Tagok >> berobbantam >> Blog
Elég sokat jártam mostanság sötétben az autóval,és mit ne mondjak a tompított fénye elég gyászos.Első körben rendeltem bele egy pár osram xtr ledes égőt.Valamennyit javult a helyzet,de még mindíg nem az igazi.Azt hiszem lesz egy lámpatakarítás.Szükség esetén egy foncsor felújítás is.
Elég rég óta tervbe volt már a hátsó toronyszilentek cseréje.A szükséges alkatrész is pihent már vagy 3 hónapja a satupadon.Mivel sikerült összehoznom egy hosszú hétvégét amikor a kocsi se kellett így nekifogtam a cserének.Első bónusz,hogy a stabpálca anyája berohadt mindkét oldalon.Ezeket levágtam.Mivel a gömbfejek tökéletesek így kapott új anyát és ment vissza.Ennél nagyobb móka volt az alsó hosszú csavarokat kiszedni.Áztattam csavarlazítóba,wd-40-be míg végül a kockakalapács győzött.Innen már pikk-pakk ment minden.A rugótányér tövén volt némi felületi korrózió.Alaposan megpucoltam.Lekentem rozsdaátalakítóval majd alvázvédővel.Összeszereléskor a hosszú csavart is fémtisztára suvickoltam és vastagon kapott rézpasztát.Ettől függetlenül ha legközelebb szét kell szednem biztos megint össze lesz gyógyulva.😀Szerencsére nem túl gyakori ez a művelet.Most csend van futóművileg és boldogság.
Elég rég tervbe volt már a hűtőfolyadék szintjelző beépítése.Aztán mikor a szívósorom elrepedt ez még inkább előtérbe is került.Rendeltem egy úszókapcsolót.A 150 mm-es éppen megfelelt.A szárán kellett hajlítani valamennyit,a tartály kialakítása miatt.Ezt is vettem újat a jövőbeni problémákat megelőzve.Belefúrtam a kapcsolót és kicseréltem.Az utastérbe nem nagyon akartam vezetéket behúzni.A kitaposott utat járva,a fékfilyadék szintjelző párhuzamosítása mellett döntöttem.Evvel egy probléma volt.A két kapcsoló épp fordítva működik.Ennek kiküszöbölésére beépítettem egy kisrelét.Némi kutakodás és segítségkérés után ennek a pozitívját a motortérben lévő biztosítéktáblárol vettem le.Gyujtás 12 voltra a kisrelé meghúz és a nyitó érintkezője nyitja az áramkört.Ha a folyadékszint lecsökenne a kapcsoló nyit,a relé elejt és így zárja a jelző áramkört.A műszefalon megjelenik az alacsony fékfolyadék üzenet.
Ismét el jött a szokásos időszakos karbantartás ideje.Ami cseréltem
Motorolaj szűrővel
Levegőszűrő
Pollenszűrő
3440000 km
Mint már írtam a felső lemförder lengőkarokat sajnáltem még lekukázni.A szilentek viszont már oda voltak bennük.Így ezeket cseréltem meyle szilentekre.A szilenteket jó vastagon megkentem szilikonzsírral.A gömbfejek is kaptak egy kis karbantartást.Vastagon adtam nekik grafitos zsírt.A porvédők is jó állapotban vannak.Nincsenek kirepedezve elöregedve.Elöl síri csend lett.Semmi nyiszogás vagy kopogás.
342000 km.
Elrepedt a szívosorom.Szerencsére még időben észre vettem.Kb 3 deci hűtővizem ment el.Alfához nem elérhető új.Az insignia 2.0 cdti-é viszont 100 %-ban azonos,így az került fel.Ugyanúgy a Marelli a gyártó is.Utángyártottat vagy bontottat nem akartam.Ha már lent volt kipucoltam az egr-t,és cser|ltem az összes tömítését.Mivel hozzáfértem levettem a komplett olajszűrő házat.Ez is pasztázva volt már hála az előző tulaj szerelőjének.Cseréltem benne az összes tömítést.Az olajhűtő műanyag vízcsövéböl az egyik a kezemben mált szét szétszereléskor.Ezeket én kiváltottam gumicsővel.A gyári csatlakozórol levágtam a műanyagcsövet.Kapott rendes 10 bar-os gumicsövet körpetekerve műanyag csővédő spirállal.Ezt inkább azért tettem rá,hogy az íven ne roppanjon meg a gumicső.A hosszával kellett kicsit játszani az optimálisnak vélt ív miatt.A két cső 50k forint lett volna.Ezt én kicsit tulzásnak érzem.Bizodalmam sincs túl sok ezekben a műanyag vackokban.Ráadásul mikor kerestem a 2-ből csak az egyik volt elérhető.A kartergáz lecsapató o gyűrűit is cseréltem.Lassan elfogynak az olajszivárgások.Amennyire tudtam leganajoztam a 15 és alatt felgyűlt zsírt és olajat.Cseréltem a résolaj csöveket is.Nem tudtam eldönteni,hogy csak a szétszedés miatt gázolajosak vagy kezd már engedni imitt amott.Végül kapott új fagyállót és motorolajat szűrővel.Jó móka volt.2 hétig volt felbakolva szegény,mert munka után csinálgattam.De ezen is túl vagyok.
