Tagok >> berobbantam >> Blog
Elöljáróban az autó története.Olaszbol hozta egy karosszériás.A bal eleje sérült volt.Talpra állította,megvettem.Nos a talpraállítás nem volt épp hiba mentes.Az autó alatt nem éppen olcsó kategóriás futómű van.A bal elsőt cserélte,és sima gyári gólyalábat rakott bebontóbol.Erre nem olyan rég jöttem rá.Konkrétan mikor a felső lengőkarokat cseréltem.Mivel az egyik belső féltengely gumiharang is erősen cserésnek nézett ki,és nyiszogott is már az autó mint egy szénásszekér így megszületett az elhatározás.A futómű most aztán rendbe lesz rakva.Felvettem a kapcsolatot Erhard kollégával.B8 gátló már gyakorlatilag beszerezhetetlen.Így rendeltem egy pár gyári Ti gátlót,amiket a fíling miatt lefestettem sárgára.Eibach rugót sem lehet párban kapni csak szettben.Így most van két hátsóm feleslegbe.Vettem egy rugóösszehúzót meg fél kiló szilikon zsírt és az elhatározást tett követte.A jobb oldali gólyalábban volt egy begyógyult csavar.Ez okozott némi problémát,de leküzdöttem.A toronyszilentek kaptak jó bőven a szilikon zsírból.A féltengely csuklókat is ujrazsíroztam ha már szét volt borítva.A hátsó toronyszilenteket is megtömtem.Ha már szét volt szedve a stab rúd szilenteket is megkentem.2 nap ment rá az akcióra.Volt némi anyázás is,de megérte.Mintha egy másik autóban ülnék.A futóműnek egy nyisszanása sincs.
Lassan fél éve cseréltem az ajtókban lévő hangszórókat.Már akkor rájuk akartam tenni a hozzájuk kapott rácsokat,de azért ez nem annyira egyszerű,hogy esztétikus is legyen.Ma volt egy kis szabadidőm.Megcsináltam a sokak álltal ajánlott kiemelő keretet 18mm-es mdf-ből.A hangzáson én semmit nem veszek észre.Mondjuk nincs is az a vájt fülem.Viszont a rácsokat így már viszonylag egyszerű volt befaragni.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1508235069-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1508235049-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1508235091-10503-blog.jpg
Két éve van meg az autó,és eljött az első műszaki vizsga ideje.At is ment gond nélkül,de szóltak,hogy valami kopog az elejében.Átrángattak mindent,de nem találták meg mi az..Azt mondták vagy toronycsapágy vagy kutyacsont.Toronycsapágyat kizártam mivel nincs.Így rendeltem két kutyacsontot Erhard kollégátol.Ha futómű akkor TRW.A csere közben jól átrángattam én is mindent,és meg is lett a másik bűnös.A felső lengőkar gömbfej mindkét oldalon lógott már legalább 1 milit.Ujjab rendelés.Ennek nem egyeztettük le a márkáját,Így a kolléga Starline-t küldött.A méret pontossággal van némi problémája.A szilentek kb 2 millivel távolabb vannak.Ezt kihézagoltam összeszereléskor.A gömbfej passzentos.Kapott egy nulla revíziót is.A gömbfej gumiharangját tele nyomtam grafitos zsírral.A szilenteket kinyomtam és kívül belül vastagon ment ra a szilikon zsír.Beszereléskor a toronyszilent fészkét is jól megkentem.Teljesen száraz volt.Egy fél nap alatt meg volt mind a két oldal,kényelmes tempóban.Próba.Kimentem a város leg roszabb utcájába.A kocsi hangtalan lett.Semmi kopogás meg nyüszögés.Még a kormány is könyebbnek tűnik.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1507351509-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1507350803-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1507351069-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1507350644-10503-blog.jpg
Alfi nagykorúvá vált.A kilóméter számláló immáron ketessel kezdődik.Volt némi apró javítani valóm,plusz az esemény tiszteletére kapott egy vérátömlesztést.A balos tükrömön megadta a biztosító gyűrű magát.A jobbost másfél éve csináltam meg,azóta tervezem a balost is megelőzendő a bajt.Hát most aktuálissá vált.A jobb tükrömben tavaly télen elment a fűtés.Most az olajjal rendeltem tükörlapot is.Mivel az enyém fehér volt,így cseréltem mindkét oldalon.Ezenkívül kapott selenia wr 5w40-et szűrővel,valamint levegő és gázolaj szűrőt.Egy darabig letudva a tervezett karbantartás.
Két hete kaptam egy kavicsot.Be is repedt az üveg majdnem a közepéig.Hurrá.Két héttel a city előtt.Felhívtam a kecskeméti szélvédőst akit ismerek.Másfél hétre tudtak időpontot adni,ugy el voltak havazva a jégverés miatt.Nem érdekes.A cityre épp kész lesz.Kinai üveget tetettem bele.A szitanyomása nem annyira szép mint a gyári,viszont a tetején az árnyékolás az valami királyság.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1499627456-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1499627517-10503-blog.jpg
Hátra volt még az első hangszórók cseréje.Alapvetően pioneer szerettem.volna ide is.Ami biztos volt,hogy komponens szett lesz normális hangváltóval,és úgy veszem meg,hogy meghallgatom a hangját.Így netes vásárlás kilőve.Végigjártam pár hifist,és hipermarketet,de pioneerböl max 13 centis szett volt készleten.Aztán a fórumon javasolták,hogy hallgassam meg a ground zerot is.Nem annyira elterjedt,de állítólag jó.És bele is botlottam az egyik üzletben.Az eladó szerint van olyan jó mint az alpin(ebböl is volt egy szett ugyanebben az árban), az olcsóbb pioknál viszont jobb.Meghallgattam és megvettem.A beépítéssel volt némi gond, de az ember szereti bütykölni az alfáját.Szó szerint úgy kellett befaragni.De ma végre bekerült.Mellékesen lefóliáztam a hátsó lökös alját is.Így összeállt a gép a cityre.
javascript: delPic('1498890980-10503-blog.jpg');
javascript: delPic('1498891001-10503-blog.jpg');
Elkezdődött valami,mikor elütöttem a nyulat.Most folytatódott.Régóta szerettem volna küszöbspojlert.És most sor is került erre is.Körbenéztem a kínálatot és maradtam a gyárinál.Nem akartam tul hivalkodót,de valami kelett a kinézet miatt is,meg a kerék által felvert kavicsok miatt is.Körbetelefonáltam a bontókat,és találtam is egy párat.Nem volt épp makulátlan,viszont jó áron adtak.Nem fényeztettem le.Karbon fólia ment erre is.Meg ha már benne voltam kapott a tükörtartó a b oszlop és a hátsó kilincs is.Így az autó oldala is kész.Bónuszba még futotta a hátsó hangszórók cseréjére is.3 utas pioneer került be
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1498244195-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1498244306-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1498244410-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1498244512-10503-blog.jpg
Minden a nyúllal kezdödőtt.A nyúl a leg hülyébb állat.Sötétbe gyakorlatilag lehetetlen kikerülni.Elém is kiugrott egy és elcsaptam.Megtörte a lökösöm alul középen.Kerítettem egy műanyagost,aki megheggesztette.Viszont fényeztetni most nem volt időm,mert kell a kocsi a munkához.Másfél éve vacillálok,hogy kéne egy kis szolíd optika a vasra.Ez most megadta a löketet,hogy nekifogjak.A lökös alját le karbonfóliáztam.Rendeltem egy toldatot,ami fl előttire való ugyan,de szinte anyag árban volt.Ezt rászabtam az én lökösömre.ezt is lefóliáztam,és csavarokkal meg kétoldalúval felraktam.Így lett egyedi lökösöm :D.És így kezdődött el :D:D.Folytatom tovább is majd ezen a vonalon hátrafelé.Küszöbspojler,hátsó toldat.
Javítás 20000
Toldat és egyéb anyagok 30000
Karbonfólia 3 méter 10000
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1496167159-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1496167183-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1496167269-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1496167293-10503-blog.jpg
Elrepült megint 10000 kilóméter.Hihetetlen:)Kapott a drága uj motorolajat szűrővel.A többi szűrőt nem cseréltem most.Azokat meghagyom 20000-es intervallumra.A váltóolajat viszont lecseréltem.Nálam még nem volt..190000 km
Akkucsere alkalmával láttam,hogy a kuplung munkahengerem már nincs épp a leg jobb formában.Rendeltem is gyorsan egy TRW-t,meg gondoltam ha már megbontom a rendszert a fékolajat is lecserélem.Az Ferodo lett.Ma szép tavaszi napra virradtunk.13 fok van,így megejtettem a cserét.Jobb lett mint uj korában.Lehet csak bebeszélem magamnak,de mintha a kuplung is könyebben járna.