Tagok >> Zsolt155 >> 159 SW 1.9 JTDm 16V >> Blog
- Típus:159 SW 1.9 JTDm 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Szürke
Budapest - Bad Füssing - München, München - Budapest.
Összesen 1538 km-t tettünk meg és 92 litert tankoltunk.
Részletezve:
Odafelé:
- Megtett út: 772,8 km
- Tankolt liter: 49
- átlagfogyasztás 6,3 liter / 100 km
Visszafelé:
- Megtett út: 766,5 km
- Tankolt liter: 43
- átlagfogyasztás 5,6 liter / 100 km
Közben egy kis számmisztika.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075428t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075429t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075430t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075431t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075432t.jpg)
Tegnap meg volt a szokásos éves olajcsere. Sajnos volt egy kis csúszás az időpontban, de a lényeg, hogy meg van.
Zé lecserélte az olajat és az összes szűrőt. Minden más hibátlan, hibakód nincs, így ennyi volt az elvégzendő munka. Szépen gyűlnek a pecsétek a szervizkönyvben.
Km: 57739
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000074/0000074935t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000074/0000074936t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000074/0000074937t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000074/0000074938t.jpg)
Ismét egészen jól fogyaztott az autó. :-))
951,1 km-re tankoltam 68,8 litert, ami 7,02 liter / 100km-re jött ki így az autó computere is elég pontos értéket mutatott.
Ebből kb. 600km munkába és hazajárás, a többi pedig egy Budapest - Szarvaskő - Noszvaj - Bogács - Budapest kirándulás.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000073/0000073578t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000073/0000073579t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000073/0000073580t.jpg)
A Kaposújlaki találkozóról hazafelé volt az autó elérte a 55.555km-t. A téli felkészítés során felkerültek a téli Michlein gumiabroncsok. Kíváncsi voltam, hogy még a nyárikkal mennyire jön ki a fogyasztás. Az OMV kútra úgy gurultam be, hogy még járt a motor, de csak 69,3 liternél(?) kattant le a pisztoly. Viszont gond nélkül sikerült kiegészítenem kerek értékre. Ha figyelembe veszem, hogy a gyári adatok szerint 70 literes a tank, akkor lényegében már levegővel ment a motor. A Pécsen tankolt 10 literrel így összesen 1233 km-t tettem meg. Most fordul először elő az elmúlt 4 év alatt, hogy 2 tizednél több volt a tényleges és az autó által mért fogyasztási érték között. De így is 6.4 literre jött ki vegyes használat mellett az átlag üzemanyag felhasználás.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070510t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070511t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070512t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070513t.jpg)
Megjártuk a Budapest – München – Tulln – Bécs – Budapest utat. Mivel közvetlenül az indulás előtt tankoltunk így gondoltam megnézem, mekkora eltérés van a valós és az autó által mért adatok között. Autópályán 120 km/h-s átlagsebességnél 5.8 literes átlagos üzemanyag-fogyasztási értéket jelzett a műszer. Összesítve 1602,5 km-re tankoltam 97,2 litert és így 6.065 liter/100 km-s átlagos fogyasztás és 0,2 literes eltérés jött ki. Egész jó, ha beleszámolom a közel egy órás bécsi araszolást is.
Viszont a feltöltés után, mint megtehető hatótávolságként 1357 km-t írt ki computer, ami nem is lenne olyan rossz 70 literrel.
Illetve mivel az elkövetkezendő 2-3 évben várhatóan több hosszabb-rövidebb időszakot fogunk Münchenben eltölteni, így felkerült a belvárosi behajtáshoz szükséges környezetvédelmi matrica a "Feinstaubplakette".
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000067/0000067839t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000067/0000067840t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000067/0000067841t.jpg)
Az Autó-Forrás Kft.-vel történt levélváltást követően megkaptam az autó üzembehelyzésének a munkalapját. Így már dokumentálva van a "0"km-től minden elvégzett szerviz illetve javítási munka a gépjárművön.
Köszönettel tartozom Csongrádi László igazgató úrnak a veszprémi Alfa Romeo képviselet vezetőjének a segítségéért.
Felkerültek a nyári gumik az autóra. Így most már nem csak az Alfa, hanem az abroncsa is "GIUGIARO design ". :-))
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000066/0000066099t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000066/0000066100t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000066/0000066101t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000066/0000066102t.jpg)