Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Tommaso 1592006-07-26 09:53:13 // 12455
Lehet,h nincs összefüggés,de nincs elvízkövesedve a hűtőd??Minndig csak desztvizet használtál???Most nekem se gyári lesz benne,hanem valami skoda gyári cucc,de szerintem az mindegy,csak ahogy írta is valaki,arra kell odafigyelned,h alu e a hűtőd!
admirális2006-07-25 20:04:35 // 12454
156 megtett kilométereket számláló kijelzőt szedet már valaki szét? Mert most nincs megvilágítva és nem lehet látni, mit ír ki. ePER elvileg csak a sebességmérővel együtt hozza, de nem létezik hogy ne lehessen megjavítani. Válaszoljatok, ha tudtok, pls!
gizmo1452006-07-25 19:35:42 // 12453
Szia! Én "E_per"-ben néztem utána és a következőket adta ki A tied ha jól látom 96-os. A 95-98 közti szériákban a hátsó rúgó ugyan az 2000TS és 2000 TB V6 gyáriszám:60616948 Az elsőnél 60619407 gyáriszámut mindkét autóhoz irja, DE 60619408 gyáriszámút csak 2000 TB V6-hoz a 60653941 pedig csak a 2000 TS-hez. Ezek alapján szerintem az elsőknél eltérés nem lehet, mível van olyan rúgó is ami mindketőbe való, de lehet hogy csak annyiban hogy gyári sport vagy nem. A hátsónál nincs kérdés azu egyezik. Remélem vmit. segitettem, vagy csak még bonyolítottam rajta? :-) :-(
Alfás Zoli2006-07-25 17:49:59 // 12452
Sziasztok! Lentebb olvastam, hogy fagyállóról beszélgettek... Szerintetek lehetséges, hogy azért melegszik intenzíven (2km alatt eléri a 90oC-ot, városban akár 95oC is lehet, országúton sem hűl 90oC alá) a 2.0TS motorm, mert (kényszerből) lecseréltem a gyári hűtőfolyadékot egy olcsóbb típusra? Termosztátot már cseréltem.
Face2006-07-25 17:26:41 // 12451
Hali, itt talalsz letoltheto cuccost a 156-hoz: Docky_SD alfa manualjai Mondjuk lehet ez is angol.. nemtom nemneztem.. de hatha segit
Ollah2006-07-25 17:02:40 // 12450
S.O.S.! A GTV 2.0 TS gyari rugoi megegyeznek a TB rugoival??? Nagyon surgos lenne, mindjart zarul a licit. Koszi!
Tommaso 1592006-07-25 10:20:45 // 12449
köszi mindenkinek az infot!! megyek vásárolni:-)))))
kertecs2006-07-25 10:10:28 // 12448
Én annak a híve vagyok, hogy amíg lehet, addig maradjon minden gyári, az a legjobb. Csapágyakból is inkább csak a hajtókarokéi szoktak kopni, a nyugvók elforognak nagyon sokáig. Talán lehet külön is rendelni. Sok szerencsét, legyen jó a motorod! : )
granturismo2006-07-25 06:56:18 // 12447
A Paraflu 11 (kék) vagy a Paraflu UP (rózsaszín) a gyári hűtőfolyadék. Ha aluhűtős akkor inkább az UP.
Xixo2006-07-25 01:15:09 // 12446
Nekem más autóknál volt, hogy olyan csúnya színű lett a víz tőle. De a 147-be tutter nem vennék tesziset, persze elég elfogult vagyok ezzel a verdával... :-))
Tommaso 1592006-07-25 00:40:16 // 12445
Még 1 kérdés:milyen fagyállót vegyek??Mert valamelyik 47-es tagunkál is gondot okozott,h valami gagyi volt benne..
