Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Zsocy1552007-03-08 21:00:06 // 14694
Sziasztok !
Már megint akadt problémám. :(
Ma délután hazajöttem vidékről és akkor láttam, hogy a lábamnál áll a hűtővíz !!! Nem ismerős valakinek a szitu? Elég lehet egy adag hűtőtömítő, vagy mélyebbre kell nyúlnom? Van ötletetek ?
Johnson2007-03-08 11:49:01 // 14693
Hello!Nekem is váltó problémám van.Egyest néha nehezen veszi be és akkor is kidobja sebességből amikor csúsztatom vissza a kuplungot.Hátramenetet nem is veszi be anélkül h ne rakjam ki elötte üresbe és még egyszer ne nyomjak rá a kuplungra egy jó nagyot.Tárcsa probléma lenne?
Liquid2007-03-08 11:38:05 // 14692
Tudom hogy nem igazán ide való, de hátha van valakinek 5lete...
Az UNOm (1.5isSX) mostanában egyre többször olyat csinál, hogy hidegen nem akar 2500 fölé pörögni. Az alatt nincs gond elmegyeget, de ha följebb menne a fordszám akkor fulákol. Bár lehet hogy inkább gázpedál állás és nem fordsz függő. Melegen töképetesen jó minden, megy mint állat. Egyszerüen nem tudom mi nem teccik neki.
Kovi2007-03-08 10:38:16 // 14691
Köszönöm.
Még mindig biztatobb mintha a váltot kéne szétszedni!!!!!!
ell2007-03-08 06:01:55 // 14690
szia ell bandi vagyok 3 lehetőség van 1 kuplung,2 difi,3féltengely eset szét ha nem birsz vele nyugodtan hivj fel segitünk neked 703144509
Naudee2007-03-07 23:47:23 // 14689
Hali!
Szeretnék segitséget kérni!
Van egy 155 2.5 V6 os Alfám!
A gond hogy a váltoja nem jo, mert ha berakom sebességbe és felengedem a kuplungot leáll, megsem mozdul!
Tudnátok infot nyomni mire gondoltok mi lehet vele?
Előre is köszi!
Hari2007-03-07 21:59:39 // 14688
Amikor eröteljesen engeded fel a kuplungot nincs egy kis remegése?
Az 1-es és a hátramenet a legérzékenyebb, általában akkor szokot ilyet csinálni amikor nem emel ki tökéletesen a kuplung. A következők lehetnek a magyarázatai:
- a kuplung tárcsa tul melegedett-> belibbent.
- a hidraulika nem emel ki tökéletesen - esetleg a üres mozgásokat ellenörizni!- (ha pompálásra javúl a helyzet akkor ez az!)
- a kettöstömegű lendkerék csapágya log egy kicsit (kb. 2-3 tized mm már KO)
Na azthiszem semmi biztatót nem sikerült mondanom .Bocs.
Karakot2007-03-07 13:02:32 // 14687
Tanácsot nem tudok adni, csak a saját tapasztalatról beszámolni. Nálam minden fokozat úgy megy, mint a vaj. Kérdezz rá Ronnienál, nála volt probléma a kuplunggal, hátha ő tud segíteni.
Kovi2007-03-07 09:54:26 // 14686
Helló.
Kérdeznék a szakiktól!!!:-))))
Kinek van tapasztalata 6-speed-es váltoval kapcsolatban??
Nagyon nehezen veszi a hátramenettet meg ritkán az 1-est és az 1-be akkor be is ragad akkor rárugok a kuplungra és utána jó mi lehet a baj???
Lehet kuplungot kéne csrélni pedig ugy kb pont középen fóg.
Jata2007-03-07 09:21:38 // 14685
Ok.Bemásolom oda is. Thx!
Alfista2007-03-07 09:20:11 // 14684
Helló!
A gumi-felni-futómű topicba is kérdezd ezt meg!
Én is most raktam fel 215/45R17-es kerekeket és hát nyomulnak, megvezeti a nyomvályú és picit hangosabb is!
Jata2007-03-07 09:00:54 // 14683
Halo!
Nemszeretek ebbe a topicba irni mer akkor vmi gond van a vasammal. Naszóval tegnap felraktam a 17es pacskerokat és hát nemigen vagyok elkápráztatva tölük.120-130as temponál egy enyhébb jobbos vagy balos kanyarba ha egy kib@szott utegyetlenségen hajtok át akkor utána ugy viselkedik a gép hogy megy össze vissza.Az eleje is meg a hátulja is.Föleg a hátulján érzem.A gátlók jok meg azt észrevenném.Mi lehet? Nekem van pár tippem: szilentek,bakok,225/45s kerekek,esetleg futómü hiba. A felnik kilettek görgözve és sulyozva.Ja a másik ami a fülemnek furcsa volt az a bugás.Ez is a NAGY kerekek miatt? Vagy gumi minöség?
Surcy2007-03-06 21:28:46 // 14680
Talán 12-es!?(146nál legalább is)
Poló2007-03-06 20:57:33 // 14679
Audinál nem tudom ez hogy van, de utánna tudok járni. Asszem Németországban öntik a dolgokat. Egyes alkatrészek megmunkálása itt történik Győrben.
Hari2007-03-06 20:52:15 // 14678
...sőt azt hiszem még a hengerfejet, meg a motortömböt se a gyárban csinálják, mivel ez nagyon gép és munka igényes.
- A hengerfelyhez pl. kell öntöde, - ami nem is akármilyen - tehát nagyon macerás. Általában a nyers ill. az előmunkált hengerfejet szállítják a gyárba ahol szépen össze szerelik. Stb,stb...
Zsocy1552007-03-06 20:47:22 // 14677
Sziasztok !
Megtudná valaki mondani, hogy a motorolajleeresztő csavarhoz mekkora imbuszkulcs kell ?
András bácsi2007-03-06 12:31:16 // 14676
Szalonban is tudsz rendelni, olyan 25e körül. Aztán 5-10e körül felismertetik az immoval és kész. Elvileg a régi kulcsról is lehet másolni a csippet, de az szerintem elég kókány megoldás. Az újrakódolással a nem nálad lévő kulcsok többet nem használhatók az immohoz.
András bácsi2007-03-06 12:29:07 // 14675
Az egyszerű dolgokra nem gondol az ember. A gyári csövek Pirelli gyártmányok voltak valóban.
andraska2007-03-06 09:15:48 // 14674
sziasztok..segitsetek légyszi,hol lehet beszerezni gyári gyujtáskulcsot??csak 1db van meg nyitható fajta riaszto+csomagtér is erröl nyilik!!valami tanács tapasztalat ilyen ügyben???
mesa2007-03-06 09:04:13 // 14673
Így van. Nincs olyan, hogy "gyári".
Mindent beszállítók csinálnak, csak a karosszériát sajtolja a gyár, meg talán a hengerfejet. De a beltért a műszeregységet, dugattyút, gyűrűt csapágyakat mind mind gyári beszállítók adják, akiknek a termékeit ha megveszed boltban, azt mondják rá, hogy utángyártott. Pedig az is "gyári".
Ha márkaszervíben cseréli, ők is ugyanazt teszik bele "gyárinak" mondva, ráadásul sokkal drágábban!
Tudom, mert alkatrész kereskedelemmel foglalkozunk. Minden utángyártó valamelyik gyárnak beszállítója (kivétel a török meg kínai feltörekvő kis gyárak, akik olcsó de rossz minőségetrodukálnak -egyelőre)
kertecs2007-03-06 09:00:20 // 14672
Fék-story megoldás:
GUMIFÉKCSŐ CSERE! A megfejtést a kedvenc ricambi boltosom mondta itt Pécsen. Köszi Béla! : )
Az ő elmondása szerint többször előfordult már, hogy a gumifékcső elöregedett (és belül levállna esetleg belőle). Úgy működik mint egy szelep, nyomásra enged, tehát fék van, de vissza nem, tehát tapad a fék...
Tegnap lecseréltem és most úgy tűnik megoldódott a dolog. Egy öröm, egy boldogság! : )
Elképzelhető hogy még gyári volt a cső? Pirelli márkájú, kívülről semmi repedezettség.
Jelige: "mindig tanul az ember (ebben az esetben én) valamit"
Poló2007-03-05 21:47:08 // 14671
"A gyár nemcsinál egy csavart se"
Az audi gyárban készülnek főtengelyek, vezérműtengelyek, hajtókarok, forgattyúsházak, hengerfejek. A többi asszem beszállítóktól érekzik.
Ádi_39002007-03-05 21:21:15 // 14670
Ezt meg lehet próbálni. Szurkolok.
Wickey2007-03-05 21:18:43 // 14669
melegen ha leveszed a gyújtást egy pillanatra nem hagyja abba?
csocsi2007-03-05 19:32:03 // 14668
Igen, sokszor be lehet szerzni eredetit utángyártott néven, mert félre van téve. Keresgetni kell az ilyet. Már több cartárstól hallottam. LMM kb 30k az úgynevezett gyári ami valójában raktáron lévő cucc ami + a gyártónak, de cikkszám alapján az kell a gépbe.
falcokc2007-03-05 17:15:46 // 14667
nyugodtan vegyel utangyartotatt, de lehetöleg olyan gyartotol,aki gyari beszalito
Hari2007-03-05 16:54:47 // 14666
....ha van rá keret bőven akkor a "gyárít"(olyan, hogy gyári az nem létezik! A gyár nemcsinál egy csavart se, tehát valahol, valaki gyártja.) ved meg, de ha nem a legolcsobbat (legsz@rabbat) veszed meg akkor ua. kibír tuti!!!
Tommaso 1592007-03-05 16:52:56 // 14665
én is inkább a gyári felé hajlok,de árban nagyon nagy a szórás...
NGAR1462007-03-05 13:49:14 // 14664
Én ha jól emlékszem utángyártottat raktam bele,és egy fél év után,de lehet hogy annyi se volt, már kopogott megint.szerintem itt érdemes a jóminőségű gyárit belerakni,mert amugyis nagyon pattogos az alfa futóműve.szóval kap rendesen:)
Tommaso 1592007-03-05 13:45:58 // 14663
Szerintetek lengőkaroknál,szilenteknél törekedjek a gyári alkatrészekre,vagy elég az utángyártott is???
A forgalmazók javasolják a gyárit,mert állítólag az utángyártottak már néha új korukban lógnak....?!
Szerintetek???
Jata2007-03-05 11:24:50 // 14662
Valahogy csak meg kellene néznem hol megy be a pára.Arra gondoltam leszedem a burát körbenyomom sziloval azt ha még mindig beázik tovább megyek!
Ádi_39002007-03-05 11:05:04 // 14661
Mit szedsz rajta szét? Talán éppen az a baj, hogy szét tudod szedni vagy szétszeded.
A pára azért képződik, mert oda is bemegy a párás levegő, ahová nem kéne. Szóval ereszt a bura.
Attól még lehet jó maga a lámpa, de nem szerencsés, ha beázik...
Selmak2007-03-05 11:04:46 // 14660
Vagy zárlatos a gomba, mert az olajnyomásjelző nyomásra megszakítja az áramkört.
Jata2007-03-05 11:01:11 // 14659
Nehüjülj jo lámpa! Semmi baja!Eccer már kiszáritottam akkor jo volt.Azt reggelre megint pára.Asszem tünetesebben szét kell szednem majd.
Jata2007-03-05 11:00:01 // 14658
Nálam épp fordított a dolog! A lámpa jó a mutató nem! Szétszedtem,kicseréltem a jeladót is de nem jo.Vszinü a müszerem sz@rt be!
kertecs2007-03-05 10:36:24 // 14657
Te ismersz valahonnan engem? Természetesen mindkettőt folyamatosan : )
András bácsi2007-03-05 10:23:53 // 14656
Mert biztos integettél, vagy dudáltál. :)
Szerintem nincs trükkje a cserének.
kertecs2007-03-05 10:21:38 // 14655
Ma talán folytatom a fék-sztorit. Mivel nem szeretem a bizonytalanságot reggel vettem egy főfékhengert, meló után kicserélem. Egyúttal a fékfolyadékot is, aztán meglátjuk mi változik, remélem megoldódik a problem...
Valami extra dolog van a cserénél? A manualban nem láttam semmi különlegeset.
Amúgy a fék jó (szerencsére), reggel kb 100-as tempónál (6-os, Pécsről ki négysávos) elegánsan kikanyarodott elém egy avensises f@sz, vészfékezés, éppen ki tudtam kerülni. És még neki állt feljebb!
Ádi_39002007-03-04 21:16:02 // 14654
Hogy hogy mit? Lyukas valahol, de legalábbis szelel...
Cserélni kell...
Poló2007-03-04 21:11:59 // 14653
Lehet, hogy a csati van lecsúszva.
Fighter2007-03-04 20:52:57 // 14652
Sziasztok! 164 2.0 TS-nál az olajnyomást jelző piros lámpa folyamatosan világít, viszont a nyomást jelző mutató működik rendesen. Szerintetek mi lehet a gond? Köszi.
Jata2007-03-04 13:36:39 // 14651
Kösz fiuk! A saruk megtisztitva(WD40),relék befujva(WD40),jeladók kiprobálva.
Bizom a dologba hogy nemfordul elö többet. Arra mit mondanátok hogy a BE lámpám bepárásodik!
Fangio2007-03-02 19:47:11 // 14650
A ventillátornál közvetlenül a csatlakozók és a vezeték is el szokott oxidálodni /rohadni/.
norbee2007-03-02 18:44:55 // 14649
A hőgombára menő kábel csatlakozósarui (2), ha el vannak oxidálódva, nincs ami ugrassza a ventillátor motorját. Check and replace if needed. :)
sztane2007-03-02 18:42:24 // 14648
a 155-ösnél a kormánytól balra az alsó műszerfal borítás alatti relésorban van a ventillátor reléje, amely okozhatja a hibát
Capsed2007-03-01 18:43:38 // 14647
Sziasztok, Szép Estét mindenkinek!
Kérdés felétek! Lemerült az aksim és nem indul be mert letilt az imobilájzer & még a mesterkulcs sem 6 rá! Szervizben sem tudták beindítani. szerintetek mi lehet a baj, pedig a gyári kóddal is próbálták!
Ha ez alfa betegség menyibe kerül a gyógyítása kb?
Előre is köszi minden segítséget!
pb_2007-03-01 18:39:10 // 14646
Elméletileg rámegy, de ha jól emléxem, a TD váltón van mind2 oldalon 1, 1 plusz tartóbak is. Ill nemcsak a difiben különbözik a boxer(1es boxer váltók), és a TD váltó, hanem 1-2 fokozat áttételében is.
Jata2007-03-01 17:34:57 // 14645
Halo Alfások! Ma tovább járattam a vasat egyhelyben és nemkapcsolt be a ventillátorom! Hazajöttem átnéztünk apuval minden relét minden jeladót, befujtam minden csatit és még mindig nem volt jo.A biztitáblánál is megb@szogattam a reléket azt eccer csak elindult.Szoval aki járt igy a TSével az kérem ossza meg tapasztalatait esetleg tippjeit mi volt a gáz mer nemjöttünk rá mi lehetett.Bizonytalanságban meg nem akarok autózni! Elég volt a 75ös alatt!