Tagok >> berobbantam >> Blog
Sokat vártam rá de csak kész lett a bódé.És szép a fényezés.Ráadásul olcsó sem volt.Nem akartam,hogy pár hónap mulva tele legyen kavicsnyommal az eleje.Mikor megvettem hellyel közzel le volt fóliázva az eleje,amit a fényezés miatt természetesen le kellett szedni.Elkezdtem durni a netet,de az a oszlopig 300k árajánlatoktól dobtam egy hátast.Keresgéltem számolgattam,és végül tanulópénzzel együtt 60-ért rendeltem 152 centi széles kavicsvédő fóliát.Jól sejtettem.Az első próba kuka lett😀.De nem adtam fel.A második próba már nem bántja az ingerküszöbömet ennyi pénzért😀Nem 100 százalékos.Van 1-2 apró buborék szinte minden elemen.Ez állítólag majd eltűnik.Ha nem az se zavar.Akinek mutattam eddig nem vette észre.Ha meg még egy picit poros is lesz végképp nem látszik.Márpedig egy fekete autó mindíg poros🤔Végül is lefóliáztam a motorháztetőt az első lököst az első sárvédőket a két a oszlopot és mind a nêgy ajtó alját a törésig.6 méter fólia kellett a mutatványhoz.
Eljött a szokásos olajcsere ideje.Egyúttal cseréltem a váltóolajat is.Valamint volt egy régebbi problémám.Hosszabb araszoláskor a vízhőfokom 110 fokra is felment.Gépre dugtam,a hűtőventillátor 1-es fokozata nem működött.Kapott egy új előtét ellenállást és már jó is.
336000 km
Végre elkészült a bódé.Március 3.-án vittem a lakatoshoz.Nehéz szülés volt,de amennyire meg tudom itélni rendesen megcsinálta.Ha már hazakerült felraktam a nyári papucsokat is.
Végre nekifogott a lakatos a nagyfiúnak.November közepe óta vártam,hogy sorra kerüljek.A hátsó lököstöl előre körbe rendbeteszi az autót.Az előzőtulajok valamelyike már csináltatta,de az még laikus szemmel nézve is sok kivetnivalót hagyott maga után.Pl a bal első sárvédő alja fél centivel kiljebb állt mint a küszöb.Most minden rohadó hibás rész ki lesz vágva.Mindent lemezzel kiheggeszt.Nincs pontheggesztés.Mindent végigvarr,leköszörül lecinkel telibe.Közbe kerítettem egy garnitúra papucsot is nyárinak.1 garnitúra felnihez volt 2 garnitúra gumi.Én nem vagyok híve hogy félévente szereljük át a gumit.Hosszú keresgélés és nézgelődés után végül is kapott egy garnitúra ti felnit,amin 2 éves gumi van 6 mm profilmélységgel.Nem mondom,hogy olcsó volt.De ez tetszik,és gumival drágának se mondanám.
Miután meg volt a nagyszervíz gondoltam nullázom a vezérlőben is.Van egy kapcsolós kkl kábelem.Ez nem alkalmas rá.Elővettem az elm kábelt,de sehogy nem akart barátkozni a MES-sel.Némi guglizás után világos lett,hogy az enyém univerzális,viszont nekem fiat specifikusra lenne szükségem.Rendeltem egyet a diagbolt.hu-rol adapter kábelekkel együtt.Mivel ingyen postával jött nem került többe mint ha kínábol jön,cserébe driver lemez is jár hozzá.Lepucoltam a laptopot,felraktam a szükséges dolgokat és láss csodát működik.Ekkor jött a következő meglepi.A 2.0-át nem lehet a demó verzióval nullázni.Amúgy is tervbe volt,így megvettem a MES teljes verzióját.Így már összejött a nullázás.Ha már kint volt a laptop a garázsba leskelődtem kicsit a motorvezérlőben is😀Érdekes dolgok vannak ott.Írva nem volt még.Egyszer volt tiltásig forgatva.Elért fordulatszám 6150.Az utlosó 5 regenerálás átlagos távolsága 175 km.Ez nem valami sok.Utolsó regen óta megtett km 190.Kíváncsi vagyok mikor regenerál majd így,hogy rendbe lett szedve.
Végre elkészült.A végére kapott alfa logós kilépőfényeket,mert az fontos.Amik cserélve lettek.
Jobb oldali féltengely gumiharangok
Első dobbetétek
Alsó motorvédő burkolat
Első gumi fékcsövek
Fékolaj
Szervóolaj
Motorolaj szűrővel
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Fagyálló
Vezérműszíj vízpumpával
Hosszbordászíj összes görgővel
Egr hűtő fedél
Olajbetöltő tömítés
Vákumpumpa tömítés
Gázolajszűrő.
Szép lista.Ha minden igaz a nagyfiú harcra kész.
290000 km
A hétvégén lecseréltem az egr hűtő fedelét.Mit ne mondjak jó móka volt.Azt hittem én kis naív,hogy több meglepetés már nem érhet.Kicseréltem az olajbetöltő és a vákumpumpa tömítését.Mindkettőnél folyatott elég rendesen.Még belef|rt a gázolaj szűrő cseréje.Ma gondoltam gyorsan lecserélem a váltóolajat.Kiderült a leeresztő csavar alatt nincs tömítés.Mindegy majd holnap veszek.Akkor kicserélem a levegőszűrőt.Na itt volt igazi meglepi.A légszűrőház alja 5 gipszkarton csavarral volt feltákolva.Ezek igazábol semmit nem tartottak.A fedél tele sárral,a levegőszűrő totál elázva.Csoda hogy ment ez az autó egyáltalán.Az még nagyobb,hogy a turbó egyáltalán nem lóg benne.Holnap betárazok ehez is csavarral és összerakom.Ma ennyi elég volt.
Ma nekiálltam az igazi szívásnak.Az előző tulaj még csak nem is hallott arrol,hogy ennek a motornak gyíkja az egr hűtő fedél repedése.Kicseréltem.Anyázás az volt bőven.Csak igazi mazoistáknak ajánlom a műveletet😂.Hogy mért kell a leg szarabb helyen lévő csavar alá még egy csőtartó bilincset is betenni,az számomra örök rejtély marad.A vákumpumpánál és az olajbetöltőnél elég rendesen engedte az olajat.Ezek tőmítését is cseréltem.Aztán még gyorsan feldobtam az új gázolajszűrőt és mára ennyi.Még egy jó nekifutás,és a nagyfiú harcra kész.
Ma nekifogtam a nagyfiú rendbeszedésének.Az utastérben túl sok minden nem történt.A váltógomb nagyon el volt ronygyolódva,így kapott újat a Royal tuningtol.Mivel jó áron volt hozzácsaptam egy váltó és egy kézifék szoknyát.A jobb oldali féltengely gumiharang szakadt volt.Cserélve.Ezen az oldalon elég érdekesen állt a gumi fékcső is.Áldassék a keze aki ezt így feltette.Cseréltem mindkét oldalon.Valamint az egész fékrendszerben lecseréltem az olajat.Eztán felbakoltam az autót és kezdődött a többi.Vezérműszíj és hosszbordás cserélve az összes görgővel,vízpumpával.Rá tudtam nézni a turbóra is.Semmilyen lógása nincs,amit örömmel konstatáltam.Kapott két új első dobbetétet is,mivel mindkettő gyalázatosan törött volt.Folyt köv.
Mivel továbbra is napi használatban van az öreglány,így megkapta a szokásos időszakos törődést.Felkerültek a téli kerekek,motorolaj összes szűrővel cserélve.
325500 km