Tagok >> berobbantam >> Blog
Használt autón két dolog álltalában szar.Az akku és a gumik.Gumikat már vettem,az akku eddig bírta.60 Ah-ás volt benne 540 A indítóárammal.És valószínű bontóbol származott.A mai minusz 16 megadta neki.Meg se tekerte rendesen a motort.Töltöttem egy órát,és a kocsi indult.Útra keltem hát az utód beszerzése végett.70 Ah-ást céloztam meg.Volt bosch és exide 640 A indítóárammal.Kicsit olcsóbban volt számomra noname,de 700 A indítóárammal.Mikor a srác mondta hogy erre 2 év gari van a kérdés eldölt.Épp becuppant a helyére.Holnap reggel hidegindítási teszt.Bízok benne,hogy nem ér meglepetés.
Régóta hallok ütemes,sebességfüggő dobolást az autó jobb hátuljátol.Mara már egészen zavaró lett.Mikor cseréltem a kerekeket télire megforgattam az agyat és csúnya csapágy hangja volt.Így rendeltem Erhard kartárstól egy minőségi utángyártott darabot.Vettem még egy 36-os krovafejet és ma megejtettem a cserét.2 óra alatt megvolt.Alfi most suhan.
Az autóval vásárolt téligumikból egy kukás volt.Hosszas töprengés után hogy ezt pótoljam vagy vegyek egy uj garnitúrát az új melett döntöttem.A gumisom beszámolta a régiekböl a használhatóakat,így kapott 4 új kingstar winter télit.
Olajcserekor vettem észre,hogy olajosak a cooler csövei.Egyrészt ez némi tömítetlenségre enged következtetni,másrészt olaj van a coolerben és a csövekben.Vettem hát 1 liter brigéciolt,és gondoltam alkalom adtán kipucolom.Hát ma jött el az alkalom.Lebontottam a felső csövet.Konstatáltam,hogy felfelé nem fog kijönni.Lekerült a haspáncél.Az alsó cső.A sofőr oldali ködlámpa ki.És a műanyag elemből ami a coolerre vezeti a levegőt kipattintottam az elválasztót.Így előre lehet annyira húzni,hogy kiférjen lefelé a cooler.Beleöntöttem a brigéciolt.Megráztam,és kiöntöttem a koromfekete löttyöt amivé vált.Ezt párszor megismételtem.Lemostam kívülröl is,és a csöveket is kipucoltam vele.Utána addig mostam mindent vízzel kívül belül,míg inni lehetett volna belőlük.Hőlégfúvóval mindent alaposan kiszárítottam és ment minden a helyére.Kb 4 óra volt a mutatvány akna nélkül.
Eltelt egy év az autó vásárlása óta.És belegurult 12000 km.Gondoltam itt az ideje egy olajcserének.Mivel az elaforgnál számomra jó áron volt a teljes szervíz szett így megrendeltem.Olaj olajszűrő levegőszűrő gázolajszűrő gyári,pollenszűrő utángyártott.Gondoltam majd egyeztetek a szerelőmmel a csere idejét illetően.Közben lett egy kis kényszerpihenőm.Gondoltam az egyszerűbbeket kicserélem.Kezdtem a pollenszűrővel majd a levegőszűrő jött.Ez annyira jól sikerült,hogy ma lecseréltem a gázolajszűrőt is és az olajat is.Azért ehez kell némi mazoizmus egy ültetett 156 esetén akna nélkül.De kész és happy van.Másik öröm,12000 kilóméter alatt nem kellett olajat utántöltenem.Még a nívón sem látszott fogyás.Alfiban jelenleg 178000 van.
Némely utas hiányolta a bluotooth csatlakozási lehetőséget a kocsiból.Hirtelen felindulásbol rendeltem e-bay-rol egy usb-s adaptert.Nagy csodát nem vártam tölle.Viszont meglepően jól szol.Egy hajszálnyit halkabb mint az sd kártya.A telefon könnyen felismeri.Megérte az árát :)
Az autóval kapott alu szettet használom télinek.Elég viseltes állapotban volt már.Le voltak padkázva,a belsejük meg tele volt csapva valami fekete trutymóval.A súlyok álltal hátrahagyott ragacsfoltok is eléggé szurták a szemem.Lesz ami lesz alapon úgy döntöttem lefestem őket.Vettem alura való alapozót,szórókittet,akrill festéket és lakkot.A felniket felcsiszoltam.Nem fémig,csak hogy eltünjön a sok retek.A mélyebb padkanyomokat kijavítottam kétkomponensű kittel.Jött egy vizes csiszolás 600-as papírral.Majd az alapozó és a szórókitt.Ezután egy ujabb csiszolás 2000-es papírral.Belül ezüstszürkére fujtam,kívül a leg világosab keréktárcsa ezüst ment rá.Két sor festék után két sor akril lakk jött és kész is.Nem lett 100%-os,de összességében elégedett vagyok a végeredménnyel.A télen a nyári szettet is meg fogom csinálni azt hiszem.
Sokan dicsérték itt is az autoglim super resin polisht.Mivel kezdett kifogyni az autó ápoló készlet gondoltam rendelek egyet.Mellé csaptam egy sampont,meg egy külső műanyag regenerálót.A samponban nem láttam valami nagy csodát.Bogarat koszt leviszi,de a többi is amit eddig használtam.A műanyag regeneráló majd pár hét mulva válik el beválik-e.Engem nagyon zavarna a kiszűrkült műanyag elemek.Egyenlőre a hátsó kilincseket kezeltem le.Ha csak kicszürkül vagy lefestem vagy lefóliázom.Majd elválik.A polír viszont csodás.Én eddig turtle waxot használtam.A fénye szerintem kicsit jobb enél.De dolgozni vele egy álom a turtle után.Mosással együtt meg volt 3 óra alatt.Meg ha már így rá értem átrendeztem a csomit is.Van egy kis aktív sub hátul,és mindíg utban van.A hangja viszont nagyon kell.Ma csináltam neki egy konzolt,és felkerült a kalaptartó eljára.És nem is rázza be az egész kasztnit.Happy napom van.:)
Volt némi beázásom az a oszlopnál.Már vételkor is feltünt,hogy az a oszlop takaró alja vízfoltos.Akkor kipucoltam és vártam.Sokáig nem történt semi,tél lévén.Tavasszal viszont ujra el kezdett terjedni a folt.Teljesen rapszodikus volt.Néha szakadó esöben sem volt semmi gond,máskor egy kocsimosás is nyomot hagyott rajta.Lestem minden iránybol,az a oszlop takarót is levettem egy esős út után,de nem látszott semmi bibi.Mígnem egy szabad félórámban beugrottam Kecskeméten az autóüveg kft-hez,ahol 5 perc alatt megállapították,hogy ujra kell ragasztani az üveget.Akkor nem értem épp rá 4 óra hosszára,meg a brigád sem volt épp szimpatikus,így várólistára tettem a dolgot.Ennek ma lett vége.Kértem időpontot a Hírös kft-hez.Kissé kalandosan és megkésve oda is értem.Mondtam a kis hölgynek én volnék az alfás gyerek akivel egyeztetett.Jelezte,hogy lehet kell új keret,de lerendelte ha szükség lenne rá.Mondtam ez már telefonban is elmondta.Kérdi azt is mondtam,hogy elrepedhet az üveg?Ebben még a gyári van.És nekik az a tapasztalatuk,hogy alfáék keményebb ragasztót használnak mint mások így kiszereléskor nagyobb a rizikó.Üvegjük viszont nincs készleten.Hát mondom ez gáz.De Ti vagytok a profik,Kecskméten meg van bontó.Kérdi üvegjük is van.Mondom ezt a kérdést egyenlőre jegeljük.Legyünk optimisták.A kocsi nem ázhat be.Hajrá.Beálltam a műhelybe.Egy szűk óra mulva bejelentkezett a műtét sikerült.A szélvédő túlélte és még keret sem kelett.Összességében korrektek voltak és precíz munkát végeztek.Délben el is jöhettem.A teszt is meg volt.Úgy alakult,hogy alfi egész nap ázott.Víz sehol.A bal oldalon majd fél méteren engedte el a ragasztás,és a jobb oldalon is volt már egy 10 centis luk.Hazafelé feltünt még az is hogy sokkal kisebb lett a szélzaj is az utastérben.Búcsúzóul még megvigasztaltak,hogy ne kenődjek el.Mult héten 2 s40 volvo volt náluk.Csak ott felül engedett a ragasztás az üveg teljes szélességében.Pozitív benyomással távoztam tőlük.A jövőben ha üveg gondom lesz csak hozzájuk megyek.
A vétel óta kerülgetem ezt a témát.Egy kulccsal kaptam a vasat,és az sem volt a leg fényesebb állapotban.Külseje elég viseltes,a távirányító nem működik.Kutakodtam minden felé,de nem jártam sikerrel.Azt szerettem volna,hogy ez a kulcs nyissa az autót távirányítóval,és kellett volna mégegy tartaléknak.Bárkit megkerestem ezzel a témával vagy nem tudott mit kezdeni az alfával,vagy alaphangon mondott 50000-et.Plusz olvasgattam és azt szürtem le,hogy az ujratanítás sem feltétlen egy hosszútávu dolog.Így született meg a döntés:veszek egy univerzális bicskakulcs szettet.A bicskakulcs.hu-rol már rendeltem,és elégedett vagyok velük.Lehet elsőre nem ők tünnek a legolcsóbbnak,viszont ők adnak az autóhoz való kulcsszárat.Ha ezt külön számolom,akkor már versenyképes az ár.:)Minőségileg is elégedett vagyok velük.A fél offba 8 éve szolgál a náluk rendelt szett.Ez idő alatt kétszer kellett elemet cserélni és eltört egy kulcsszár.Szóval most is tőlük rendeltem.Ha valaki kedvet kapna hozzá a 13-as számú kulcsszár való a 156-oshoz.Ezzel volt némi bibi.Elvittem másoltatni.Az egyik mister minit üzletbe tévedtem be.A kulcsszár azonban kicsit vékonyabb és keskenyebb mint a gyári.A másolós szerint nem is lesz jó,így nem kért pénzt a másolásért.Köszönet Neki.Hazaérve rögtön le is teszteltem.Az ajtót is és a gyujtáskapcsolót is tökéletesen nyitja.Happy.Van mégy egy száram az ebayon rendelt kulcsházbol is.Ennek a tolla is megegyezik a bicskakulcsossal,csak egy kis csőstiftet kell kiütni és kivehető.Ha valaki nagyon precíz rendelhet ilyet is.1500 píz darabja ingyen postával.Az immochip kényelmesen elfér a bicskakulcsos házban.Egy apró bibi van.Nincs kialakított helye.Így kétoldalú ragasztóval rácuppantottam úgy parasztosan a nyákra.A fél offban is így van a kezdetektő és bevált.A dolog mechanikus része ezzel le is van tudva.Jöjjön az elektronika.Sokat vacilláltam,hogy hova is tegyem a vezérlőt.Amit én eddig láttam ott mindenki vagy a bizti táblánál vagy a kesztyűtartó fölött talált neki helyet.Nekem viszont nem nagyon volt kedvem a gyári kötegből keresgélni a megfelelő szálakat.Pluszt minuszt keríteni,no meg az index szálat is elő kelett volna kotorni.Kicsit utána jártam a gyári rf vevőnek.Kiderült ott minden szükséges vezeték elérhető.Ez a szedánban a kalaptartó alatt fészkel,míg az sw-ben ha minden igaz a csomi jobb oldalán.Elég vékony vezetékek mennek oda.A vezérlőt tuti elbírja,de mi a helyzet a nyitás-zárás és csomagtér nyitás funkciókkal.A nyitás-zárásnak csak jel kell,ezzel nem lesz gond.A csomagtér nyitóhoz viszont elég combos vezeték megy a többihez képest.Végigkövettem időt energiát nem sajnálva.Tulajdonképpen szétdúrtam a fél autót.De ami a lényeg,a vezérlőtöl csak jel kell neki.A reléje a gyari vevő mellett van.Így tuti elég lesz a gyári betáp.Ha valaki belevág így elégséges csak a szükséges 1 darab kárpitot levenni,hogy hozzáférjünk a gyári vevőhöz.És akkor jöjjön a lényeg,a bekötés.Én nem vágtam szét a gyári vezetékelést.Kb 20 centi hosszan szétbontottam a köteget.A megfelelő szálat kb 1 centi hosszan megblankoltam,rátekertem az én vezetékemet és leforrasztottam.Utána kapott egy alapos szigetelést.Az egyik képen látható a gyári vevő lábkiosztása.Ezt annyival egészíteném ki,hogy a 10-es láb nálam nem üres.Onnan kap jelet a csomagtér nyitás.Mellékelem az általam vett szett bekötését is.Túl nagy eltérések nincsenek ezek közt sem,de mindenki ellenőrizze le az általa vásárolttal.Néhány szó a bekötésröl.A táp plusz minusz adja magát.Ezzel nem nagyon lehet mellélőni.A gyujtás pozitívot én nem kötöttem be,mivel azokat a funkciókat amikhez kell én nem használom.A nyitás zárás negatív jellel megy.A fehér és fehér-fekete szálakat testre kötjük.A sárgát a 6-os lábra,a sárga-feketét az 5-ösre.A csomagtér nyitásnak is negatív jel kell esetünkben.A rózsaszín vezeték megy a 10-es lábra.Még az index villogtatás van hátra.Szomorúan konstatáltam,hogy gyárilag ennek is negatív jel kell,az én vezérlőm viszont pozitívat ad ki.Épp letettem erről a funkciórol,mikor beugrott,hogy van itthon valahol egy 12 voltos nyákrelém.Gyorsan be is kötöttem.A behúzó tekercse kapott egy testet.A pozitívot a bicskakulcsos vezérlő barna szála adja.Az egyik záró éritkezőre rákötöttem a testet.Ezt adja ki a gyári vevő 1-es lábára.És ezzel meg is van a bekötés.A felesleges vezetékeket én kiszedtem a bicskakulcs szett csatlakozójábol.A köteget szépen összebandázsoltam,és felkötegelőztem a gyári vevő tetejére.Ha valaki valamiben nem biztos sose probálgasson úgy hogy összeérinti a vezetékeket.Mindíg közbe kell iktatni egy fogyasztót.Én egy 12V 5W-os izzót használtam erre.Így nem okozhatunk zárlatot,viszont minden működik az izzón keresztül is.Hát nagyjábol ennyi.Jó kendácsolást a vállalkozó kedvűeknek.