Tommaso 1592006-07-24 23:31:59 // 12444
Ők azt mondják,h sértetlen a tengely,a csapágyat is csak azért kell cserélni,mert az 1 csapágyon volt egy nagyon pici kis prücök!Ők inkább elővigyázatossággal magyarázták!Köszke a segítséget neked,és gabi 33 nak is
Apucci2006-07-24 20:42:34 // 12443
Sziasztok! Van egy-ket apro problemam a geppel. Sajnos a meg nem teljes nyelvtudasom miatt nem konnyen ertetem meg magam a szerelokkel. (nem ertem az arakat! -eleg huzos- ) Segitseg lenne ha tudtok olyan honlapot ahol pontos muszaki leiras esetleg villamossagi vagy geprajzok lennenek a 156-osrol. Elore koszonom!
gabi alfa332006-07-24 14:58:22 // 12442
9 bar a minimum kompresszio a te esetedben valoszinü hogy gyürüzni kell a motort mert magas fordulaton füstöl.Szelepszárnál inkább csak inditáskor füstöl. A fötengelyt szerintem nem kell köszörülni de jobb ha megméretted a csap átméröt.
AwoL2006-07-24 14:52:46 // 12441
Hi! Nem tudja véletlen valaki hogy a hátsó ablakemelők biztosítvan vannak-e a 164-esben, mindkettő hátsom meghalt, és elöröl se tudom lenyitni(ez halt meg előbb mint opció), a kapcsolók kimérve, azok jók mind, hátulra vezettem kraftot és úgy mennek az emelők, csak tápot nem kapnak. Valaki tapasznyalat vagy ötlet? Előre is köffönöm. :)
kertecs2006-07-24 13:48:04 // 12440
Nem semmi ez amiket itt sorolsz... meg kell mérni a főtengelycsapokat, a manualban megvannak a gyári tűrések, szemre megnézni stb. Én a saját tapasztalataim alapján "eléggé fáznék" a köszörüléstől. Kevés normális gépműhelyes van, az én tudásom szerint ezek a főtengelyek csak kéreg-edzettek... Kérd ki alfás szerelők véleményét, akik már sok ilyen javítást csináltak. Én csak műkedvelő vagyok, magamnak minden szart megcsinálok, de más bőrére ajánlani már nem mindig jó dolog : ) Ha kukás a főtengely lehet jobban jársz egy bontottal.
kando.2006-07-24 12:12:35 // 12439
Ezek szerint nem csak a légtömegmérő van fűtve ? Na, legalább már ezt is tudom :)
Lobot2006-07-24 11:15:25 // 12438
ePer DVD működésével kapcsolatosan lenne kérdésem. A korábban jól működő verzióm ma már meg sem nyekken. Ennek mi az oka? Valahol azt hallottam, hogy azért nem akar elindulni, mert nem az IExplorer az alapértelmezett böngésző, de ha azt beállítom alapértelmezettnek, akkor sem hajlandó csinálni semmit. Van akinek jelenleg is működik? Milyen verzió szám? Mi a titka? Előre is köszönöm!
pb_2006-07-24 11:11:21 // 12437
Igen.
swan2006-07-24 11:06:32 // 12436
Aha! Én is a fűtésen gondolkodtam de arra a következtetésre jutottam primitív agyammal hogy a kipofogóban elég meleg van nem kell ott semmit fűteni. Ezek szerint tévedtem. Vagy csak a hidegindítás allatt van fűtve?
pb_2006-07-24 11:00:37 // 12435
A dupla csati a L fűtése +,- a szoló a jelvezeték, a test pedig maga a kipuf. 1 valami kerámiába foglalt érzékelő van benne, asszem oxigén tartalmat érzékel, és az változtatja a szonda ellenállását.
kando.2006-07-24 10:57:45 // 12434
Mondtam, hogy ha ez a cucc ellenállásváltozáson alapuló mérőeszköz (gy.k. távadó), akkor ki kell kompenzálni a hozzávezetések ellenállását. Szerintem ezért..
swan2006-07-24 10:49:12 // 12433
Kösz! Tudtam h csak én vagyok sügér és én nem találom:-) De miért megy bele három. Ha az ellenállás változik akkor elég 2. Miért kell 3?
pb_2006-07-24 10:30:54 // 12432
12320 hsz.
kando.2006-07-24 09:41:47 // 12431
Ok, jövő hét jó nekem is ;-) Ha kap így testet, akkor meg nem értem a 3 vezetéket... Jó lenne erről is egy rajz, hogy a 3 drót hova megy...
