listaár), erről mit tudtok?
És a kicsit drágább (22e környéke) Dolz, Metelli párossal mik a tapasztalatok?
Köszönöm előre is!
Ki tudna segíteni valaki hasznos tapasztalattal vízpumpa márkákból?
Egy 3.0 V6 12V-re kellene, és a Bárdiban van pl Marelli, gyanúsan olcsón (15e listaár), erről mit tudtok?
És a kicsit drágább (22e környéke) Dolz, Metelli párossal mik a tapasztalatok?
Köszönöm előre is!
Piritu - 1.000.0002016-12-04 20:26:59 // 52307
Teljesen elbizonytalanítasz, a végén még kimegyek megnézni :-)
Liquid2016-12-04 19:46:09 // 52306
nem TurboSpark? :D
Piritu - 1.000.0002016-12-04 18:45:01 // 52305
TS-en nincs turbó...
medcare2016-12-04 18:20:17 // 52304
Nincs fütyülö hangja, nem lukadt ki a turbócsö? Nálam a másik kocsinál ez volt a baj. Amennyiben letilt, a motorhibát jelzö ikonnak világítania kell.
Piritu - 1.000.0002016-12-03 14:53:56 // 52303
Millió oka lehet. (lambda, LLM, gyújtótrafó, gyújtókábel, TRA/FRA kiakadás, meg pár jeladó) Ki kellene olvasni a comp-ot, ha nincs is vészüzem, akkor is kell ott lenni valami hibakódnak.
Satika2016-12-03 11:15:58 // 52301
Sziasztok !
Tud esetleg vki ötletet hogy miért nem forog 4200 -nál többet a motor? 147 2.0ts
olyan érzés mint amikor letilt a motor dadog és nem forog tovább addig viszont semmi baj szépen húz.
köszi
Tud esetleg vki ötletet hogy miért nem forog 4200 -nál többet a motor? 147 2.0ts
olyan érzés mint amikor letilt a motor dadog és nem forog tovább addig viszont semmi baj szépen húz.
köszi
medcare2016-11-30 18:34:40 // 52300
Ja és raktam beléjük egy DIP kapcsolósort, hogy váltani lehessen a lábak közt.
medcare2016-11-30 18:33:50 // 52299
Nekem az ELM csak a motorba lát bele, a VAG-com ABS-t látta. Most egy Delphi klónnal sikerült kapcsolódjak. Ez mindent lát, amit lehetséges.
Csabo222016-11-30 17:39:10 // 52298
Ja. az én KL és ELM interfészem is "kohendált", azaz egy kulturáltabb, de olcsó hongkongi lett megbütykölve. mind2 tökéletesen működik, de előfurdul, h a KL az ABS-hez nem tud csatlakozni. én ezt a latency hibára vezetem vissza (persze lehet, h tévesen). kulcs tanitáson kivül már szinte minden funkciót üzemeltettem velük, de az ABS-nél előfordulnak gondok. az ELM-em pedig eddig csak 1 proxy alignment-et tagadott meg :)
Csabo222016-11-30 17:34:21 // 52297
Oté
Most nem bogarászom végig a 156-ban milyen tipusú motorvezérlők vannak, de a cartárs azt javasolta, h a Tied lehetséges, h olyan, amit csak teljes verziós MESsel lehet olvasni. + KL és/vagy ELM interfésszel. ELM-nél ugye nem kell portot beállitani, de KL-nál igen. mikor MES-ben kiválasztod az interfész tipusát és a com portot, akkor le lehet futtatni egy tesztet. KL-nél ha vmi nem jól van beállitva, akkor a latency tűrésbe nem biztos, h belefér a teszt, emiatt csatlakozási probléma lehet.
Esetleg kiment egy bizti, amire az OBDII port (is) be van kötve.
Én legalábbis igy állnék a kérdés elé. de aztán lehet olyan gond is, amit mi nem tudunk kibogarászni, marad az examiner.
Most nem bogarászom végig a 156-ban milyen tipusú motorvezérlők vannak, de a cartárs azt javasolta, h a Tied lehetséges, h olyan, amit csak teljes verziós MESsel lehet olvasni. + KL és/vagy ELM interfésszel. ELM-nél ugye nem kell portot beállitani, de KL-nál igen. mikor MES-ben kiválasztod az interfész tipusát és a com portot, akkor le lehet futtatni egy tesztet. KL-nél ha vmi nem jól van beállitva, akkor a latency tűrésbe nem biztos, h belefér a teszt, emiatt csatlakozási probléma lehet.
Esetleg kiment egy bizti, amire az OBDII port (is) be van kötve.
Én legalábbis igy állnék a kérdés elé. de aztán lehet olyan gond is, amit mi nem tudunk kibogarászni, marad az examiner.
Bati2016-11-29 21:59:16 // 52296
ezt magyarul kéne ilyen nyelven nem beszélek :)
Csabo222016-11-29 18:57:09 // 52295
Igazából mielőtt nekilát az ember és olyan autót akar olvasni amit azelőtt még nem, akkor a supported vehicles táblázatot érdemes átbogarászni és hamar kiderül mit/hogy kell használni.
Trombozis2016-11-29 18:15:23 // 52294
Szerintem a dejzelben nincs olyan. Kábel lehet a gond. Nekem a kapcsolós, ha jól emlékszem nem is jó. De már olyan rég volt, hogy lehet igaz sem volt. :-) Reggel meglesem, hogy melyik kábel van bekészítve a kesztyűtartóban.
Csabo222016-11-29 15:17:45 // 52293
Szerintem a 52286 számú HSZ-be a cartársnak lehet némi igaza és a lényegre tapintott.
Ha mégsem az a vezérlő van benne amit ir, akkor végig kéne bogarászni a biztositékokat. (amennyiben a latency /interfész - com port/ jelentősen eltér az elfogadottól, akkor az is lehet, h amiatt nem csatlakozik)
Ha mégsem az a vezérlő van benne amit ir, akkor végig kéne bogarászni a biztositékokat. (amennyiben a latency /interfész - com port/ jelentősen eltér az elfogadottól, akkor az is lehet, h amiatt nem csatlakozik)