Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Transaxle syncro

Adam2005-03-22 23:37:47 // 356
hát te sem unatkozol... sok sikert... kezdek félni, hogy nem leszek kész másodikára :o(
remete2005-03-22 22:55:58 // 355
Köszi az infót! A tükrök vezetékét nem vettem észre, igaz siettem kicsit :-). A radiátor szivárgás most a napokban indult el, pont amikor már a pihenője következne. Lehet, hogy a gumi öregedett el? Más: a sebességémérő vacakol, nálad is csinálta (időnként sztrájkol)? Egyébként nagyon szépen megy az autó. A könyved szkennelésével végeztem, küldöm amint postaközelbe jutok (meg be tudom postabiztosra csomagolni), meg a fotóidat is. Egy kérdés még: nálad mennyit fogyasztott a masina átlag?
silversurfer2005-03-22 21:35:55 // 354
Ha tudnád akkor inkább jobb lenne e-mailben mert ez nyomtatáshoz egy kicsit kicsi. Ha jól láttam ez a 2000 salooné?? Hány mega lett összesen? -> mert azt hiszem a freemail elég limitált de meg tudom adni a cégest is. Köszi szépen a segitségért, hálánk üldözni fog :-)))))))
silversurfer2005-03-22 21:30:54 // 353
Van olajnyomáson alapjáraton is!!!!!!!!!!! A megoldás: most kapott 7liter Selénia HPX-et a cicus és mindjárt jobban dorombol :-))))))))))))
Kicsifijjú2005-03-22 20:44:04 // 352
Ha nem jó a felbontás,elküldöm emilben...nagyobban.
Kicsifijjú2005-03-22 20:43:26 // 351
Na:











Rizzo2005-03-22 20:31:07 // 350
Remete Én az egész műszerfalat lebontottam de a fűtéshez elég az alját lebontani. Egyébként két cső jön be a motortól rácsatlakozik a fűtőradiátorra két csőbilinccsel.Az egyik cső a fűtéscsap a radiátoron.Amikor én láttam minden OK-nak tünt.Úgy emlékszek hogy ha a jobb oldalát lebontod akkor jobbra ki lehet húzni a fűtőtestet mint egy fiókot. A bal oldali tükör szerintem gyárilag elektromos ott van a csatlakozoja a kardán box alatt (rádió alatt),egy 4-es csatlakozó de ezen nem volt jobb tükör gyárilag (szerintem) de én behoztam a kábeleit az ajtón belülre. Van benne még egy extra.Van világitás a gyujtáskapcsolóban de kivettem belőle az égőt mert folyamatosan világitott és egy hét alatt leszívta az akku- mulátort de már nem volt türelmem megkeresni az elkötést.Bocs.
remete2005-03-22 19:15:07 // 349
A nyomok alapján egyelőre a "C" variáns jöhet szóba. Remélem igazam lesz.
remete2005-03-22 19:12:57 // 348
Köhömm... új fejlemény van. Úgy tűnik ereszt a fűtésrendszer. Ezt helyileg az utas lábára teszi. Remélem valami gumicső van a dologban.
remete2005-03-22 19:07:49 // 347
Az első részre a válasz igen, rögtön szerelni is kellett. A második részre: Hát, ezt momentán nem tudom... éppen lehet, hogy ebbe utólag került be az ablakemelő, a gép története Rizzo előtt a homályba vész. Az biztos, hogy az elektromos tükrök utólag kerültek az autóba, belül nincs is meg a vezetékezése. Az autót egyébként egyszer telibefényezték, a nem látható részeken is (nagyjából), ezért az ajtók lehetnek esetleg GTV6-ból is. Vagy nem tudom. Kérem kapcsojja ki.
silversurfer2005-03-22 14:01:57 // 346
Köszi. Az a két szélén az ablakemelő lenne???? Én úgy tudom, hogy gyárilag csak a GTV6-okban volt ablakemelő -nem???
remete2005-03-22 12:46:43 // 345
Húú, ez tényleg mázli! Örülök, hogy megúsztad, meg a kocsi is.
Kicsifijjú2005-03-22 08:58:13 // 344
Az üzemanyagvezeték azinjektornál egyszerűen elporladt. Ugye ez nagynyomású rendszer.A karbisoknál legfeljebb folydogál,de ez telefröcskölte a tűzfalat,ráadásul forró motornál. Pokoli szerencsém volt,hogy nem gyulladt ki a kocsi... Már volt szerencsém megélni motortér tüzet,nem kellemes élmény...még az első Alfettám lepett meg egy zárlatos vezetékkel. Ki is cseréltem az üzemanyagvezetéket,az injektortól a váznyúlvánmyig,onnan már fémcső van,gumibevonattal. Javaslom,akinek sokat állt a kocsija nézze át a vezetékeket,mert a kiszáradt gumicső elporlad.
remete2005-03-21 23:26:15 // 343
Értem. Hát egy gonddal legalább kevesebb.
Adam2005-03-21 16:36:30 // 342
persze... nem használnak ilyet, csak az automata ablakoknál, amik egy gombnyomásra teljesen lemennek avagy felmennek.
remete2005-03-21 16:17:33 // 341
Na, mondom így néz ki.
remete2005-03-21 16:15:34 // 340
Na, végül találtam képeket amiből kivágtam a konzolt. Ezen ilyen.
remete2005-03-21 16:11:02 // 339
Ha megjön a fényképezőmasinánk a szervízből, majd befotózom a középkonzolt én is - több forrás hátha kiad egy jó közelítést.
remete2005-03-21 16:07:52 // 338
Ez komoly? Persze, persze, nem rossz az ha valami nem bonyolult, na de ennyire? Egyébként az volt a gyanús, hogy a motor és a csiga közötti közdarab egyben egy fogaskerék is - ezért gondoltam, hogy az ott valamit működtethetett egykoron.
remete2005-03-21 16:05:39 // 337
Nagyon köszi! Hálám üldözni fog! Mi a baja a gépednek?
Kicsifijjú2005-03-21 11:48:17 // 336
Szia! Lesz rajz,lesz rajz,beszkenneltem,csak kicsit alakítok rajta,mert a felbontás miatt 18Mb-ra sikeredett a hat kép... Méjbí este már eljutok odáig... Per pillanat a kocsim szivat...
Adam2005-03-21 10:40:40 // 335
nincs az kiherélve, nem szokott bennük lenni.
remete2005-03-20 20:33:07 // 334
Ő... szevasztok. Csatlakozni szeretnék silversurferhez - megkaphatnám én is a kapcsolási rajzokat? Rizzotól kaptam kölcsön egy régebbi Haynest, de gyanús, hogy nem minden van benne úgy, ahogyan a gépen és ráadásul fekete-fehér és így nehezen átlátható. Egyébként jelentem, venti és ajtó projekt lezárult (hál istennek), csak közben láttam egy-két gyanússágot, meg még van ez-az ami nincs ereje teljében. Más: nálatok milyen az elektromos ablak (az enyém mintha ki lenne herélve: se végálláskapcsoló, se nyomatékkapcsoló)? Előre is köszi!
silversurfer2005-03-20 13:48:43 // 333
Már nézegettem sok képet és csak azt látom rajtuk (elég távolról), hogy 3 kapcsoló van -> mondjuk elég sanszos, hogy az a három ami nekem is van...
Giorgio2005-03-20 00:16:03 // 332
Tipusok fül alatt sincs róla semmi?
Adam2005-03-19 23:53:45 // 331
jahh, vigyázni kell ezekkel a doksikkal, pl a 33 esetében a doksi nem minden esetben fedi a valóságot (Giovanninak a dokumentálás sem volt az erőssége :o)
Adam2005-03-19 23:52:37 // 330
nem hinném, hogy újra kell kábelezni... ezt igazából két esetben kell meglépni, vagy ha össze vissza van gányolva a hálózat, vagy pedig ha tűz miatt megsemmisült... egyébként elég csak átnézni és megtiosztítani az összes csatlakozást.
silversurfer2005-03-19 22:21:22 // 329
Szerencsére nekem nem volt semmiféle rövidzárlat vagy erre utaló nyom, de azért mégiscsak 24 éves az autó és az olasz elektronikát és munkastilust ismerve azért meg akarom magam nyugtatni valamennyire, meg persze megoldani a parajelenségeket. Az elektromos tükör irányithatatlansága és a hátsó ablakfűtés viszont úgy néz ki, hogy valami relé probléma lehet, ezeket is kell cserélni. Tényleg a belső billenőkapcsolóknak a középkonzolon milyenek eredetileg és mennyi van belőlük???? pl.: nekem három van -> ködlámpa, ablakfűtés és avészvillogó de mind a három másmilyen (kertű és a kapcsoló is maga) és eddig még nem találtam erről a részről eredeti képeket, hogy rendesen rekonstruálhassam vagy egyfélére cseréljem őket.
Kicsifijjú2005-03-19 21:44:32 // 328
Nem kell feltétlenül átkábelezni. Nálam egy motortéri elektromos rövidzár által okozott tűz miatt kellett meglépni a dolgot. Első körben valóban egyszerűbb és praktikusabb a részleges csere/javítás.
silversurfer2005-03-19 21:24:04 // 327
Szerintem első körben csak felmérem a hibákat és megnézem milyen állapotban van a rendszer és azt cserélem ami hibás vagy ha már eddig elmegyek jobb volna tényleg átkábelezeni az egészet???
Kicsifijjú2005-03-19 21:03:50 // 326
El leszel vele egy darabig,tapasztalat... Hat évvel ezelőtt átkábeleztem az első Alfettámat,nem volt egy leányálom...
silversurfer2005-03-19 20:41:10 // 325
Köszi még 1X. Azt hiszem már a jövő héten nekifogok az elektromos rendszer újraértelmezésének...
Kicsifijjú2005-03-19 20:37:49 // 324
Holnap youngtimer találkozóra megyek,úgy hogy napközben biztos nem, de este átküldöm, ha hazaértem.
silversurfer2005-03-19 19:38:52 // 323
Hoppá, ezek teljes leirások ugye??? Mert ha igen az nogyon jóóó..
silversurfer2005-03-19 19:36:53 // 322
Azt hiszem, hogy a 2.0 GT állna legközelebb de azért megnézném a 2000 Saloon-t is. Szóval ez a kettő kéne, köszönöm szépen!!! De ahogy néztem az Alfetták és a GT/GTV-k közel azonosak motorilag-elektromosan, csak GTV6 a kivétel. Nekem pl. csak a tükröm elektromos, az ablakemelő nem. Azt hiszem az ablakfűtés meg gyári. Ha jól néztem a ködlámpa meg a közös lámbában van (ez se működik, félre van kötve, ha megnyomom a gombot akkor az ablakmosó indul be) Mégegyszer köszi!
Kicsifijjú2005-03-19 18:17:32 // 321
Pdf formátumban beszkenneltem anno,amit a gyártól kértem...az konkrétan a 2.4TD komplett rajza. Azon kívül a Haynes van: 1.6 1.6 GT 2.0 GT 1.8 1.8 GT 2000 Saloon 2000 GT (Californian models) Kötési rajzok,színkiosztás. Melyik kell? Mert akkor beszkennelem és emilben átküldöm.
silversurfer2005-03-19 16:39:17 // 320
Á... igy már értem... Egyébként most jut eszembe -> nincs valakinek véletlenül kapcsolási rajza az Alfetták, GTV-k elektromos rendszerét illetően????????? Mert most végre itt a jó idő és meg akarom oldani az elektromos parajelenségeket amik kisérik az autómat és ez alapvetően sokat segitene...
Kicsifijjú2005-03-19 16:26:05 // 319
Lehet,hogy oda is teszkószacsi kéne?! :o)
silversurfer2005-03-19 16:12:41 // 317
Szia A kacatok között nem akad véletlenül egy szürke, ablakletekerőt fedő műanyagdarabka és egy a biztonsági öv felfüggesztőjét fedő fekete műanyagdarabka??? Tök jó a kormány, az Alfettáddal mi lett, miért szedted le??
Adam2005-03-19 15:41:37 // 316
na ma megint nézegettem... rejtély számomra ez a tetőablak... mellesleg a hütőm is összepisilte magát már megint...
remete2005-03-19 14:05:58 // 315
Nagyon is! Ha a venti/ motoros ablak kombó összejön holnap időre, nekilátok megnézni a tetőablakot is! Hálás köszi mégegyszer!
ingegnere2005-03-19 07:39:10 // 314
Tolótetőről fotóm nincs, de szegénys szókincsemmel megpróbálom vázolni működését.:-) Szóval maga a tolótető 4 db rugalmas lemezen (talp) támaszkodik egy sínre. A talpak végén valami műanyag papucs van, ezen siklik a tető. A zárást egy-egy, a tető rövidebb végén végigfutó (menetiránnyal párhuzamos) tengely, és az azon léő excenter perselyek végzik. (Mint a bütyökprofil a veztengelyen.) Ha zárod a nyitókart, a bütykök nekifeszülnek a talpaknak, és feltolják a tolótetőt a tetőlemezhez. Oldásnál fordított a helyzet ugyebár.:-) Nos, ha nem zár rendesen a tető, az attól lehet, hogy a; elkopott a talpak papucsa, b; eltörött az excenter; c; elhajlott a talp. Adm kocsijánál sajnos B eset áll fenn, méghozzá emlékeim szerint a bal hátsó excenter nem hozza a formáját. Én rengeteget szívtam vele, míg ezt a helyzetet tudtam legalább hozni.:-/ Maga a tetőablak lebontása nem egy ördöngősség, mert a kárpit lepattintása után elérhetők a talpak csavarjai (2-2 csillagcsavar/ talp). azok bontása után kibuktathatő a tető. Remélem segítettem kicsit.:-)
Adam2005-03-19 01:39:22 // 313
hömm. nálam mondjuk ha alaphelyzetbe rakom a kart, rögzül rendesen, viszont ha visszacsukom, nekem is a hátsó része nem megy vissza szintbe, és nem is nagyon látom, hogy miért... még ha megnyomom alulról, akkor sem... na majd jobban belemélyedek a dologba.
remete2005-03-19 00:18:08 // 312
Bocs, nem voltam a gépnél. Na az van vele, hogy: ha hátratolom, akkor megszorul (Rizzo szerint vagy megszorul, vagy ha nem akkor nem marad pozícióban - fékezésnél előrevágódik, nálam még ilyen nem volt), csak óvatos mozgatással lehet visszahúzni előre. Ami nagyobb baj, hogy zárás után a tető hátulja kb egy centit lóg, tehát van ott egy egycentis rés a tető és a tolóablak közt. Ez kézzel feljebb nyomható "kb jó" pozícióba, csakhát van egy olyan érzésem, hogy a szentlélek tartja amúgy is. Sajnos azt sem tudom hogyan jön le a tetőkárpit és azt sem mi eshetett/ kophatott szét a tolótetőben.
Adam2005-03-18 23:15:28 // 311
hááát, oké, bár fényképen nem nutom, mennyire mutat... mi a baja? mit jelent az hogy nem záródik rendesen? hőgomba: próba-cseresznye, de szerintem nem kell túldimenzionálni, de szerintem jó lesz bele...
remete2005-03-18 23:10:30 // 310
beszerelni=beszerezni
remete2005-03-18 23:09:43 // 309
Ajj! Jó volna, de épp nem esel útba. Össze-vissza vagyok táblázva a jövő hétre (is). Nem tudnád lefotózni esetleg? Egyedül ez a hétvégém szabad félig, de most muszáj lesz hűtőventi-vezérlést szerelni, mert most direktbe van kötve szegény. Apropo, eddig csak 87° - 92° küszöbértékű hőgombát tudtam beszerelni, szerinted az még elfogadható? A könyv szerint 82-92 az érték, de egy szakboltban mondtak hajmeresztő 75-85-öt is :-).
Adam2005-03-18 23:02:33 // 308
akkor valamikor ugorj át hozzám, mert nálam éppen le van robbantva akomplett tetőúkárpit, ugyhogy nyugodtan lehet tanulmányozni a tetőablakot.
remete2005-03-18 23:02:03 // 307
Megint más :-), Pécsett ráakadtam egy illetőre, aki foglalkozik műanyag sütéssel, formázással. Beszélgettem vele gumiharangokról, szilentekről és más efféle érdekes dolgokról és igen ígéretes a dolog. Azt mondta mintadarab után szinte akármit legyárt. Szóval, ha van szétalázott szilentetek hátsóhídból, gumiharang váltórudazatról, ne dobjátok ki :-)!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak