TCT automata váltó
Hamarosan elérhető válik minden modellhez a Fiat Powertrain Technologies új fejlesztésű, 6 sebességes duplakuplungos automata váltója. A rendszer lényege, hogy két váltó dolgozik párhuzamosan külön-külön kuplunggal. Így az egyik váltóval már a következő sebességi fokozatot választhatjuk, míg a másik az adott fokozatban működik tovább. A váltás egy szimpla, lépcsőzetes váltással történik a közreműködő kuplungok között, így az erőátvitel folyamatos marad.
A váltó vezérlője állandóan kommunikál a fékrendszerrel, motorelektronikával, a Start&Stop rendszerrel, a kormányművel és a VDC-vel, valamint figyeli a DNA kapcsoló állását is. Ezen adatok figyelembe vételével a váltó képes befolyásolni a váltási sebességet, és változtatni tud a továbbítandó nyomatékon is. A TCT egy szárazkuplungos váltó, emiatt nem csak a hatékonysága jobb a többi automata váltóhoz képest, de sokkal könnyebb is. A nedves váltókhoz képest előnye a száraznak, hogy csak a csúszási fázisokban keletkezik hajtási veszteség, míg a nedves váltók az olaj és a viszkózus súrlódás miatt több energiát veszítenek. Ezen kívül a nedves váltó folyamatos hűtést igényel, ehhez pedig 5 literrel több olaj és olajpumpa kell. Ezek miatt a száraz váltó 6 százalékkal kevesebb fogyasztást eredményez.
Fékrendszer
A Giulietta két, egymástól független fékkörrel rendelkezik, az alacsonyabb teljesítményű verziók (120 Le 14.TB, 1.6 JTDm) elől 241 mm-es hűtött tárcsafékeket és úszónyerges fékkonzolokat kapott, a dugattyú átmérője 57 mm. Az erősebb, 170 lóerős benzin, illetve dízel Giuliettákat elől már 305 mm-es, hűtött tárcsákkal szerelik, amikhez szintén úszónyerges konzol és 57 mm-es dugattyúk járnak. Mind a négy modell 264 mm-es hátsó tárcsát kapott 36 mm-es dugattyúval. Az 1750 TBi 330 mm-es, hűtőtt féktrácsával, alumínium, Brembo féknyergekkel és 40 mm-es dugattyúval rendelkezik, hátul pedig 278 mm-es tárcsákat és öntött vas féknyergeket, valamint 38 mm-es dugattyúkat kapott.
Sajtószemle
Idézetek a nemzetközi és magyar sajtó tollából:
"Azt mondanom sem kell, hogy az utastér – ahogy azt az Alfa Romeótól megszokhattuk - különlegesen szép. (...) az utolsó gombocskától a műszerfalon és a váltón át a kormányig meg az ülésekig minden osztályon felüli. - Totalcar
"Kanyarokban szinte egyáltalán nem tolta az orrát az Alfa, gázelvételre finoman, kiszámíthatóan indult el a fara, úgy mozgott, ahogy az alsó-középkategóriában erre csak kevés autó képes." - [origo]autó
"Az Alfa Romeo elmúlt 20 évének legjobb modellje." - TimesOnline
"A Giuliettát élmény vezetni, stílusos és jól kitalált modell - pont olyan, amilyenre az Alfának most szüksége van." - Car Magazine
"A 170 lóerős benzines motor kivételesen selymes és csendes alacsony fordulaton, de magas fordulaton igazi Alfásan reszelős hangja lesz. Visszataláltak a jó útra ezzel a modellel" - AutoCar
"A tapadás igen meggyőző, a kormányzás pedig olyan minőségi, hogy az A3-as Audi ehhez képest érzéstelen. Nagyszerű és élvezetes." - Top Gear