Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Poló2006-12-25 23:38:26 // 13705
Ez alatt azt érted, hogy mondjuk a víz nyomása nyitja ki a termosztátot?
Zsifi2006-12-25 23:38:02 // 13704
Szerintem 88-as.
csocsi2006-12-25 23:37:53 // 13703
Nekem is, én most szeptemberben cseréltem ki. És most a hidegben is 90 körül mozog erősebb tempónál is :))
Zsifi2006-12-25 23:36:48 // 13702
Igen, lehet próbálni. Azzal csak azt tudod megnézni, hogy nyit vagy zár. A zárt rendszert viszont nem tudod produkálni, tehát nem valós körülmények közt teszteled.
Poló2006-12-25 23:36:37 // 13701
Enyém még Euro2-es, asszem. A gyári termosztát azt hiszem 83 foknál nyit, amit vettem az meg 88-nál.
Belga2006-12-25 23:33:38 // 13700
De ha a termosztátod 80-nál nyit, akkor az óra jeladója a fosch, nem? Alfadiaggal vagy Examinerrel (talán) lehet nézni, hogy milyen hőfokot kap az ECU az egyik jeladótól, és ezt össze lehet hasonlítani a vízhőfok műszerrel... Az lehet, hogy Euro3-asnál már közös jeladó van, ezt nemtudom.
Zsifi2006-12-25 23:32:56 // 13699
Nekem csere után beállt 90-re.(2005. ápr.-ban csere)
Poló2006-12-25 23:31:50 // 13698
És akkor a fazekas begyújtós dolog?
csocsi2006-12-25 23:29:22 // 13697
Igen, többen mondták, hogy csere után sem volt változás
Zsifi2006-12-25 23:28:11 // 13696
Lehet az új is és a régi is sz@r!
Bonnie & Clyde2006-12-25 23:27:58 // 13695
Köszönjük szépen.Majd holnap probálgatjuk megoldani
Poló2006-12-25 23:26:44 // 13694
Szerintem nem.
Poló2006-12-25 23:26:18 // 13693
Zsír új termosztátot raktam fel tavaly. Semmit nem változott vele a dolog. A régit beletettük egy hőmérő társaságában egy fazék vízbe és be lett alá gyújtva. 80 akárhány foknál lehetett látni, ahogy nyit a termosztát. Alaphelyzetben teljesen jól zárt, nem lehetett rajta átfújni.
Belga2006-12-25 23:21:05 // 13692
Egy dolgot talán érdemes leellenőrizni, hogy mikor nyit ki a termosztát. Indítsátok be a motort, és hagyjátok járni. A termosztát és a hűtő közti vastag gumicsőnek eleinte hidegnek kell maradnia. Miközben jár a motor nézzétek a vízhőfök órát az utastérben. Termosztáttól függően változhat a nyitási hőmérséklet, de gondolom a többségnél olyan 85-88fok körül nyit. Ekkor a fent említett gumicsőnek HIRTELEN forróvá kell válnia, amikor elindul benne a víz. Ekkor nyit a termosztát. Ilyenkor érdemes gyorsan beugrani az utastérbe, és megnézni a műszert, hogy mit mutat. Nekem pl pontosan 88fokon áll ilyenkor. Ha a motor lassan melegszik, és a gumicső is folyamatosan lesz melegebb, akkor valószínű a termosztát folyamatosan nyitva van, és talán ezért is kevesebb a hőmérséklet. Ennyi asszem... :-)
Bonnie & Clyde2006-12-25 23:14:24 // 13691
A teljesitményböl sokat le vessz ha nem megfelelően működik a vízhőfok?
Poló2006-12-25 23:04:34 // 13690
De ha mindig zárva van a termosztát, akkor is kézzel fogható a hűtő :) Akkor végülis még hidegebb, mint ha nyitva van a termosztát, mert akkor soha nem megy bele meleg víz.
Poló2006-12-25 23:03:26 // 13689
Szervizben semmit nem fognak nekem mondani, mert oda nem megyek :))) Ha bármi újat megtudok szólni fogok.
Zsifi2006-12-25 23:02:26 // 13688
Ha a hűtőd is kb 55-60 fokos, tehát kézzel fogható akkor nyitva van a termosztátod. (hibás termosztát) Ha kézzel nem fogható akkor a termosztát lehet jó és máshol kell keresni a hibát!
Bonnie & Clyde2006-12-25 23:01:45 // 13687
Ha Várpalotán nem találkoznánk, akkor is számolj be légyszi a fejleményekről, hogy mit mondtak neked a szervízben ill. a többiek. De azért remélem hogy el tudunk menni a talira, csak lehet hogy aznap dolgozunk.
Bonnie & Clyde2006-12-25 22:58:56 // 13686
Szerintem tökéletesen fűt. Ha csak 1-esre állítom, már akkor nagyon hamar meleg lesz.
Poló2006-12-25 22:55:50 // 13685
1 hét múlva már okosabb leszek ebben a témában. Várpalotai talin remélhetőleg össze fogom hasonlítani olyannal, amelyikben 90 fokos a víz. Bízok benne, hogy addigra ki is lesz mérve számítógéppel a vízhőfokom.
Poló2006-12-25 22:53:54 // 13684
Mi itthon kicseréltük. Ha kicsit értesz hozzá, akkor menni fog. Csak pár csavar és néhány bilincs. A fűtésből el lehet indulni. Ha maxra tekered, akkor mennyire nyomja a meleget? Nekem pulóverben már melegem szokott lenni. Másik dolog, amiből rá lehet jönni, hogy a termosztátról ami megy cső a hűtőre, az ne legyen meleg. Asszem annak hidegnek kell lennie, de ebbe mindig belekeveredek, majd valaki nálam okosabb megmondja biztosra.
Bonnie & Clyde2006-12-25 22:53:01 // 13683
Akkor lehet hogy jól működik és megfelelő hőfokon nyit a termosztát és nem is azzal van a gond?? Mit csináljunk? Vigyük előbb szervízbe megnézetni, hogy ez jó-e mielőtt kicserélnénk?
Bonnie & Clyde2006-12-25 22:48:23 // 13682
Muszáj szervízbe vinni, vagy hozzáférhető helyen van és itthon is ki tudjuk cserélni? De akkor mi lehet a gond, ha nem a termosztát?
csocsi2006-12-25 22:45:39 // 13681
Igen ez már párszor előjött téma. Érdemes megnézetni csere előtt.
Poló2006-12-25 22:42:41 // 13680
10-12ezer Ft körül van a termosztát + szerelés. De ha fűtésetek van, akkor valszeg jó a termosztátotok. Én tavaly kicseréltem az enyémet, a hőfok ugyanannyi maradt. Kimértük a régit, 83 foknál nyitott. Hamarosan ki lesz mérve számítógéppel a vízhőfokom.
Bonnie & Clyde2006-12-25 22:40:33 // 13679
Fűtésünk jó. mennyibe fáj egy termosztát csere és milyet és hol érdemes venni?
Poló2006-12-25 22:38:45 // 13678
Nálam is ugyanennyi. Viszont a termosztátom jó. Fűtésetek van?
Ferke2006-12-25 22:37:02 // 13677
Bizony, sajna az termo gond lesz.:(
Ferke2006-12-25 22:35:54 // 13676
Na ja. Így most még hülyét is csináltam magamból:)))
GEORGE2006-12-25 22:35:53 // 13675
88-90-nek kéne lennie. Akkor neked is termosztát csere lesz mint már oly sokunknak itt.
Bonnie & Clyde2006-12-25 22:35:07 // 13674
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy normál üzemmódban a 156osnál (1.6 2000évj) hány fokos kb a vízhőfok? Nekünk ugyanis kb 55-60 foknál nem melekszik feljebb.
Poló2006-12-25 22:34:34 // 13673
Már rájött a problémára... Levette a kormánykereket és ferdén tette vissza :))))
Wickey2006-12-25 22:33:34 // 13672
gumit vagy kereket nem cseréltél véletlenül? Nekem akkor csinált ilyet amikor különböző méretű kerekek voltak elöl és hátul...
Ferke2006-12-25 20:59:06 // 13671
Szasztok! Hepl plíz, hátha már valakinek volt ilyen esete. Alapjáraton semmi gond, de mikor elindulok, nemsokára kiírja, hogy VDC hiba, és a kipörgésgátó jele világít folyamatosan. Ezen kívül az ASR kapcsolója is alapjáraton gond nélkül kapcsolható, de miután kidobja a hibát, már nem lehet kapcsolni, folyamatosan világít (tehát ASR OFF állásban marad) Annyit tettem, hogy az akksi saru le lett véve egy rövid időre, ezutáni elundulásnál csinálta először. Valakinek van valamilyen tippje esetleg?:)
Poló2006-12-25 17:07:41 // 13670
Akkor lehet, hogy itt lesz a gond. Elvileg a kulcson levő gombbal kellene. Most akkor nálad csak addig világít a belső világítás, míg nyitva van az ajtó?
Laca2006-12-25 16:59:16 // 13669
A távirányitoval.
Poló2006-12-25 16:54:50 // 13668
Ilyen van nekem is, ez nem bicskakulcs. A központi zárat a kulcson levő gombbal nyitod vagy a távirányítóval?
csocsi2006-12-25 16:53:22 // 13667
Egy darabig égve marad
Laca2006-12-25 16:52:45 // 13666
Hát azt nem tudom!Meg lehet valahol nézni?Ilyen a kulcs!Van benne elem ismeg egy piros led.
Poló2006-12-25 16:52:10 // 13665
Kinyitod az ajtót, beülsz, becsukod az ajtót. A belső villany elalszik egyből vagy pár másodpercig még égve marad?
csocsi2006-12-25 16:51:03 // 13664
Ezt hogyan érted? Ha kiriasztom vagy nyitom az ajtót akkor felgyullad.
Poló2006-12-25 16:47:31 // 13663
Nálad van késleltetett belső világítás?
Poló2006-12-25 16:46:50 // 13662
Akkor hátul csak On vagy Off állás van. Elöl viszont van két kapcsoló is, asszem. A bicskakulcsos az, amikor gombnyomásra jön elő a kulcsnak a szár része és vissza is tudod csukni. Nekem a kulcs egyben van a riasztó távírányítóval. Nem bicskakulcs. Meg van az, mikor csak egy sima kulcs, nincs rajta gom se meg semmi. Ennél külön szokott lenni egy távirányító, amivel a riasztót nyomkodod.
csocsi2006-12-25 16:45:14 // 13661
Igen úgy volt. De feltöltöttem és mint állat olyan jó lett :))
csocsi2006-12-25 16:44:40 // 13660
Lehet, ő is hozzászólt úgy emlékszem.
Laca2006-12-25 16:42:21 // 13659
A helyzetjelző már működik ahogy leirtad.Hátul,hogy van auto állásban,mikor elbillented és világit, Sajna elég kezdö vagyok mivel nem régota van meg.A kulcsom szerintem az a bicskakulcs van rajta az a microkapcsoló .Az lenne az imo?.Külön a riasztó,ha bekapcsolom zárja a központit.
Poló2006-12-25 16:26:26 // 13658
Nézd meg a kapcsolókat elöl-hátul, hogy mindegyik auto-állásban legyen. Riasztód olyan van, hogy a kapcsolója a kulcson van?
Laca2006-12-25 16:23:41 // 13657
A képnél csak gőz mert elég hideg volt odakinnt. Akkor pedig az enyémnek is igy kellene működnie,nem tudom hol lehet akkor a hiba.Nincs valami ötleted?
Poló2006-12-25 16:23:08 // 13656
Visszanéztem, tényleg csak felmerült a kérdés, hogy kell -e a 63-as vagy elég az 55-ös, azt nem írtad, hogy 55-ösöd lenne :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak