Tagok >> [k i z z o] >> 75 2.0 Turbo >> Blog
- Típus:75 2.0 Turbo
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1991
- Színe:Basalt Black Metallic
Mindig is tetszett az 1.8T nord motor. Rájöttem, mivel van egy már feltöltött, és tovább tölthető motorom, már csak a hozzávalókat kell megalkotni.
Ebből aztán lehet egy 2.0 turbo, sor4...
Ezekből épül fel:
- GT28RS (GT2860RS) Disco Potato turbo, 0.63AR
- saját tervezésű és teljes gyártású leömlő, X6CrNiTi18-10 -ből (type 321 SS, ER347 pálcával hegesztve - a végére már elég jól ment)
- új nyomóoldal, a pilllangószelep átkerült a turbó utánra
- vízbefecskendezés az intercooler elé, saját - Alfamoto - márkájú adapterbe (Design and Manufacturing by kizzo)
- Baileys motorsport BOV
- Rozsdamentes páncélozott Teflon víz és olajcsövek a turbo kenésére és hűtésére
- teljes rozsdamentes kipufogórendszer, 1.8T - hez CSC Marmitte
A rendszer még installálás alatt, de a próbamotoron már sikeresen összeállítottam.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072729t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072730t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072731t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072732t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072733t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072734t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072735t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072736t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000072/0000072737t.jpg)
Ma megjöttek az új vezérműtengelyek. Richard szerint ezektől jobb nincs.
RJR429 szívó és RJR776 kipufogó tengelyek. A tengelyprofilokat Richard tervezte, és a Web Cam gyártotta le. Ez tényleg egyedi gyártás. Alacsony összenyitású, fast ramp tengelyek, komoly benyitással.
Komoly a marketing a dobozokon:)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000064/0000064529t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000064/0000064530t.jpg)
Kis felárért a Total Seal készített olyan gyűrűszettet, amelynél az olaj kontroll gyűrű nem "low tension" hanem egy kicsit nagyobb erővel húzza az olajat. A korábban a JE dugattyúkkal érkező gyűrűszett 3. gyűrűje a mai trendeknek megfelelően alacsony feszítésű gyűrű, így kisebb a súrlódás.
Kíváncsi vagyok mit hoz olajfogyasztás terén, most kerül beépítésre, a motort úgyis szét kell szedni, mert a detonáció "szétvágta a kettest":( Remélem a hüvelyek bírták, és csak a hengerfej tömítést nyomta ki...
Rendeltem egy spéci bejárató pasztát is, mert a gyűrűk kicsit soká és nem tökéletesen ültek be a mostani kombóban (Total Seal Gapless 2nd gyűrű szett és egy hőkezelt hüvely szett).
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000064/0000064429t.jpg)
Porsche Boxster monoblokk féknyeregből és Alfa 155 féktárcsa keverékéből elkészült egy hatékonyabb első fék. Saját tervezés és gyártás.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000059/0000059037t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000059/0000059038t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000059/0000059039t.jpg)
Megjöttek az új dugattyúk a motorhoz, 2618 JE dugattyúk, 2.8mm -el eltolt csapszeggel, 8.5:1 sűrítéssel. A specifikáció elkészítésben nagy segítségemre volt Paul Spruell.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000059/0000059034t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000059/0000059035t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000059/0000059036t.jpg)
A másodlagos gyertyákat ugyanúgy egy 0 227 100 202 - el vezérelt Marelli DIS transzformátor fogja gyújtani. Így most már kettő ilyen gyújtótranszformátor kerül rendszerbe, kellett nekik egy konzol, amelyen elférnek. A konzolt 10mm -es AlMgSi3 -ból sikeresen ki is martam, felszereltem a szelepfedélre, elkészítettem a köteget és ismét a Kugler kábel segítségével gyártódott 4 gyertyakábel is. A másodlagos végfokozat egyenlőre szoftveresen tiltva van, még ki kell cserélnem a hengerfejet, amelyet össze fogok vonni az új hüvelyek beépítésével.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000058/0000058223t.jpg)
Az új hengerfejen még eszközöltem 4 furatot + 4 gyertyának. Így lett egy TwinNord:)
Denso IU24 gyertyákkal fog gyújtani, +2 fokra az elsődleges gyertyákhoz képest.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057843t.jpg)
A 2014 -es évbe reményeim szerint a következőkkel felvértezve érkezik a motor:
- GGG60 Ductile hüvely szett, Turbodelta alapján, kizzo redesign...
- Egy módosított hengerfej a kompresszoros motor igényei szerint
- Egy nagyobb benyitású de kevésbé agresszív profilú szívótengely egy vadonatúj
variátorral párosítva
Megnézzük mire képesek együtt!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057348t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057349t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057350t.jpg)
Felraktam az MP90 -et, Megasquirt hozzáállítva.
Rettenetes:)
2.0L 8.8:1 CR, 13psi, betölt 2500 -on:) Előgyújtást még lehet adni neki:)
Coolingmist WMI szettet egy jó barátom most veszi át a hotelben. (remélem...) A múlt heti melegben volt dolga a vizes coolernek rendesen, kell neki a segítség, ezért döntöttem a régóta tanulmányozott vízbefecskendezés mellett.
Sokáig volt javítás alatt a kocsi, Most ismét összeépült. A következő változásokon esett át:
(A már már ritkaság számba menő alkatrészekben nagy köszönet Schulek Béla barátomnak.)
Motor:
- 2.8mm -el rövidebb löketű motorblokk
- új olajszivattyú (+ kihézagolás)
- új kipufogó vezérműtengely
- TS főtengely
- H hajtókarok
- Spruell blokkmerevítő + oil control plate
- Racimex olajhűtő + csövezés + adapter
- CP gyűrűszett
- 4 db 85.05 mm -re fúrt hüvely
- CNC dugattyúköszörűn átköszörült Arias 4032 -es dugattyúk
- új szelepvezetők
- 45mm szívószelepek
- új csapágyak
- bejáratás alatt, jól bevált Lucas TB Zinc Plus -al
Első futómű:
- új kerékcsapágyak
- Mindenhol Poly szilentek, kivéve alsó lengőkar (Powerflex, Superflex, + saját gyártás)
- szemcseszórva, horganyozva, festve minden
- állítható dőlés
Hátsó futómű:
- szemcseszórva, horganyozva, festve minden
- Mindenhol Poly szilentek (Powerflex, Superflex, + saját gyártás)
- új kerékcsapágyak, féltengely gumiharangok
- Zender hátsó rugó + régi bevállt kisrugó
Hajtás:
- gyári új nagykardán - by Béla
- gyári új nagy Hardyk - by Béla
- gyári kardán függesztő csapágy + ház - by Béla
- új kardán belső csapágyak
Hihetetlen, de Béla összeszedett egy 0km -es hajtást:) A Hardyk nem szokványos nagy hardyk, annál is nagyobbak:)
Váltó, Kuplung:
- 10e km-es Sachs dupla húzó kuplung szerkezet 2 új Sachs tárcsával - by Béla
- minden váltó csapágy kicserélve: kuplungharangtól a féltengelycsapágyakig, váltóban is...
- új Sachs kinyomócsapágy - by Béla
- féltengely szimmeringek cserélve
- 1,3,4 fokozatok tűgörgősre cserélése, 2 -es fokozatba új bronzpersely dörzsárazva
- új gyári szinkronok - by Béla
- nagyon kevés kilóméteres kapcsolóvillák
- új IKO elemekből épült váltórudazat
A motor még bejáratás alatt, a futóművet és váltót (a húzókuplungot) még szokni kell.
Eddig is szépen tette a dolgát a 75 az úton, de az új futóművel iszonyatosan kanyarvadász lett, talán már kicsit sok is utcára, főleg dolgozni járni:)
Amint bejáratódik a motor, csavarozom is fel az M90 -et:)