Tagok >> berobbantam >> Blog
Egy ideje nem az igazi az akkum.A reggeli első indítás nehézkesebb volt a szokottnál.Míb végül el jött a nap mikor alfi úgy döntött ma otthon marad.Így vettem bele egy új aksit.Maradtam a jól bevált 4max márkánál.Az előző majd 4 évig bírta nem épp optimális felhasználás mellett.Van hogy 8 km 5 indítás a napi kanyar,és ez heteken át.
Kellett már egy kis update a futóműnekElső körben cseréltem a két első alsó lengőkart.Lemförder került be.Plusz kapott két első trw stab pálcát.A felső lengőkarok gömbfeje még jó,de a szilentek ezekbe is oda vannak már.Evvel még várok kicsit a jobb időre.
341000 km
Alapvetően nem volt problémám a gyári fejegységgel.Egy dolgot kivéve.A pendrivot nem tudtam kedvem szerint működésre bírni.Vagy véletlenszerűen játszott 5-10 számot,vagy csináltam lejátszási listát amiböl lejátszott pár számot aztán csend.Teljesen rapszódikusan működött.Volt hogy 2 szám után csend lett,máskor napokig tette a dolgát.Az őrületbe kergetett😀A vége az lett,hogy vettem egy 2 dines pioneer fejegységet használtan.Ha már tudta vettem mellé egy tolató kamerát.Jó ötletnek tünt hogy rendszámtábla tartóba épített legyen,így nem kell bajolni a felfogatással.Na ez nem jött be.A tartóba ugyanis nem áll meg a rendszám.Így kiműtöttem belőle a kamerát és felfogattam a két rendszámtábla világítás közé.A kábelét a gyári átvezető gumin vittem be a csomagtartóba.Kifelé lefelé fúrtam rá egy lukat majd mikor a helyén volt minden sziloplasztal telibe kinyomtam.A kábelt a bal küszöbborítás alatt vittem előre majd a biztitábla alatt be a középkonzolba.A fejegységhez adták a gyári szerelő keretet.Na ez 1 mili híjján nem fért be a középkonzolba.Kireszeltem.A blue&meenek is mennie kellett.Igaz azt írták több helyen,hogy bent kell hagyni.El is kezdett villogni a kilóméter számláló amit egy proxi rendezéssel orvosoltam.Beépítő keretet is gyártottam.Plexiböl vágtam egy lapot ami szépen passzol a középkonzolba.Ezt ráragasztottam a rádió takaró keretére és lefújtam feketére.Nem voltam hajlandó 20+ ezret adni a beépítő szettért ami ráadásul sokaknak nem is passzol szépen.Kellett még egy canbus adapter,hogy működjön a multikormány.Ez fájt kicsit mert többa került mint a fejegység🙄.pozitívum,hogy legalább jó.Összedugtam és ment minden gomb rögtön.Ha már így belemerültem rendbe tettem az ajtókat is belülröl.A négyböl kettőnek már oda volt a tömítése.Még nem ázott be az autó de már látszott a kléder gumin a víz esőbe.Mind a négyet ujratömítettem.Az összes lógó csavart meghúztam.A hiányzó kábelrögzítéseket és törött patentokat pótoltam.Ha már hozzáférhető volt az ablakemelő síneket megkentem szilikon zsírral.A jobb hátsó ajtóban lévő már a végét járta.Az egyik vezető fül már le volt törve rolla.Így ezt cseréltem.Lassan késznek nyilvánítom az autót😀
Ha már egy kisebb vagyont költöttem a rozsda elleni harcra gondoltam adok egy esélyt az állagmegóvásnak is.Rendeltem 2 flakon sika viaszos üregvédő sprayt.Kiszedtem a csomagtérkárpitot.Némi vékony műanyag cső segítségével kifújtam a sárvédőket belülröl.A maradék ment a küszöbbe.Itt ért némi meglepi,aminek örültem is meg nem is.A fényező a küszöb aljában lévő gumidugókat gyönyörűen lerücsizte és színre fújta.Ugyanígy bestoppolta a küszöbspojler csavarjainak a helyét is.Némi töprengés után úgy döntöttem ezeket nem háborgatom.Furtam oldalanként 3 db 3mm-es lukat a küszöb alján.Ezen keresztül belenyomtam kb 4 deci üregvédőt oldalanként,majd a lukakat gumis alátéttel önfúró csavarral bestoppoltam.Nem a leg szakszerűbb,de legalább a víz nem jut be egy darabig.
Sokat vártam rá de csak kész lett a bódé.És szép a fényezés.Ráadásul olcsó sem volt.Nem akartam,hogy pár hónap mulva tele legyen kavicsnyommal az eleje.Mikor megvettem hellyel közzel le volt fóliázva az eleje,amit a fényezés miatt természetesen le kellett szedni.Elkezdtem durni a netet,de az a oszlopig 300k árajánlatoktól dobtam egy hátast.Keresgéltem számolgattam,és végül tanulópénzzel együtt 60-ért rendeltem 152 centi széles kavicsvédő fóliát.Jól sejtettem.Az első próba kuka lett😀.De nem adtam fel.A második próba már nem bántja az ingerküszöbömet ennyi pénzért😀Nem 100 százalékos.Van 1-2 apró buborék szinte minden elemen.Ez állítólag majd eltűnik.Ha nem az se zavar.Akinek mutattam eddig nem vette észre.Ha meg még egy picit poros is lesz végképp nem látszik.Márpedig egy fekete autó mindíg poros🤔Végül is lefóliáztam a motorháztetőt az első lököst az első sárvédőket a két a oszlopot és mind a nêgy ajtó alját a törésig.6 méter fólia kellett a mutatványhoz.
Eljött a szokásos olajcsere ideje.Egyúttal cseréltem a váltóolajat is.Valamint volt egy régebbi problémám.Hosszabb araszoláskor a vízhőfokom 110 fokra is felment.Gépre dugtam,a hűtőventillátor 1-es fokozata nem működött.Kapott egy új előtét ellenállást és már jó is.
336000 km
Végre elkészült a bódé.Március 3.-án vittem a lakatoshoz.Nehéz szülés volt,de amennyire meg tudom itélni rendesen megcsinálta.Ha már hazakerült felraktam a nyári papucsokat is.
Végre nekifogott a lakatos a nagyfiúnak.November közepe óta vártam,hogy sorra kerüljek.A hátsó lököstöl előre körbe rendbeteszi az autót.Az előzőtulajok valamelyike már csináltatta,de az még laikus szemmel nézve is sok kivetnivalót hagyott maga után.Pl a bal első sárvédő alja fél centivel kiljebb állt mint a küszöb.Most minden rohadó hibás rész ki lesz vágva.Mindent lemezzel kiheggeszt.Nincs pontheggesztés.Mindent végigvarr,leköszörül lecinkel telibe.Közbe kerítettem egy garnitúra papucsot is nyárinak.1 garnitúra felnihez volt 2 garnitúra gumi.Én nem vagyok híve hogy félévente szereljük át a gumit.Hosszú keresgélés és nézgelődés után végül is kapott egy garnitúra ti felnit,amin 2 éves gumi van 6 mm profilmélységgel.Nem mondom,hogy olcsó volt.De ez tetszik,és gumival drágának se mondanám.
Miután meg volt a nagyszervíz gondoltam nullázom a vezérlőben is.Van egy kapcsolós kkl kábelem.Ez nem alkalmas rá.Elővettem az elm kábelt,de sehogy nem akart barátkozni a MES-sel.Némi guglizás után világos lett,hogy az enyém univerzális,viszont nekem fiat specifikusra lenne szükségem.Rendeltem egyet a diagbolt.hu-rol adapter kábelekkel együtt.Mivel ingyen postával jött nem került többe mint ha kínábol jön,cserébe driver lemez is jár hozzá.Lepucoltam a laptopot,felraktam a szükséges dolgokat és láss csodát működik.Ekkor jött a következő meglepi.A 2.0-át nem lehet a demó verzióval nullázni.Amúgy is tervbe volt,így megvettem a MES teljes verzióját.Így már összejött a nullázás.Ha már kint volt a laptop a garázsba leskelődtem kicsit a motorvezérlőben is😀Érdekes dolgok vannak ott.Írva nem volt még.Egyszer volt tiltásig forgatva.Elért fordulatszám 6150.Az utlosó 5 regenerálás átlagos távolsága 175 km.Ez nem valami sok.Utolsó regen óta megtett km 190.Kíváncsi vagyok mikor regenerál majd így,hogy rendbe lett szedve.
Végre elkészült.A végére kapott alfa logós kilépőfényeket,mert az fontos.Amik cserélve lettek.
Jobb oldali féltengely gumiharangok
Első dobbetétek
Alsó motorvédő burkolat
Első gumi fékcsövek
Fékolaj
Szervóolaj
Motorolaj szűrővel
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Fagyálló
Vezérműszíj vízpumpával
Hosszbordászíj összes görgővel
Egr hűtő fedél
Olajbetöltő tömítés
Vákumpumpa tömítés
Gázolajszűrő.
Szép lista.Ha minden igaz a nagyfiú harcra kész.
290000 km