Termosztát csere után még mindig be-be jött az utastérbe hűrőfolyadék szag és a kiegyenlítő tartályból is fogyott a víz. Ekkorra már kiderült, hogy lyukas a hűtő. Ezt otthon én megcsináltam. Jó móka volt.😅
Cserélt dolgok:
Vízhűtő
Pár csavar
Hűtőfolyadék
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103031t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103032t.jpg)
Már régebben észrevettem hogy a termosztát alatt, a valtón rózsaszín foltok vannak. Tudtam, hogy hűtőfolyadék, de nem tudtam, hogy csak egy cső vagy maga a termosztát csöpög. Inkabb elvittem szervízbe. Termosztát csere megtörtént. Mint kiderült még a gyári volt benne(270ezer km van az autóban 😅).
Ha már ott volt kértem egy gyújtó gyertya cserét is, mert mióta megvan nem történt meg.
Cserélt dolgok:
-termosztát
-hűtőfolyadék
-4 gyergya
Egyik napról a másikra megadta magát a generátor. Még megpróbáltuk hátha csak az akksi, de sajnos nem az volt
Cserélt dolgok
-új generátor+szerelés 65e
-új akksi 19e
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102969t.jpg)
260200km-nél megejtettem az olaj, olajszűrő és légszűrő cseréjét. Most a gyári Selenia helyett Motul 8100 x-clean-t kapott. Egyenlőre szépen muzsikál ezzel az olajjal.
Menet közben elment a fék hatás.😕 Mint kiderült eltört(elöregedett a gumi) a bal első fékcső. Szerencsére volt közel egy szervíz. Óvatosan elgurulva odáig, leadtam mg csináltatni, és kértem, hogy ellenőrizzék le az összes csövet. Elöl kicserélték a csöveket mind két oldalon. Ezzel együtt a kiegyenlítő tartályt is kicseréltettem, mert az egyik kis műanyag cső el volt repedve és csepegett.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098102t.jpg)
Eladtuk Dörmikét az egyik ismerősünk el. Nála gondos kezekben kerül az autó.
Egyre jobban kezdett beszivárogni az utastérbe a kipuffogógáz szag. Mint kiderült, már olyan volt a hátsó dob elötti, és a kipuffogó vége közötti cső, mint az ementáli sajt. Késöbb le is szakadt a dob.
Most kapott szép új gyárival megegyező hátsó dobot, és ki lett cserélve az összes tartógumi.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000093/0000093191t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000093/0000093192t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000093/0000093193t.jpg)
Melegedett az autó hosszabb araszolgatás után. Elvittem a szerelőhöz. Először kicserélte a termosztátot(. Amikor elhoztam jónak tűnt, de már a hazafelé úton megint elkezdett túlmelegedni. Vissza vittem kitakarította a hűtők közötti részt hátha amiatt melegedik. Végül úgy tűnik megoldódott a probléma.
Az első szervizlátogatás alkalmával klíma töltés is megtörtént.
289650km
Esedékessé vált az első fékpofa és tárcsa cseréje. A tárcsa még elment volna, de a pofák már nagyon kopottak voltak. Ez a fékhatáson is érezhető volt.
Így közel 1 év és 2 szerelő(futómű állítás) után, végre sikerült egy olyan szakít találni, aki be is tudta állítani a futóművet! Végre nem eszi a gumit.
Ennek örömére kapott előre 2 új téli gumit! 🙂