Már az autó vásárlásakor is meglévő szépséghiba lett orvosolva. Az egyik felni meg volt darálva, illetve a többin nem észrevehető, de oda nem illő karcolások voltak. Akkor úgy döntöttem, hogy majd ha új nyári papucsok kerülnek fel, akkor a felniket is rendbe rakatom. Nos, mivel a téli kerekek cseréjénél látszott, hogy a nyári gumik már kukák, így belevágtam a teljes felújításba, ami a mai napon kész lett. Szerintem nagyon pöpec lett. Itt csináltattam. A felújított felnikre Hankook K117 225/50 R17 94W (B B 69) került fel. Made in Hungary! Remélem jól teszik majd a dolgukat. (Költségeim: A gumik120.000 a felnik felújítása, gumik felszerelése, centírozása: 42.000).
Télen egyszer már szórakozott velem az akksi és tölteni kellet ami a mai napon "elhalálozott". Nem láttam értelmét újra töltögetni, így a csere mellett döntöttem. A vásárláskor bennlévő Quantum gold (64 Ah), helyett az Exide premium (72 Ah) kapott bizalmat és került beszerelésre. Remélem rendesen teszi a dolgát.
Ma tovább folytatódott a prevenció a vasnál. Az EGR és MAP szenzor tisztítás után a DPF került sorra. Sardulah cartárs hathatós segítségével kitisztítottuk a DPF -et. Igazából levéve a szűrőt meglepően "jó" állapotban volt. Remélem a továbbiakban is megbízhatóan teszi a dolgát! A tisztítást WEPP 2232 -vel végeztük, majd jön hozzá tankolásnál egy kis WEPP 2132 és így teljes lesz a dolog.
Már közel egy éve vívódtam, hogy miképp növeljem a lóerők számát, (az enyém ún. "butított belga" 115 pacival) természetesen úgy, hogy lehetőleg "ne vágjam haza" a motort. Sokat vacilláltam, hogy REMAP vagy BOX. Természetesen alaposan körbenéztem és "áttanulmányoztam" mindkettő előnyét és hátrányát. Számomra barátságosabbnak tűnt a box, csak azt kellet eldönteni, hogy melyik legyen, míg végül rátaláltam a számomra legideálisabbnak tűnő, úgymond "gyári" boxra. Elolvasva, hogy milyen lehetőségek rejlenek benne, semmi kétségem nem volt, hogy azt akarom. Közel egy hónapos várakozás után a mai nap megérkezett! Sardulah cartásat azonnal hívtam és persze finoman "rábeszéltem", hogy ugye azonnal betesszük? Mondanom sem kell nem kellett sokáig győzködni! Sikerült egy kis "barkácsolás" után az anyós ülés előtti tűzfalra szépen feltenni a "dobozt".És hogy mit tud ez az "okos" szerkezet:
• A FIAT motor mérnökei fejlesztették ki!
• 3 választási lehetőség: Eredeti (gyári) progi, üzemanyag-takarékos üzemmód, maximális teljesítmény (ez az én esetemben 143 paci)
• Távirányítással vezérelhető- még vezetés közben is! (kb. 80 km/h alatt)
• Minden modult lehet módosítani az interneten
• Amíg a motor nem üzem meleg addig nem kapcsol!
• digitális technológia
• Hiba esetén automatikusan csökkentett módba kapcsol, hogy védje a motort a sérülésektől
• ONLINE támogatás és módosítás lehetséges!
A beépítés után természetesen azonnal próbakör. Engem meggyőzött!! Sardulah cartás a próba után csak annyit mondott, hogy "durva"! Minden tartományban szép egyenletesen adja le a nyomatékot, megy mint a mozdony! Füst nuku, de ezt a gyártó is garantálja, tehát nem okoz gondot a részecskeszűrőnek! Az elkövetkezendő időben természetesen "teszt"! Kíváncsi leszek, hogyan viselkedik hosszabb úton, illetve pályán!
Mindenesetre már most meggyöző!
Igazából, nem volt semmi gondom a két szenzorral, de mások e tárgyban közölt képei alapján, már én is nagyon kíváncsi voltam, hogy a nálam eltöltött idő alatt (31 hónap) hogyan néz ki, illetve mennyire koszolódtak el. Hogy "előző életében" volt e hasonló beavatkozás, azt nem tudom, de amióta nálam van én csak Shell V-Power Nitro+ Diesel üzemanyaggal járok és rendszeresen használom a Metabond Megasel Plus üzemanyag adalékot. Nos a két alkatrész még eredeti, el kell hogy mondjam kellemes meglepetés ért azok állapota miatt. Igazából a MAP szenzor volt az ami "dzsuvásnak" mondható, az EGR szinte kifogástalan volt, alig volt rajta lerakódás. Természetesen mid két alkatrész meg lett tisztítva. A tisztítást WYNN'S EGR tisztító spray-al csináltuk.
A megtett kilométerek után, ismét elérkezett az olajcsere ideje, természetesen a járulékos szűrökkel együtt. Az előző olajcsere óta megtett km: 11.935. A jó idő közeledtével sort kerítettem a két első műanyag dobbetét cseréjére is, amik természetesen gyári darabok. Most már nem kell szégyenkeznem ezek miatt sem! Hogy aztán meddig lesznek sérülésmentesek? A jó ég tudja! Azt hiszem ezek az autó legsérülékenyebb része!
-Szerviz szett: UFI (Gyári Szűrők+ Selenia PE WR 5W-30 olaj)
Az emberi hülyeségnek nincs határa! No ez engem is utolért, mivel a garázsba történő beállás alkalmával egy picit figyelmetlen voltam és sikerült a jobb első sárvédőt meghúznom! Szokták mondani saját kárán tanul az ember. Úgy hogy jobb első sárvédő javítás, fényezés! Új emblémák (kelgyó és természetesen giurgiaro mester névjegye) felrakása. Szerintem korrekt lett!
Sajnos engem is elért az amiről azt hittem soha nem következik be. Az M3-as autópályán hazafelé jövet Gödöllő magasságában kaptam egy követ. Este volt, hazaérkezve egy pici pöttyöt láttam. Másnap ismét mentem Budapestre és mikor beültem a kocsiba, szomorúan konstatáltam, hogy oldal irányban megrepedt a szélvédő. Harmadnapra már megindult felfelé és lefelé is, úgy hogy a csere halaszthatatlan lett. Végül Gyöngyösön cseréltettem ki, gyári beszállítói PILKINGTON került bele, amin természetesen nincs rajta az alfa lógó! Na bumm! A javítás igen pöpec lett! Ezen felbuzdulva kicseréltem a légszűrőházat (az alja repedt volt) és megigazítottuk az ablakmosó kifolyóját mert csöpögött! A regisztrációs matricát még ki kell cseréltetnem az okmányirodán.
Figyelmesen olvasva a topic e tárgyban írt észrevételeket, hozzászólásokat , úgy döntöttem, hogy a gyári előírástól eltérően 15-20 e km-ként cserélni fogom az olajat. Az előző olajcsere óta megtett km: 16.144. Nos a mai napon megejtettük az olaj és a szűrők cseréjét, beleértve a gázolaj szűrőt is, ha már úgy is benne van a szettbe. Természetesen a SELÉNIA PE WR 5W-30 olaj került a motorba.
-Szerviz szett: UFI (Gyári Szűrők+ Selenia olaj)
Most már nyugodtan lehet autózni!
Mindig is tetszett a 2.4-esek króm dupla kipufogói, ezért hosszas tipródás után elhatároztam, hogy én is megvalósítom. Sokat töprengtem, hogy melyik megoldás lenne a legjobb.
1: Bontott 2.4-es rendszerét feltenni
2: Hasonlóan Pityukomához, legyártatni,illetve átalakíttatni.
Nos szerencsémre sikerült egy kitünő állapotban lévő 2.4 -es rendszerre szert tenni (köszönet phon cartásnak) és külön szerencsém volt, hogy Sardulah cartással közösen indítottuk a projektet, így ez első verziónál maradtam.
A bontott rendszert, miután megérkezett elvittem és homokszórással fém tisztára megtisztíttattam (4.500 HUF). Ezt követően , (figyelemmel Pityukoma instrukcióira) cróm spray-el lefújtam. Tekintettel olasz barátaink érthetetlen megoldása miatt (ugyanis, ha levesszük a jobb oldali kipuff takarót, egyértelműen látszik, hogy a kimeneti nyíllás nagysága nem egyezik meg a bal oldaliéval,) egy kis optikai csalás érdekében a dobokat hátulról hőálló (800 celsius fok) fekete festékkel befújtam. A felrakással nem volt semmi gond, hiszen mindennek meg van a gyárilag kialakított helye, úgy-hogy Sardulah cartárs pick-pack feldobta. Az hiszem az eredmény magáért beszél. Nagyon dögösen néz ki szerintem és mintha "pár LE-t is kapott volna"!