Azt tudtuk, hogy Brno nem igazán fekszik az Alfáknak, ilyen eredményre ennek ellenére nem számított az N.Technology csapata. A pilótákon nem múlott, ezen a pályán ez az autó most ennyit tudott. Tizenkettedik helyről indulni egyébként sem leányálom a WTCC-ben, de hát ha harc, legyen harc. Jörg Müller fejében is valami hasonló járhatott, erre leginkább második rajthelye jogosította fel.
Más kérdés, hogy ő meg is tudta nyerni a harcot, miután az első kanyarok után megelőzte az edzéselső Gabriele Tarquinit. Az olasz nemhogy elvesztette az első helyet, még a versenyt is kénytelen volt feladni, melyben segítségére volt Andy Prialux is az egyik kanyar bejáratánál. Az esetet a versenybírák megvizsgálták és szokványos versenybalesetnek minősítették.
Farfus számára nem indult valami fényesen az első kör, Duncan Huismann BMW-jével találkozott össze, aztán kiszélesítette a kanyart és lemaradt. A bajnok Prialux sem volt jobb helyzetben, a második körben Yvan Müller és Jordi Gene is megelőzte. A spanyol pilótát viszont nem akarta szem elől veszteni és remek verseny alakult ki kettejük között. A végén Gene ért a célba előbb mindössze 0.448 ezredes különbséggel.
A Chevrolet csapata már az első futamon próbált villantani, ami részben sikerült is. Robert Huff a hetedik helyen ért célba a huszonnegyedikről rajtolva, ami egyben azt is jelentette, hogy a második helyről rajtolhat a második futamon. Készülődött tehát valami meglepetés szagú történet a következő futamra. Az első futam vesztesei közé Farfuson kívül Dirk Müller is beletartozott, aki éppen lecsúszott a pontszerző helyekről.
Huffnak nem volt túl nehéz a feladata a második futamon. Csupa olyan autót kellett csak maga mögött tartania, amik tele voltak hendikep súlyokkal, a Lacetti pedig pehelykönnyű volt hozzájuk képest. A meglepetés tehát összejött, Robert Huff pályafutása során először állhatott a dobogó legfelső fokára és besöpörte a csapat második győzelmét.
Andy Prialux-nak végül sikerült szépítenie és a második helyen beérve nagyon értékes pontokat szerzett a bajnokságban. A nyolcadik helyről induló Jörg Müller úgy tűnt nem éri be 10 ponttal és már ott loholt a harmadik Alain Menu mögött. Aztán elszakadt a cérna, összeütköztek, a svájcinak pedig fel kellett adnia a futamot, Jörg az ötödik helyről várhatta a folytatást.
Az utolsó előtti körig aztán nyugodtan autózgattak a srácok egymás mögött, mindenki az utolsó méterekre hagyta az izgalmakat. Alex Zanardi és Yvan Müller villantott, aminek végülis az olasz itta meg a levét. A harmadik helyért folyó közdelem egy kicsúszásban végződött. Ezt kihasználva az addig negyedik Jörg próbált fogást találn Yvan Mülleren, ami végülis nem jött össze, mindenki maradt a saját helyén. Jörgöt csapattársa Dirk Müller követte.
A legjobb Alfás a második körben Gianni Morbidelli lett, aki a szánalmas tizenkettedik helyen fejezte be a futamot, a bajnoki aspiráns Farfus csak a tizenötödik lett. A második futam eredménye egyelőre nem hivatalos. Három balesetet jelenleg is vizsgálnak a versenybírák, hivatalos eredményhirdetés csak a vizsgálatok befejztével lesz.
A következő futamot, - mely előtt Prilaux vezeti a tabellát 58 ponttal, őt 49 ponttal James Thompson, 46-tal Augusto Farfus követi - Isztambulban rendezik e hónap 23-án és 24-én.