Tagok >> ProdyG >> 159 sedan (2.4 JTDM) >> Blog
- Típus:159 sedan (2.4 JTDM)
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2010
- Színe:sötétkék
A probléma onnan indult, hogy jó ideje már a hűtőfolyadék folyamatosan fogy a rendszerből. Debreceni szerelőm kb fél éve átnézte a kocsit, nem talált folyást, mondta, hogy jobban bele kellene nézni a motorba, mert valószínűleg repedt a hengerfej. Rendszeresen utántöltöttem desztillált vízzel a tartályt. Aztán jött az októberi hűvös és a hűtővíz probléma mellett elkezdett a kocsi nehezen indulni első, hidegindításkor. Ekkor vittem el a kocsit a "DZ Tuning & Service"-hez Pesten. Itt kiderült szétszedés után, hogy valóban repedt a hengerfej (ezért hidegben hűtővíz keveredik az üzemanyaghoz).
Ezt a magyarázatot kaptam a repedésre: az éghajlat miatti nagy hőingadozás repeszti meg a gyenge anyagú hengerfejet. Illetve a hideg motor nagy fordulatszámon történő pörgetése is kifejezetten árt a hengerfejnek, erre én mindig is ügyeltem, de 180 ezer km-rel vettem a kocsit, szóval ki tudja mennyire figyeltek erre korábban...
Találtam több felújított hengerfejet bontókban, illetve az én hengerfejem felújítása is opció lehetett volna, de a szervizben ezekről nagyon lebeszéltek. Tapasztalatuk szerint a felújított hengerfejek se bírják sokáig, és csak olyan hengerfejet szabad berakni a kocsiba, ami alapból jó állapotban van, keveset futott kocsiból származik. Itt jött egy több, mint 1 hónapos várakozás, A DZ szerviz ígérte, hogy szerez megfelelő hengerfejet, csak várjam ki. Végül több, mint egy hónap után meglett a hengerfej, ami hibátlan állapotú, nem felújított, be lett alaposan vizsgálva és Olaszországból származik, ahol elvileg a hőingadozás is megfelelőbb, mint hazánkban.
Ezután jött a szerelés, ami szintén nem volt egy rövid művelet. Íme a lista arról, mik lettek elvégezve az autón:
Új hengerfej:
- síkolás
- új tömítések, új (tő)csavarok
Szívósor:
- tisztítás
- lapátkák kiiktatása
Egyéb dolgok:
- komplett vezérlés csere, vízpumpával, mindennel...
- új izzítógyertyák
- új termosztát
- motorolaj (Motul 5W40) plusz összes szűrő cseréje
- friss hűtőfolyadék/fagyálló
- szervo-olaj cseréje
Így esett, hogy több, mint másfél hónapig a szervizben volt a kocsi, lényegében december elejétől január végéig. Most viszont minden tökéletes, remélem többet nem kell a motorhoz nyúlni, mert ennyi pénzt soha többet nem akarok kocsira költeni :)
Összes költségem: 380 ezer ft.
Csináltam néhány fotót a régi hengerfejről, a pirossal bekarikázott rész a hibás.