berobbantam - főkép
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD Sedan // 2018-09-08

Alfi kapott egy garnitúra nyári gumit.Lengőkar is volt cserélve régebben.És elég rég jártam már futóművesnél.Gondoltam ránézetek.Ismik adtak egy jó futóműveshez elérhetőséget.Kértem időpontot.Első körben lukra futottam.A futóművet nem lehet állítani mert úgy össze van gyógyulva.Ez egy helyi szervíz munkájának az eredménye.Amin viszont meglepődtem,hogy másfél óra kínlódás után a szaki nem fogadott el pénzt.Azt mondta nincs beállítva a futómű.Abba maradtunk cseréljek gömbfejet axiallal együtt és menjek vissza.Vagy kicseréli ő de akkor pár napra ott kell hagynom a kocsit.Cseréltem én.Erhardtol jött az alkatrész.Csere közben láttam,hogy jobb oldalon mindkét féltengely gumiharangom szakadt.Mivel volt itthon ezeket is cseréltem.Meg ha már szét van borítva jól átrángattam mindent.Örömmel konstatáltam,hogy a starline felső lengőkarok állják a sarat.50 k körül van már bennük de kutya bajuk.Bónuszként megint el tört a kuplung pedál rugója.Most nem bontóbol vettem másikat.Találtam egy szakit a közelben aki méret alapján legyártotta.Most ujra minden happy.
251000 km

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD Sedan // 2018-07-19

Szó mi szó alfi bekajálta az infinity gumik belsejét.Egyébként nem tüntek még "annyira" rossznak.A minap viszont egy nagy zuhiba fel fel úszott az eleje.Ez megpecsételte a sorsukat.Jobban megnézve amúgy is a kopáshatár közelében járt a két első.Végül is nem panaszkodhatok.50 k kilóméter ment a kínaiba.Egyébként sem volt velük semmi bajom.Egyszer nem csúszott meg.Mondjuk nem is autózok határon.De azért volt,hogy 1-1 ismerős kanyargós szakaszon elcsendesült az utastér.Most nexen került fel.Heti akcióba egész jó áron volt.Ha annyit tud mint az elődje vele is elégedett leszek.
255000 km

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD Sedan // 2018-06-28

Telik az idő,szaporodnak a kilóméterek.Megint el jött az olajcsere ideje,amit meg is kapott alfi.Az összes szűrő is esedékes volt.Van egy érdekes hang is,amit tulajdonképpen nagyon régóta hallok.Olyan 2500 nál jelentkezik, es pár pillanat alatt el is hallgat.Bentröl olyan levegős turbó hangnak hallatszik.A motortérböl viszont a turbótol hallottam és olyan fémes visítás.Mutattam pár embernek.Konkluzió nem turbó és nem klíma kompresszor.Ez a probléma majd kiforrja magát.
244000 km

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD Sedan // 2018-06-02

Alfi előlépett munkásautóvá.Mivel a megélhetésem alapja lett néhány dolog más megvilágításba került.Napi 300 km mellett első az üzembiztonság.A kuplung pedálom jó idelye nyekegett,főleg melegen.Jobb ötletem nem lévén,kapott egy új trw főhengert.A másikat kb fél éve cseréltem.Megdöbbenve tapasztaltam,hogy az akkor cserélt fékolaj átláthatatlan fekete lötty.Érdekes mert a kuplung a nyekegéstöl eltekintve tökéletesen tette a dolgát.Olaj nem fogyott és ki is emelt rendesen.Nyekegés elhárítva.Vettem egy holtponti jeladót.Állítólag 200k körül fel szokta adni.Alfiba lassan 240 van.Plusz a vezérlés is közelített a 80k köré .Lett egy ina szett .A szerelőmnek viszont becsípődött a dereka.Felhívtam egy elismert márkayzervízt a csere végett,de számomra horror árat mondtak.Így végül atis 166 car társnál kötöttem ki,aki fél nap alatt cserélte azt aminek én akna és bátorság hiányában nem álltam neki.Köszönet neki itt is.Lelkem megnyugodott.Alfi megkapta ami jár neki☺

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD Sedan // 2018-04-29

Nincs négy napos ünnep szervizelés nélkül.Egy ideje már érett a fékek cseréje.Ezekkel vettem az autót,és azóta több mint 60 ezer ment bele.Mart tárcsák voltak fent ferodó sport betétekkel.Brutális fékhatást tudott,viszont az ára is az.Egy kompromisszumos megoldást kerestem ami megfizethető,de jobb a gyárinál.Szokás szerint Erhardnál kötöttem ki a problémával.A rottinger mart furt tárcsák épp akciósak voltak,így be is rendeltem a garnitúrát.A héten elkezdett sírni az eleje.Szóval el jött a csere ideje.A bal hátsóval kezdtem.Hát kiszakadt pár szép magyar körmondta belőlem mire rájöttem hogyan lehet visszanyomni a munkahengert.A lényeg,hogy folyamatosan forgatni kell a dugattyút és közben nyomni.Egy 12-es csavarbol és az egyik kopott betétböl gyártottam egy célszerszámot ehez.Utána ment minden mint a karikacsapás.Egy kerék egy óra kényelmes tempóban.A motor is kapott egy vérfrissítést egy kanna wr diesel formályában.
233000 km.
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1525024901-10503-blog.jpg
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1525024881-10503-blog.jpg

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD Sedan // 2018-04-09

Alfi munkásautólett.Napi 4 órát megyek és a télen zömét sötétbe.Így eléggé szükségszerűlett a fényszórók cseréje.A gyári carello búrája menthetetlenül lesárgult,és a tompítottnál tele volt már buborékkal.Mivel a csere a lökös levételével jár,így egyeztettem a fényezőmmel,hogy fujja le azt a szaporodó kavicsnyomok eltüntetése végett.Akkor már a toldatot is megszabadítottam a karbon fóliátol,és a küszöb spojlert is.Pénteken meló után szétkaptuk a kocsit.Szombat délelőtt a fólia levakarásával telt.Hát ebédre már nem tünt olyan jó ötletnek a fóliázás.A délután elment a ragacsmaradványok letakarításával.Viszont este 7-re már szinre volt fujva minden.Vasárnap délelőtt meg összepakoltuk a vasat.Bónuszként még kicsit körbeglancolta alfit.A végeredmény nagyon ütős lett.És ami a lényeg,hogy némi állítgatás után végre látok is.Jelenleg az égők legalja van bent.300 ft/db.De azt hiszem most beruházok valami értelmesebbre.
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1523299908-10503-blog.jpg
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1523299955-10503-blog.jpg

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD Sedan // 2018-04-02

Azt hiszem végre tényleg kitavaszodik.A nyári felnijeimet lefújattam egy fényezővel.Örült nagyon az ötkarikásnak.Azt mondta rég szaladt ekkora lukra😃A lényeg,hogy megcsinálta.A piros csíkkal már nem akartam teljesen taccsra vágni az idegrendszerét,így azt fóliábol ragasztottam.Mert hát csík az kell.Ma felszerelésre kerültek a kerekek,és egyúttal kivettem a nyomtávszélesítőket.30 mili ültetéssel a 15 mili szélesítés azért nem volt kompromisszum mentes.Ezzel megnyitottam alfinak a nyári szezont.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD Sedan // 2018-03-24

Az óra alsó izzója nálam még sose világított.Pár hete a felső is kezdte követni a példáját,de ezidáig kézrátéttel sikerült jobb belátásra birni.A héten viszont végleg feladta,és az óra sötétbe borult.Az izzókat kb másfél éve hordom a könyöklőbe.Ez most megadta a szükséges löketet a cserére.Kb 2 óra alatt meg is volt az egész,és ujra lőn világosság.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD Sedan // 2018-03-16

Bosszúság.A pár hónapja tűzoltó jeleggel a helyi autós boltban vásárolt gumiharang eddig bírta.Már új korában sem tetszett igazán.Az anyaga inkább volt műanyag mint gumi.A selytésem beigazolódott.A tél megadta neki a részt,hiába belső harang ahol kicsit törik a féltengely.Mivel ez sem gyári az autón,így Erhardal volt némi telefonos egyeztetés.Végül talált nekem megfelelőt,aminek nem csak a neve gumi.Ma meg is történt a csere.Bosszus voltam,mert e miatt megint szét kellett borítani a jobb elejét.Bízom benne,hogy a mostani tartós megoldás lesz.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD Sedan // 2018-03-11

Ma végre igazi szép tavaszi nap volt nálunk.Rendes alfás mit csinál ijenkor!Kocsit mos és bütyköl.Mosás közbe esett le"hogy hosszbordás szíjat én még nem is cseréltem mióta meg van az autó.Csak nálam gurult bele 60k.Mivel az új a polcon figyelt így megszületett a gondolat melyet tett követett.Az új szíjjal és feszítővel volt némi birok.A helyszűke sem segítette a dolgot.De a megfelelő mennyiségű káromkodás azért meghozta gyümölcsét.Kiszerelve azért már volt némi csapágyhangja mindkét görgőnek.És mivel Alfi jelenleg munkásautóként egzisztál és nem keveset megy,abszolút nem bánom a cserére szánt időt.A melegen alapjáraton néha hallható cincogás is megszünt.