Alfa Romeo Giulia Q Touring - Álom vagy valóság?

2023-03-27  Alfa Amore
Vírusként száguldott keresztül az alfás fórumokon, csoportokban egy videó egy kombi Alfa Romeo Giuliáról. Sokan reménykedni kezdtek, hogy végre érkezik a Sportwagon változat is a Giulia palettájára. A videó azonban nem más, mint egy digitális koncepció.
Hírek >> 2023  

Az akkor még FCA (Fiat Chrysler Automobiles) 2013-ban döntötte el, hogy újra megpróbálja feltámasztani a vergődő, akkor mindössze kétmodelles palettával rendelkező, nagy múltú márkát, az Alfa Romeót. Ennek az építkezésnek lett az első példánya a Giulia, amely 8 évvel ezelőtt, 2016-ban jelent meg a szalonokban.

A 2015-ös hivatalos bemutatóra egyből a csúcsmodellt, a Quadrifogliót vitték, ami a maga a 2,9 literes, V6-os, 510 lóerő leadására képes turbómotorjával, 3,9 másodperces gyorsulásával hamar ámulatba ejtette az autórajongókat. A karbon-kerámia fékekről, az első kötényből automatikusan lenyíló spoilerről már nem is beszélve. Később érkezett az alapmodell is összkerék-hajtással, aztán a Quadrifoglio változatból készültek különböző speciális szériák, mint az Nring, a Racing, a GTA, GTAm változatok is.

Azonban a 2019-es, 2020-as és 2023-as frissítésekkel együtt is nincs mit szépíteni azon, hogy a modell már 8 éves. Épp ezért az olaszok ígérik is, hogy hamarosan érkezni fognak a Giulia hírnevéhez méltó utódok. Igaz, az már nem mindenkinek tetszik, hogy ezekkel a modellekkel az Alfa Romeo inkább az EV-forradalom képviselőjévé igyekszik válni. Vannak, akiket még az sem érdekel, hogy a következő Quadrifogliót körülbelül 1000 lóerővel ígérik, kihívva ezzel az olyanokat is, mint például a Tesla Model S Plaid. Ők inkább arra vágynak, hogy a Ferrari által fejlesztett V6-os hódítson tovább és hogy a következő Giulia – vagy annak utódja – életképes riválisa legyen egy Audi RS 4 Avantnak vagy egy BMW M3 Touringnak is. 

Talán épp ez a vágy köszönt vissza azokban a videókban is, amik futótűzként terjedtek szét az alfások körében. A felvételek egy virtuális művész, 2NCS nevéhez kötődnek, aki egy menő, következő generációs Alfa Romeo Giulia „Q Touring”-ról álmodott, 600 lóerőre húzott V6-os motorral, de ötajtós kombivá formálódó karosszériával. Az autó jól hozza az új, hármas tagolású fényszórót, de talán kicsit túltolták rajta a spoilereket... 

Sokan azt hitték, hogy ez egy gyár által közölt videó... De nem az, és az az autó sem igazi, amely az alábbi videóban néhány Carabinieri mellé parkol be valahol Olaszországban. Csak egy nagyon ügyes digitális megoldás.

Itt jegyeznénk meg, hogy bár csak fantázia, kár a Touring névért, hisz az a BMW sajátja, semmi köze az Alfához. Az olasz márkánál hagyománya van a Sportwagon elnevezésnek, így nem is értjük, hogyan gondolta a tervező ezt a Touring elnevezést.

De ha már Touring, a magyar alfás közösségekben is rendre előjön a kérdés, miért nem készül a Giuliából is sportwagon-változat, ahogyan az elődöknél, a 159-nél vagy a 156-nál is. Parázs viták tudnak kialakulni abban a kérdésben is, hogy vajon a Stelvio helyettesíti-e az SW-ket vagy sem. Sokszor kitárgyaltuk már ezt mi is, például a Backstage-adásokban vagy itt a Giulia fórumban is.

Racionálisan nézve az Alfa Romeo Giulia Sportwagon változatának hiánya elsősorban a piaci kereslet hiányával magyarázható. Az autógyártók olyan modelleket fejlesztenek és gyártanak, amelyeknek megfelelő piaci keresletük van és amelyek valószínűleg nyereséget hoznak. Az autógyártók piackutatásokat végeznek annak érdekében, hogy meghatározzák, milyen típusú autókat keresnek a vásárlók és ez alapján döntenek a termékeik kínálatáról.

Amennyiben ezek a kutatások azt mutatják, hogy a fórumokkal ellentétben a fizetőképes, potenciális vásárlói rétegben nincsen akkora igény a Sportwagonra, hogy azt (nyereségesen) megérje gyártani, akkor hiába a vágyakozás. És az is látszik, hogy az elmúlt években bizony az SUV-k sokkal jobban fogynak, mint a kombik, ezért sem véletlen, hogy a Stelviót a Tonale követte... Szóval úgy tűnik, hogy a Giulia Sportwagon egyelőre csak a rajongók álmában él tovább.

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

Shadin2025-07-05 12:07:03 // 39529
Nem igazán, a LED stripe az fw kiinduló alapja volt a hw-val együtt és az lett egyéni igények alapján CAN nyelvre fordított rutinokkal kiegészítve bőven.
Teljesen változatosan lehet konfigurálni, 1-2 v 3 canable eszközzel, attól függően hogy miket szeretnél használni. Egy kütyü elég a S/S deaktiválásához, a rablásgátlóhoz és a shift warning kijelzéshez. LED nem kell, arra csak épül, kb. senki nem használja.
Bővíthető 2 v. 3 canable-ös konfigra, ezekkel már lehet dyno mode on, vdc off, rajtautomatika, ill. paraméterek kijelzése stb. Fél éve használom amióta kb használható állapotra hozták az egy kártyás projektet és egyszer volt csak egy beta fw-vel gondom ami kimerítette az aksit reggelre.
RomeoOne2025-07-04 21:04:35 // 39528
Akkor GPT-vel programozd le a ESP off-ot, de e-diff ON-t, és kész a gép :D
SD2025-07-04 14:41:52 // 39527
Ja igen bemelegítésnek én is megcsináltam előtte egy html, js, css weboldalt amin funkcionális GUI fombok is voltak saját fejleszésűek..

Ez volt a kickstart, a video illesztőre már csak azért mentem ár hogy komolyan vegyenek:D:D:D

tehát a fél éves muinkájukat kipipáltam 3 nap alatt:D Jó én nem illesztettem rá a backendre, de onnan kb. csak ctrl C, V és megy:)

Ha megtalálod a rendes moduláris lebontását, gyakorlatilag bármit meg tudsz csinálni, ez óriási dolog:)))