297000 km
Egy ideje nem az igazi az akkum.A reggeli első indítás nehézkesebb volt a szokottnál.Míb végül el jött a nap mikor alfi úgy döntött ma otthon marad.Így vettem bele egy új aksit.Maradtam a jól bevált 4max márkánál.Az előző majd 4 évig bírta nem épp optimális felhasználás mellett.Van hogy 8 km 5 indítás a napi kanyar,és ez heteken át.
Kellett már egy kis update a futóműnekElső körben cseréltem a két első alsó lengőkart.Lemförder került be.Plusz kapott két első trw stab pálcát.A felső lengőkarok gömbfeje még jó,de a szilentek ezekbe is oda vannak már.Evvel még várok kicsit a jobb időre.
341000 km
Alapvetően nem volt problémám a gyári fejegységgel.Egy dolgot kivéve.A pendrivot nem tudtam kedvem szerint működésre bírni.Vagy véletlenszerűen játszott 5-10 számot,vagy csináltam lejátszási listát amiböl lejátszott pár számot aztán csend.Teljesen rapszódikusan működött.Volt hogy 2 szám után csend lett,máskor napokig tette a dolgát.Az őrületbe kergetett😀A vége az lett,hogy vettem egy 2 dines pioneer fejegységet használtan.Ha már tudta vettem mellé egy tolató kamerát.Jó ötletnek tünt hogy rendszámtábla tartóba épített legyen,így nem kell bajolni a felfogatással.Na ez nem jött be.A tartóba ugyanis nem áll meg a rendszám.Így kiműtöttem belőle a kamerát és felfogattam a két rendszámtábla világítás közé.A kábelét a gyári átvezető gumin vittem be a csomagtartóba.Kifelé lefelé fúrtam rá egy lukat majd mikor a helyén volt minden sziloplasztal telibe kinyomtam.A kábelt a bal küszöbborítás alatt vittem előre majd a biztitábla alatt be a középkonzolba.A fejegységhez adták a gyári szerelő keretet.Na ez 1 mili híjján nem fért be a középkonzolba.Kireszeltem.A blue&meenek is mennie kellett.Igaz azt írták több helyen,hogy bent kell hagyni.El is kezdett villogni a kilóméter számláló amit egy proxi rendezéssel orvosoltam.Beépítő keretet is gyártottam.Plexiböl vágtam egy lapot ami szépen passzol a középkonzolba.Ezt ráragasztottam a rádió takaró keretére és lefújtam feketére.Nem voltam hajlandó 20+ ezret adni a beépítő szettért ami ráadásul sokaknak nem is passzol szépen.Kellett még egy canbus adapter,hogy működjön a multikormány.Ez fájt kicsit mert többa került mint a fejegység🙄.pozitívum,hogy legalább jó.Összedugtam és ment minden gomb rögtön.Ha már így belemerültem rendbe tettem az ajtókat is belülröl.A négyböl kettőnek már oda volt a tömítése.Még nem ázott be az autó de már látszott a kléder gumin a víz esőbe.Mind a négyet ujratömítettem.Az összes lógó csavart meghúztam.A hiányzó kábelrögzítéseket és törött patentokat pótoltam.Ha már hozzáférhető volt az ablakemelő síneket megkentem szilikon zsírral.A jobb hátsó ajtóban lévő már a végét járta.Az egyik vezető fül már le volt törve rolla.Így ezt cseréltem.Lassan késznek nyilvánítom az autót😀
Ha már egy kisebb vagyont költöttem a rozsda elleni harcra gondoltam adok egy esélyt az állagmegóvásnak is.Rendeltem 2 flakon sika viaszos üregvédő sprayt.Kiszedtem a csomagtérkárpitot.Némi vékony műanyag cső segítségével kifújtam a sárvédőket belülröl.A maradék ment a küszöbbe.Itt ért némi meglepi,aminek örültem is meg nem is.A fényező a küszöb aljában lévő gumidugókat gyönyörűen lerücsizte és színre fújta.Ugyanígy bestoppolta a küszöbspojler csavarjainak a helyét is.Némi töprengés után úgy döntöttem ezeket nem háborgatom.Furtam oldalanként 3 db 3mm-es lukat a küszöb alján.Ezen keresztül belenyomtam kb 4 deci üregvédőt oldalanként,majd a lukakat gumis alátéttel önfúró csavarral bestoppoltam.Nem a leg szakszerűbb,de legalább a víz nem jut be egy darabig.