swan2006-07-24 09:37:28 // 12430
Azt el tudnám képzelni hogy test lenne. De mi értelme van mert a szonda bele van csavarva a kipufogóba. Szetem az azért elég masszív test lehet mert az meg a blokkra van felcsavarva.
swan2006-07-24 09:35:41 // 12429
Ha vársz kicsit lefényképezem az enyémen lévőt. Mert tök ugyanaz a csati. Most megint nemleszek a héten ma dogzok aztán megint vidéken vagyok hála istennek. Tehát marad a jövő hét. Mondjuk lehetne a hét második hetére tervezni szetem!
kando.2006-07-24 09:29:48 // 12428
Akkor nem tudom.. MErt ha a 3 vezetékből valahol a szondánál 2 össze lenne fogva, galvanikusan is, akor azé azért lehet, mert a L-szonda is ellenállásváltozást végez a füstgáz (-ban levő oxigén) hatására. S azért 3 drót van, hogy ki legyen küszöbölve a mérőponton a hozzávezetési ellenállás. Az Unonál esetleg nem azért lett elcsípve a harmadik kábel, mert az eleve test és az előző tulaj/szerelő a szondát hozzátestelte a kasztnihoz... ?? De persze látnom kéne élőben, akár a szutykon, akár az uno-n levő cuccot, hogy érdemben értelmeset nyilatkozhassak :-))) (mikor érsz rá amúgy, nem feltétlen emiatti talira, itt a szép fővárosban ?? :-))
swan2006-07-24 09:07:23 // 12427
látom egymással beszélgetünk:-))))) Nem hanem ugyanabban a csatlkaozó házban van. Attól az még két független szál! Amásik 1szál vezeték az teljeesen külön csatlakozó
kando.2006-07-24 09:04:45 // 12426
Ezt hog yérted ? A ,,kettő közös csatiban'', ez azt jeletni, össze van kötve a két vezeték a végén ?
swan2006-07-24 09:03:16 // 12425
Egyszer már kérdeztem de sajna nem találtam meg hogy hol tehát elnézést de megint megkérdezem. Miért megy 3 vezeték a lamba szondához. 2 van közös csatiban 1 meg külön. Főleg eza külön veseték érdekelne mert az az Uno-ban el van csípve! Valaki elcsípte:-(
Tommaso 1592006-07-23 23:01:25 // 12424
köszi!Az megúszta,sőt ki is tisztították,de...... Tovább gyúrúzik a cserés anyagok listája:-((( főtengelycsapágy az összes,olajcsere,szűrők,hűtővíz,meg a vezérlésnél valamelyik görgő+szíj! További nagy kérdés,h ha a főtengelycsapágyak csak kis mértékben sérültek akkor kell e köszörülni a főtengelyt????A szerelőm szerint nem,de mindenki más azt mondja,h mind1,h a csapágyak mennyire sérültek,ilyenkor köszörülni is kell!!Ez igaz??Meg pár cartárs szerint magas fordulaton kékes füst is jött??Ez mi lehet?Gyűrű,szelepszárszimmering,vagy mi???Mennyi az ideális kompresszió???Mert most meg szeretném méretni,és gondolom,ha alacsony,akkor egyértelmű a gyűrűzés is... please válaszoljatok,mert nagyon tanácstalan vagyok....
perdix1552006-07-23 13:56:16 // 12423
Gyerekek! Most komolyan...senki nem tudja hogy az első barna cső ami a mosótartályból jön...hova csatlakozik? Sehol nem látom? Vki mondja már meg!!!!!
pb_2006-07-23 12:12:43 // 12422
Gyártatni kéne hozzá.
pb_2006-07-23 12:11:29 // 12421
Felesleges az összeset cserélni, ahogy Scott is írja 1 kis hozzáértéssel +állapít6ó melyik a rossz.
pb_2006-07-23 12:09:55 // 12420
Elméletileg lehet kapni, legalábbis a 33-hoz hozza az alkatrészek között, de sztem gyakorlatilag nem.
Scott2006-07-23 11:25:14 // 12419
Elvileg, ha tudsz szerezni ugyanolyan rugót akkor simán cserélheted, de ennek nem sok esélye van :) Egyébként óvakodni kell az utángyártott tőkéktől ( pl. Ajusa ) mivel azoknál ha baj van szó szerint átszakad a tőke teteje és ledarálja a vezérműtengely bütyköt. Sok ilyet láttam már, ilyenkor a veztengely is kukás. Érdekes módon a gyári tőkéknél nem fordul elő ilyen ( legalábbis gyárinál nem láttam ilyet ).
gizmo1452006-07-23 11:23:16 // 12418
Ja végül is, innen indult az egész kérdés. Jobb 3-4-5 cserélni mint 8-at vagy 16-ot. De legalább ma is megérte olvagatni ezt a topicot. :-)
Scott2006-07-23 11:19:39 // 12417
A lényeg az, hogy egyértelműen meg lehet állapítani, hogy melyik tőke rossz és melyik nem.
gizmo1452006-07-23 11:17:53 // 12416
Köszi most már világos. De ha eltörik valamelyik rugó is, nem mehetsz be egy boltba és mondod azt hogy rugót kérsz a hydrotökébe, mert csak néznek rád bután nem?
Scott2006-07-23 11:14:32 // 12415
Van benne egy nagyobb és ha tényleg apróra szeded egy ici-pici kis rugó, ami maga a szelepé. Sajnos az évek során a koszos olajtól lerakódik benne szennyeződés, így el szokott törni ez a kis rugócska. Van olyan eset amikor a nagyobb rugó törik el.
gizmo1452006-07-23 11:05:40 // 12414
És azt nem tudod véletlen hogy, mi megy benne tönkre amikor összelehet nyomni úgy hogy, olaj is van benne? Csak kiváncsiságból kérdem.
Scott2006-07-23 10:59:39 // 12413
A hidrotőkéket az esetek 90 %-ban nem kell cserélni, elég őket megtisztítani, csak ezt a sok nagytudású nem tudja. Simán szét lehet őket szedni darabokra és úgy meg tudot pucolni őket és tesztelni is tudod, hogy működik-e a kis szelep benne. Amúgy nagyon egyszerű kis szerkezet. Az oldalamon látható szétszedve egy darab.
perdix1552006-07-23 10:33:16 // 12412
LOOOOL...de nincs még a szentélyben villany..azaz van de még nem üzemel.
Poló2006-07-23 00:32:06 // 12411
Kapcsold fel a villanyt ;-)
perdix1552006-07-22 12:27:12 // 12410
Srácok! Ezek a trehány szerelők nem illesztették össze az ablakmoso csövemet...tegnap akartam használni de nem müködött. Ma megnéztem hátha a biztosíték..de nem!!!.... a tartályból jövő keskeny barnás cső áll az égnek. Láccólag mindennek megvan a csatlakozása de ennek nem találom. Hol mehet bele a következő csatlakozásba! Vki segítsen! olyan sötét van nem látni semmit....
Bazsa722006-07-22 12:10:18 // 12409
Köszi a segítséget! Ha készen leszek végre a szombatra maradt papírmelóval, nekiesek és kipucolom.
gizmo1452006-07-22 12:04:16 // 12408
Azzal az a gond hogy, pont a szivósor felől a piszkosabb. Ahogy levetted a szivócsőveket és ránézel látsz a pillangószelep ház négy sarkán 4 TORX csavart, azokat kell kiszedni és kiakasztani a gázbowdent és ki is jön. Ja van a hátsó felén az alapjárati-motor csatlakozója azt is lehúzni, persze csak gyújtás ráadás nélkül. Így könyen el lehet takaritani az egészet, és érdemes kitörölgetni a műanyag belsejét is amedig beérsz. Ez szokott igazán koszos lenni. Végül is ennyi.
Poló2006-07-21 23:57:51 // 12407
A motor felöli oldalon mi fogja? Én csak a csöveket húztam le róla és ott a helyén tisztítottam ki, amennyire tudtam.
Bazsa722006-07-21 16:20:54 // 12406
:)) Hála és köszönet! Szólj, ha én is tudok segétkezni valamiben /autó szerelés kizárva :)/. Nagyon jó jazz lemezeim vannak, rohadt jó egybesült húst tudok csinálni, túrákat szervezek, meg miegymás :)) Mégegyszerköszönömszépenalássan.....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak