Mutasd

>> Szerviz2019-05-11

Az idei szervizkor a szokásos olajak és szűrők cseréje mellett néhány más dolog is ki lett cserélve...
Mindenképp le akartam cserélni a féktárcsákat (amikkel még az autót vettem), mert nagyon csúnyák voltak már a 19-es felni mögött. Ami dizájnra tetszett, az a Brembo Xtra tárcsa (ezek első tárcsák, hátulra meg sima Brembo tárcsákat gondoltam). Természetesen vettem hozzájuk passzoló Brembo fékbetéteket is. íme a lista (cikkszámok):

-- féktárcsák:
Brembo 09.9365.2X - 1 pár
Brembo 09.9366.21 - 1 pár
-- fékbetétek:
Brembo P 23 089 - 1 pár
Brembo P 23 115 - 1 pár

Szereléskor ellenőrizték a fékdugattyúkat is (minden ok volt), illetve nyilván fékolajcsere is történt.

Továbbá az első futóműnél megtörtént az alsó és felső lengőkarokhoz tartozó szilentek cseréje (legutóbbi műszaki vizsgán szóltak, hogy nincsenek már túl jó állapotban).
Ellenőrizték a lengőkarokat is, amik szerencsére mindenhol jó állapotban vannak (még gyáriak).

Egyéb apróságok:
- vettem a bal oldalra is gyári "levélfogórács-véget", így most már ott is új van :)
- a 19-es felnik kaptak vadiúj, gyári felnikupakokat

Szerviz után mind a 4 féknyerget szépen kifényesítettem, ahogy a képeken is látszik.

Összköltség: 270 ezer ft (anyag + munkadíj)

>> Szerviz2018-10-29

A motor tetején az injektor csatlakozóknál van egy pici cső (résolaj cső a neve), ami kissé megrepedezett és szivárgott belőle a gázolaj. Nyilván pár cseppről beszélünk, de ki kellett cserélni mihamarabb ezt a csövet, mert az utastérben érződött a gázolaj szag, bekapcsolt ventilátoroknál.
Vettem is 3.2 mm belső átmérőjű résolaj csövet, mert ez való a kocsiba (a drágábbat vettem, GATES márkájú, 2500 ft métere). Olcsóbb 4mm-eset is vettem a biztonság kedvéért...
Nagy nehezen sikerült beraknom a 3.2-eset a helyére. A gázolaj szag azonnal eltűnt :)

>> Szerviz2018-10-29

Az év elejei hengerfej csere után, ahogy jött a jobb idő azt tapasztaltam, hogy autópáya tempónál elkezd túlmelegedni a hűtővíz (150 fölött elkezdett 90 fok fölé kúszni a hőmérséklet mutató).

Emiatt visszavittem a kocsit a szervizbe, ahol hamar meg is állapították, hogy valami miatt nem kering a víz rendesen a rendszerben. Ideiglenesen beraktak egy vízkeringtető szivattyút, ami segíti a keringést.

Többször visszavittem, egy alkalommal szétszedték és kitakarították a hűtőrendszert (ez mint utólag kiderült felesleges volt, de azért örülök, hogy megtörtént).

Végül legutóbb szétbontották hengerfejig újra az egészet, mert nem láttunk más megoldást.
Kiderült, hogy a hengerfejben van egy nehezen látható nyílás, ahol víz áramlik normál esetben és itt öntési hiba volt. A lyuk kb. 80%-a el volt fedve egy hajszálvékony fém réteggel, látszott, hogy odafolyt a fém valahogy, amikor kiöntötték ezt a nagy fémdarabot. Ezt kellett kinyomni onnan, azóta a lyuk teljes átmérőjén áramolhat a víz. Igazából azt is mondták, hogy ez a HF amúgy új volt (nagyon tiszta is volt), valószínűleg nem volt még kocsiban (vagy volt, csak leselejtezték emiatt a hiba miatt, ki tudja...). De ez mindegy is, a lényeg, hogy minden rendben legyen. Miután meglett ez a hiba, a korábban berakott vízkeringtető szivattyú ki lett szedve.

Nagyon rendesek voltak, egyszer sem kellett fizetnem egy fillért sem. Ez egy olyan hiba, amire senki nem számít, sose láttak még ilyesmit ők sem...

Azóta alaposan teszteltem pályán, nagy sebességgel és most már tényleg tökéletes az autó :) semmi túlmelegedés 200-nál sem :)

>> Autóápolás2018-06-01

A hátsó embléma kezdett nagyon rossz állapotba kerülni, így Elaforg-éktól vettem új, gyári emblémát.
Mivel a kocsin a hátsó embléma már a facelift-es, nyomógombos verzió, így kicsit jobban kell vigyázni a régi embléma leszedésével, de sima ügy ez is. Sok blog van erről a témáról, nagyon nem is részletezném, a csatolt képek magukért beszélnek :)
Most csak a hátsó emblémát cseréltem, mivel 2 éve az első már lecserélésre került (szintén gyári emblémára). Az első azóta is tökéletes állapotban van :)

>> Autóápolás2018-06-01

Nem igazán tetszett elől az össze-vissza görbülő rendszámtábla keret, így leszereltem és egy jó minőségű, kültéri, kétoldali ragasztóval rögzítettem vissza magát a rendszámot. Sokkal szebb lett az autó :) Többen mondták itt a fórumon, hogy ne féljek a ragasztótól, soha nem fog leválni (a lényeg, hogy meg kell kicsit görbíteni a rendszámot, hogy ne legyen feszültség).

>> Autóápolás2018-03-31

Tegnap volt egy kis szabadidőm, így megtakarítottam a MAP szenzort (bár ezt semmi sem indokolta). Nem volt igazán koszos... ezt tovább nem is részletezném, van sok részletes blog a témáról...
Annyit még hozzátennék, hogy a szenzor körüli kis műanyag védőkarika el volt törve, el se tudom képzelni miért... De ez a szenzor működését nem befolyásolja.

Emellett megtakarítottam a pedálokat (ebben semmi extra nincs), de a bal oldali lábtartónak a 4 csavarját is kiszedtem, és a 2 alsó csúnya csavart kicseréltem a 2 felsővel (ami szépek), így most a 2 alsó látható csavar olyan, mintha új lenne :)

 
>> Szerviz2018-02-27

Megviccelt nemrég az autó és egyszer csak nem indult be (szerencsére épp jó helyen, a ház előtt). A gyújtás még megvolt, semmi hibaüzenet, de aztán a motor már nem röffent be. Kis nyomozás után kiderült, hogy kiment egy nagy 20A biztosíték a motortérben, az akksi mellett. Ha újat raktunk be, azt is kiverte egyből. F03 Maxi-fuse, erről van szó. Itt a fórumon segítettek, mindenféle kapcsolási rajz alapján az önindító lett beazonosítva, amivel érdemes volt kezdeni a nyomozást.
Hamar ki is derült, hogy egy kábel rosszul csatlakozik az önindítóhoz, mert miután megmozgattuk, megjavult a kocsi.
Biztos, ami biztos, elvittem szervizbe a kocsit, hogy nézzék át / rakják rendbe az önindítót, ha már így jártunk. Ez meg is történt, igazából abszolút jó állapotban volt az önindító azt mondták, de kiszedték, kitakarították, megcsinálták, visszarakták...
Remélem több baj nem lesz vele.
Költségem: 20 ezer ft.

>> Szerviz2018-01-28

A probléma onnan indult, hogy jó ideje már a hűtőfolyadék folyamatosan fogy a rendszerből. Debreceni szerelőm kb fél éve átnézte a kocsit, nem talált folyást, mondta, hogy jobban bele kellene nézni a motorba, mert valószínűleg repedt a hengerfej. Rendszeresen utántöltöttem desztillált vízzel a tartályt. Aztán jött az októberi hűvös és a hűtővíz probléma mellett elkezdett a kocsi nehezen indulni első, hidegindításkor. Ekkor vittem el a kocsit a "DZ Tuning & Service"-hez Pesten. Itt kiderült szétszedés után, hogy valóban repedt a hengerfej (ezért hidegben hűtővíz keveredik az üzemanyaghoz).

Ezt a magyarázatot kaptam a repedésre: az éghajlat miatti nagy hőingadozás repeszti meg a gyenge anyagú hengerfejet. Illetve a hideg motor nagy fordulatszámon történő pörgetése is kifejezetten árt a hengerfejnek, erre én mindig is ügyeltem, de 180 ezer km-rel vettem a kocsit, szóval ki tudja mennyire figyeltek erre korábban...

Találtam több felújított hengerfejet bontókban, illetve az én hengerfejem felújítása is opció lehetett volna, de a szervizben ezekről nagyon lebeszéltek. Tapasztalatuk szerint a felújított hengerfejek se bírják sokáig, és csak olyan hengerfejet szabad berakni a kocsiba, ami alapból jó állapotban van, keveset futott kocsiból származik. Itt jött egy több, mint 1 hónapos várakozás, A DZ szerviz ígérte, hogy szerez megfelelő hengerfejet, csak várjam ki. Végül több, mint egy hónap után meglett a hengerfej, ami hibátlan állapotú, nem felújított, be lett alaposan vizsgálva és Olaszországból származik, ahol elvileg a hőingadozás is megfelelőbb, mint hazánkban.

Ezután jött a szerelés, ami szintén nem volt egy rövid művelet. Íme a lista arról, mik lettek elvégezve az autón:

Új hengerfej:
- síkolás
- új tömítések, új (tő)csavarok
Szívósor:
- tisztítás
- lapátkák kiiktatása
Egyéb dolgok:
- komplett vezérlés csere, vízpumpával, mindennel...
- új izzítógyertyák
- új termosztát
- motorolaj (Motul 5W40) plusz összes szűrő cseréje
- friss hűtőfolyadék/fagyálló
- szervo-olaj cseréje

Így esett, hogy több, mint másfél hónapig a szervizben volt a kocsi, lényegében december elejétől január végéig. Most viszont minden tökéletes, remélem többet nem kell a motorhoz nyúlni, mert ennyi pénzt soha többet nem akarok kocsira költeni :)
Összes költségem: 380 ezer ft.
Csináltam néhány fotót a régi hengerfejről, a pirossal bekarikázott rész a hibás.

>> Autóápolás2017-06-17

Nem voltam tökéletesen elégedett az első fényszórók erejével, így lepolíroztattam mind a 6 kis lámpaburát. Majd ezután rakattam rájuk színtelen fóliát, hogy ez az állapot fennmaradjon.

>> Autóápolás2017-06-17

Valószínűleg még soha nem volt polírozva a kocsi korábban, ezért megejtettem ezt is. Óriási előrelépés nem történt, mivel alapból is szép állapotban volt a fényezés, de innentől próbálom ezt az állapotot maximálisan fenntartani a további polírozások helyett. Néhány képet csatoltam, amik nem feltétlen adják vissza a valóságot.