Már az idejét sem tudni, hogy mikor ünnepelhetett az Alfa Romeo csapata két kettős győzelmet. Ebben az évben a tavalyi technika miatt viszonylagos hátrányban vannak, mi sem példázza ezt jobban annál, hogy Farfus legutoljára az évadnyitó monzai versenyhétvégén tudott diadalmaskodni. Pueblában viszont joggal reménykedtek, az ellenfelek ugyanis jelentős hendikeppel indultak és a pálya is inkább az Alfáknak kedvezett.
A mexikói pálya valamiért nem kedvezett a gyári versenyzőknek, hiszen az első futamon csak privát versenyzők állhattak a dobogóra, a címvédő Andy Prialux pedig pont nélkül fejezte be az első futamot. Az első kört elvileg Rydell kezdhette volna az élről, de motorcsere miatt 10 hellyel hátrébb sorolták, így az egyelőre pont nélkül álló Salvatore Tavano indulhatott a pole-ból. Csapattársa Farfus a negyedik helyről rajtolt, érett tehát valami sikerféle az NTechnology Alfái számára.
Alig hogy elindult a mezőny, az első kör végén máris meg kellett állítani a futamot egy sajnálatos baleset miatt. A Chevrolet-vel versenyző Robert Huff és a BMW-s Duncan Huismann a döntött kanyarban összeütköztek, Huff pedig a betonfalba csapta autóját. Szerencsére saját lábán hagyta el az autót, ettől függetlenül helikopterrel kórházba szállították. A versenyt indianapolisi rajttal kezdték újra, mi után Farfus máris támadásba lendült a második helyért. A privát Hondával versenyző Ryan Sharpot kellett megelőznie, ami kis kivárással sikerült is.
Ekkorra Tavano már biztonságos előnyre tett szert és miután felállt az Alfa 1-2 és Farfus is elhúzott a többiektől, senkitől nem zavartatva hozták be az autókat az első és második helyre. Nagyobb tolakodás inkább a mögöttük lévők körében volt tapasztalható, a szintén privát Tom Coronel Seátjával a gyáriakat alázta, elsősorban Yvan Müllert. Utóbbi pilótának nem ez volt a legsikeresebb versenye. Az ötödik körben Alessandro Zanardival koccolták egymást, aztán egy boxon áthajtásos büntetést kapott, mert a bírák szerint Müller kiugrott a rajtnál.
A nagy számok törvénye alapján a Seatok minden versenyen egymásba botlanak, így volt ez Pueblában is. A spanyol márka versenyzői gyakorlatilag belharcot vívtak egymással, de végül lökdösődés nélkül abszolválták az első fordulót.
A második menet a szokásokhoz híven fordított rajtsorrend szerint rajtolt, tehát Rydellé volt a pole és a harmadik Alfásé, Gianni Morbidellié volt a második. Joggal számítottak tehát újabb sikerre a Sipsz-féle alakulatnál. Bár Rydell jól kapta el a rajtot Morbidelli nem engedte meglépni a svéd veteránt. Mindeközben Farfus a hetedik helyről felzárkózott a harmadikra, így már két Alfás támadta Rydellt. Szemmel láthatóan nagy volt az erőkülönbség a két autó között, aminek meg is lett a gyümölcse, ismét felállt az Alfa Romeo 1-2, de most Morbidelli és Farfus alkotta a duót.
Aztán történt valami és Farfus megelőzte Morbidellit, és elhúzva a többiektől ismét kényelmes győzelmet aratott az Alfa Romeo Team. Farfus nem kevesebbet köszönhet a hétvégén szerzett 18 pontjának, minthogy 3 ponttal lemaradva a második helyen áll holtversenyben a tabellán. Mindeközben a háttérben Yvan Müller és Zanardi ismét egymásra találtak, most azonban súlyosabb következménye volt újabb randijuknak: egyikük sem fejezte be a versenyt, illetve befejezték de a leintés előtt és nem a célvonalon, hanem a "füvön".
A hétvége nagy csalódása Andy Prialux volt, aki végül is bejött a nyolcadik helyre, ezzel 1 pontot szerezve, de most kezdhet csak el igazán aggódni, hiszen visszacsúszott a második helyre és mögötte is elég nagy a forgalom a ponttáblázaton. A Seatok ezen a versenyen is csak sunnyogtak, pontosabban szépen, csendben gyűjtögették a pontokat, főleg Rydellnek és James Thompsonnak köszönhetően. Utóbbi annyira sunyi módon szerezte a pontjait, hogy 3 pont előnnyel jelenelg vezeti a tabellát, a Seat pedig a konstruktőri versenyben tovább erősítette első helyét. Azért valljuk be ez nem meglepő, minek utána hét darab Seat versenyez egy csapatban.
A tabella tehát jelenleg úgy néz ki, hogy James Thompsonnak (SEAT) "megnyugtató" 3 pontos előnye van Andy Prialux-lal (BMW) és Augusto Farfusszal (Alfa Romeo) szemben, őket pedig 5 ponttal követi Rickard Rydell és Gabriele Tarquini holtversenyben.
A következő versenyt a nyári 1 hónapos szünet után szeptember 2-án és 3-án rendezik a csehországi Brnoban.