Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
ALFI1562007-02-11 19:39:38 // 14444
Egyik barátomnak 2001-es évjáratu 156-os 1,9JTD-n szétment a kuplung.Tud valaki valamit?
Wikicica2007-02-11 18:55:53 // 14443
Sziasztok.
Tetőkárpitot cserélek, illetve mivel nincs másik, arra gondoltam a régit újítom fel.
Festő-tanácsra lenne szükségem.
Bementem boltba, festéket keresni amivel a régi kárpitot ha letisztítom, utána átfújom.
Helyette egy fűrészporhoz hasonló állagú port leltem meg, amelyet vízzel kell összekeverni, és 1 óra állás után vihető fel a falra, hengerrel.
Persze én a papírra szeretném felvinni... Megfogja szerintetek?
Illetve még az is kérdésem, hogy mivel vaj és kék színben létezik, ha teljesen megszáradt, valami spray-vel átfújhatom szürkére?
eli2007-02-10 18:55:21 // 14442
sziasztok.
légmennyiség mérőt keresek 166-ba.ha tud valaki szóljon!
köszönöm
mesa2007-02-09 21:59:50 // 14441
Köszi ex-TeSo ! Holnap megnézem!
GTPeti2007-02-09 19:22:52 // 14440
Jó, akkor máshogy kérdezem. Te hol vetted a cuccokat? ;) Azért kérdezem, mert én nem vagyok róla meggyőződve, hogy pl. a Bárdi utángyártott lengőkaron kívül mást tart. (Úgy értem pl. szilenteket.)
Hunor2007-02-09 18:24:54 // 14439
Tudomásom szerint le kell venni a lököst ha jól emlékszem,a kürt bal oldalon van de lehet a reléje ment ki./tapasztalat/
mesa2007-02-09 16:47:16 // 14438
Sziasztok!
Két kérdésem lenne:
- 164 első (króm) díszlécének leszedéséhez le kell venni az első lököst, vagy elég csak a műanyag patentokat kivenni és kivehető ? A tavalyi aug. 20-a nyomait szertném orvosolni :(
- hol van a kürt ? a bal oldal sárvédőben a doblemez takarásában ? Vagy elhagytam (egyébként nem szól) ? :)
Nasty2007-02-08 20:43:05 // 14437
"A tankban belül a benzinpumpa körül van egy műanyag háló amit akár benzinszűrőnek is lehet nevezni. Ez nem benzinszűrő csak egy szita."
Ezt most találtam az egyik régi beszólsásban. Keres rá a fórumokban a tipusismertető leirásnál azt irták a fiuk hogy 2002-től van, de azt nem tudom, hogy melyik hónaptól.
andraska2007-02-08 20:36:55 // 14436
tutti?? mert én kaptam hozzá az autosboltban hogy nem árt cserélni!!
Nasty2007-02-08 20:20:26 // 14435
jah asszem 2002-től már van
Nasty2007-02-08 20:17:31 // 14434
Én ugy tudom a tanba van beépítve és nem szorul cserére, nem olyan mint a régi autóknál, de lehet hülyeséget mondtam.
andraska2007-02-08 20:02:56 // 14433
sziasztok!! meg szeretném kérdezni,hogy a 156-oson 1.6 ts tipuson hol van a benzinszűrő??segitsetek légyszi...
Liquid2007-02-08 19:48:38 // 14432
Éreztem, hogy valaki rárepül :DD Nem igazán tudom hogy sikerült...:)
imi1562007-02-08 18:44:37 // 14431
A cuccokat szerintem bármelyik"normálisabb"autósboltban megrendelheted,biztos,hogy be tudják szerezni.
A szerelést nem tudom,hogy vállalná-e a srác,mert nagyon elfoglalt.Nekem is sokszor heteket kell várnom,hogy bejussak a műhelybe:((!De meg fogom kérdezni tőle!
imi1562007-02-08 18:32:50 // 14430
Csak a két belső lett kicserélve mindkét lengőkarban mert csak azok voltak rossz állapotban!
A "műtétnél" nem voltam jelen sajnos,de nem mondta a srác,hogy problémás lett volna,igaz a hidraulikus prés kellett hozzá.Olyan meg minden valamirevaló gépműhelyben van.Anélkül nem ment volna a mutatvány!Itt is inkább az volt nagy meló amíg kiszerelte a lengőkarokat!
Még annyit,hogy ha zörög az első futómű szerintem először a stabbekötőket kell megnézni,mert ha kicsit is meg vannak kopva,égtelen zörgést bírnak művelni az apró útegyenletlenségeken!Annak a cseréje nagyon egyszerű és viszonylag filléres dolog:)!Érdemes olyant vásárolni ami fém betétes,mert a műanyag betétesek pár ezer kilóméter után újra megszólalnak ezeken a nagyszerű magyar utakon:)!
Remélem tudtam segíteni!
GTPeti2007-02-08 16:37:24 // 14429
Nekem 5x100-as van fent, ha ez megnyugtat. Spec csavarokkal persze.
GTPeti2007-02-08 16:36:37 // 14428
Érdekes, én nem vagyok képes a nyitókar meghúzásával egyidejűleg visszacsukni a betöltőnyílás ajtaját. Tudom, korlátozottak a képességeim. :)
Liquid, te viszont a gyors tankolás nagymestere vagy. :))
Ferke2007-02-08 16:27:14 // 14427
Imi! a lengőkaron mindegyik szilentet cserélted? tehát a két belsőt (első, hátsó) és azt is, amelyik középen van, a gömbfej mellett?
A kiszedés volt csak gáz? Mert én úgy hallottam, hogy a visszarakás a nagy szívás.
Selmak2007-02-08 16:00:28 // 14426
Akkor nincs mese csere. Ha jól néztem, ha tévednék majd kijavítanak. A szervoszivattyúnál lelehet a magasnyomású gumicsövekről a bilincset és le tudod engedni az egész rendszerből az elfáradt matériát. 1.2 L dextron III kell bele.
Selmak2007-02-08 15:52:26 // 14424
Rátölthetsz a szervora nyugodtan ha még rózsaszín, ha megbarnult vagy elkoszolódott akkor csere.
Liquid2007-02-08 15:39:36 // 14423
háát, megoldható spec. csavarokkal, de sztem egyszerűbb ha keresel inkább 4*98-ast
FRC2007-02-08 15:28:35 // 14422
4x98 helyett 4x100 at fellehet szerelni ???? vagy inkább hanyagoljam az ötletet?
Morphin2007-02-08 15:13:13 // 14421
Éppen én is ezt szerettem volna megkérdezni. :-)))
GTPeti2007-02-08 14:59:32 // 14420
imi, két kérdésem van: az egyik, hogy hol lehet beszerezni a szüks. cuccokat? A másik, hogy a szerelő barátod vállalja-e másnak is a műveletet? (Asszem lennének jelentkezők...)
Liquid2007-02-08 14:57:19 // 14419
:DD
Na megoldottam, kv-zás közben leugrottam a parkolóba...
Az az okosság, hogy ha valaki húzza kart miközben csukod be, vagy izomból csukod be, akkor nem kattan be a kis lyukba a zár nyelve, hanem kicsit beljebb csukódik az ajtó és megakad a zár. Húztam a madzagot és közben a kiskanál nyelével óvatosan kimozdítottam. Asszem ragasztok belülre egy pár mm-es műanyagdarabot, hogy le lehessen a kelleténél jobban becsukni.
FRC2007-02-08 14:46:28 // 14418
Lementél a térképröl???? eddig kint álltam a kapuban :-)
Liquid2007-02-08 14:01:35 // 14417
Oké elugrok hozzád, 10 perc és ottvagyok :))
FRC2007-02-08 13:49:58 // 14416
Sikerül biztos, de ha mégsem gyere el és kinyitom neked... konzervnyitóval- ha másképp nem akar :-)))
Liquid2007-02-08 13:37:22 // 14415
multiszerszám? kalapács? :)
Liquid2007-02-08 13:36:17 // 14414
oké, köszi! én is valami ilyen megoldásra gondoltam...amint hazaértem megpróbálom
András bácsi2007-02-08 13:33:44 // 14413
Ha ez sem segít, jöhet a multiszerszám orosz módra :)
FRC2007-02-08 13:24:47 // 14412
te húzd a madzagot, valaki meg egy csavarhúzóval pöckölje ki a sapkát..... de rakj alá azért egy rongy darabot, márcsak a festék megvédése céljábol
Liquid2007-02-08 13:12:31 // 14411
Legalább már tudom mire való az a madzag :)) De sajna nem oldotta meg a problémát, ugyanúgy kattan, mint amikor karral nyitom, de továbbra sem mozdul :(
FRC2007-02-08 13:00:47 // 14410
akkor kézenfekvő a megoldás! :D Shok serencsét....
csocsi2007-02-08 12:59:45 // 14409
Most hogy írod a 156-ban is van ilyen.
FRC2007-02-08 12:58:02 // 14408
164 ben van egy madzsag amivel a csomagtartóbol is ki lehet nyitni, nézd meg, lehet a kárpit mögött van
Liquid2007-02-08 12:40:39 // 14407
SOS segítségre lenne szükségem. Ma vettem észre hogy kiakadt a tanksapka-nyitó. Ahogy huzigálom a kart kattan a fedél mögött, de nem nyílik, és kicsit be van esve a fedél. Találkozott már valaki ilyen problémával? Merre induljak? Köszi előre is!
Marek2007-02-07 23:11:43 // 14406
Naja a szenya!
Hallom sportosítottad a verdád üléseit! :)))))))))))))))))))
Tommaso 1592007-02-07 16:51:26 // 14405
Köszi!
Így elég elrettentően hangzik:-(((((
HGa valaki bevállalná ezt,akkor viszon tnyilván én is ezzel a módszerrel orvosoltatnám a problémát:-)
imi1562007-02-07 16:45:31 // 14404
A lengőkarral tényleg több a macera,mert abból csak hidraulikus préssel sikerült kinyomatni a szilenteket(azzal viszont nagyon könnyen ment)!
A stab rúdhoz viszont nem kell ilyesmi.Ott inkább a kiszerelés a szívás.
Le kell engedni az egész motortartó bölcsőtés csak utána lehet hozzáférni a rúdhoz.Viszont ha már kint van egyszerű a dolog:le lehet fúrni róla a fém kengyeleket(vagy minek hívjam:))) és ki is jön a szilent.
Az újakat a helyükre és már mehet is össze!Ez a művelet három órát vett összesen igénybe,de elég jól felszerelt műhelyben csináltuk(légkulcs,akna stb.,na meg az ügyes szerelő barátom:))
Igaz egyszerűbb volna komplett lengőkarokat,stabrudat cserélni,de azok tényleg horror áron vannak.A rúd hatvan ezer körül lett volna,a lengőkarok pedig szintén:(!
Ezért választottam inkább ezt a megoldást.Így kb.tizenöt ezerbe fájt a mutatvány:)!Azért nem mindegy:D!
Seriff2007-02-07 16:10:34 // 14403
Majd Áki örömködhet vele;)
imi1562007-02-07 15:35:15 // 14402
Sajna konkrét árakkal nem tudok szolgálni,mert egy autósboltos barátomnak köszönhetően mindenhez erősen"akciós"áron jutottam hozzá,sőt a csere is az ő műhelyében történt,úgyhogy munkadíj sem volt!
Egyébként ezek a szilentek ilyen párezer forintos holmik,úgyhogy nem egy nagy érvágás:)!
Ráadásul sok rémhírrel ellentétben lehet külön is cserélni őket,nem csak rúddal,vagy lengőkarral együtt!Úgy már durvábbak lettek volna az árak:(!
Marek2007-02-06 23:01:05 // 14401
Képzeljéte Robi ma este rakta össze a volt Temprám 1.9TDI (vezműszíj szakadt volt plussz a HF kuka lett), és a próbakörön nem hittem az érzékszerveimnek! Mintha egy kétszer akkor turbót tett volna föl rá , ha nem tudnám,hogy nem így van azt gondolnám 2.4-es mocijáról áldozta be a KKk-t, pedig NEM!
Naszoval verda jobb mint újkorába, kár , hogy eladtam... :(
Azért Robi még1xköszi nagy voltál! :)
Buksi2007-02-06 21:10:56 // 14400
Meg engem is! :-)))
Wickey2007-02-06 21:00:04 // 14399
jajóvan, megvan. Köcce.
GTPeti2007-02-06 13:30:54 // 14398
Ezek közül mindegyik átlagos, vagyis Bárdi, Unix helyeken kapható alkatrész, vagy pl. a szilenteket macerás beszerezni? Megtennéd, hogy írsz árakat?
GTPeti2007-02-06 13:29:43 // 14397
Wickey, "A LED-es izzóhoz való index"reléket" hol lehet beszerezni?" Tessék csak kicsit visszaolvasni!! ;)
Seriff2007-02-06 11:31:20 // 14396
Help:)
Hogy kell kiszerelni a 145 első üléseit?
Dziękuję bardzo!
Tommaso 1592007-02-06 10:47:21 // 14395
Ez engem is érdekel!