Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

janrob2007-01-02 18:11:32 // 13794
mélem nem a lambda szonda, mert 30-40e Ft között mozog, csupán.
janrob2007-01-02 18:11:00 // 13793
Most néztem az a rohadék termosztát 12,500 HuF. örül-örül
Vendel2007-01-02 18:05:01 // 13792
Nekem kevesebbet fogyaszt a termosztát csere óta (Most cseréltem ki), de nem nagy a különbség. Nem vagyok nagy szakértő, de szerintem méresd be, lehet, hogy a lambdaszondád romlott el.
csocsi2007-01-02 18:01:30 // 13791
Hát valószínűsíthető, hogy az a rossz :(
janrob2007-01-02 17:58:51 // 13790
Nem tudom mi lehet a baj a géppel, de most tankoltam 5000-ért kb 19,5 l, lötyi. Ma mentem 65 km-t és mindjárt vége, kb.100-110 km-re lesz elég, mi a franc lehet a baj, mert eddig 210 km-t elmentem vele nyáron, télen meg 170 körül. A termosztát már nagyon régen nem jó, nyáron sem volt jó, mióta nálam van, még nem állt be sosem 90-re, most, h hideg van, 60 körül mutat, tötymörgésnél 80-90fokra felmegy. De most hova lett a lötyi? A termosztát miatt lehetséges?
Jata2007-01-02 17:01:54 // 13789
Esetleg nemtod hogy a vizpumpa-szervó szíjat mi feszíti.Dután szögeltem és sztem a szervoszivattyu. Nem?
Jata2007-01-02 17:00:36 // 13788
Nekem is az van de passz.Sajna nemtom.Lehet kicserélem jövöhéten énis!
Fighter2007-01-02 16:59:34 // 13787
Sziasztok! Tud valaki segíteni, hogy 164 TS-on hol és hogy kell pollenszűrőt cserélni? Köszi.
Jata2007-01-02 16:48:33 // 13786
Halo!Most fejeztem be a szerelést.Kicseréltem a szervóolajhütöcsövemet.Vagyis hejettesítettem egy vászon-gumicsövel.Ez birja a nyomást meg a höt is.Tennap ete elkezdett morogni a szervószivattyum azt egyböl go haza.Reggel nekiálltam azt nemrég hagytam abba.Na jo még egy két aprobb hibát is kijavítottam a vason+kapott kék izzókat a tompiba.
Egy kép a csöröl:
Ferke2006-12-28 22:30:51 // 13785
LOL!!! Ez egy komoly gondolatmenet volt!!!:)))))))))) bocsi, ezt nem hagyhattam ki!:))))
Poló2006-12-28 21:37:34 // 13784
Szerintem csak holnap fog válaszolni ;)
Fürjjózsi2006-12-28 21:32:51 // 13783
Már írtam is neki, de még nem válaszolt... :)))) Kb. 500 km-re saccolom a megteendő utat szervízig... de Bp.-en...
Poló2006-12-28 21:25:34 // 13782
Azért kérdezd meg Piritut, hogy ő mennyit ment el vele. De szerintem is el lehet menni vele egy darabig.
Fürjjózsi2006-12-28 21:24:27 // 13781
A legjobb összegzését adtad a gondolataimnak... :)) Még1x köszi, Poló!!
Poló2006-12-28 21:21:58 // 13780
Akkor lehet, hogy végülis ez megadta neki a kegyelemdöfést.
Fürjjózsi2006-12-28 21:20:38 // 13779
Fúú, ilyen történetre ácsingóztam... :) Most megnyugodtam. Köszi!!! Hát?? Azért az a 8 mp inkább összesen 20... Bár nem nagyon akarom kínozni, kb. sok évig meg akarom tartani a macchinát (2. autónak fogjuk be hamarosan), szóval egyből aggódok... De lájtosan akkor elindul vele holnap... Vártam már arra, hogy folyamatosan kezd zenélni a vm, csak időm még nem volt elvinni a grande servizio mesterhez...
Poló2006-12-28 21:14:10 // 13778
Amúgy szerintem nem ettől döglött meg a vez.módod. Összesen 4 indítózásról van szó? Milyen hosszúak voltak az indítózások? Ha max 2 mp volt darabja, akkor az összesen 8 mp olaj nélküli munkát jelent. Az még nem olyan vészes, ennyit máskor is megy olaj nélkül. Mikor beindítod a motor, még nincs a következő másodpercben ott az olaj, szóval ha el is indul, akkor is olaj nélkül üzemel egy nagyon rövid ideig. Rossz vez.móddal egy darabig eljárhatsz. Piritu autójáról Sopronban azt hittem, hogy diesel. Utánna még kiment vele Németországba és csak utánna lett neki kicserélve.
Fürjjózsi2006-12-28 21:12:55 // 13777
:) Az indítómotor a motort forgatja minden hozzátartozó eseményt bekapcsolva. Tehát a vezérlés is bekapcsolódik, mely a normál főtengely forgásnak megfelelően ad benzin-levegő keveréket, majd szikrát... az első pár robbanásig, onnan a robbanás forgatja a motort. :) Okoska voltam, de hátha nem haragszol meg érte... :)))
Poló2006-12-28 21:11:14 // 13776
Az indítómotor a főtengelyt tekeri meg ;) A főtengely a bordásszíj segítségével megtekeri a vezérműtengelyt ;) Emlékezz a régebbi idők autóra. Ott egy kurbli segítségével indították be az autókat. A kurblival tekerte meg az emberke a főtengelyt. Az önindító ugyanezt csinálja. Próbáld ki az autód úgy, hogy beteszed 1-esbe és ráindítasz. Megmozdul az autó, még ha nem is indítod el a motort, akkor is.
Balage2006-12-28 21:05:38 // 13775
Na most lehet, hogy én vok hülye, de ugye először az önindító forog, majd ha van szikra, akkor melléadja az üzemanyagot, és a keletkező robbanástól elindulnak a hengerek. Szóval amikor indítózni próbáltál semmilyen a motortérben lévő mechanikus szerkezet nem mozdulhatott. elvileg. mondom én, aki soha nem nyúl az autóhoz, max. folyadékot utántöltök! :-D
Fürjjózsi2006-12-28 21:02:59 // 13774
Szia Balage!! ööööö... de mekkforgatta a motort indítózás közben, nem is ecce... csak lassan... Tehát menetelt a mechanika... így sem?
Balage2006-12-28 21:01:11 // 13773
Indítózáskor, ha lemerült az akksi, akkor a vezmód még nyugalmi állapotban van. Tehát ahhoz semmi köze. :-)
Fürjjózsi2006-12-28 20:51:40 // 13772
Hogy miért is írtam le az elejét? Mert logikám szerint a sok indítózás olajnyomás nélküli használata a vezmódnak, de nem vagyok benne 100% bizti. Lécci! :)
Fürjjózsi2006-12-28 20:49:47 // 13771
Jujj, gyerekek, segítsetek... Jó estét!! Szóval: Reggel az akksim úgy gondolta, hogy nyugdíjba megy (ha már karácsony van, meg különben is, gyári, 6 éves). Korábban is voltak gyengülő indítások, de most már vége. Próbáltam kétszer indítani. Semmi... Töltőre, negyed óra, kétszer indítással ismét semmi. Majd ez a folyamat megint. Namármost. Már egy-két hónapja vacakol a vezmód, szokásos olajnyomásig dízelezéssel. De. Vettem akksit (Bosch Silver 21ezeré, 62 Ah-s, ha még téma... :)), beraktam, indítunk, de keményen, azonnal, minden király!!! Lenne, ha... Csetteg. Ez a legjobb szó rá. Csetteg a motor. Behatároltam, hengerfej magassága, iránya. Nem szűnik, sem meleg motornál, sem magasabb fordulatszámon. Vezmód is nyugdíjba? Legfontosabb kérdés: mehetek vele még, vagy csak max egy könnyed út a Szamosiékig? Napi 70 km-t megyek egyébként, gondolom csak a jövő héten kapok időpontot. Randa hangja van, meg féltem a motort a nagyobb károktól. Tapasztalat? Köszönet!
Jata2006-12-28 14:42:23 // 13770
Ááá!Na lassan lépek.Menek szoliba.Barnulok kicsit!
Bonnie & Clyde2006-12-28 14:37:27 // 13769
oké, köszi
András bácsi2006-12-28 14:36:51 // 13768
Remélem nem szomorodtál el nagyon. :):):):)
Jata2006-12-28 14:35:20 // 13767
Az fasza!Felkel azt megmondom neki hogy irtál!
Bonnie & Clyde2006-12-28 14:34:04 // 13766
Leírtam apudnak a gondunk. Amúgy amikor a Csiki-Begénél voltunk 1hétig váltócserén, akkor nem tudták megmondani, hogy mi nyekereg.
Jata2006-12-28 14:31:16 // 13765
Ezt te se komolyan írtad!? :-)))
András bácsi2006-12-28 14:25:06 // 13764
Nem tudod, ki az apád Luke? Darth Vader az apád. :)))))
Jata2006-12-28 14:20:38 // 13763
Csak meg kell nézni a oldalam.Onnan már kideritheti hogy az APÁM!
Poló2006-12-28 14:16:07 // 13762
És szerinted tudja, hogy ki az az "apu"? :)))
Jata2006-12-28 14:10:58 // 13761
Akkor passz.De egy kérdést megér apuhoz.
Bonnie & Clyde2006-12-28 14:08:17 // 13759
A szilentekkel nincs gond és a motorvédő lemez meg hiányzik. (így vettük)
Jata2006-12-28 14:04:05 // 13758
Apunak is volt ijen gondja.Szilentek voltak oda.De kérdezd meg töle többet tud mondani.
Poló2006-12-28 14:03:28 // 13757
Úgy tudom, ezzel nem nagyon kell foglalkozni. Enyém nyáron is nyikkant egyet-egyet. Miután megtettem pár km-t az autóval, akkor már nem. Régebben meg a motor alatt levő műanyag védőlemez nyiszogott (hidegben, melegben, mindig). Azt lecseréltem, azóta az jó.
Bonnie & Clyde2006-12-28 13:59:25 // 13756
Sziasztok. Lenne egy olyan gondom ,hogy amióta beköszöntött a hideg azóta az első kerekeknél bizonyos fajta bukkanokon, csatornafedeleken ,fekvőrendörökön vagy mikor himbálozik az autó, úgy nyekereg mintha hozzáérne vmi műanyaghoz (de nem ér hozzá semmihez). És ez addig szól mig 15-20 km-ert meg nem teszünk. (futómű-lengéscsillapitó jó- szervizbe megnézték) . Azon gondolkodtam hogy nem gázzal müködnek e a lengéscsillapitók,mert ez azóta van ,amióta hideg van és lehet hogy kell neki egy kis idő amig bemelegszik? Kérlek segitsetek, hátha volt valakinek már ilyen gondja!!!
Whiteskull2006-12-28 12:24:14 // 13755
Szia! Van dunántúli. Amennyiben Szombathely még nincs túl messze, akkor tudok egy megbízható szerelőt. :))
Kero2006-12-28 12:12:43 // 13754
1 dunántúli síncs fent!?
Xixo2006-12-28 11:42:48 // 13753
Nem kérdeztem, de biztos. Bótba van, nem piacon!!! :))
Kero2006-12-28 11:40:14 // 13752
Sziasztok! nem tudtok véletlenül Kapuvár környékén jó szerelőt aki számlát is tud adni mert eladtam nővékémnek az autót és ha bármi gondja lenne akkor ne keljen rossz autóval átjönni az országon. Előre is köszönöm!
Marklar1552006-12-27 23:49:38 // 13751
A nagyobb akksi ---->nagyobb súly, ráadásúl mindezt a bal elején az autónak. Ügye te is ott űlsz, + Te sem vagy modell alkat ---> bal.e lengéscsillapító, B.e kerékagy csapágy, B.e torony csapágy,b.e fékbetét/tárcsa,b.e gumi, erőteljesebb kopása, lehet, hogy akár félre is fog húzni a kormány... Ennek kiküszöbölésére javasolnám az anyósülésbe Pamela Andersont, v hasonló kategóriáju fehérnépet... ;-PPP (Kár, hogy nem április 1 van;) )
Fairlane2006-12-27 19:22:40 // 13750
Igen, én is így gondolkodtam :) Fizikailag épphogy elfér, picit segiteni kellett neki...
Wickey2006-12-27 18:47:03 // 13749
ha fizikailag elfér, akkor csak örülj neki.
Fairlane2006-12-27 18:23:10 // 13748
Sracok, ha már akksiról van szó: Abból lehet gond, hogyha az előírtnál nagyobb AH-s van a gépben? Az én 155-ömben nemtom mi való gyárilag, (talán 55AH?) de most 72 AH-s van benne...
Poló2006-12-27 18:11:40 // 13747
Igen, valaki bemásolta :)
csocsi2006-12-27 18:09:36 // 13746
Akkor megint tévedtem :)))) Valaki pedig bemásolta az oldalt a könyvből.
Poló2006-12-27 18:04:15 // 13745
Szerintem olyan marha nagy különbség nem lehet köztük, egyik se egy tecskó gazdaságos márka. Garanciát adnak rá?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak