Tagok >> berobbantam >> Blog
Már 2 éve porosodik a szekrényben a kütyü.Annó még a bravába szántam.Hirtelen felindulásbol rendeltem az e-bayon.Ismerve a kis kínaiakat mindjárt kettőt.Jól tettem.Bár a hirdetésben 12 voltosnak hirdették,valójában ennek speciel 5 voltos táp kell.Ez a próbán derült ki,amikor is megküldtem az 1-es számút eme fesszel,ami halk sistergés kiséretében örök álomba szenderült.nagyítóval megnéztem a panelt,és akkor láttam meg az 5 V feliratot.Hajdanán itt rekedt meg a projekt,és került 2-es a szekrény mélyébe.Az idők során lakótársa is került.Egy szivargyujtós telefon töltő társaságát élvezhette,mely a mostani telómat a kapacitása miatt képtelen volt kiszolgálni.Befejeződött a garázs projekt,gondoltam a szekrényböl is kiválogatom a lomot.Hát így kerültek elő ők ketten.Jött a szikra,mennek az alfába.Nem vagyok nagy zenehallgató.Tulajdonképpen akkor kapcsolók rádiót,ha az unoka külön igényli.Akkor viszont jó lenne a saját zenéimet hallgatni a királyi csatornák helyett.Ígyhát magnó ki,irány a meleg nappali.Első körben felturtam a netet.Csatlakozó kiosztás.Kiderült a fejegységen van kapcsolt 12 volt,ami 400 mA-t bir.Királyság.Meg van oldva a táp is,nem kell külön kapcsolgatni.A kütyü helye is adta magát.Úgy vettem a kocsit,hogy nem volt csikktartó az első hamutálban.Dohányos ember lévén sem éreztem ennek hiányát.A kocsiba csak az elektromost szívtam.Mégis motoszkált bennem,ha egyszer bontóba járok veszek egyet.Csak hogy nem legyen hiányos az autó.Na ez a gond is letudva.Ide megy a kütyü.Próba,Némi faragással belevarázsolható.Remek.Gyors kábelkészítés.3 szál a jelnek,kettő a tápnak és 2 a kapcsolónak.A rádió bus ki és bemenetét össze kell kötni.Csak így érzékeli cd tárnak a kütyüt.Szóval csináltam egy klasz kis köteget.A szivargyujtós töltöt szétkaptam.Panelja szintén a hamutálban kapott helyet,a ledje kivezetve.Tiszta mázli,hogy piros,megy a műszerfal világításhoz.Kis forrasztgatás.A köteg másik végére megfelelő méretű csúszósaruk kerültek,zsugorcsővel szigetelve.Alkalom adtán veszek majd egy kék mini iso csatlakozót.De most nem volt időm erre várni.A szabim letelik,a kocsi meg kibelezve.Kész, összedug,próba.Minden jó a fejegység viszont az istennek nem vált cd tár módba.Ujjabb guglizás.Föleg német és szlovák nyelven.Még jó,hogy isten a 8.napon megteremtette a google fordítót is.Így leküzdvén a nyelvi akadályokat,jött a megvilágosodás.Az idő is fontos tényező a projektben.Bekapcsolás után rögtön(1-2 másodperc)meg kell nyomni a rádió srcgombját.És már át is vált.Előtte azonban legalább 1 adót el kell menteni.Másképp csatornát keres a szemét.Alig egy órám ment rá,mire kitapasztaltam.Most viszont öröm és boldogság.A kütyü király.Tudja a rádió minőségét és hangerejét.Többet nem is vérok tölle.Vehettem volna egy másik fejet is.Bagóért árulnak már mechanika nélkülieket.Hangzásban tudják az én igényeimet,viszont a kinézet.Nekem nem jön be egyik sem,A fej legyen gyári.Ne törjük meg a beltér vizuális összhangját.Ez így pont praktikus nekem.Ha nem kell hamutál becsuk.Ha kell hamutál nyit.Van usb,mikro sd és line bemenet.Kellhet ennél több?Nekem nem.A kütyühöz kapott távirányító már csak hab a tortán.



Mióta meg van a vas párásodott a bal oldali ködfényszóróm.Egyszer már nekiugrottam a dolognak.Csak az üveget kelett ujra ragasztani.Az fbs csodákra képes.Viszont szétszedve a lámpát látszott,hogy a froncsor is sokat vesztett már hajdani fényéből.Így hát durtam szorgosan a netet,és sikerült is vennem egy pár bontott carellót a vaterán.Az egyikbe bele volt szakadva egy rögzítő csavar amit sikerült kibányásznom.Át raktam rá a beépítő keretet és már ment is vissza a helyére mindkettő.Ujabb dolog kipipálva ami szúrta a szemem.
Kormány gömbfej csere után ma kaptam időpontot futómű beállításra.Kormány végre egyenes,és mintha könyebben is járna.A szaki szerint sport rugók vannak a vas alatt és cefet mód feszes.Nekem tetszik :)
A bal oldali külső gumiharangon volt egy kb 1.5 centis vágás.Ma kaptam időpontot a szerelőmhöz,úgyhogy ez is kipipálva.Közben kiderült,hogy a kormánygömbfej csavarja el van hajolva.Gyári TRW ment a helyére.Lassan műszakilag olyan állapotban lesz az autó,hogy nyugodt szívvel merek nekivágni vele a világ végének:)
Mióta megvan idegesít,hogy a check panel folyton figyelmeztet a szervízre.DPF nincs benne,de ne írkáljon.Ma pont került erre a dologra is.A menetét el is mentem ide,mert legközelebb mikor kell megint nem fogom tudni
Független a DPF-től. Otthon is tudod nullázni:
Nyomd meg az info gombot, aztán tartsd nyomva a + gombot, amíg meg nem jelenik a szerviz menü, végül a szerviz menübe lépve tartsd nyomva egyszerre a + és - gombot kb. 10 másodpercig.
Utána 20 ezer kilométerig nem zaklat újra.
Ma gyönyörű napsütés volt,rá is értem így megejtettem az őszi nagytakarítást.Az autó lassan kezd úgy kinézni ahogy nekem is tetszik.Az ajtókárpitokkal kéne még kezdenem valamit.Az alsó műanyag rész nekem szürke,és az előző digó tulaj elég jól összerugdalta.Na azt nem tudtam levakarni.Lehet elviszem egy profihoz:)Az anyós oldali biztonsági övet úgy kelett visszatuszkolni a helyére.Ez is orvoslásra lelt ma.A szappanos víz tényleg csodákra képes.
Ma ismét volt egy órám kocsit bütykölni,így nekiláttam annak ami vétel óta szurja a szemem.A hamutálat nem lehetett becsukni.Vagyis be lehetett,csak nem maradt úgy.Ma kikaptam a helyéröl.A kis pöcök volt letörve,ami a rögzítést volt hivatott ellátni.Mégy jó hogy modellezek.Gyorsan furtam egy 1-es lukat a kis műanyagra,és kapott egy 1.5-ös lemezcsavart némi pillanat ragasztóval.A felye pont passzol a nútba.Még némi szilikon zsír,amit megköszönek a műanyagok és két rizsszem izzó.Ha már jó,világítson is :)Nem lepődtem meg a főproba közben sem.Természetesen az egyik új izzó megint rossz.Még jó,hogy nem az amit a szivargyujtóba tettem.A hamusban nem zavar a hiánya,mivel a csikktartó amúgy is hiányzik.Alkalom adtán majd pótolom.Megint egy dolog kipipálva.Lassan úgy néz ki a beltér ahogy Én szeretem.
Mióta meg van a kocsi zavar,hogy a kilóméter óra alja sötét naplemente után.Némi utána olvasás és kérdezősködés után nekiláttam a hiba orvoslásának.2 W-os izzót kaptam a helyi járműboltban,kemény 80 Ft/db áron.Felbuzdulva eme akciós áron,fel is vásároltam a teljes raktárkészletet(4 db) :)A csere 10 perc lett volna.Persze az első izzó rossz volt.Így még másfél percet elrabolt a kicsike az életemből.Az eredmény viszont megnyugtató számomra :)
Volt némi kötőhártya gyulladásom,így épp itthon tespedtem fél szemmel.Gondoltam itt a remek alkalom,és két hét után végre megtakarítom úgy rendesen az ablakokat és tükröket.Ekkor szembesültem vele,hogy bizony az én anyósoldalimat is utolérte az odahajtom ahova akarom baj.A szél még éppen nem csukdossa be,de hát ez akor sem maradhat így.Gyors utána olvasás után le is került a helyéről.Egész jól ment minden,nem törtem el semmit.A probléma a tükörlap leszedésekor jelentkezett,mikor rájöttem,hogy nem is látok.Na de időben és türelemben nem szenvedvén hiányt,másfél óra alatt le is bányásztam a tükörlapot.Innen már ment minden mint a karikacsapás.Én egy hatos sülyesztett fejű csavarral és 2db 8-as fakötésű alátéttel orvosoltam a rögzítő gyűrű hiányosságait.Fél óra mulva a tükör ismét a helyén és jobb mint új korában.
Mivel olaszhonbol érkezett a vas,és semmit nem tudni az előéletéröl,így első utam a szerelőmhöz vezetett.Nem kimondottan alfás,de megbízható,korrekt és ismeri az 1.9 jtd motort.Ami cserélve lett:
Olajszűrő BOSCH
Vezérműszíj feszítő csapágy INA
Levegőszűrő Sofima
Motorolaj Selénia WR Diesel
Termosztát EPS-Facet
Vezérműszíj vezető csapágy SKF
Vezérműszíj DAYCO
Vízpumpa SKF
Pollenszűrők Wuller
Vezérműtengely szimering Ajusa
Üzemanyag szűrő Mann
Átnézte az autó alját is.Korróziónak semmi nyoma.Még a kipufogó sem rohad.A féltengely gumiharangok várnak még cserére.Kiszakadva nincs még egyik sem,de elég kopottak.