- Típus:145 1.6 Twin Spark Edizione Sportiva
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Piros
Tegnap este Zse_145 segítségével bekerült pár már elhasználódott/javításra szoruló alkatrész helyett egy csomó teljesen szuper állapotú egy bontott 145-ből.
Csomagtartó-teleszkópok
Leömlő-hővédő pajzs
Motorháztató-kitámasztó
Ablaktörlő motor
Csipogó-hangszórók (mindkét oldalon)
Két új Alfa Romeos rendszámtáblakeret
A szervizkönyv szerint 170.000 km-nél volt elvégezve utoljára. Úgy döntöttem, nem feszegetem tovább, 224.000 km-nél megtörtént a vezérléscsere. Természetesen módosítóval együtt. Lett volna még benne valószínűleg bőven, de jobb vigyázni rá.
Régóta szerettem volna fehér felniket az autóra. Végül Laci barátom nagyon olcsón (10.000 Ft)-ért odaadta a műszakilag kifogástalan de esztétikailag rom tojástartós Speedline szettet. Megvettem hozzá a festékszettet (alapozó+festék) és a hétvégén nekiugrottunk. Kromofág, drótkefe, aztán homokfújás és fényezés. A folyamat és az eredmény is látványos. :)
Kaptam ajándékba (igen, tényleg) egy szett Eibach ültetőrugót. Hátra még viszonylag könnyű volt a csere, sokat segített Varga Tomi és Gergő_155, de az elejével nem boldogultunk, így azt majd Gyurka oljda meg a Fiat Kelet Pestnél. Időközben bekerült az első is, annyira nem látványos, de a gyárinál mindenképpen jobbat mutat.
224.500 km-nél eljött az olajcsere ideje (így is kicsit túlszaladtam vele). Ezúttal MOTUL Synergie 10W40-et kapott. Megesett az összes szűrő cseréje is, és kitisztítottam az K&N sportlégszűrőt is, amit még ajándékba kaptam az autóhoz. Természetesen a gyári tisztítószettel (Spray+Olaj). Nem direktszűrő, hanem rendes, betétes. Köszönöm a segítséget Gergő155-nek.
Nagyon durván elkezdett nyöszörögni a kinyomócsapágy és nem is bírta sokáig. Reggel beesett a kuplung, így hát elvontattuk Gyurkához, Halásztelekre, aki egy nap alatt végzett is vele. Kapott új kuplungszettet (LUK) és 220.000 km után feladta a gyári lendkerék is, így az is cserélve lett.
Múlt héten nagyon csúnyán elkezdett kopogni a bal hátulja az autónak, gyorsan meg is kértem a szerelőt a a cégnél a szomszédban, hogy nézzen rá. Kiderült, hogy a bal hátsó lengőkarcsapág behódolt a Hungária körútnak. Balázs159-el gyorsan fel is hívtuk Grósz Ferit, hogy hogyért' van a hal, meg mondjon egy mikort. Mindezt persze Alfa City előtt egy héttel. Ahham, esélyes. Szóval pár napig kénytelen voltam a céges autót használni, aztán úgy is szabin voltam, és pont Tárnokon (mindig mákom van) szóval leadtam a kocsit a Feri Wellness-be. Szegény szanaszét szenvedte magát, ráadásul megkértem, hogy ha már a tankot úgy is le kell szedni, akkor párban cserélje pls. Szerintem a végére inkább lett volna afrikai gyerekkatona. És akkor jött a hidegzuhany. Felhívott, hogy van egy kis gond. A fékcsöveim kezdik megadni magukat. Hámondom' cseréld, ha van rá időd azért nem a világ vége. Cserélné Ő, csak az első fékelosztóig a fém csöveket is ki kellene cserélni. Gondolhatjátok, hogy mennyi esély van arra, hogy bárkinek legyek ilyen csöve. Szóval felhívta nekem DZ-t, azt mondta megoldja, csak jutassuk be a kocsit. Fék nélkül. Leszedett tankkal. Feri másnap ment nyaralni. Végül ledugózta a hátsó féket és 12,1 km/h-val bementem Tárnokról DZ-hez. Mondta, hogy igen, hívta a Feri, tegyem le, csak annyi van, hogy se fékcsőve, se peremezője. Mondom jóvanakkor', majd hívj. Kicsivel több mint egy hét múlva hívott, hogy kész, hiperszuper mehetek érte.
Szóval,
Két hátsó lengőkarcsapágy, plusz összes nem fix fékcső, Ferinél: 50.000 Ft,
Fix, fém fékcsövek az elejéig, kompletten: 20.000 Ft.
Azt azért el kell mondanom, hogy a hátulja most elképesztően jó lett, durva, hogy az a két csapágy mennyi erőt nyel el, komolyan, új autón éreztem ilyet utoljára, hogy ennyire merev legyen a hátulja.
A srácokról annyit, hogy mind a ketten jó munkát végeztek, bár DZ-nek lehet valami telefonfóbiája, de végül is azért, hogy elmondja, hogy még nincs kész kár lett volna meríteni az akksit. :D
Mivel az autó már 9000 km óta nálam van, ezért Gergővel nekiugrottunk a fagyálló cserének. Az is új. A csere előtt a rendszer kapott egy WYNN'S Radiator Flusht, rendesen átjárattuk. Ha már nekiálltunk, akkor letakarítottuk a szelepfedelet is.
212410 km-nél (8860 km telt el) újra olaj és összes szűrő csere, plusz egy féktisztítós, teljesen szétszedős fojtószelep takarítás volt. Természetesen Selénia 10W40 20K for Alfa Romeo olajat kapott.
Egy kedves Abarthos kollégától ajándékba kaptam egy MAC Audio MP Tube-ot és egy hozzávaló, szintén MAC Audio MPX 2000-es, 500W-os erősítőt. Vettem hozzá kábelszettet, http://www.alfaamore.hu/tagok/10382 kolléga pedig bekötötte. :)
Natural módban nagyon igényesen, tisztán együtt dolgozik a gyári hangszórókkal, pont olyan mint egy rémdrága gyári HIFI, BassBoost vagy Dynamic módban pedig brutális basszusa van.
Mivel ajándékba kaptam, így össz-vissz a kábelszettet kellett megvennem.